Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Rozkład 2011/2012
Autor Wiadomość

hurricane Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Sie 2009
Skąd: TARNÓW

PostWysłany: 10-02-2012, 16:21    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:

Pomysł jest fatalny. Kolejne postoje odstraszą podróżnych z dalszych stacji.


Widać, że Sheva bije pianę i dawno Dunajcem nie jechał Very Happy. Otóż powiem Panu urzędnikowi, że Dunajec jedzie rano odstęp za IR WOŚP całą trasę od Tarnowa, dosłownie zderzak w zderzak, na obecnie modernizowanych odcinkach trasy E30 te oba pociągi stoją wspólnie w Brzesku, Bochni, Podłężu, oczekując na zwolnienie szlaku przez składy jadące w przeciwną stronę... Więc stworzenie postoju handlowego nikogo nie odstraszy, bo ani minutę czas jazdy się nie zmieni.

Pomysł z utworzeniem tych postojów jest bardzo dobry.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Janosik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Paź 2009
Skąd: Gorlice/Kraków

PostWysłany: 10-02-2012, 18:47    Odpowiedz z cytatem

Po co w ogóle dyskutujecie z shevą? Przestańcie karmić trolla...
Gość tak czy siak zawsze będzie na nie, każdego skrytykuje i sam nic mądrego nie powie.
Szkoda waszego czasu na niego Smile

Ostatnio przewoźnicy autobusowi podnieśli ceny biletów Gorlice - Kraków do poziomu 20-22zł.... jednocześnie pociągiem z Grybowa/Stróż/Bobowej/Gromnika można pojechać za 8,82 jak student - szkoda tylko, że kolej tego wcale nie reklamuje i mało kto o tym wie!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 11-02-2012, 17:46    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Po co w ogóle dyskutujecie z shevą? Przestańcie karmić trolla...


Zawsze to lepsze niż dyskusja z fanatycznym MK-olem pozbawionym elementarnej wiedzy ekonomicznej.


Cytat:
Otóż powiem Panu urzędnikowi, że Dunajec jedzie rano odstęp za IR WOŚP całą trasę od Tarnowa, dosłownie zderzak w zderzak, na obecnie modernizowanych odcinkach trasy E30 te oba pociągi stoją wspólnie w Brzesku, Bochni, Podłężu, oczekując na zwolnienie szlaku przez składy jadące w przeciwną stronę...


Pan student jeszcze chyba wiele musi się nauczyć. Od dwóch postoi się zaczyna. Popatrz gdzie teraz zatrzymuje się Dunajec na odcinku Tarnów- Nowy Sącz, praktycznie na co 2 stacji a na początku postojów było jedynie kilka. Bardzo nie podoba mi się psucie pociągów R+, te postojów nie powinny mieć zbyt dużo. IR WOŚP adresowane jest do innych pasażerów, więc ta dygresja jest co najmniej nie trafiona.


Cytat:
Ostatnio przewoźnicy autobusowi podnieśli ceny biletów Gorlice - Kraków do poziomu 20-22zł.... jednocześnie pociągiem z Grybowa/Stróż/Bobowej/Gromnika można pojechać za 8,82 jak student - szkoda tylko, że kolej tego wcale nie reklamuje i mało kto o tym wie!


Idź opowiadaj swoim znajomym, chyba masz kilku kolegów to już ktoś o tym będzie wiedział Very Happy . Student liczyć potrafi i jak sądzę wcześniej czy później do kolei wróci. Reklama jednak faktycznie by się przydała, chociaż trwająca modernizacja klientów nam nie przyciągnie. Niestety taki a nie inny rozkład Dunajca czy Rzeszowianina będzie wtedy konieczny.

Uwagi ad personam są niesmaczne, ale świadczą o braku argumentów ad rem. Szczególnie musi razić zachowanie Janosika, który wiedzą o kolei w regionie nigdy nie imponował, zawsze krytykował innych, sam jednak nie mając nigdy nic konkretnego do zaproponowania. Prześledziłem większość jego postów i poza infantylnymi tezami nie znalazłem żadnych sensownych pomysłów na kolej w naszym regionie. Reasumując wiem, że irytuje to niektórych fanatyków kolei- pozbawionych o niej chociażby ekonomicznej wiedzy- ale wolę rządy Rębilasa niż pomysły takich speców jak Janosik. To, że jest się studentem raz w tygodniu korzystającym z usług kolei to trochę za mało...A co do mojej osoby...Pan urzędnik jest też doktorantem, także mnie akurat braku fachowej wiedzy zarzucić nie można. A tak na marginesie jeśli komuś można zarzucić krytykanctwo Panie Janosik to właśnie Panu, ale co tam jak to mawiają przyganiał kocioł garnkowi Very Happy . Nie zmienia to jednak faktu, że nadal będę tutaj piętnował zwykłe oszołomstwo nie poparte żadną nawet elementarną wiedzą, na poklasku Janosików skądinąd mi średnio zależy Very Happy . Pozdrawiam Very Happy.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Turysta Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2011

PostWysłany: 11-02-2012, 19:20    Odpowiedz z cytatem

sheva17... ręce opadają... kto tu nie ma wiedzy ekonomicznej... chyba Ty Śmiech
Przeciętnego podróżnego nie interesują postoje pociągu, a czas przejazdu. Dodanie tych dwóch postojów, tak jak już kilkakrotnie wspominano nic nie zmieniło, oprócz tego, że przybyło ludzi. Ludzie na tym skorzystali i nikt nic nie stracił. Wyszło na dobre. Tobie tylko to nie pasuje.
To, że dodano kiedyś kilka postojów Dunajcowi na odcinku Tarnów - Nowy Sącz widocznie było to konieczne. Szczerze, to na odcinku Tarnów - Nowy Sącz nie podróżuję, więc nie wiem, jak się tam układają potoki podróżnych na danej stacji czy przystanku. Proszę bardzo, może przejedź się kilka razy i policz, a dopiero wtedy możesz się żalić, że tu wsiada dużo, a tam mało ludzi lub w ogóle.
Za to na odcinku Tarnów-Kraków, tak jak wspominałem podróżuję codziennie i widzę, gdzie jest duże zapotrzebowanie, a gdzie małe. Po Tarnowie, Bochni i Brzesku to właśnie Kłaj generuje najwięcej podróżnych. Poza tym jest to wieś pokroju Gromnika, Pleśnej, czy Kamionki Wielkiej, czyli centrum gminy. Jeszcze do tego dochodzą te wysokie potoki podróżnych. Zatem nie zatrzymywanie RegioPlusów na tej stacji oznacza odcinanie się od znacznej ilości pasażerów. Z tego co mi wiadomo z tej stacji korzystają nie tylko mieszkańcy tej miejscowości, ale i też pobliskich wsi, m.in. Targowiska, Łężkowic, czy nawet Książnic. Nawet dalej działa kasa biletowa, która przynosi dochody, bo sprzedają się dobrze różne bilety, nie tylko miesięczne. Wieś liczy prawie 4 tysiące mieszkańców, zatem więcej niż niektóre miasteczka w Polsce. Liczba ta pokazuje, że jest to duża miejscowość, więc pociągi RegioPlus należą się jej jak psu buda. Na stację ludzie przychodzą, przyjeżdżają zarówno samochodami, jak i rowerami, z różnych części tej miejscowości, jedni mają blisko, inni mają spory kawał drogi, to z innych wsi jak już wspomniałem też przychodzą na pociąg. Busy są słabą konkurencją w tym rejonie, więc pociągi cieszą się ogromną popularnością. I to jest ekonomia, kolej zarabia a ludzie są zadowoleni. Ale Ty i tak nie zrozumiesz. W Podłężu i tak stać musi, bo przez kilka minut nie ma wyjazdu ze stacji.

Koledzy mają rację... po co dyskutować z Tobą jak i tak nie dotrze to do Ciebie. Bo Panu nie pasuje, że ludziom ułatwiono dojazdy przez dodatkowy postój, który tylko zwiększył frekwencję Dunajcowi, a na czas przejazdu nie wpłynął Śmiech żyjesz chyba w jakimś innym świecie i nie masz bladego pojęcia o ekonomii, pisząc wnioski wyssane z palca i według własnego "widzimisię". Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 11-02-2012, 23:00    Odpowiedz z cytatem

REGIO
33304 Nowy Sącz - Kraków Główny przyjazd
8:10 do dnia 2012-02-11 Pociąg odwołany na odcinku Bochnia - Kraków Główny.
REGIO
219 Kraków Główny - Wieliczka 13:58 do dnia 2012-02-11 Pociąg odwołany na odcinku Kraków Bieżanów - Wieliczka.
REGIO
30230/1 Oświęcim - Wieliczka 14:45 do dnia 2012-02-11 Pociąg odwołany na odcinku Kraków Bieżanów - Wieliczka.
REGIO
30122/3 Wieliczka - Oświęcim 15:10 do dnia 2012-02-11 Pociąg odwołany na odcinku Wieliczka - Kraków Bieżanów.
REGIO
33298/9 Wieliczka - Chrzanów 15:45 do dnia 2012-02-11 Pociąg odwołany na odcinku Wieliczka - Kraków Bieżanów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hurricane Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Sie 2009
Skąd: TARNÓW

PostWysłany: 11-02-2012, 23:14    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:

Pan student jeszcze chyba wiele musi się nauczyć. Od dwóch postoi się zaczyna. Popatrz gdzie teraz zatrzymuje się Dunajec na odcinku Tarnów- Nowy Sącz, praktycznie na co 2 stacji a na początku postojów było jedynie kilka. Bardzo nie podoba mi się psucie pociągów R+, te postojów nie powinny mieć zbyt dużo. IR WOŚP adresowane jest do innych pasażerów, więc ta dygresja jest co najmniej nie trafiona.


Studentem to ja byłem kiedyś, a teraz pracuję w Krakowie. Jeżeli mogę przypomnieć jak wyglądał poranny rozkład Dunajca bodaj dwa rozkłady temu Very Happy ludzie z Małopolski pamiętają. Przypisanie do IR WOŚP miało tylko względy techniczne, mówiąc, że oba jadą na jednym odstępie i tak samo przepuszczają pociągi stając w wymienionych powyżej stacjach. Więc nic nie stoi na przeszkodzie, żeby Dunajcowi utworzyć postoje handlowe, bo i tak tam ten pociąg stoi, mam to przeliterować, żeby było jasne? A tak btw. odkąd Dunajec jest RegioPlusem (no chyba, że Sheva odnosi się do czasów jak był jeszcze pośpiesznym Twisted Evil ), to mu przybyło tylko dwa postoje na trasie Nowy Sącz - Tarnów, jeden zasadny, drugi mniej zasadny. Stąd uważam, że mój wywód jest trafiony.

PS. Bycie doktorantem nie jest równe ogarnięciu całej wiedzy wszechświata.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 12-02-2012, 01:17    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Przypisanie do IR WOŚP miało tylko względy techniczne, mówiąc, że oba jadą na jednym odstępie i tak samo przepuszczają pociągi stając w wymienionych powyżej stacjach.


Dunajec z IR WOŚP jest skomunikowany w Tarnowie aby spora część osób mogła dojechać do stolicy. Aspekty techniczne są oczywiste, Ameryki tutaj nie odkrywasz.


Cytat:
Więc nic nie stoi na przeszkodzie, żeby Dunajcowi utworzyć postoje handlowe, bo i tak tam ten pociąg stoi, mam to przeliterować, żeby było jasne?


Nie podoba mi się generalna tendencja niszczenia dobrej kiedyś oferty REGIO+. Dunajec w założeniu nie ma realizować potrzeb przewozowych takich miejscowości jak np.Kłaj, od tego są poc. REGIO.


Cytat:
A tak btw. odkąd Dunajec jest RegioPlusem (no chyba, że Sheva odnosi się do czasów jak był jeszcze pośpiesznym Twisted Evil ), to mu przybyło tylko dwa postoje na trasie Nowy Sącz - Tarnów, jeden zasadny, drugi mniej zasadny.


Czyżby? Ptaszkowa, Kamionka Wielka, Łowczówek Pleśna....Chyba musisz to raz jeszcze sprawdzić. Dunajec na tym odcinku staje już prawie na co 2 stacji.


Cytat:
PS. Bycie doktorantem nie jest równe ogarnięciu całej wiedzy wszechświata.


W żadnym razie, to dopiero początek poszukiwań Very Happy.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hurricane Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Sie 2009
Skąd: TARNÓW

PostWysłany: 12-02-2012, 09:45    Odpowiedz z cytatem

Wiem, że Ameryki nie odkrywam, próbuję tylko, widać jak głową w betonową ścianę, wytłumaczyć, czemu Dunajcowi dodatkowe postoje nie zaszkodzą.

Co do odcinka do Nowego Sącza faktycznie przeoczyłem Ptaszkową... Jednakże biorąc pod uwagę to jaka jest na Kryniczance oferta, jest to wskazane by Dunajec na większych stacjach zatrzymywał się. Widziałeś kiedyś wymianę w Łowczówku Pleśnej? To jest kilkanaście a czasem więcej osób, więc postój jest zasadny.

Tutaj adresatem pobożnych życzeń jest raczej UMWM, który odpowiada za ofertę na Kryniczance.

Dobra Panowie nie karmię już Trolla Smile bo to faktycznie nie ma sensu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 12-02-2012, 15:24    Odpowiedz z cytatem

@hurricane sam widzisz nawet na przykładzie Dunajca, że dobrze nie znasz obowiązującego i poprzednich rozkładów jazdy- to o czymś świadczy. Zrozum, że dokładanie kolejnych przystanków nie pomoże w walce o pasażera np. w Nowym Sączu. Nie uważasz, że przydałoby się chociaż jedno szybkie połączenie z Krakowem?


Cytat:
Wiem, że Ameryki nie odkrywam, próbuję tylko, widać jak głową w betonową ścianę, wytłumaczyć, czemu Dunajcowi dodatkowe postoje nie zaszkodzą.


W takim razie niech się zatrzymuje wszędzie skoro postoje w niczym nie przeszkadzają. Mam wielu znajomych, których te dodatkowe postoje denerwują- pociąg z każdym kolejnym pojedzie dłużej i ludzie w końcu od kolei będą odchodzić.


Cytat:
Dobra Panowie nie karmię już Trolla Smile bo to faktycznie nie ma sensu.


Nigdy specjalnie nie dbałem o poklask, ale muszę przyznać, że akurat na tym forum ludzi znających problemy kolei nie brakuje. W małopolskiej mutacji jest z tym większy problem, są tu ludzie z gruntu uprzedzeni i do Rębilasa i do zdrowej dyskusji. Nie podzielam poglądu, że oferta jest aż tak uboga, że Dunajec musi mieć z każdym kolejnym rokiem dodawane kolejne postoje...Jeśli mówimy natomiast o typowych trollach to kto do tej kategorii pasuje lepiej niż naśladowcy ś.p. Leppera obwiniający o całe zło Rębilasa. Rozumiem, że nie ma pieniędzy na większą liczbę pociągów, ale Dunajec ma swoich zwolenników i w obecnej postaci powinien pozostać. Z uwagi na powyższe nie podzielam niezbyt przekonujących argumentów adwersarzy co nie oznacza, że nie należy rozmawiać. Nie chodzi mi może sensu stricte o dwa dodatkowe postoje, ale o samą tendencję w którą ta zmiana się wpisuje.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolbak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sie 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 12-02-2012, 16:18    Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy ten argument już padł, ale postoje w Kłaju i Podłężu pojawiły się na wyraźną prośbę podróżnych z tych miejscowości, nie zaś przez widzimisie UMWM czy MZPR. To, że reaguje się na prośby pasażerów to też jest źle? A kolej jest winna bo idzie im na rękę? Coś tu chyba nie halo. Ile wydłużył się czas przejazdu Dunajca? Ani minuty, bo i tak stał w Podłężu. A że kolej zyskała może dzięki temu 30 dodatkowych pasażerów. Kto by tam na to patrzył... Sorry sheva17, jak w wielu rzeczach się z Tobą zgadzałem to tego ślepego krytkowania tych postojów całkowicie nie rozumiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hurricane Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Sie 2009
Skąd: TARNÓW

PostWysłany: 12-02-2012, 17:55    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
@hurricane sam widzisz nawet na przykładzie Dunajca, że dobrze nie znasz obowiązującego i poprzednich rozkładów jazdy- to o czymś świadczy. Zrozum, że dokładanie kolejnych przystanków nie pomoże w walce o pasażera np. w Nowym Sączu. Nie uważasz, że przydałoby się chociaż jedno szybkie połączenie z Krakowem?

[...]

W takim razie niech się zatrzymuje wszędzie skoro postoje w niczym nie przeszkadzają. Mam wielu znajomych, których te dodatkowe postoje denerwują- pociąg z każdym kolejnym pojedzie dłużej i ludzie w końcu od kolei będą odchodzić.


1. Świadczy to tylko o tym, że próbujesz mi to wmówić. Obecny rozkład znam prawie na pamięć, bo korzystam z pociągów w drodze do/z pracy. Jeśli jesteś takim znawcą rozkładu, to zapewne wiesz, że Dunajec miał już gorszy rozkład. Co do szybkiego połączenia Sącza z Krakowem, owszem przydałoby się, ale wcześniej niż po ukończeniu tej modernizacji na E30 raczej będzie mało prawdopodobne. Jeśli po zakończeniu tej modernizacji Dunajec nie wróci do opcji pierwotnej to będzie to bardzo zły sygnał.

2. Oczywiście, kilka grubych minut postoju w Bochni, następnych kilka minut postoju w Podłężu na pewno ich nie denerwuje Smile. Bo mnie właśnie długie postoje w oczekiwaniu na zwolnienie szlaku denerwują najbardziej. Jeśli dwa postoje na stosunkowo dużych stacjach nie zwiększają czasu przejazdu to ja kompletnie nie rozumiem Twojego ślepego oporu.

Mam nadzieję, że Rzeszowianin po modernizacji wróci do opcji przyspieszonej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

robertrush Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Sie 2011
Skąd: Gorzów/Złocieniec

PostWysłany: 12-02-2012, 18:10    Odpowiedz z cytatem

Szybkie połączenie Sącza z Krakowem być powinno ale jak widać w tej chwili go nie ma. Nie czaje w czym problem z tym postojem Dunajca? Po co bić pianę i telepać się bez zrozumienia?! Bo zatrzymuje się na dodatkowych stacjach i daje możliwość dojazdu ludziom do szkół, pracy czy na zakupy? Bez wydłużenia czasu jazdy?! To przecież nie jest EX ani TLKa. Bardzo dobrze, że tak się stało. Jeśli na tych dodatkowych stacjach wsiadają/ wysiadają ludzie to w czym problem?! W końcu po to jest ta komunikacja kolejowa - regionalna aby pasażerowie mogli dojeżdzać z miejsca A do B. A te argumenty przeciw to poprostu śmiech na sali Śmiech

_________________
Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 12-02-2012, 21:34    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Sorry sheva17, jak w wielu rzeczach się z Tobą zgadzałem to tego ślepego krytkowania tych postojów całkowicie nie rozumiem.


Tu chodzi o coś zupełnie innego. Nie konkretnie o te postoje- chociaż moim zdaniem mieszkańcy np. Kłaja powinni korzystać z innych pociągów- ale o generalną tendencję dokładania kolejnych postojów poc. R+. Co dzisiaj np. zostało z Kasprowego?


Cytat:
Świadczy to tylko o tym, że próbujesz mi to wmówić. Obecny rozkład znam prawie na pamięć, bo korzystam z pociągów w drodze do/z pracy.


Nie no bez przesady. Chodziło mi tylko o to, że Dunajec tych postojów zyskał znacznie więcej niż chyba nawet przypuszczałeś.


Cytat:
Jeśli jesteś takim znawcą rozkładu, to zapewne wiesz, że Dunajec miał już gorszy rozkład.


Pewnie, że miał, ale miał i lepszy. Teraz trwa modernizacja i oby po jej zakończeniu i Dunajec wrócił do dawnego szybkiego rozkładu. Wtedy mam nadzieję dla mieszkańców Kłaja zostaną stworzone inne połączenia...


Cytat:
Jeśli dwa postoje na stosunkowo dużych stacjach nie zwiększają czasu przejazdu to ja kompletnie nie rozumiem Twojego ślepego oporu.


Jak pisałem nie podoba mi się dodawanie kolejnych przystanków. Czy Dunajec to pociąg dedykowany dla mieszkańców Kłaja? No nie. Rozkład jest taki a nie inny, mam nadzieję, że po modernizacji rozkład Dunajca wróci do lepszych czasów. Chciałbym aby jednak nie pogrzebano po niej marki R+, naprawdę potrzebne jest i szybkie i tanie połączenie Krakowa z Nowym Sączem i Dunajec doskonale spełniał te wymagania.


Cytat:
Mam nadzieję, że Rzeszowianin po modernizacji wróci do opcji przyspieszonej.


Też mam taką nadzieję. Przy dość ubogiej ofercie w przewozowej w Małopolsce fajnie gdyby pociągi IR i R+ na ile to możliwe się uzupełniały. Skomunikowanie R+ Dunajec w stolicy z WOŚP-em powinno pozostać- sporo osób z niego często korzysta w tym moja osoba.

@robertrush Dunajec z zasady nie służy mieszkańcom Kłaja.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Turysta Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2011

PostWysłany: 12-02-2012, 22:20    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:

chociaż moim zdaniem mieszkańcy np. Kłaja powinni korzystać z innych pociągów-

Wtedy mam nadzieję dla mieszkańców Kłaja zostaną stworzone inne połączenia...

Jak pisałem nie podoba mi się dodawanie kolejnych przystanków. Czy Dunajec to pociąg dedykowany dla mieszkańców Kłaja? No nie.

@robertrush Dunajec z zasady nie służy mieszkańcom Kłaja.

Ostatni raz biorę udział w tej dyskusji.
Napisałem już, że Kłaj nie jest taką pipidówką jak Węgrzce, Biadoliny, itp, itd. Nie jest co prawda miastem, ale jest dużą miejscowością. Nie jest prawdą, że powinny tą stację obsługiwać tylko Regio. Przykładem na to jest Rzeszowianin - ten pociąg od początku miał postój w Kłaju, a przez pewien czas także w Podłężu. Kiedyś czas jazdy tego pociągu z Krakowa do Kłaja wynosił tylko 27 min. Masa ludzi bardzo chętnie korzystała z tego połączenia, bo tylko jeden przystanek i byli już w domu. Takie połączenia są atrakcyjne, przyciągają kolejnych pasażerów. Są popularne i lepsze od Regio, czy busów.
To, że Dunajca nie zatrzymywano w Kłaju jest trochę dla mnie niezrozumiałe, godziny kursowania tego pociągu mieszkańcom Kłaja raczej odpowiadałyby i sporo ludzi by jeździło. Jak komuś tak bardzo nie pasowałby ten postój w Kłaju to niech sobie kupi droższy bilet i jedzie IR albo TLK, bo one powinny stać Bochnia, Brzesko, Tarnów, itd i tak niech zostanie.
Regio+ są takimi spadkobiercami dawnych "przyspieszonych". Te zaś zatrzymywały się właśnie na dużych stacjach: Kraków Bieżanów, Podłęże, Kłaj. Obecnie nie ma potrzeby zatrzymywać ich na Bieżanowie (sporo połączeń Wieliczka - Kraków, a Regio na Tarnów wystarczają, poza tym pod nosem jest Płaszów), Podłęże straciło znaczenie węzła kolejowego w ruchu pasażerskim (zlikwidowano Niepołomkę i połączenia do Huty), więc tak dużo ludzi jak kiedyś z tej stacji nie korzysta, więc też nie ma potrzeby zatrzymywania tam RegioPlusów. Ale z Kłajem się nic nie zmieniło, a jeszcze coraz więcej przybywa mieszkańców, bo nowi ludzie się stale tam wprowadzają. Poza tym sąsiednie miejscowości też korzystają z tej stacji, więc jest ona dość ważnym punktem komunikacyjnym. Dunajec i Rzeszowianin są w taryfie Regio i zatrzymywanie ich na tylko w Bochni, Brzesku i Tarnowie trochę je upodobniłoby do IR, czy TLK, które są droższe i są dedykowane tylko dla tych stacji na tej trasie.
A widział ktoś rozkłady Regio+ w innych regionach? Np. Czantoria (teraz chyba KŚ) zatrzymywała się/zatrzymuje się na co drugim przystanku. Nie mówię, że Dunajca też tak trzeba zatrzymywać, ale na Kraków-Tarnów postoje Płaszów, Kłaj, Bochnia, Brzesko, Tarnów - i tak byłoby optymalnie Smile No niech jeszcze zostanie Tarnów Mościce, choć nie mam pojęcia czy to aż takie konieczne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 13-02-2012, 23:09    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Przykładem na to jest Rzeszowianin - ten pociąg od początku miał postój w Kłaju, a przez pewien czas także w Podłężu.


Rzeszowianin to Rzeszowianin, Dunajec to Dunajec. Zrozum wreszcie, że takie miejscowości jak Kłaj powinny obsługiwać poc. REGIO. Dunajec to najszybsze połączenie Krakowa i Nowego Sącza- nie ma żadnych połączeń między tymi miastami nawet w kat. TLK. I wybacz, ale postojami w kolejnych dziurach kolej nie przekona do siebie pasażerów z autobusów. Nie zgodzę się z tezą, że pociągi R+ powinny stawać nazwijmy rzecz po imieniu w wioskach. To tańsza odmiana tak naprawdę poc. TLK i IR. O ile w przypadku Dunajca dodatkowe postoje od Tarnowa w kierunku na Nowy Sącz można tłumaczyć marną ofertą, o tyle przy kilkudziesięciu składach kursujących przez Kłaj w ciągu dnia zatrzymywanie Dunajca tam jest nie celowe. Teraz rzeczywiście ten pociąg i tak tam ma postój, ale nie podoba mi się pomysł na rozwodnienie oferty R+. Turysto w Twoim stylu myślano ,,reformując'' Kasprowego, Janosika czy Giewonta...Widzisz co z tych połączeń zostało...

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 7 z 10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl