Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następny
Koleje Śląskie zamiast Przewozów Regionalnych
Autor Wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 18-10-2012, 22:00    Odpowiedz z cytatem

danio napisał/a:
@sympatyk
Bilet na PR jest honorowany w KŚ .
Więc oferta wspólny bilet niepotrzebna .


Na stronie Kolei Śląskich jest wymienionych 11 ofert Przewozów Regionalnych dzięki którym można podróżować Kolejami Śląskimi. Wśród nich nie ma wymienionej oferty "wspólny przejazd". Więc chyba jednak nie mogę Crying or Very sad
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 19-10-2012, 11:02    Odpowiedz z cytatem

Powtórzę jeszcze raz . Jak jedziesz z Kielc do Kędzierzyna przez Katowice najpierw PR , potem KŚ i ponownie PR , to kupujesz TYLKO bilet na PR . Więc po co ci oferta wspólny przejazd ?
Nie rozumie twojego toku myślenia .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 19-10-2012, 11:18    Odpowiedz z cytatem

danio napisał/a:

Nie rozumie twojego toku myślenia .

Możesz sobie wypić kawę Jacobs, Tchibo, MK Cafe czy Lavazza by się pobudzić. Ale jeśli którakolwiek z nich będzie bezkofeinowa to efektu nie będzie.
Przewozy Regionalne mają ileś tam ofert biletowych ale tylko 11 jest wymienionych na stronie Kolei Śląskich. Chyba nie bez powodu. Może jestem zbyt dosłowny? Nie twierdzę że nie masz racji. Wyjaśniam tylko mój tok myślenia. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 19-10-2012, 12:46    Odpowiedz z cytatem

Umiesz czytać ze zrozumieniem ?
Jest wyraźnie napisane co jest honorowane . Nie chce mi się wszystkich ofert analizować . Ja jeżdżę i co potrzebuję , to wiem .
Honorowane jest 99% biletów (chyba tylko ulgi 80 i 99% nie są honorowane )
A skoro honorują bilety jednorazowe PR , to co Ci oferta wspólny przejazd ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Paradoks Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Wrz 2009

PostWysłany: 21-10-2012, 12:16    Odpowiedz z cytatem

Tory na Żywiecczyźnie przejmuje nowa spółka kolejowa. Będzie więcej pociągów do Żywca i Zwardonia?
Jak już informowaliśmy, od 9 grudnia tego roku na tory Żywiecczyzny wjadą pociągi nowej spółki - Koleje Śląskie. Oznacza to, że składy Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych obsługujące do tej pory linię do Żywca i dalej do Zwardonia przestaną do nas jeździć, bo zostaną zlikwidowane.
Kilka tygodni temu wśród pasażerów pojawiły się jednak obawy, że nowa spółka należąca do marszałka województwa śląskiego, choć ma pociągi w dużo lepszym stanie niż dotychczasowy przewoźnik, to na naszym terenie mogą zostać ograniczone połączenia. Ludzie wystraszyli się więc, że nie będą mieli trudności z dojazdem do pracy, uczniowie do szkół, a studenci na uczelnie.

Mieszkańcy powiatu twierdzili, że nowa firma najbardziej zainteresowana jest obsługą linii z Katowic do Żywca, ale - jak przekonywali - już znacznie mniej ważna jest dla nich trasa kolejowa od Żywca w kierunku Zwardonia. Wiele osób argumentowało, że jest ona mało atrakcyjna dla nowego przewoźnika, bo ciągle ubywa na niej klientów.

Tymczasem zarówno marszałek województwa śląskiego, Adam Matusiewicz, jak też władze Kolei Śląskich, które zakończyły już prace nad nowym rozkładem jazdy, jaki obowiązywać będzie od grudnia 2012 do grudnia 2013 roku zapewniają, że Żywiecczyzna wcale nie ucierpi na "przejęciu torów" przez nową spółkę.
- Zależy nam na całej tej linii, bo korzystają z niej nie tylko sami mieszkańcy tej części regionu, ale również wielu turystów - zaznacza marszałek Matusiewicz.

Koleje Śląskie w zeszłym miesiącu podpisały nawet umowę na zakup sześciu nowych pociągów typu Elf, na które przeznaczono 219 mln zł.

Choć rozkład jazdy jest już gotowy, to ujawniony zostanie dopiero za kilka dni, pod koniec tego miesiąca. Jednak według nieoficjalnych informacji, na Żywiecczyznę będzie jeździć nawet więcej pociągów niż do tej pory!

W tej chwili z Katowic do Zwardonia w dni robocze jest jedenaście połączeń, dwunaste jest jeszcze do Rajczy.

Udało nam się ustalić, że najprawdopodobniej od 9 grudnia, gdy zacznie obowiązywać nowy rozkład, z Katowic do Zwardonia od poniedziałku do piątku jeździć dwanaście pociągów, trzynasty pojedzie do Węgierskiej Górki, a czternasty do Soli.

Z Katowic do Żywca jest w tej chwili osiem połączeń. Natomiast od grudnia, również według niepotwierdzonych oficjalnie informacji, ma być dziesięć pociągów.
Adam Warzecha, rzecznik prasowy Kolei Śląskich podkreśla, że już niebawem wszystko będzie jasne.

Poniżej komunikat spółki Koleje Śląskie przesłany do naszej redakcji:

http://zywiec.naszemiasto.pl/artykul/galeria/1582513,tory-na-zywiecczyznie-przejmuje-nowa-spolka-kolejowa-bedzie,id,t.html

_________________
https://www.facebook.com/KolejBeskidzka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 21-10-2012, 13:14    Odpowiedz z cytatem

Nowe rozwiązania w umowie z Kolejami Śląskimi

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego zawartą z Kolejami Śląskimi trzyletnią umową przewozową rozpoczął nowy rozdział historii przewozów kolejowym w woj. śląskim. Czy nowa umowa przewozowa różni się od tej zawartej kilka lat temu z Przewozami Regionalnymi?


Wprowadzenie na śląskie tory nowego samorządowego przewoźnika Koleje Śląskie samo w sobie stanowiło nowość. Zawarta z tym przewoźnikiem trzyletnia umowa na świadczenie pasażerskich kolejowych przewozów w całym woj. śląskim ma stać się elementem budowy nowego systemu kolei regionalnej. Zawarte w niej niektóre zapisy różnią się bądź są zupełnie nowe niż te obecne w umowie podpisanej kilka lat temu z Przewozami Regionalnymi.

Koleje Śląskie od grudnia przejmą całą pracę przewozową w śląskiem. Czym tak naprawdę różni się umowa z Kolejami Śląskimi, gdzie może leżeć różnica pomiędzy tym przewoźnikiem a Przewozami Regionalnymi oraz jakie są plany związane ze śląskim przewoźnikiem tłumaczy w kolejnej części wywiadu z „Rynkiem Kolejowym” Adam Matusiewicz, marszałek województwa śląskiego.

Rynek Kolejowy: Czym Koleje Śląskie różnią się od Przewozów Regionalnych (Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych)?


Adam Matusiewicz, marszałek województwa śląskiego: Przede wszystkim poziomem innowacyjności.

Proszę podać główne różnice pomiędzy starą umową z Przewozami Regionalnymi a umową, która zostanie zawarta z Kolejami Śląskimi.

Umowa trzyletnia zawarta z Kolejami Śląskimi różni się od umowy zawartej z Przewozami Regionalnymi przede wszystkim sposobem dofinansowania polegającym na rozliczaniu świadczonych usług poprzez wypłatę rekompensaty do 1 pockm, przy określeniu maksymalnej liczby pockm oraz maksymalnej kwoty dofinansowania. W umowie z Przewozami Regionalnymi była określona jedynie ogólna wartość umowy, natomiast wielkość pracy przewozowej była uzgadniana rocznie/okresowo. Poza tym umowa z Przewozami Regionalnymi zakładała zaliczkowanie, a w umowie z Kolejami Śląskimi rozliczenie następuje „z dołu”.

Może podać Pan główne cele postawione przed Zarządem Kolei Śląskich?

Chciałbym, aby Koleje Śląskie udowodniły mieszkańcom naszego województwa, że podróż koleją może sprawiać przyjemność, że rozkład jazdy jest stały i nie zmienia się.

Jakie działania musi podjąć (lub podjął) Urząd Marszałkowski, by Koleje Śląskie podołały wyzwaniu, jakie zostanie im powierzone pod koniec bieżącego roku?

Urząd Marszałkowski otrzymał deklarację Zarządu, że Koleje Śląskie są w stanie zrealizować przewozy pasażerskie na terenie całego województwa. Uważam, że została ona złożona z pełną świadomością konsekwencji, jakie mogą wyniknąć w przypadku niepowodzenia. Zaufałem Zarządowi i teraz oczekuję efektów.

Koleje Śląskie mają szanse stać się przewoźnikiem innowacyjnym?

Z całą pewnością tak. Już obserwujemy, że pasażerowie korzystający z usług Kolei Śląskich chwalą pomysły, jakość i atmosferę w pociągach. Muszę się z Panem podzielić jeszcze jedną informacją – na spotkaniu grupy zajmującej się SKR (przedłużenie kursowania pociągów do Bierunia, a docelowo do Oświęcimia) po raz pierwszy usłyszałem, że tak dobra oferta, jaką zaproponowaliśmy wraz Kolejami Śląskimi, a w szczególności liczba pociągów może stać się barierą dla sprawnego powiązania w całość przewozów pasażerskich i towarowych ze względu na ograniczoną przepustowość linii. Jestem tym zaskoczony, ale tak innowacyjny rozkład jazdy to dla mnie osobiście duży sukces.

Jakie są plany związane z rozwojem spółki Koleje Śląskie w kwestii taboru, nowych relacji, obsługi pasażerów?

Staramy się wspierać spółkę między innymi poprzez zakup taboru finansowany z rezerwy celowej i Funduszu Kolejowego. Wraz z rozbudową floty będziemy sukcesywnie poszerzać ofertę przewozową, również na trasach, które planujemy reaktywować. Ważny jest tutaj aspekt poprawy stanu infrastruktury na terenie województwa śląskiego. Tu liczymy na PKP PLK, że wyremontuje i dostosuje do standardów europejskich np. trasę do Chałupek.

Źródło: Rynek Kolejowy

[ Dodano: 26-10-2012, 12:48 ]
[SIZE="15"]Śląskie: wyścig z czasem przed 9 grudnia[/SIZE]
Za 1,5 miesiąca Koleje Śląskie przejmą obsługę wszystkich połączeń w województwie śląskim. Spółka potrzebuje pozyskać do tego czasu około 70 pojazdów do przewozu pasażerów. I utrzymuje, że to realny plan.


Czasu na skompletowanie potrzebnego taboru jest niewiele, przetargi na ezety, szynobusy, lokomotywy i wagony wciąż trwają. Wyłonieni zwycięzcy będą musieli w ekspresowym tempie dostarczyć pojazdy. Adam Warzecha, rzecznik KŚ, utrzymuje, że na dziś udało się pozyskać około 50 proc. potrzebnego taboru (licząc z taborem już eksploatowanym). W sumie do obsługi połączeń w województwie potrzeba będzie około 70 pojazdów. Rzecznik zapewnia, że nie powinno być problemów ze skompletowaniem taboru i na chwilę obecną nie są rozważane scenariusze awaryjne, na wypadek, gdyby plan się nie powiódł.

50 mln zł rocznie na tabor

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego zabezpieczył w tym roku na zakup taboru dla Kolei Śląskich około 50 mln zł. W planie finansowym na rok 2013 zapewniono na ten cel 54 mln zł. Część tych środków zostanie przeznaczone na sfinansowanie dzierżawy taboru, gdyż Koleje Śląskie część pojazdów chcą tym sposobem pozyskać.

Aktualnie trwa m.in. przetarg na dzierżawę dwóch ezetów dla KŚ. Duże szanse na wygraną w tym postępowaniu mają składy 14WE należące do stołecznej Szybkiej Kolei Miejskiej. Krystyna Pękała, prezes SKM, w rozmowie z Kurierem Kolejowym, przyznaje, że spółka jest zainteresowana tym przetargiem, ale wpierw zgodę na ewentualne wydzierżawienie ezetów musi wydać jej właściciel, czyli stołeczny samorząd.

W Wieloletniej Prognozie Finansowej województwa śląskiego na 2013 rok zaplanowano na utrzymanie przewozów kolejowych 150,79 mln zł. Część środków będzie przeznaczone na pensje pracowników Kolei Śląskich. Spółka potrzebuje zatrudnić w sumie 800 osób. Nie wiadomo ilu pracowników już udało się jej zatrudnić. Adam Warzecha informuje tylko, że nabór jeszcze trwa.

Negocjacje marszałków

Trwają także negocjacje między urzędnikami samorządu województwa śląskiego i samorządów województw ościennych, w sprawie uruchamiania w 2013 r. tzw. połączeń stykowych, czyli pociągów kursujących między województwami (m.in. do Kielc, Krakowa i Opola). Według doniesień mediów, od nowego rozkładu jazdy może dochodzić do sytuacji, w których pasażerowie Kolei Śląskich będą musieli przesiadać się na granicy województw do pociągów Przewozów Regionalnych.

Tej informacji nie udaje się nam potwierdzić. Aleksandra Marzyńska, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, informuje, że w części województw porozumienia weszły w fazę końcową uzgodnień. Wraz z zaakceptowaniem przez PKP PLK ostatnich zmian nanoszonych przez przewoźników do rozkładu jazdy 2012/2013 będzie znany ostateczny kształt połączeń, a tym samym wielkość pracy przewozowej, jaką każdy z przewoźników wykona na rzecz województwa ościennego.

Źródło: [URL="http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/10679/Slaskie-wyscig-z-czasem-przed-9-grudnia.html"]Kurier Kolejowy[/URL]

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

marcint Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Sie 2012

PostWysłany: 02-11-2012, 16:22   Koleje Śląskie w sondażu Grupy Gomułka Odpowiedz z cytatem

Mieszkańcy regionu dość dobrze oceniają dotychczasową działalność Kolei Śląskich, aczkolwiek niemała grupa respondentów zwróciła uwagę na problemy z punktualnością pociągów tego przewoźnika. Mimo tych zastrzeżeń spółka może liczyć na spory kredyt zaufania - niemal połowa pytanych jest przekonana, że przejęcie przez KŚ wszystkich linii w woj. śląskim poprawi komfort podróżowania i tylko co czwarty boi się, że spółka będzie wykorzystywać swą pozycję monopolisty drenując portfele pasażerów i nie przejmując się jakością usługi.

Źródło: dziennikzachodni.pl

Szczegółowe wyniki sondażu przeprowadzonego przez Grupę Gumułka na zlecenie Dziennika Zachodniego dostępne są TUTAJ
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 02-11-2012, 20:01    Odpowiedz z cytatem

Oczywiście, że nie będą się przejmować pasażerami. Ludzie mają jeszcze złudzenia, bo nie zauważyli, że KŚ kłamią.

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

irek34 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sty 2012
Skąd: Katowice

PostWysłany: 02-11-2012, 20:38    Odpowiedz z cytatem

A ja bym poczekał jeszcze z oceną KŚ niech wystartują i zobaczymy jak to będzie. Bo z Wisłą miał być problem jest jak jest nawet zarabiają. A co do opóźnień to czy nie przypadkiem za część odpowiada PKP PLK?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 02-11-2012, 22:54    Odpowiedz z cytatem

irek34, za mijanie się z prawdą przez KŚ również PLK ponosi odpowiedzialność?

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sławek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Lip 2009
Skąd: z Zadupia/Wałbrzych

PostWysłany: 03-11-2012, 21:47    Odpowiedz z cytatem

Trzymam kciuki za KŚ myślę że im się uda wejść na rynek ponieważ nie da się bardziej już spieprzyć kolei jak działo się to przez ostatnie 20 lat w naszym kraju w wydaniu spółki PKP .
Myślę że w ciągu kilku lat dojdzie do stworzenia na bazie KŚ , KD i KW kolei zachodnich , które będą obsługiwały województwa śląskie , opolskie , dolnośląskie , lubuskie , wielkopolskie i być może zachodniopomorskie . Zwróćcie uwagę jak te województwa są połączone ze sobą pod względem infrastruktury kolejowej , gospodarczym oraz społecznym ( pod względem społecznym rozumiem potoki podróżnych ; praca , kontakty rodzinne , turystyka i wypoczynek ) .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 03-11-2012, 22:11    Odpowiedz z cytatem

Żebyś się nie zdziwił Śmiech Twory typu KŚ czy KD tylko z pozoru wyglądają ja coś "nowego". Ludzi łatwo jest kupić jak się im podstawia nowy tabor i w kampanii reklamowej wmawia się, że oferuje im się coś, co skazane jest na sukces. Tylko, że to zadziała na krótką chwilę. Jak przyjdą pierwsze awarie, problemy organizacyjne to cała ta "piękna" otoczka pójdzie w zapomnienie.

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Sławek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Lip 2009
Skąd: z Zadupia/Wałbrzych

PostWysłany: 04-11-2012, 09:10    Odpowiedz z cytatem

Nie dziwisz się jak PR- y sprzedają w Pile piętrusy z lat dziewięćdziesiątych na złom , pełno EZT stoi i niszczeje . Logiczne jest że duża kompania powinna mieć tabor rezerwowy . Czy będzie działać na krótką chwilę to jest kwestia zarządzania przez ludzi nie związanych z PKP .
Nie ma innego wyjścia . Nie wiem czy pamiętasz koleje z lat 70 -tych i 80 - tych !( nie było idealnie ) , później tylko było tylko gorzej i gorzej . Tak koleje rozwalili ( 80 % winy polityków) że tego nie da się już naprawić , trzeba budować od nowa .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rademenes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2011
Skąd: Śląsk

PostWysłany: 04-11-2012, 09:20    Odpowiedz z cytatem

@Sławek kolej rozwalili Ci, którzy się na kolei nie znają.
Tak! Kolej lat 70-tych, 80-tych i nawet początków lat 90-tych nie była idealna, ale było zaplecze taborowe, które jest potrzebne. Teraz tego brak. Dojeżdża się do max to co się ma obecnie, a do remontu czy modernizacji jedynie mała część idzie. Już nie mówiąc o kupnie nowego taboru. Prawie 20lat zastoju uwidacznia się tym, że teraz czasem nie ma czyj jechać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sławek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Lip 2009
Skąd: z Zadupia/Wałbrzych

PostWysłany: 04-11-2012, 09:58    Odpowiedz z cytatem

Rademenes , właśnie o tym piszę o potrzebie zaplecza taborowego ( nowoczesnego i ekonomicznego ) .O tych co rozwalili pisałem że 80 % to politycy - imbecyle albo nie podejmowali żadnych trudnych decyzji co do zmian na kolei lub robili reformę dzielącą na kilkadziesiąt spółek które pracują na tym samym terenie . Można wyobrazić sobie ile to jest więcej klamek u drzwi i ile więcej kibelków a tak na serio to proste rozwiązania są najlepsze ; są przewoźnicy i jest jeden właściciel infrastruktury( tory , prąd , telekomunikacja , informatyka itd. ) z której korzystają przewoźnicy .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 11 z 14 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl