Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Następny
Wiosną ruszy EC z Trójmiasta do Berlina
Autor Wiadomość

Rafał Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Maj 2011
Skąd: Świdwin/Koszalin

PostWysłany: 14-01-2012, 08:23    Odpowiedz z cytatem

Prędkość na 202 nie jest taka zła, na większej części linii jest 120 km/h.

_________________
2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 14-01-2012, 08:56    Odpowiedz z cytatem

Karol22: wielkość miasta nie ma chyba aż takiego znaczenia dla postoju EC, liczy się raczej potencjał pasażerów i czy dany ośrodek jest węzłem czy nie. Przykładem są choćby BWE, które od zawsze zatrzymują się w Kutnie czy Koninie, mimo, że nie są to aż tak duże miasta jak choćby Bydgoszcz czy Poznań, przez które będzie przejeżdżał EC "Daniel Fahrenheit".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 14-01-2012, 09:35    Odpowiedz z cytatem

Może i warto żeby nowy EC Gdynia - Berlin, zatrzymywał także w Gnieżnie czy Inowrocławiu. Gniezno, dawna stolica Polski Smile to już zobowiązuje, ale jest to ośrodek o znaczeniu turystycznym, podobnie jak Malbork gdzie zawsze IC miały postoje. Inowrocław, jako węzeł, przesiadki Toruń, też warto pół minutowy postój. Wydaje się, że postoje w Tczewie, Bydgoszczy, Inowrocławiu i Gnieżnie są najlepszymi pomiędzy GDA a Poznaniem.
EC Wawel też zatrzymuje w miastach o różnych wielkościach. Co do godzin, zgadzam z opiniami, że najlepiej wyjazd z Trójmiasta wcześnie rano, wygodny dojazd do Poznania dla bisnesu. Choć napewno w EC Gdynia - Berlin, będzie 50/50 turyści - bisnesmeni.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 14-01-2012, 10:17    Odpowiedz z cytatem

Największy udział będzie w nim kibiców, z myślą o nich jest uruchamiane to połączenie.

Jak wiele innych relacji tak i ta od grudnia pozostanie tylko kolejnym epizodem w historii połączeń międzynarodowym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartek1981 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2010
Skąd: Koszalin

PostWysłany: 15-01-2012, 16:24    Odpowiedz z cytatem

pawelu napisał/a:
Potencjał pasażerów to jedno ale drugą przyczyną to moim zdaniem szlakowa prędkość na odcinku Gdańsk-Szczecin, która jak wiemy nie jest zbyt zadowalająca jak na pociąg najwyższej kategorii. I to chyba też w dużej mierze zadecydowało, że wstępnie pociąg ten jeżeli pojedzie to właśnie przez Bydgoszcz i Poznań.


Nie zgodzę się. na pewno problemem na 202 nie jest prędkośc szlakowa, a jeden tor. Na całej długości pociagi spokojnie moga rozpędzac się 110-120 km/h a na Poznań - Bydgoszcz - Tczew max 100, tylko tyle, że Poznań - Rzepin 160 km/h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 15-01-2012, 17:39    Odpowiedz z cytatem

Bartek1981, To ja nie zgodzę sie z Tobą, gdyż na odcinku Poznań-Bydgoszcz pociągi mogą sie rozpędzić już do 120 na godzinę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

solec1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Mar 2011
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 17-01-2012, 11:04    Odpowiedz z cytatem

pospieszny napisał/a:
Największy udział będzie w nim kibiców, z myślą o nich jest uruchamiane to połączenie.

Jak wiele innych relacji tak i ta od grudnia pozostanie tylko kolejnym epizodem w historii połączeń międzynarodowym.


Przecież Niemcy grają mecze na Ukrainie - czy kibice będą jechać do Gdańska popatrzeć na treninigi reprezentacji?
Pociąg jest generalnie planowany na stałe dla biznesmenów i turystów, choć oczywiście o tej stałości zadecyduje frekwencja. Stąd słusznym rozwiązaniem byłby wyjazd z Trójmiasta skoro "blady świt" i powrót "późnym wieczorem".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 17-01-2012, 18:57    Odpowiedz z cytatem

Pociągiem do Berlina. Układają najlepszy rozkład.

Wszystko wskazuje na to, że nowy pociąg Eurocity, który od czerwca połączy Pomorze z Berlinem, będzie miał inny rozkład jazdy niż pierwotnie zakładano. Pociąg ma wyjeżdżać z Bydgoszczy rano, a wracać wieczorem.

Wcześniej planowano, że EC "Daniel Farhenheit" który będzie kursował z Trójmiasta przez Bydgoszcz i Poznań do Berlina, z naszego miasta odjedzie ok. godz. 13 i dotrze na główny dworzec w Berlinie o godz. 17.12. W drugą stronę skład jechałby mniej więcej w tym samym czasie. Proponowane godziny spotkały się jednak z niezadowoleniem mieszkańców Trójmiasta, którzy uważali, że z biznesowego punktu widzenia są one bardzo nieatrakcyjne. W sprawie interweniowało nawet Ministerstwo spraw zagranicznych. Dlatego PKP Intercity i Deutsche Bahn zaczęły układać nowy rozkład.

Ze wstępnych propozycji wynika, że skład wyjeżdżałby z bydgoskiego dworca głównego ok. godz. 7 lub 9. W tym pierwszym przypadku meldowałby się w stolicy Niemiec o godz. 11.12, w drugim o godz. 13.12. Natomiast w drugą stronę z Berlina Hauptbahnhof skład odjeżdżać ma o godz. 15.40 i dojeżdżałby do Bydgoszczy Gł. ok. godz. 20. Ostateczną wersję rozkładu mamy poznać za kilka tygodni.


źródło: Gazeta Wyborcza
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 17-01-2012, 23:34    Odpowiedz z cytatem

Jestem baardzo ciekaw, czy sie bedzie zatrzymywał w Gnieźnie. O Inowrocław to bym sie nie martwił, bo to jednak duża stacja węzłowa, tak samo o Tczew.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 18-01-2012, 08:40    Odpowiedz z cytatem

Pociąg będzie mieć postój w Gnieźnie.

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

solec1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Mar 2011
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 18-01-2012, 10:24    Odpowiedz z cytatem

pospieszny napisał/a:
Pociągiem do Berlina. Układają najlepszy rozkład.
Ze wstępnych propozycji wynika, że skład wyjeżdżałby z bydgoskiego dworca głównego ok. godz. 7 lub 9. W tym pierwszym przypadku meldowałby się w stolicy Niemiec o godz. 11.12, w drugim o godz. 13.12. Natomiast w drugą stronę z Berlina Hauptbahnhof skład odjeżdżać ma o godz. 15.40 i dojeżdżałby do Bydgoszczy Gł. ok. godz. 20. Ostateczną wersję rozkładu mamy poznać za kilka tygodni.


Lepiej byłoby, gdyby wyjeżdżał z Trójmiasta ok.5, w Bydgoszczy ok.7 i 11.12 w Berlinie. Wówczas 4 i pół godziny w Berlinie powinno wystarczyć na załatwienie jakiejś sprawy, małe zwiedzanie lub zakupy (np. w okolicach dworca Aleksanderplatz). Dla mieszkańców Trójmiasta, Bydgoszczy, Inowrocławia, Tczewa, czy Gniezna (a może nawet Grudziądza i Torunia) to byłaby prawdziwa gratka! Niemcy myślę, że się do takiego rozkładu dostosują - oni nigdy nie jeżdżą do Gdańska na jeden dzień! (ani turyści ani biznesmeni)

Jakkolwiek taki rozkład pokrywa się w tej chwili na odcinku Gdynia-Poznań-Gdynia z rozkładem pociągu TLK Gdynia-Wrocław-Gdynia i pewnie musieliby go trochę przesunąć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 18-01-2012, 12:03    Odpowiedz z cytatem

Obecny TLK "Pomorzanin", jest tanim i popularnym pociągiem, z dobrymi godzinami przyjazdu do Poznania, dla większości pasażerów cena przede wszystkim atrakcyjna. Jak w miejsce Pomorzanina pojedzie drogi EC, to dla mieszkańców Trójmiasta przejazd stanie zupełnie nieopłacalny. Przesunięcie TLK, spowoduje także wiele niedogodności, dojazd do Poznania w godzinach południowych to mniej czasu na załatwienie wielu spraw i powrót. Wydaje mi się, że wyjazd EC z Gdańska ok. 7 rano byłby jednak lepszym rozwiązaniem.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

solec1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Mar 2011
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 18-01-2012, 13:52    Odpowiedz z cytatem

To co piszesz o "Pomorzaninie" jest oczywiste. Ja tylko zwróciłem uwagę na to, że przy wcześniejszym wyjeździe EC z Gdyni jest szansa, żeby coś w Berlinie załatwić i wrócić tego samego dnia (również sam pociąg powinien w Berlinie "odpocząć", bo ta koncepcja zakłada kursowanie jednego składu, o ile dobrze rozumiem). Poza tym wspomniane "nakładanie" dotyczy też powrotu: obecnie "Pomorzanin" odjeżdża z Poznania do Gdyni o 19.14, ale wkrótce o 18.42 (i 22.31 w Gdańsku). Jeśli EC miałby wyjeżdżać z Berlina o 15.40, to w Poznaniu byłby ok.18.20 i ok.22 w Gdańsku. Więc trzeba by tu poszukać jakiegoś sensownego rozwiązania, aby "odsunąć" TLK "Pomorzanina" i EC "Fahrenheita. Może np. wyjazd EC z Gdańska o 5 a TLK - o 6? I powrót TLK z Poznania ok.19.20? (i tak przyjeżdżałby do Trójmiasta jak kilka lat temu, tzn. o 23)

//nie cytuj przedmówcy.mateuszpiszcz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 18-01-2012, 15:41    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jestem baardzo ciekaw, czy sie bedzie zatrzymywał w Gnieźnie.

O tym gdzie i na jak długo będzie miał stacje zatrzymana dowiemy się po ogłoszeniu jego rozkładu jazdy.

Im większe dywagacja, tym większe zaskoczenie i rozczarowanie będzie temu towarzyszyło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 18-01-2012, 16:24    Odpowiedz z cytatem

Odjazd EC z Gdańska o godzinie 5.00, ma sporo plusów, bo faktycznie można spokojnie coś załatwić w Berlinie i wrócić w ten sam dzień. Jeśli Pomorzanin pojedzie godzine póżniej z Trójmiasta, to też tragedii nie będzie, tymbardziej, że do czerwca, ma być lepszy czas przejazdu Tczew - Poznań. Myśle, że spółka IC raczej wrzuci EC jako 1 poranny pociąg w kierunku Poznania, byle Pomorzanin został w miarę rozsądnie potraktowany. Wydaje się, jazda godzine po EC zupełnie sensowna. Komu spieszy wybierze EC, ale chyba większość pasażerów EC pojedzie do Berlina a do Poznania pojedyńcze osoby.
Podobnie jest rano z Katowic do Wrocławia, składy TLK zarówno przed odjazdem jak i po odjeżdzie EC Wawel, zwykle zapchane, a pociąg EC to pasażerowie głównie w komun. międzynarodowej.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 13 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl