Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Krapkowice-Prudnik reaktywacja?
Autor Wiadomość

eurek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sty 2006
Skąd: Wrocław/Nysa

PostWysłany: 03-09-2011, 09:20   Krapkowice-Prudnik reaktywacja? Odpowiedz z cytatem

O nieczynnym torowisku przypomniało sobie Ministerstwo Obrony Narodowej. Jeszcze w ubiegłym roku resort wpisał je na listę linii kolejowych mających znaczenie państwowe (ze względów gospodarczych, społecznych lub obronnych), które powinny być utrzymane. Teraz przygotowywana jest dokumentacja. Dzięki niej będzie można torowisko odbudować.

- Szanse na uruchomienie linii są bardzo duże - ocenia Zbigniew Makowski, naczelnik działu eksploatacji w opolskim oddziale PKP Polskich Linii Kolejowych. - Planujemy ruszyć z remontem w przyszłym roku.

Nieczynna linia 306 trafiła na krajową listę przede wszystkim z powodu Centralnej Składnicy Materiałów Wybuchowych, która znajduje się pod Krapkowicami. Wojskowi mają tam własną bocznicę, wagony i lokomotywę. Zgodnie z planem, jeżeli trzeba będzie bronić granic kraju, ładunki wybuchowe mają być wywiezione ze składowiska torami. Problem w tym, że złomiarze ukradli szyny i gdyby dziś wojskowi ruszyli w trasę przejechaliby najwyżej kilometr.

Drugim problemem jest to, że samorządowcy kilka lat temu uznali, iż torowisko nigdy już nie będzie czynne. Remontując drogi zaasfaltowali więc przejazdy kolejowe i dziś trzeba na nowo je budować. W Krapkowicach taka sytuacja jest na ul. Limanowskiego.

Gmina Strzeleczki zaasfaltowała torowisko aż w trzech miejscach. Próbowaliśmy wyjaśnić sprawę z wójtem, ale dowiedzieliśmy się w urzędzie, że przebywa na zwolnieniu lekarskim, a nikt inny nie jest upoważniony do udzielania informacji.

Przywrócenie ruchu na nieczynnym torowisku będzie kosztować ok. 30 mln złotych. Polskie Linie Kolejowe za pieniądze z Ministerstwa Obrony Narodowej wyremontują 24,8 km torów. Ułożą 3,5 km brakujących szyn, wykarczują drzewa na zarośniętym torowisku, wymienią część podkładów i oznakują na nowo trasę. W ten sposób z Krapkowic będzie można dojechać do Prudnika, gdzie biegną tory w kierunku Nysy i Kędzierzyna-Koźla.

- Otwarcie tej linii na pewno pomoże w rozwoju powiatu - uważa starosta Maciej Sonik. - Rozmawialiśmy z szefostwem krapkowickiej papierni. Firma chce powrócić do wożenia towarów i surowców drogą kolejową, co częściowo zmniejszyłoby ruch tirów w Krapkowicach. W przyszłym tygodniu podpiszemy z firmą list intencyjny w tej sprawie.

Adam Markiewicz i Henryk Remisz z Opolskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei, w reaktywowaniu linii widzą inne korzyści dla powiatu krapkowickiego. - Z powodzeniem mogłaby tu kursować zabytkowa lokomotywa z kilkoma wagonami - mówią. - Taki pociąg o określonych godzinach zabierałby turystów np. do Mosznej. Chętni na pewno by się znaleźli.

Miłośnicy kolei zadeklarowali, że po remoncie pomogą w pilnowaniu torów przed złomiarzami. Będą jeździć po nich elektryczną drezyną. Kolejowym złodziejom znacznie trudniej ukraść jest tory, na których jest ruch. Teraz tak pilnują odcinka pomiędzy Prudnikiem a Białą.

Remont torowiska, zgodnie z planem ma się rozpocząć w 2012 roku. Termin zakończenia prac nie jest jeszcze znany.

NTO
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Catz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Cze 2006
Skąd: Nizina Śląska

PostWysłany: 03-09-2011, 16:43    Odpowiedz z cytatem

Jestem zaskoczony.

Nie rozumiem po co komu linia kończąca się w Krapkowicach. Bez połączenia z Gogolinem wątpię, żeby linia ta miała znaczenie dla komunikacji pasażerskiej. Oczywiście będę się bardzo cieszył, jeśli będą tam kursowały pociągi towarowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

eurek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sty 2006
Skąd: Wrocław/Nysa

PostWysłany: 03-09-2011, 22:59    Odpowiedz z cytatem

O ruchu osobowym to nawet nie ma co myslec... w ogole pomysl lekko abstrakcyjny i wg mnie nierealny. No ale zobaczymy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 07-09-2011, 14:10    Odpowiedz z cytatem

Catz, no właśnie, ten Gogolin. Ale może warto zainteresować tym kogoś wyzej, wszak nie jest to rzecz nie do zrobienia. A ostatnimi laty Gogolinowi przybyło nieco połączeń, w tym przyspieszonych, więc dla odciętych od dalekobieżnego ruchu mieszkańców Podsudeckiej i przyległośc, byłoby to wartościowe i nie pozbawione sensu rozwiązanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

LKP Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Lis 2011
Skąd: Krapkowice

PostWysłany: 30-11-2011, 13:23    Odpowiedz z cytatem

Jak pisałem w innym temacie,bezmyślność i krótkowzroczność samorządów i PKP ...dziś jest jakieś światełko w tunelu.Linia niby ma być poddana rewitalizacji,nowe samorządy są temu przychylne.Jest już pozwolenie na turystykę drezynową.Coś zaczyna się ruszać.

Niestety odcinek Krapkowice Gogolin został już zniszczony raczej bezpowrotnie.

Linia na odcinku Prudnik Biała jest w 100% kompletna,oczyszczona i przejezdna.

Ostatnimi czasy był spory problem z autobusami na trasie Strzeleczki Krapkowice,PKS Opole wycofał się z kilku kursów...Szynobusy wstrzeliły by się w to miejsce idealnie.

_________________
www.linia306.pl

autoryzacje na posterunkach ruchu Linii: 132/136/137 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Artur Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: Opole

PostWysłany: 01-12-2011, 10:16    Odpowiedz z cytatem

Panowie cieszmy się z tego że mamy jak na razie zgodę na przejazdy drezynowe na tej linii ruszy kolej drezynowa to w późniejszym czasie można dogadać się z samorządami i zorganizować przewozy osobowe o ile oczywiście będą na to chętni. brakujący odcinek szlaku można by odbudować o ile gmina będzie chciała go dofinansować, wszystko zależy czy na tej linii przyjmą się tego typu przewozy ja wierze że tak wszak na imprezach zawsze ludzi było dużo, z początku warto jeździć planowo w weekendy a później jeśli będą chętni to również w tygodniu powoli wprowadzając za parę lat przejazdy pociągu lokalnego.

_________________
TOZK nadal walczy!!!
POZDRAWIAM KOLEJOWO Z OPOLA!
*ARTUR*
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 01-12-2011, 15:23    Odpowiedz z cytatem

LKP napisał/a:
Niestety odcinek Krapkowice Gogolin został już zniszczony raczej bezpowrotnie.
Nie sądzę.

LKP napisał/a:
Linia na odcinku Prudnik Biała jest w 100% kompletna,oczyszczona i przejezdna.
Świetnie!

LKP napisał/a:
Ostatnimi czasy był spory problem z autobusami na trasie Strzeleczki Krapkowice,PKS Opole wycofał się z kilku kursów...Szynobusy wstrzeliły by się w to miejsce idealnie.
Tylko prędkosć na linii dla szynobusów jest zbyt mała (30km/h na rozkład 2011/2012):
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/Regulamin_2011_2012/Zalaczniki_od_1_do_9/P_11-12_Z_2.1A_w.1.pdf


Poza tym warto przeczytać:
http://radny.rozalowski.info/wp-content/uploads/2011/03/Krapkowicka-kolej-powiatowa.pdf

I to też:
http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=linie&id=554&okno=galeria2&od=18&do=18
http://www.rynek-kolejowy.pl/27771/Wojsko_chce_wezla_kolejowego_w_Prudniku.htm
http://forum.nto.pl/reaktywacja-linii-kolejowej-gogolin-prudnik-t64395/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

LKP Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Lis 2011
Skąd: Krapkowice

PostWysłany: 01-12-2011, 16:37    Odpowiedz z cytatem

pp napisał/a:
LKP napisał/a:
Niestety odcinek Krapkowice Gogolin został już zniszczony raczej bezpowrotnie.
Nie sądzę.


Chciałbym podzielać Twój optymizm,niestety dziś w miejscu nasypu (za przejazdem na ul.Sportowej) wybudowano boisko.Można by zatem zmienić nieco szlak i wjazd zrobić od strony GG2 wykorzystując cześć torowiska dawnej bocznicy...ale to wykup gruntów itp...

powiedz jakie widzisz szanse zatem na odbudowę tego odcinka?

_________________
www.linia306.pl

autoryzacje na posterunkach ruchu Linii: 132/136/137 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 17-10-2013, 22:45    Odpowiedz z cytatem

Prudnik ponownie węzłem kolejowym.

Ruszyła długo oczekiwana modernizacja, a raczej rekonstrukcja linii kolejowej Prudnik - Krapkowice. Inwestycja Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe podzielona została na kilka etapów, w tym roku gotowy będzie odcinek w rejonie Prudnika i Lubrzy, w przyszłym w okolicach Białej. Cała linia ma być przejezdna w 2016 r. "Gogolinka" prawdopodobnie nigdy nie zostałaby przywrócona do życia, gdyby nie Ministerstwo Obrony Narodowej, które postanowiło zapewnić wojskowemu magazynowi ukrytemu w lesie nieopodal Krapkowic dostęp do sieci kolejowej. Najłatwiej byłoby odnowić odcinek "gogolinki" między gminą Strzeleczki a Krapkowicami, tyle że po drodze jest Odra i uszkodzony podczas powodzi 1997 r. most, który został zaadaptowany na potrzeby ruchu pieszego i rowerowego. Wojskowi musieli więc zwrócić się w kierunku Prudnika, który dzięki inwestycji odzyska rangę węzła kolejowego.
Modernizacja oznacza powrót na linię ruchu towarowego, również niezwiązanego z wojskiem, i na razie nie ma mowy o reaktywacji połączeń pasażerskich. Linią jest jednak zainteresowanie Opolskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei, którego członkowie chcieliby zakupić zabytkowy parowóz i prowadzić tam weekendowe przewozy, między innymi w oparciu o ruch turystyczny generowany przez zamek w Mosznej.

http://www.tygodnikprudnicki.pl/1,9716,0,5.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 13-12-2013, 23:39    Odpowiedz z cytatem

Tak się składa że jak byłem w wojsku to służyłem w Krapkowicach a dokładnie w lesie pod Krapkowicami w okolicach wsi Gwoździce. Od stacji Krapkowice do jednostki odchodzi bocznica która była wzorowo utrzymana i pewnie jest dalej utrzymywana przez wojskowych kolejarzy. Na terenie jednostki istnieje lokomotywownia w której stacjonuje czynna drezyna WM-10 i codziennie była używana do prac na terenie jednostki po której wiły się tory przy których było pełno ramp, mijanek itd.

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl