Pomysł żeby puścić EC do Berlina z Gdańska o 5, a TLK do Wrocławia o 6, jest bardzo diobry. Tylko, że tu może stanąć na przeszkodzie odcinek Poznań-Rzepin-Berlin. Mianowicie, obecnie czas podróży z Gdańska do Poznania dla pociągu TLK waha się w granicach 4h30'-4h45'. Wiadomym, jest że dla pociągu EC czas ten byłby maksymalnie skrócony, ale poniżej 4 godzin przynajmniej do czerwca nie da rady zejść. I wówczas to kolidowałoby z odjazdem z Poznania pierwszego EC "BWE", który odjeżdża w kierunku Berlina o godz. 9:31. I wówczas dwa EC musiałyby jechać po sobie w odstępie 20-25 minut, co nie sądzę, aby było możliwe. Raczej IC na to nie pójdzie.
To jest chyba przede wszystkim wymóg ze strony Niemców, by EC odjeżdżające i przyjeżdżające do i z Berlina z/do Polski miały w rozkładzie identyczne minuty. W praktyce oznacza to dla planowanego EC Fahrenheit, że w Poznaniu winien być albo o 8.31 albo o 10.31 - mając na względzie że o 9.31 jest tam EC Warszawa-Berlin. Mogę się mylić, ale wyjazd ok.5 lub ok.7 z Gdańska zakłada sytuację, że odcinek Gdańsk-Poznań ten EC może pokonać w 3h20min, co podobno ma nastąpić za kilka miesięcy. Ale "wtajemniczonych" proszę o ewentulane sprostowanie.
jubikej, w sumie nie byłby głupi pomysł, no ale trzeba brać pod uwagę to, że na poznańskim dworcu są remonty peronów, więc nie będa dodatkowo obciążać dworca, a dwa, że jeden byłby zależny od drugiego. Fahrenheit jest punktualnie w POzku no ale nie ruszy dopoki BWE nie przyjedzie, ktory jest np opóźniony....
Ogólnie koncepcja łączenia składów jest ciekawa. Natomiast dopóki w Poznaniu nie powstanie nowy dworzec (chyba 2015 rok?), lepiej nic tam nie łączyć i nie rozłączać! W tej chwili, gdy np. na peronach 2 i 3 są jednocześnie 2 pociągi i ogólnie jest tam duża wymiana pasażerów, nie sposób niekiedy przejść przez tunel (a raczej tunelik) i może nawet - oby nie!!! - dojść tam do tragedii, jak ścisk będzie zbyt wielki. Właściwie o tej sytuacji należałoby chyba kogoś powiadomić...
[ Dodano: 24-01-2012, 09:40 ]
Doprecyzuję: miałem na myśli fakt, że zwężenie tunelu stanowi zagrożenie dla podróżnych, gdy jest ich w tym miejscu zbyt wielu.
Relacje EC nie będą łączone, nie wchodzi też w grę grupa wagonów.
Będą to zawsze jednorelacyjne połączenia z priorytetem na komfort, czas przejazdu a siatka skomunikowań rozkładowych będzie powiązana i zbudowana na pociągach EC.
Swoją drogą ciekawe jak z lokiem. Husarz nie wymaga wymiany na granicy pol - niem i ze składami EC BWE kursuje do samego berlina. Poniewaz Husarze stacjonuja tylko w Warszawie na Olszynce Grochowskiej nie wydaje mi sie zeby ten pociag byl prowadzony wlasnie husarzem. EP09 tez odpada, cos wydaje mi sie ze bedzie jechal z siodemka do Rzepina skąd sklad bedzie zabieral niemiecki elektrowoz tak jak kiedys byly obslugiwane sklady EC BWE. Pomysl z laczeniem tego skladu z ktoryms z EC BWE bylby duzo lepszy, ale do czasu zakonczenia remontu dworca w Poznaniu nic tam laczyc nie mozna.
Tylko tak sie zastanawiam dla kogo ten pociag mialby byc. Czyzby bylo az tylu chetnych zeby jechac z Trojmiasta do Berlina? Nie sadze. Kazdy kto chce z tamtych rejonow jechac do berlina moze to zrobic z przesiadka w poznaniu na ktorys z EC BWE jadacych z warszawy. Wydaje mi sie ze to polaczenie nie bedzie miec dobrej frekwencji, o ile wystartuje. Nie liczylbym tez na zapelnienie pociagu na odcinku Trojmiasto - Bydgoszcz - Poznan, gdyz pociag bedzie w taryfie EIC, wiec cena wcale nie niska a to ona wlasnie gra pierwsze skrzypce przy planowaniu podrozy konkretnym pociagiem przez pasazerow. Moze lepsza trasa bylaby nie przez Poznan a przez Slupsk - Koszalin i Szczecin jako pociag w taryfie D/M. Przypominam sobie niegdys jaka popularnoscia cieszyl sie pociag "Mare Balticum" z Olsztyna w sezonie z elku przez Trojmiasto - Slupsk - Koszalin i Szczecin do Berlina. Jego trasa przebiegala przez obszary nalezace w przeszlosci do niemiec, wiec miał branie, szczegolnie w okresie letnim, kiedy to masowo tym skladem jezdzili niemcy odwiedzajacy niegdys swoje rodzinne strony.
Pociąg specjalny EUROCITY "Daniel Fahrenheit" kursujący na EURO 2012 będzie zatrzymywał się w Gnieźnie. Zabiegał o to od dłuższego czasu prezydent Jacek Kowalski.
"Daniel Fahrenheit" będzie wyjeżdżał z Berlina około godziny 15:00 i dotrze do Gdańska około 22:00. Droga powrotna ma rozpoczynać sie około godziny 5:00 lub 7:00 rano. Ostateczny rozkład znany będzie prawdopodobnie w II kwartale br.
Skład będzie ciągnęła prawdopodobnie lokomotywa "Husarz", która może wjeżdżać do Niemiec i jechać z prędkością 160 km/h na niektórych odcinkach.
W sprawie postoju "Fahrnheita" w Gnieźnie interweniował także parlamentarzyści Paweł Arndt i Zbigniew Dolata.
Pisałem już wcześniej, że ten pociąg zatrzyma się w Gnieźnie. Ale wcale nie ze względu na interwencję Kowalskiego, Arndta i Dolata. Gdyby chodź trochę się dziennikarze wysilili to by dotarli do tego, że o tym pociągu pokładowa gazeta DB "Mobile" pisała w październiku i odsyłała na strony internetowe do sondy w jakich miastach pociąg powinien mieć postój po stronie niemieckiej i polskiej. Po naszej stronie najwięcej głosów zebrał Gdańsk, Bydgoszcz i właśnie Gniezno. Więc było pewnie , że pociąg zatrzyma się w pierwszej polskiej stolicy.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Pociąg specjalny EUROCITY "Daniel Fahrenheit" kursujący na EURO 2012 będzie zatrzymywał się w Gnieźnie. Zabiegał o to od dłuższego czasu prezydent Jacek Kowalski.
Czyli jednak TYLKO na Euro2012 ??? To moim zdaniem nie ma sensu. Wszak Niemcy grają mecze na Ukrainie. Istnieje jedynie prawdopodobieństwo, że ćwierfinał mogą zagrać w Gdańsku 22 czerwca - ale tylko, jak zajmą 2 miejsce w swojej grupie. Owszem w Gdańsku ma bazę reprezentacja Niemiec, ale przecież kibice będą jechać na Ukrainę na mecze a nie do Gdańska na treningi czy po autografy! Trzy reprezentacje grają mecze w Gdańsku i Poznaniu: Włochy, Irlandia i Chorwacja - ale wówczas kibice potrzebują przemieścić się na odcinku Poznań-Gdańsk lub Gdańsk-Poznań.
Dotychczas rozumiałem, że ten pociąg ma być na stałe, a Euro2012 jest tu jedynie swego rodzaju pretekstem. Coś się zmieniło?
Jak pisał ktoś wyżej: owszem podróżnym z Gdańska wystarczyłoby dobre połączenie z Berlinem z przesiadką w Poznaniu, tylko że mimo licznych apeli o taki wariant trudno. Proszę mi wierzyć: jeżdżę co tydzień między FFO a Gdańskiem od 8 lat i coś człowieka może trafić. "Najgenialniejsze" połączenie jest taraz rano: TLK z Gdańska (Gdyni) przyjeżdża do Poznania o 9.37 a EC z Poznania do Berlina odjeżdża o 9.31 (czyli 6 minut wcześniej) - ciekawe, jaka była premia za ten pomysł?
Wczoraj (14 lutego) w Berlinie prezesi PKP Intercity i DB Fernverkehr ustalili ostatnie szczegóły nowego połączenia Gdynia –Berlin -Gdynia. Pociąg zostanie wprowadzony do rozkładu 6 czerwca.
Pociąg kategorii EuroCity (EC) kursować będzie w zestawieniu wagonów należących do PKP Intercity: trzech wagonów klasy 2, jednego wagonu klasy 1 oraz z wagonu restauracyjnego. Z Gdańska odjazd pociągu zaplanowano na godz. 6.00, a przyjazd do Berlina na godz. 13.14. W powrotną stronę do Polski, pociąg wyruszy z Berlina o godz. 15.39,by na godz. 22.30 dojechać do Gdańska. Połączenie pojawi się w rozkładzie jazdy od 6 czerwca 2012 r.
Ponadto, podczas spotkania zostało omówione dodatkowe, komplementarne połączenie Berlina z Trójmiastem przez Gorzów, Krzyż, Piłę. W tym przypadku pociąg kursował będzie z wykorzystaniem taboru spalinowego należącego do DB Regio. Dzięki temu połączeniu podróżujący z Berlina zyskają popołudniowe połączenie z Gdańskiem, a takie miasta jak Gorzów, Krzyż i Piła otrzymałyby lepszą ofertę przewozową. - Do realizacji tego połączenia niezbędne jest dofinansowanie zarówno ze strony polskiej jak i niemieckiej. Ta kwestia pozostaje jeszcze otwarta - mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
Podczas rozmów ustalono również, działania spółek na czas rozgrywek UEFA EURO 2012. Pociągi uruchamiane w kooperacji PKP IC-DB (Berlin-Warszawa-Express) będą wzmacniane do maksymalnych możliwości technicznych przez wagony należące zarówno do spółki PKP IC jak i DB. W ostatnich dniach został powołany zespół d.s. monitorowania pociągów BWE.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum