Wysłany: 17-02-2012, 12:27 Będą dwa pociągi Gdańsk - Berlin bilety od 29 euro.
Kolej już oficjalnie informuje o uruchomieniu od 6 czerwca pociągu EC z Trójmiasta do Berlina i dodaje do tego niespodziankę - drugi pociąg, który pojedzie przez Gorzów i Piłę
Tym samym Gdańsk z Berlinem połączą dwie pary pociągów międzynarodowych. EC Daniel Fahrenheit o którego uruchomieniu "Gazeta" pisała już kilkukrotnie, wyjedzie rano z Trójmiasta (wg wczorajszej informacji PKP Intercity odjazd nastąpi o godz. 6.00), w Berlinie będzie o 13.14. W drugą stronę odjazd zaplanowano z berlińskiego dworca na 15.39. Przyjazd do Gdańska ma mieć miejsce o 22.30. Czemu tak długo? (wcześniej mówiło się o czasie jazdy bliższym 6 godzinom)
- Rozkład po polskiej stronie powstał ze sporym zapasem. Głównie dlatego, że Polskie Linie Kolejowe nie są jeszcze ostatecznie pewne które odcinki trasy Gdańsk-Poznań zostaną do czerwca całkowicie wyremontowane - mówi nam jeden z pracowników centrali PLK. - W rzeczywistości wyjazd z Gdańska na Euro2012 będzie bliżej godz. 7, prawdopodobnie o 6.45 - mówi nasz informator.
PKP Intecity ujawniło też wczoraj będące sporą niespodzianką plany uruchomienia drugiego pociągu.
- Podczas wczorajszego spotkania szefostwa PKP Intercity i kolei niemieckich dotyczącego połączeń Trójmiasto - Berlin zostało omówione dodatkowe, komplementarne połączenie Berlina z Trójmiastem przez Gorzów, Krzyż, Piłę. W tym przypadku pociąg kursował będzie z wykorzystaniem taboru spalinowego należącego do DB Regio - mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity.
Według wstępnego rozkładu pociąg miałby rozkład "symetryczny" do EC Fahrenheita. Wyjeżdżałby z Berlina o 6.10, a w Gdańsku byłby o 12.40. W drogą powrotną ruszałby z Gdańska o 14.30 by zameldować się w Berlinie o 20.50. W tym wypadku rozkład jest prawdopodobnie zbyt optymistyczny. - To piękny pomysł, nawiązujący do historii kolei, bo w pełni korzystający z dawnego Ostbahnu, czyli linii Kostrzyn-Piła-Chojnice-Tczew, ciągle będącej w całkiem dobrym stanie - mówi nasz informator z PLK. - Realnie czas jazdy będzie jednak nieco dłuższy - i wyniesie ponad 7 godz. - dodaje. Niemniej połączenie i tak byłoby atrakcyjne, bo tanie (pociąg będzie kursował prawdopodobnie w taryfie TLK), a do tego umożliwiłoby dojazd do Gdańska z Piły i Gorzowa.
- Do realizacji tego połączenia niezbędne jest dofinansowanie zarówno ze strony polskiej jak i niemieckiej. Ta kwestia pozostaje jeszcze otwarta - mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity
Według wiceministra transportu, Andrzeja Massela, dofinansowanie strony polskiej jest już zapewnione. - Osobiście spotkałem się z premierem landu Branderburgia w sprawie dofinansowania z ich strony. Wyrazili wstępne zainteresowanie i analizują sprawę - mówi "Gazecie" wiceminister Massel.
Według informacji "Gazety", w "Fahrenheicie" obowiązywać będą te same promocje, które dostępne są w innych pociągach EC łączących Polskę z Niemcami - a więc specjalne pule biletów za 29 i 39 euro. Cena biletu kupowanego w ostatniej chwili wyniesie (wg obecnych przeliczników obowiązujących w taryfie międzynarodowej) ok. 50 euro.
Połączenie przez Gorzów, Krzyż i Piłę, ze względu na dłuższy czas przejazdu, powinno być jeszcze tańsze.
Z kolei przelot liniami lotniczymi AirBerlin z Gdańska do stolicy Niemiec, które ruszą od 1 maja, kosztował będzie ponad 500 zł w obie strony, oczywiście o ile zarezerwuje się bilety ze znacznym wyprzedzeniem.
Samolot - 500 zł w dwie strony = 250 zł w jedna strone
Pociag - 50 euro w jedna strone = 200 zł w jedna strone
I jak kolej ma byc konkurencyjna, skoro wozi za cene samolotu, w czasie 6-7 razy gorszym ? Lepsze bedzie to drugie polaczenie przez Piłe, o ile wyjedzie, bo bedzie ze 2 razy tansze niz EC.
EC przez Poznan mam nadzieje ze sie utrzyma, natomiast co do drugiego muchowozu przez Chojnice - Pile - Krzyz - Gorzów - Kostrzyn obslugiwanego przez DB Regio to jest to jakies nieporozumienie, zeby uruchamiac taki skład. Po co? i dla kogo? Chyba tylko na euro a potem pojdzie do krainy odchałani i wiecej nie wroci.
Pewnie, najlepiej od razu zaorać kolej w pisdu, zarąbiste podejście. Stwarzane są możliwości, jest czyniony pierwszy krok to zawsze znajdą się maruderzy którym wszystko źle... Polacy...
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Ja się bardzo cieszę z zapowiedzi IC o uruchomieniu zwłaszcza tego pociągu przez Chojnicę, Piłę, Krzyż, Gorzów Wlkp i dalej do Berlina. Trasa jest naprawdę piękna, i połączenie to byłoby tańsze choćby ze względu że będzie w taryfie TLK. Moim zdaniem prędzej poleci EC, który to będzie pociagiem komercyjnym niż pośpieszny. Najważniejsze, że już są jakieś prześwity odnośnie tych połączeń, i jeżeli tylko rozmowy polsko-niemieckie zakończyłyby się sukcesem między innymi odnośnie dofinansowania tego połączenia przez DB i IC to naprawdę byłby to duży sukces między innymi jeżeli chodzi o powrót dalekobieżnych połączeń na Ostbahn. A z biegiem czasu można by się pokusić o wagony bezpośredniej komunikacji np. z Warszawy, Łodzi czy nawet Wrocławia łączone z gdańską częścią np. w Pile bądź Krzyżu. Wtedy byłoby połączenie na kształt "Moniuszki" który zawsze się cieszył dobrą frekwencją tyle że w ciągu dnia.
pawelu Nie bedzie zadnych wagonow z Warszawy czy Wroclawia laczonych w Pile. Kolej musi isc ku skracaniu podrozy a nie ku jej wydluzaniu. Zreszta to bedzie polaczenie obslugiwane szynobusem DB Regio a nie składem tradycyjnym.
Jaki sklad? Przeciez trasa bedzie prowadzila liniami niezelektryfikowanymi. Taniej jest puscic szynobus niz ciagnac skład klasyczny i jeszcze loki wynajmowac od cargo. DB Regio takie linie obsluguje wyłacznie szynobusami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum