Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Małopolskie tory na szarym końcu Polski!
Autor Wiadomość

Jaro Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2008
Skąd: LUBIN

PostWysłany: 25-12-2013, 16:37    Odpowiedz z cytatem

Jak widać jestem z Dolnego Śląska. Syn przyjechał z Krakowa, ale nie pociągiem. Pociągi osobowe do Lubina nie dojeżdżają. Zbliża się czas powrotu. Zaproponowałem że dowiozę syna do Legnicy na dworzec. Z Legnicy nie ma pociągu bez przesiadki do Krakowa. Zaproponowałem że zawiozę syna do Wrocławia i stąd pojedzie do Krakowa. Tak pociągi są ale czas przejazdu to ponad pięć godzin. Zawiozę syna samochodem do Krokowa w 3,5 do 4 godzin.
Kolej może sobie wozić powietrze albo niech to towarzystwo rozgonią podtorze zaorają i buraków nasadzą - większy pożytek z tego będzie.

_________________
-=| Na początek infrastruktura |=-
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 16-01-2014, 10:04    Odpowiedz z cytatem

Małopolskie: PLK proponuje inwestycje, marszałek na „nie”

Województwo małopolskie nie zrealizuje żadnej inwestycji modernizacyjnej na sieci kolejowej z środków Regionalnego Programu Operacyjnego do 2022 roku. Urząd Marszałkowski nie zezwolił również na wsparcie starań dot. przygotowań studium wykonalności remontu linii Sucha Beskidzka – Żywiec pomimo gwarancji ze strony samorządów, że w rezerwach posiadają środki na współfinansowanie prac dokumentacyjnych.

W Regionalnym Programie Operacyjnym na lata 2014 – 2020 województwo małopolskie stawia na integrację różnych środków transportu i zakup taboru kolejowego. Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego nie przekaże żadnych środków finansowych na remont infrastruktury kolejowej. Mowa głównie o linii kolejowej Skawina – Żywiec na odcinku z Suchej Beskidzkiej do Żywca oraz Stróże – Krościenko na odcinku Stróże – Jasło.

Z informacji od Biura Prasowego wynika, że województwo nie dołoży się nawet do studium wykonalności remontu linii kolejowej Sucha Beskidzka – Żywiec w obliczu gwarancji ze strony samorządów, iż posiadają one w rezerwie środki na współfinansowanie inwestycji. Samorządy te zdecydowały się, by pozostawić te środki również w 2014 roku.

Zimowe Igrzyska szansą?

Linia kolejowa Żywiec – Sucha Beskidzka nabiera nowego znaczenia w kontekście starań województwa małopolskiego o uzyskanie prawa organizacji Zimowych Igrzysk Olimpijskich w 2022 roku. Jest to bowiem odcinek pozwalający pociągom z kierunku Katowic czy Wrocławia do Zakopanego pojechać najkrótszą drogą, a nie przez Kraków czy Wadowice.

– W budżecie na rok 2014 nie zostały zarezerwowane środki na przygotowanie studium wykonalności modernizacji linii kolejowej Sucha Beskidzka – Żywiec. Potrzeby remontowe linii kolejowych w Małopolsce, z uwagi na przebieg wielu z nich w rejonach górskich i podgórskich są bardzo duże i wielokrotnie przewyższają wielkości środków, którymi dysponuje Województwo w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014–2020. Z tego względu realizacja takich przedsięwzięć powinna być realizowana w oparciu o środki ze źródeł krajowych – powiedziało „Rynkowi Kolejowemu” biuro prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.

Oznacza to, ze województwo do 2022 roku nie wykona żadnych inwestycji w poprawę jakości infrastruktury kolejowej w ramach środków z Unii Europejskiej. Nawet na liniach, po których docelowo mogą kursować pociągi Kolei Małopolskich, np. do Krynicy.

– W budżecie na rok 2014 nie zostały zarezerwowane środki na przygotowanie studium wykonalności modernizacji linii kolejowej Sucha Beskidzka – Żywiec, ponieważ inwestycja rewitalizacji linii kolejowej nr 97 na odcinku Sucha Beskidzka – Żywiec nie znajduje się w Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu do 2020r (z perspektywą do 2030r.) – tłumaczy biuro prasowe.

– Dodatkowo projekt Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 (wersja 2.0) zakłada, że w kolejnych latach środki finansowe nie będą przeznaczone na modernizację linii kolejowych, natomiast realizowane będą przedsięwzięcia mające na celu rozwój regionalnego transportu kolejowego, a w szczególności rozwiązania integrujące różne środki transportu, w tym m.in.: węzły (centra) przesiadkowe, systemy Park&Ride, systemy wspólnych opłat za przewozy, organizacja i koordynacja rozkładów jazdy, w tym na potrzeby kolei aglomeracyjnej, zakupy taboru kolejowego, w tym na potrzeby kolei aglomeracyjnej – informuje biuro prasowe.

PLK: Zgłosiliśmy kilka projektów

W ramach przygotowań Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego, zarządca infrastruktury kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe zgłosiły Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Małopolskiego kilka projektów, których realizację rekomenduje.

Dorota Szalacha z Biura Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych przekazała „Rynkowi Kolejowemu” listę regionalnych linii kolejowych, rekomendowanych przez Zarządcę Infrastruktur do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014–2020.

– Regionalny Program Operacyjny Województwa Małopolskiego jest w trakcie przygotowań w Małopolskim Urzędzie Marszałkowskim. Zakładamy, że znajdą się w nim również zgłaszane przez nas projekty – powiedziała Dorota Szalacha. Oto lista rekomendowanych przez PKP PLK projektów:

• Lista projektów rekomendowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe:
• Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Stróże – gr. województwa,
• Rewitalizacja linii kolejowej nr 96 na odcinku Stróże – Muszyna,
• Rewitalizacja linii kolejowej nr 105 na odcinku Muszyna – Krynica,
• Rewitalizacja linii kolejowej nr 97 na odcinku Sucha Beskidzka – Żywiec,
• Rewitalizacja linii kolejowej nr 117 Wadowice – gr. województwa,
• Rewitalizacja linii kolejowej nr 97, 98 i 99 Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane wraz z budowa obwodnicy Suchej Beskidzkiej łączącej linie nr 97 i 98.

Niektóre z projektów znajdują się w Dokumencie Implementacyjnym Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Mają zostać zrealizowane ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Rynek Kolejowy


Z mojej strony: mafia się ujawniła i wyłożyła karty na stół. UMWM kolej ma nie tylko w dupie, ale ją niszczy. Z wyjątkiem rejonów wyborczych przewidzianych do obsługi przez polityczną SKA dla partyjnych nieudołów. Sprawa pani Ireny C. o której marszałek "nie wiedział" w tym kontekście mówi o wszystkim. Tych ludzi trzeba wywalić na śmietnik. Im szybciej, tym lepiej. Bez możliwości powrotu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl