Na trasie Oświęcim-Kraków-Oświęcim rozkład bardzo dobry,masa pociągów, natomiast to co zrobiono z odcinkiem Oświęcim-Czechowice to jest skandal. Wycięcie pociągu po 6 rano z CZDZ,wycięcie pociągu z Oświęcimia po 20 to pozbycie sie przez PKP wielu pasażerów na korzyść PKS-ów i busów,które z Krakowa do Bielska Białej kursują bardzo często.
Wygląda na ta, że nie jeżdżą już z pominięciem KG, a jak jakieś jeżdżą to nie mają postojów na stacji Kraków Mydlniki.
Obiegi Acatusów raczej zostaną takie jak były, czyli ciężko, żeby pojechały na Tarnów...
Bez zakłóceń pracował w niedzielny ranek i przedpołudnie krakowski Dworzec Główny PKP. Pasażerowie, którzy nie zauważyli kolportowanych od dłuższego czasu ulotek o zmianie rozkładu, mogli otrzymać wydruki w specjalnym punkcie informacyjnym.
Szczegóły rozkładu można było także poznać w informacji. Opóźnień pociągów nie było. Na dworcu panował mały ruch.
"Podróżni są mili i uśmiechnięci, dziękują za pomoc i wydruki ulotek z rozkładem" - poinformowano PAP w tymczasowym punkcie informacyjnym.
W nowym rozkładzie jazdy pociągów spółki Przewozy Regionalne w województwie małopolskim znalazło się 279 połączeń regionalnych, czyli o 30 mniej niż poprzednio. Zlikwidowane zostały niektóre połączenia, m.in. do Tarnowa, Oświęcimia i Katowic.
"Nowy rozkład jest optymalnym rozwiązaniem pomiędzy zapotrzebowaniem na przewozy a ograniczeniami, wynikającymi przede wszystkim z prac modernizacyjnych prowadzonych na małopolskich torach" – powiedziała PAP w piątek rzecznik Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Krakowie Barbara Węgrzynek.
Na dofinansowanie 279 pociągów regionalnych samorząd województwa małopolskiego przeznaczył w przyszłym roku 92 mln zł.
W nowym rozkładzie ubyło jedno połączenie Kraków Główny - Tarnów - Rzeszów - Kraków Główny oraz trzy pomiędzy Krakowem Gł. - Trzebinią - Oświęcimiem/Katowicami.
Jako główną przyczynę ich likwidacji przewoźnik podaje brak przepustowości linii kolejowych spowodowany pracami modernizacyjnymi. Są one prowadzone głównie na liniach 91, 118 i 133 oraz na Dworcu Głównym w Krakowie.
Zarząd województwa małopolskiego zdecydował też o zaprzestaniu finansowania organizowanej przez Przewozy Regionalne zastępczej komunikacji autobusowej na liniach Sucha Beskidzka - Żywiec oraz Stróże - Biecz. W związku z tym połączenia te zostały zawieszone. Zgodnie z postulatami pasażerów, PR zwiększyły częstotliwość kursowania porannych i popołudniowych pociągów dowożących pracowników z Krakowa do Business Parku w Zabierzowie. Będą one kursować co 15-30 minut.
Pojawiły się dodatkowe połączenia z Krakowa do Sędziszowa oraz Ostrowca Świętokrzyskiego. Dwa pociągi przybyły na trasie z Krakowa przez Wadowice do Bielska-Białej.
Niektóre pociągi kursujące pomiędzy Krakowem i Tarnowem w dni robocze w nowym rozkładzie będą jeździć także w weekendy.
Jeszcze do wczoraj Acatus z Oświęcimia do Krakowa Głównego odjeżdżał o 19.20. Dziś na tym kursie - odjazd 19.24 był kibel. Co do pociągów z Oświęcimia do Krakowa to też się pogorszyło. Już widać, że pasażerowie są mniej skorzy jechać do Trzebini gdzie muszą czekać np. ~20, czy 30 min. na przesiadkę na Kraków. Tym samym podróż z Oświęcimia do Krakowa wydłuża się do 2,30 godz.
Fantastycznie, że jest pociąg z Oświęcimia do Krakowa po 20, ale z Czechowic do Oświęcimia już nie ma jak na niego dojechać. Tym sposobem ani z Beskidów, ani z Bielska pociągiem się nie wydostaniemy wieczorem.
No właśnie drodzy forumowicze jak myślicie kto zawalił Oświęcim-Czechowice?
Śląsk czy Małopolska?
Z tego co wiem obecna PO dyrektora na Śląsku wyratowała 2 pary pociągów, które także miały iść do piachu na tym odcinku między innymi ten o 22.45 z Czechowic Dz.
Na tej linii (tj. Czechowice - Oświęcim) wystarczy TYLKO i AŻ poprawić
skomunikowania w Oświęcimiu .
Tzn. Przenieść następujące pociągi :
Z oświęcimia
6:43 -> 6:23
12:40 - > 13:05
16:32 -> 17:30 (ewentualnie 17:10 )
Celem skomunikowania .
Oraz w drodze powrotnej :
7:45 - > 7:15
13:42 -> 13:32
18:35 -> 19:35
Oraz : Usunięcie kolejowozu 22:45 , w zamian uruchomienie pociągu 11:35
Oraz : Uruchomienie pociągu z Oświęcimia 21:30
W związku z brakiem możliwości przepustowych na linii kolejowej na odcinku Kraków Główny – Kraków Mydlniki i przyjęcia do kursowania wszystkich pociągów przez Zarządcę Infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe S.A, Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie informuje, że w okresie od 16 grudnia 2011r. do 8 stycznia 2012r. wprowadza komunikację kołową, która kursować będzie za wyjątkiem 24, 25, 31 grudnia 2011r i 1 stycznia 2012 r. o następujących godzinach:
Kierunek Kraków Główny – Kraków Balice: 9.35, 11.35, 13.35, 15.35, 16.45.
Kierunek Kraków Balice – Kraków Główny: 10.10, 12.10, 14.10, 16.10, 17.20.
Autobus odjeżdżać będzie z tymczasowego przystanku usytuowanego obok Galerii Krakowskiej ( od strony peronu ).
Zaprowadzona komunikacja kołowa stanowić będzie uzupełnienie obowiązujących połączeń w kierunku do i z Portu Lotniczego w Krakowie Balicach.
Ponadto z uwagi na przewidywaną zmniejszoną frekwencją podróżnych w okresie Świąteczno - Noworocznym oraz biorąc pod uwagę ograniczoną ilość lotów w tym okresie, zmniejszona zostanie liczba połączeń kolejowych w obowiązującym rozkładzie jazdy w relacji Kraków Główny – Kraków Balice – Kraków Główny w dniach 24 i 25 grudnia 2011r.
Zobacz rozkład jazdy na dzień 24 i 25 grudnia 2011r.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum