Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Małopolskie tory na szarym końcu Polski!
Autor Wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 19-08-2011, 20:06    Odpowiedz z cytatem

W sumie racja, jest tam kilka odcinków poniżej 10km/h i nikt nic z tym nie robi, jak pojechałem do Bytomia i przez Chełm Śląski do Imielina to doszedłem do wniosku że jednak jest choć minimalnie szybciej przez te rozjazdy w Libiążu(gdzie oczywiście też jest szybciej rowerem Very Happy )
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Arius Adolf Nowak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Sie 2011
Skąd: Poznań

PostWysłany: 07-09-2011, 14:05    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś napisał/a:
U nas typowa galicyjska ciemnota, coz zrobic. I tak nic nie pobije prezydenta Zamoscia, ktory powiedzial, ze zaborca wprowadzil kolej do Zamoscia to on ją wyprowadzi ...
1. To ostatnie zdanie to żart polityka, czy żart z polityka, bo niemożliwe by było prawdziwe;-] 2. Kol. Bartik: może nie wszystkie moje teksty są stricte nt., ale gwarantuje że za pół roku wszystkim skończą się tematy. 3. Dlaczego? Podsumowaniem jest pierwsze zdanie tego cytatu. Wszyscy zdradziliście idee naszego kochanego Fuhrera, zwłaszcza szybko od pamiętnego 2005r. I teraz Gorzkie Żale będą b. gorzkie. Nawet jak wielu nie będzie stać na migdały do ciasta.Smile

_________________
Dlaczego zlikwidowano Bin Ladena? Bo zaczynal sie domyslac, kto zorganizowal 09.11!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Paradoks Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Wrz 2009

PostWysłany: 16-01-2013, 09:50    Odpowiedz z cytatem

Rusza modernizacja legendarnej stacji Tunel w Małopolsce
Stacja Tunel w północnej Małopolsce zostanie przebudowana. To strategiczne miejsce - przejeżdżają tamtędy wszystkie pociągi relacji Kraków - Warszawa.
W kwietniu ruszy remont stacji kolejowej w Uniejowie - Rędzinach w powiecie miechowskim. Zmienione będą torowiska, wyremontowany peron i odnowiony sam tunel, przez który już od prawie 150 lat przejeżdżają pociągi relacji Kraków - Warszawa i Warszawa - Katowice. "Modernizacja stacji Tunel to krok w kierunku szybszego przejazdu do stolicy" - argumentuje Dorota Szalacha, rzecznik wydziału inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe.

Przejeżdżają tamtędy nie tylko ekspresy z Warszawy, jadące Centralną Magistralą Kolejową ale też pociągi z Kielc oraz Radomia. Dzięki przebudowie torów, przejazd przez stację Tunel będzie szybszy i sprawniejszy. Koniec prac zaplanowano na listopad.

Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie podpisało już umowę z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi na wykonanie robót. Do przetargu zgłosiło się aż 11 firm. Najtańszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie, które konkurs wygrało. Wartość umowy opiewa na blisko 42 mln.

Tunel i stacja w Uniejowie - Rędzinach powstały w 1882 roku. Choć drążenie w Białej Górze było niepotrzebne, zaborca rosyjski chciał mieć możliwość zablokowania trasy kolejowej przez wysadzenie tunelu. "XIX -wieczny przejazd kryje w sobie wiele ciekawostek" - przyznaje Piotr Pacia, rzecznik urzędu gminy Charsznica. Stacja była kilkukrotnie niszczona podczas I i II wojny światowej.

Więcej:RadioKraków

_________________
https://www.facebook.com/KolejBeskidzka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-01-2013, 12:27   

Każda modernizacja cieszy, ale smutno się robi, gdy czyta sie ciagle o kolejnych milionowych przetargach na CMK (i jak tutaj - liniach dojazdowych do CMK), a linie typu Oswiecim-Trzebinia zblizaja sie do smierci technicznej. 42 miliony za jedną stacje... Tyle dobrego mozna by zrobic za te pieniadze, a tu jedynym zyskiem bedzie zmodernizowany Tunel.
Powrót do góry

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 16-01-2013, 12:35    Odpowiedz z cytatem

Jaki Tunel, i co wymienią perony na czerwone ?? Po co to komu jak tam praktycznie nikt nie wsiada ani nie wysiada. Za roboty na Kraków - Katowice (jedzie sie 60 kilometrów już prawie 3 godziny) by się wzięli a nie będą teraz w mediach się lansować, że robota w małopolskim wre bo wyremontowali Tunel.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 16-01-2013, 15:24    Odpowiedz z cytatem

snajper, Z Krakowa Głównego do Katowic jest dokładnie 77 km (tyle ile do Tarnowa) i jedzie się średnio 2:20 h... Prawie cała E-30 się sypie, do Tarnowa z Krakowa jedzie się teraz niecałe 2h, po kolejnej korekcie pewnie zrównają czasy przejazdu żeby było bardziej przejrzyście Razz Co do remontu stacji Tunel to się zgadzam z twoją opinią, kosztuje to dużo a za tyle pieniędzy można by było usunąć kilka punktowych ograniczeń prędkości na kilku liniach... Ale ich obchodzą tylko EX, EIC i ich CeeMKa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Woojtek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Gru 2008
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: 20-01-2013, 21:33    Odpowiedz z cytatem

Z tego co pamiętam tunel w Tunelu miał być zamknięty dla pociągów (miało tam być zimowisko dla nietoperzy), a trasa miała być poprowadzona nowym śladem. Tak na marginesie czy ktoś pamięta ile trwał remont odcinka Kraków - Tarnów przeprowadzony około 1989 roku?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 20-01-2013, 22:03    Odpowiedz z cytatem

Wzdłuż LHS biegnie od Kozłowa tor "oblotowy" Tunelu. A raczej jego resztki - już na samej stacji są jedynie podkłady. Ten tor powinien zostać jak najszybciej odbudowany i zelektryfikowany. Powinny tam jeździć na początek brutta.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

drTESLA Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Gru 2010

PostWysłany: 21-01-2013, 00:40    Odpowiedz z cytatem

O tunelu w Tunelu słyszymy od kilkunastu lat. Faktem jest że w przypadku unieruchomienia składu pasażerskiego i jego pożaru szanse ewakuacji są znikome. Z tą odbudową toru wzdłuż LHS to byłbym ostrożny. Pomysł takiej "obwodnicy" zaistniał w czasach największych przewozów towarowych kiedy do samych Kozienic z węglem jeździło ze śląska kilkanaście wahadeł zarówno przez Olkusz jak i przez Kraków. Dzisiaj mamy prawie zerowy ruch towarowy od strony Krakowa i prawie zerowy pasażerski z kierunku śląska.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 20-05-2013, 12:21    Odpowiedz z cytatem

Kłopotliwe zmiany kierunku jazdy.

Od grudnia 2012 roku pasażerowie jadą dłużej m.in. do Zakopanego, Krynicy i Wadowic. Wszystko przez zmianę regulaminu PKP PLK i zwiększenie czasu potrzebnego na zmianę czoła pociągu. Skład jadący z Krakowa do Zakopanego musi zmieniać kierunek jazdy aż trzykrotnie – w Krakowie Płaszowie, Suchej Beskidzkiej i Chabówce (w przypadku składów wagonowych) lub Rabce-Zdroju (w przypadku EZT). Pociągi jadące z Krakowa do Wadowic zmieniają kierunek jazdy dwukrotnie – w Krakowie Płaszowie i Kalwarii Zebrzydowskiej Lanckoronie. Składy jadące do Krynicy zmieniają kierunek tylko w Muszynie.

Winne opóźnienia.

Jeszcze w poprzednim rozkładzie jazdy minimalny czas potrzebny na zmianę czoła wynosił dla EZT 5, a dla składu wagonowego 10 min. W aktualnie obowiązującym rozkładzie dołożono jednak kolejne 5 min. Dlaczego?
- Przyjęta opcja uwzględnia wszelkie warunki techniczno-eksploatacyjne niezbędne do przeprowadzenia procedury zmiany czoła pociągu – tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. - Analiza punktualności pociągów pokazała, iż krótszy czasu przewidziany na zmianę kierunku jazdy był przekraczany i wpływał na opóźnienia pociągów.

Dłuższy czas przejazdu.

Wdrożona w grudniu zmiana spowodowała, że podróż do Wadowic z powodu samych tylko zmian kierunku jazdy wydłużyła się o 10 minut, do Krynicy o 5, a do Zakopanego aż o 15 minut. Zdaniem ekspertów to niepokojąca tendencja.
- Wydłużanie czasu przejazdu poprzez zarządzenia i regulaminy jest moim zdaniem nieporozumieniem. Trzeba po prostu wrócić do pewnych standardów. W czasach, gdy na linii zakopiańskiej królowała niepodzielnie trakcja parowa, zmiana kierunków jazdy odbywała się szybciej, niż obecnie - mówi Andrzej Nowakowski, profesor Uniwersytetu Rzeszowskiego. Dodaje, że w przypadku trasy z Krakowa do Wadowic zmiana czoła pociągu powinna odbywać się błyskawicznie.
– Na tej trasie połączenia obsługują m.in. pojazdy serii EN81 – mówi Andrzej Nowakowski. - Z moich obserwacji wynika, że czas na zmianę kierunku przy tak niewielkim składzie powinien wynosić maksymalnie 3 min. To w zupełności wystarczy.

Zbawienne łącznice.

Problem ze zmianami kierunków jazdy uda się jednak już niedługo przynajmniej częściowo wyeliminować. W ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko ma powstać łącznica pozwalająca na pominięcie stacji w Płaszowie.
- Zadanie dotyczące budowy łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki jest obecnie na etapie opracowania dokumentacji projektowej i pozyskania decyzji administracyjnych. Budowa łącznicy ma szansę realizacji do roku 2015 - informuje Dorota Szalacha z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
Kolejna łącznica jest planowana w Suchej Beskidzkiej. - Aktualnie kończy się etap opracowywania Studium Wykonalności. Prace związane z budową łącznicy mogłyby nastąpić w 2015 r. Termin rozpoczęcia uzależniony jest jednak od innych inwestycji, m.in. od przebudowy mostu kolejowego w Suchej Beskidzkiej i zmiany przebiegu toru kolejowego w okolicach Skawiec w ramach budowy zbiornika wodnego w Świnnej Porębie – mówi Dorota Szalacha.

Kompromis z drogowcami.

Jeden z problemów związanych z budową łącznicy już udało się rozwiązać. W ubiegłym roku informowaliśmy, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) nie zgadza się na przybliżenie przebiegu planowanej łącznicy kolejowej w Suchej Beskidzkiej do drogi krajowej nr 28. Argumentowano to uniemożliwieniem rozbudowy drogi w przyszłości. Duże kontrowersje wywoływał także fakt przebiegu projektowanej łącznicy przez ogródki działkowe i teren placu targowego.
Ostatecznie wypracowano jednak satysfakcjonujący wszystkie strony kompromis. - Projekt łącznicy został dostosowany do wymogów ustawy o drogach. Nie będzie on również kolidował z projektem przebudowy placu targowego – zapewnia przedstawicielka PKP PLK.

Bez postępu.

Kraków Płaszów i Sucha Beskidzka to nie wszystko. Zdaniem ekspertów łącznica powinna powstać także na trasie do Wadowic.
– To miasto zdecydowanie powinno zostać objęte systemem Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, nad czym pracują władze Małopolski. Dzięki łącznicy pozwalającej na ominięcie stacji w Kalwarii Zebrzydowskiej Lanckoronie, oczywiście wraz z mającą powstać łącznicą w Płaszowie, czas przejazdu pociągiem z Krakowa do rodzinnego miasta Jana Pawła II byłby bezkonkurencyjny wobec przewoźników drogowych – zaznacza Andrzej Nowakowski.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/14056/Klopotliwe-zmiany-kierunku-jazdy.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adamus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lip 2009
Skąd: Chrzanów/Trzebinia

PostWysłany: 27-05-2013, 13:31    Odpowiedz z cytatem

Czytałem w papierowej "rzepie"
Cytat:
Małopolska stawia na kolej
Na infrastrukturę transportową Małopolska chce wydać z dotacji unijnych na lata 2014–2020 ponad 7,5 mld zł. Z tego ok. 7 mld zł na kolej.
http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/1012593.html

nie wiem może Déjà vu ale czy już kilka lat temu czytało się że po małopolskich torach będziemy jeździć z "normalną" prędkością a jeździmy 20~30km/h lub nie jeździmy wcale bo szlak krzaki zarastają lub jest rozkradany przez złomiarzy albo podkłady rozkłada natura, albo że miało być coraz więcej zmodernizowanych i nowych składów a tymczasem każdy widzi czym jeździmy, więc kolejna propaganda jak to super będzie....

_________________
linia 103 Trzebinia-Wadowice
www.linia103.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Elektronik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2011
Skąd: Kraków

PostWysłany: 09-07-2013, 14:31    Odpowiedz z cytatem

Małopolskie: Nie wydamy pieniędzy na modernizację linii kolejowych


Województwo małopolskie nie zmienia swojego stanowiska w sprawie finansowania inwestycji kolejowych z Regionalnego Programu Operacyjnego. Zdaniem władz województwa, to zadanie należy do PKP Polskich Linii Kolejowych. Małopolskie zatem nie ma zamiaru finansować żadnych prac związanych z modernizacją i rozbudową infrastruktury kolejowej.

Źródło: Rynek Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 09-07-2013, 21:35   

Płakać się chce, jak słyszę takich "fachowców"
Powrót do góry

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 07-09-2013, 22:10    Odpowiedz z cytatem

Poniżej coś przeciwko tematowi wątku:

Małopolska wyda miliard złotych na infrastrukturę kolejową.

W 2015 r. ma ruszyć Szybka Kolej Aglomeracyjna w Małopolsce. Pierwsze pociągi pojadą jednak już za rok. Województwo na rozwój tej części transportu publicznego wyda nawet miliard złotych do 2020 r. Nowe rozdanie unijnych pieniędzy to dla regionu prawie 3 mld euro dofinansowania do inwestycji.
– W tej chwili realizujemy kilka projektów systemu Park&Drive oraz przygotowujemy wspólny bilet i system informacyjny – mówi o zaawansowaniu prac nad Szybką Koleją Aglomeracyjną Marek Sowa, marszałek województwa małopolskiego. – Później będziemy go rozwijali o kolejne strefy, zwłaszcza, jeśli chodzi o system parkingowy. Bardzo ważnym elementem jest budowanie dogodnego systemu przesiadkowego, żeby można było integrować zarówno komunikację miejską, jak również przewozy pasażerskie koleją.
Kolejnym elementem jest zakup pociągów. Podpisano już umowę z firmą Newag, która dostarczy 19 zespołów trakcyjnych dla czterech województw: małopolskiego, świętokrzyskiego, śląskiego i podkarpackiego za ponad 320 mln zł. Pociągi będą kursować m.in. na trasach Kraków-Rzeszów, Kraków-Katowice i Kraków-Ostrowiec Świętokrzyski. Na samą Małopolskę przypada z tego przetargu sześć składów. Dla SKA z kolei 10 pociągów dostarczy bydgoska PESA za ponad 120 mln zł.
-Łącznie po tych transakcjach flota małopolskich pociągów do przewozów pasażerskich będzie wynosiła w sumie 30 – mówi Sowa, ale dodaje, że do optymalnego działania systemu przewozów potrzeba jeszcze drugie tyle składów. – To nie jest mało, ale o połowę za mało w stosunku do potrzeb.
Samo województwo małopolskie zainwestowało w ten system do tej pory ok. 350 mln zł. Jak wylicza marszałek, do zakończenia całości inwestycji może być potrzebne jeszcze nawet pół miliarda złotych.
– Wszystkie linie kolejowe są po rewitalizacji, ale nie ma taboru. Wszystko, co po tych liniach jeździ, jest starsze od nas, więc siłą rzeczy wymiana taboru musi po prostu kosztować – przekonuje marszałek. – Mówimy o projekcie, który tylko z poziomu regionalnego będzie kosztował pewnie z 1 mld złotych łącznie, a jak doliczymy do tego rewitalizację linii, to każda linia jest liczona w setkach milionów złotych.
W pierwszej kolejności do użytku wejdzie linia łącząca Kraków z Wieliczką i Tarnowem. Jak zapewnia Marek Sowa, nastąpi to prawdopodobnie w ciągu roku. Całość projektu ma się zakończyć do roku 2020, czyli do końca przyszłej perspektywy finansowej UE.
Małopolska na nowym rozdaniu unijnych pieniędzy zdecydowanie zyska. W podziale środków na nową perspektywę przyjęto zupełnie inny algorytm niż obowiązywał dotychczas. Jak ocenia marszałek, jest on o wiele bardziej sprawiedliwy i korzystniejszy dla województwa.
– Prawdopodobnie będzie to kwota 2 mld 915 mln euro, co po przeliczeniu na złote da nam wsparcie rzędu 12 mld zł na inwestycje rzędu 16-17 mld złotych. To jest około 60 proc. więcej niż dotychczas, więc projektów, które będą mogły być zrealizowane, będzie zdecydowanie więcej – mówi Marek Sowa.
Większość inwestycji dotyczy infrastruktury. Poza koleją – także dróg, w tym budowy obwodnic – m.in. Wierzchosławic, Tuchowa i Lisiej Góry. W planach jest też budowa mostu na Wiśle w miejscowości Borusowa, realizowanego wspólnie z województwem świętokrzyskim.
– Drugim pakietem działań będzie przestrzeń publiczna. Mam na myśli rewitalizacje centrów miast, wsi i uzdrowisk. Trzeci element – cały pakiet związany z poprawą efektywności energetycznej, z lepszym wykorzystaniem energii, termomodernizacja, OZE, cały pakiet związany z poprawą jakości powietrza, a więc komunikacja miejska, wymiana pieców, podłączania do sieci ciepłowniczej – mówi marszałek. – To są działania, na które pójdzie ponad 1,2 mld euro, a więc kwota nieporównywalna z tym, co było dotychczas.

http://www.rynek-kolejowy.pl/47700/malopolska_wyda_miliard_zlotych_na_infrastrukture_kolejowa.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-09-2013, 22:41   

Media: miliard na kolej w Małopolsce
Praktyka: zero złotych z UM dla kolei w Małopolsce do 2020 roku


Media: 37 minut z Krakowa do Tarnowa
Praktyka: 2 godziny i busy co 30 minut


Media i politycy: 45 minut z Katowic do Krakowa
Praktyka: 2 godziny i busy co 10 minut


Media: jak to nie bedzie wspaniale
Praktyka: najgorsza kolej w kraju
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl