Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Przedziały 1 klasy w pociągach regiolanlych
Autor Wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 08-07-2011, 15:30    Odpowiedz z cytatem

Pawel_15 napisał/a:
Dla niego wszystko jest niemożliwe i nic nie jest możliwe. Po prostu dla niego się nie da i już, nie bo nie. Bo po co skoro się nie da, jest nierentowne i nie bo nie. Dla niego nic nie jest realne.

W sprawach kolejowych najlepiej być realistą by się często nie rozczarowywać.

I klasa w pociągach regio ma sens wtedy gdy pociąg telepie się więcej niż 3-4 godziny. A więc nie ma sensu instalowania ich w szynobusach (gdyż te jeżdżą na krótszych odcinkach). Pozatym pozostaje jeszcze przekonanie ludzi do tego aby jeździli drożej i wygodniej, a jak to Paweł już ujął-będzie to trudne zadanie.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 10-07-2011, 15:17    Odpowiedz z cytatem

Jest parę linii w Polsce gdzie się jedzie pociągiem Regio ponad 3 godziny i obłożenie jest od początku do końca a nawet dalej. Linia wyszukana na szybko - Toruń - Grudziądz - Malbork. Frekwencja nierzadko jest mniejsza niż 150% na całej długości trasy. I teraz jazda takim trabantem (SA134) przez trzy godziny jest męcząca. Nie dość że boli zad to jeszcze nie idzie wygodnie usiąść...

Zresztą o czym ja gadam. Na takiej trasie powinien być skład pod fiaciorem. Trzy wagony to minimum. Pierwsza klasa by się przydała, choćby dla bogatszych studenciaków czy MK.

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 10-07-2011, 15:36    Odpowiedz z cytatem

Sebcio napisał/a:
Komunikacja w regionach raczej nie wymaga miejsc 1 klasy. Nie jeżdżą nimi biznesmeni więc miejsca byłyby zazwyczaj puste. Jeżeli już ktoś by jechał to jakiś MiKol żądny przygód w 1 klasie lub kolejarze. Nikt więcej.


Radzę obejrzeć wagony 1 klasy TLK, np. Lublin-Warszawa. Nieraz frekwencja w nich jest taka sama jak w dwójkach (i nie mam na myśli zdeklasowanych wagonów A, tylko faktyczne jedynki jadące jako jedynki). Aż sam się dziwię widząc to - zwłaszcza gdy nie jest okres szczytowy i nie ma tłoku motywującego do droższego zakupu.

Może w TLK chodzi o fakt rezerwacji? 1 klasa = gwarancja miejsca siedzącego. Gdyby wraz z 1 kl. w REGIO pojawiła się rezerwacja, to dostrzegam przyszłość dla takiego rozwiązania.

Tylko jak efektywnie zrobić rezerwację na przystankach bez kasy? Chyba tylko przez Internet? Ewentualnie "abonament" miesięczny na konkretne miejsce w konkretnym pociągu Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 10-07-2011, 17:07    Odpowiedz z cytatem

psim mój znajomy który czasem jeździ między Lublinem, a Warszawą w 1 klasie mówił że rzadko kiedy na cały przedział ktoś oprócz niego nie jest kolejarzem. Praktycznie tylko oni jeżdżą jedynkami, bo i tak nie płacą...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 10-07-2011, 18:43    Odpowiedz z cytatem

No to moje obserwacje są inne. Być może zależy to od godziny przejazdu.

A propos rezerwacji w osobowych - jak wczoraj zauważyłem, "Duńczyki" jezdżące w Arrivie mają numerowane miejsca ;-)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

buuuuum Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Ełk

PostWysłany: 10-07-2011, 20:26    Odpowiedz z cytatem

Nawiązując do tematu - we wszystkich wagonowych pociągach IR, należałoby wprowadzić taryfę na klasę 1.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 11-07-2011, 00:24    Odpowiedz z cytatem

buuuuum, taaa.... tylko skąd odpowiednie wagony?

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 11-07-2011, 00:55    Odpowiedz z cytatem

Wagony są (przecież mnóstwo jeździ jako Az), tylko:

1. muszą to być odpowiednio długie pociągi (proporcja jedynek do dwójek). Nie ma sensu puszczać składu np. Bmnopux+B+A, bo jedynka będzie świeciła pustkami

2. moim zdaniem z 1 klasą powinna łączyć się obowiązkowa rezerwacja (tak jak w TLK), ale to wymaga b. poważnej ingerencji w oba systemy rezerwacyjne i ich integracji (aby bilety z rezerwacją w tej jedynce można było kupić zarówno przez IPR, w biletomacie, jak i w kasie). Wątpię, czy to realne, a jedynkę bez rezerwacji obowiązkowej uważam za bezcelowy pomysł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

karass Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lip 2010

PostWysłany: 11-07-2011, 01:05    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Praktycznie tylko oni jeżdżą jedynkami, bo i tak nie płacą...

Jak to nie płacą ,no co ty to za darmo jeżdżą Idea Idea Idea Smile

_________________
DB=Doją Biedaków
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sunseed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Lip 2011
Skąd: Bruxelles

PostWysłany: 11-07-2011, 11:36    Odpowiedz z cytatem

A Pamiętacie te wagony przedzielone na pół II i I klasa? Może to by było dobre w przypadku niezespolonych składów.

http://pu.i.wp.pl/k,MzE3ODYzMDAsNTA2NDk2,f,ABdnu3.jpg

_________________


Ostatnio zmieniony przez Sunseed dnia 11-07-2011, 12:00, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 11-07-2011, 11:52    Odpowiedz z cytatem

Może i dobre, ale wagony w ruchu osobowym (lokalnym) to obecnie jednak rzadkość (a o tym jest ten wątkek, interREGIO to dygresja).

Wydaje mi się że przy problemach taborowo-obiegowych, oczekiwanie puszczania takich wagonów to porywanie się z motyką na słońce. I tak mnóstwo "jednolitych" wagonów jeździ w innej klasie, niż przewidziana podczas produkcji.

Czy te wagony miały faktycznie różny standard przedziałów w obu połówkach? (zaraz dostaniesz po uszach od moderatora za wstawianie zbyt szerokiego obrazka).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 11-07-2011, 12:06    Odpowiedz z cytatem

Jechałem w takim wagonie który kursował pod fiatem na odcinku Grudziądz - Działdowo jako łacznik do pośpiesznego WARMIA o ile się nie mylę. Na łączeniu klas są szklane drzwi z naklejkami do jakiej klasy wchodzimy. Standard w pierwszej klasie jest taki jaki powinien czyli wygodniejsze siedzenia i w ilości sztuk 6 na przedział. W 2 klasie gorsze siedzenia w ilości sztuk 8. Tyle że i tak z Grudziądza do Działdowa stałem cały czas w oknie Very Happy

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 11-07-2011, 20:08    Odpowiedz z cytatem

Sunseed wagony 112At (czyli 1/2 klasy) są obecnie w posiadaniu PKP Intercity i wykorzystywane w pociągach TLK. Było już o tym na forum więc EOT.
Pawel_15 w 112At przedziały 2 klasy są nieco wygodniejsze niż standardowa "dwójka". Łącznie przedziałów jest 9 i wszystkie są takiej wielkości jak w klasie 1. Jest to oczywiście związane z genezą wagonów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 11-07-2011, 22:36    Odpowiedz z cytatem

psim napisał/a:
Wagony są (przecież mnóstwo jeździ jako Az), tylko:

.



Owszem wagony typu Az (A9ouy) są w ilostanie PR. Tylko pamiętaj, że są to wagony zdeklasowane i nie mają już takiego standardu jaki powinien miec "prawdziwy wagon 1kl.".
W rzeczywistości jest trochę jedynek np. dost. do V-160km/h, ale jest tego bardzo mało a niektóre nie mają ważnych świadectw dopuszczenia do ruchu.

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

buuuuum Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Ełk

PostWysłany: 12-07-2011, 14:30    Odpowiedz z cytatem

Damian Łódź napisał/a:



Owszem wagony typu Az (A9ouy) są w ilostanie PR. Tylko pamiętaj, że są to wagony zdeklasowane i nie mają już takiego standardu jaki powinien miec "prawdziwy wagon 1kl.".


Dla IC to nie przeszkadzałoSmile

http://www.garnek.pl/mkseba/9616209/zdeklasowany-wagon-2-klasy-na-1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl