Dajcie spokój Nowakowi. Facet robi, co może, choć o kolei nie ma zielonego pojęcia. Coś musiał powiedzieć pismakom, gdy mu pytanie zadali. Pozuje na mocnego i konsekwentnego, a tym czasem nie bardzo to ogarnia i boi się podejmowania decyzji. Priorytetem było nie bezpieczeństwo kolei, tylko jej wizerunek. Pomyślał więc sobie, że poprawią go spektakularne zmiany kadrowe tym bardziej, że doradcy z Toru tego oczekiwali. Najpierw posunął znanego szerokiej publiczności Jacka Prześlugę - za odwagę. Pierwszy punkt dla Nowaka za poprawę bezpieczeństwa. Potem wyleciał prezes UTK za to, że żebrał w Sejmie o forsę - drugi punkt za bezpieczeństwo. Potem posadził przestraszonego finansistę na czele zarządu PKP S.A. - wystarczyło spojrzeć na jego minę na zdjęciu "z wędrówki z Kolbergiem po kraju", gdy jechali z Poznania do Wrocławia. Trzeci punkt za bezpieczeństwo. Czwarty punkt to oczywiście zmiana prezesa PKP PLK S.A. Tyle więc pan minister od pierwszego dnia urzędowania dla kolejowego bezpieczeństwa zrobił. O konieczności ogłoszenia konkursu na prezesa UTK dowiedział się po zaliczeniu 16 trupów pod Szczekocinami. Forumowicze mu to uświadomili, więc konkurs ogłosił. Przegląd procedur zarządził też po Szczekocinach i też z forum o tym się dowiedział. Dobre i to. Przynajmniej widać, że facet wsłuchuje się w głos ludu.
Jak się wsłuchuje tak w głos ludu to niech wypieprzy wszystkich niekompetentnych na zbity dziób a nie przesadza ze stołka na stołek... Bo te wszystkie zmiany to są pod publikę. Ludzie chcieli urwać co nieco Wachowi za syf - Wach zwolniony. Ludzie chcieli dopaść Szafrana - Szafran wyleciał. Ludzie chcieli zlinczować Celińskiego - Celiński przeszedł do innej spółki. W tym ostatnim wypadku TRZEBA podkreślić że osoba Celiński nabroił przed tym jak Minister Nowak został ministrem. Chodzi mi o pokazanie tego że jak ktoś narobi zbyt mocno pod siebie to trzeba go przenieść na inny stołek i dać świeżą pieluchę. Takimi zmianami można karmić tępą papkę narodu, ale nie ludzi mądrzejszych, bo ci tego nie kupią i nie przyjmą do wiadomości. A Celińskiego i tak dopadną za ten głupi uśmieszek przy zawieszaniu pociągów pełnych ludzi
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Pawel_15, Celiński jest członkiem rady nadzorczej WARS S.A. Ta spółka podlega PKP Intercity. Tak więc Celiński wcale nie opuścił PKP. Jestem przekonana, że i Wach gdzieś wypłynie...
Jeśli generalski awans, to tylko od Sławomira Nowaka. Minister transportu docenia urzędnika za… fotoradary
Czy można zostać generałem za zwiększenie liczby fotoradarów na drogach? Można, jeśli ma się opiekę tak życzliwego przełożonego jak minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej Sławomira Nowaka.
_________________ Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-07-2012, 16:01
Nowak stracił u mnie szacunek za odwołanie zapowiadanego zamknięcia E65 które miało w poważny sposób przyspieszyć modernizację ,wiele razy na tym forum chwaliłem tego człowieka za to że ma dobre pomysły i faktycznie chce coś dobrego zrobić dla kolei ale teraz moja sympatia wygasa
Donald Tusk zdymisjonuje ministra transportu Sławomira Nowaka
Portal Obserwator dowiedział się, że najprawdopodobniej do dymisji dojdzie w listopadzie 2012 r. Minister Nowak zostałby wyrzucony już na początku września 2012 r., ale taka decyzja premiera byłaby przyznaniem, że minister transportu odpowiada za dziwne rzeczy, które z udziałem pomorskich polityków PO działy się wokół Amber Gold i OLT Express.
Czy minister Nowak wraz z posłanką Pomaską ostatnio nie burzyli się o jakąś wypowiedź (nie pamiętam czyją) dotyczącą tak zwanego Układu Gdańskiego ? Czyżby znów najgłośniejsi byli ci którzy najwięcej mają na sumieniu ?
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Po wtorkowej kompromitacji ze Stadionem Narodowym i odwołanym meczem Polska – Anglia jest możliwa dymisja minister Muchy. Naturalnym następcą pani minister jest pan Sławomir Nowak, który przed objęciem resortu transportu miał propozycję objęcia tego stanowiska. Jako człowiek orkiestra i zaufana osoba premiera Donalda Tuska doskonale nadaje się na to stanowisko. Z nieoficjalnych informacji, do jakich dotarł portal nakolei.pl wynika, że potencjalnym następcą pana Nowaka na stanowisku ministra transportu jest Krzysztof Kwiatkowski były minister sprawiedliwości.
Koncepcja słuszna, jednak to tylko pobożne życzenie. Poza tym nakolei.pl korzysta z porad kiepskiej wróżki. Wśród najczęściej czytany informacji jest ta z 2.02.2012: Jakub Karnowski nie zostanie prezesem PKP . Wiceministra też 6.09.2012 odwoływali: Nieoficjalnie: Massel na wylocie . Za przyczyną takich niusów można stracić wiarygodność.
Koncepcja słuszna, jednak to tylko pobożne życzenie. Poza tym nakolei.pl korzysta z porad kiepskiej wróżki. Wśród najczęściej czytany informacji jest ta z 2.02.2012: Jakub Karnowski nie zostanie prezesem PKP . Wiceministra też 6.09.2012 odwoływali: Nieoficjalnie: Massel na wylocie . Za przyczyną takich niusów można stracić wiarygodność.
No tak, tylko warto zwrócić uwagę, że w każdym z przypadków (poza Masselem chyba) nakolei.pl nie było jedynym źródłem takich newsów. Ta z Nowakiem wydaje się być całkiem prawdopodobna. Im dłużej Nowak będzie odpowiadał za transport, tym większy chaos będzie panował.
Z budową autostrad i szybkiej kolei niestety nie jest najlepiej. O wiele lepiej ministrowi transportu idzie budowa dobrego wrażenia. Gdyby dokonania Sławomira Nowaka oceniać po liczbie obietnic i medialnych występów przy okazji różnych inwestycji, byłby to całkiem spory dorobek jak na niespełna rok urzędowania. Co poza własnym PR udało się ministrowi zbudować?
"Rynek Kolejowy" powołuje się na wypowiedź Nowaka podczas konferencji prasowej:
Cytat:
Resort transportu przygotował założenia nowelizacji ustawy o komercjalizacji i restrukturyzacji PKP, które otwierają możliwość ogłoszenia upadłości przez spółki z grupy PKP, jak również Przewozy Regionalne.
Otóż jest to informacja nieprawdziwa. Projekt ustawy wprowadzającej stosowne zapisy w ustawie o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji PKP, w ustawie o transporcie kolejowym oraz w ustawie prawo upadłościowe Ministerstwo Infrastruktury przedłożyło Sejmowi w roku 2010 - druk 3383.
http://orka.sejm.gov.pl/Druki6ka.nsf/0/BBCAB2F2E3850BA7C12577A600267941/$file/3389.pdf
W dniu 6.10.2010 na posiedzeniu wspólnym Komisji Infrastruktury i Komisji Skarbu Państwa został on zaopiniowany negatywnie. 5.01.2011 odbyło się głosowanie w Sejmie nad, cytuję: przyjęciem wniosku komisji o odrzucenie projektu ustawy o zmianie ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego ˝Polskie Koleje Państwowe˝, ustawy Prawo upadłościowe i naprawcze oraz ustawy o transporcie kolejowym, zawartego w druku nr 3389. Wynik głosowania:
- za - 196
- przeciw - 231
- wstrzymało się - 2
- nie głosowało - 30
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum