tylko durnie nieznające się na kolei mogły pisać i myśleć, że KW to nowa jakość na torach. Z góry było wiadomo, że będzie 100 razy gorzej niż w Przewozach Regionalnych.
Choć wszyscy liczą ,to w KW chyba nikt się nie liczy poza biurwą.Spółka która powstała po to by nie płacić PR za odwołane pociągi , za komunikację zastępczą i za coroczne większe dotację a teraz robi dokładnie to samo.Sam bylem zwolennikiem jej powstania,to teraz widzę że nic się nie zmieniło.
Skoro tak bogate województwo,jak Wielkopolskie,decyduje się na ograniczanie kursowania pociągów,bo brak pieniędzy,to czego można się wkrótce spodziewać w biedniejszych?.
Województwo, a właściwie Urząd Marszałkowski, zdecydował się na budowę własnej kolejki nie dla pasażerów, a dla kolesi. Czego spodziewaliście po tej kadrze anektowanej z PRów? Nie znacie ich "dokonań"? To miała być, i jest, kolejna przechowalnia.
Dlaczego Mazowieckie, obciążone Janosikowym (zresztą to głupi pomysł) rozwija, a nie zwija, swoje KM? Tylko nie piszcie że mają ZA dużo kasy.
Trzeba było zrobić jak Mazowsze - wydzielić zakład Wielkopolski, wykopać kogo trzeba, i jazda.
Koleje Wielkopolskie informuje, że Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, podjął decyzję o ograniczeniach od dnia 1 marca 2012 roku przewozów, wykonywanych przez przewoźnika
Liczenie podróżnych zlecone przez płatnika trwało od 2 stycznia tego roku do 6 lutego.
Po analizie frekwencyjnej która w osiągach maksymalnych zawierała np. 15 (piętnaście) osób na całą relację pociągu podjęto decyzję jak wyżej.
Cytat:
Zaalarmuje wszystkie media regionalne z jakimi mam kontakt, tak tego nie zostawię
Bardzo słusznie, nie chciałbym przerabiać wersji "śląskiej" a podatnicy mają prawo wiedzieć że ich pieniądze nie są przeznaczane na fanaberie (15 osób w relacji) tylko na autentyczne potrzeby których i w Wielkopolsce nie brakuje
Przyznaję, że desperacko też widziałem jakąś potencjalną iskierkę nadziei w Kolejach Wielkopolskich. Ale już widać, że nie ma się co łudzić. To jest dokładnie taki sam szlam jak Przewozy Regionalne. Ci ludzie prawdopodobnie zarżnęliby nawet kopalnię piasku na Saharze.
_________________ EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
Koleje Wielkopolskie informuje, że Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, podjął decyzję o ograniczeniach od dnia 1 marca 2012 roku przewozów, wykonywanych przez przewoźnika
Liczenie podróżnych zlecone przez płatnika trwało od 2 stycznia tego roku do 6 lutego.
Po analizie frekwencyjnej która w osiągach maksymalnych zawierała np. 15 (piętnaście) osób na całą relację pociągu podjęto decyzję jak wyżej.
Ciekawe czy w KKA też liczyli?
UMWW: Do Wałcza jeździło zbyt mało podróżnych
Dziś po raz ostatni w trasę wyruszą pociągi relacji Piła – Wałcz. Finansujący połączenie wielkopolski Urząd Marszałkowski wycofał się z dotowania kursów tłumacząc to koniecznością cięć w budżecie i niską frekwencją na tej linii.
http://www.rynek-kolejowy.pl/31005/UMWW_Do_Walcza_jezdzilo_zbyt_malo_podroznych.htm
Pod spodem taki komentarz:
21/02/2012 08:25 Autor: irokalisz ---.multimo.pl
Jak można tak bezczelnie kłamać!!! Ludziom prosto w oczy !!! Przecież tam się działy cuda, szynobus rzadko kiedy przyjeżdżał, raz dawali KKZ raz nie , czasem jak dali to był spóźniony o godzinę, czasem kierpoć sobie decydował czy zajeżdżać do danej wioski czy nie, ludzie czekali w wiosce a on nie zajeżdżał, wielokrotnie byłem świadkiem jak w Wałczu na peronie stało ponad 40 osób i ani pociąg ani autobus nie przyjechał! Co wk...ieni ludzie robili? Szli do busów pana posła. Bo co mieli zrobić? A on co powiedział na spotkaniu w Mirosławcu? Remont Linii Stargard - Piła będzie kosztował 60 mln zł - to bardzo drogo więc stawiajmy na transport kołowy, gdy mu zwrócono uwagę że remont będzie kosztował 24 mln to się zmieszał.
Po co te kłamstwa o niskiej frekfencji? Gdy szynobus jezdził regularnie to ludzie też jezdzili - proszę: http://fotofotki.pl/pliki_img/c7g5ruhk41a3cqd3uo6q.jpg
Komuś bardzo zależało aby uwalić linię i tyle. A gadanie , że linia ruszy 1 wrzesnia to ściema, może i ruszy ale dadzą 2 pary na dobę i w grudniu ją zamkną bo powiedzą , że nikt nie jezdzi.
Jeśli tak wyglądało to liczenie podróżnych, to gratuluję UMowi. Oby tak dalej, g... będzie jeździło na torach, ale firma nadal będzie oczywiście funkcjonowała, jak dawne PKP PR. W końcu kadra ta sama, to i tradycje też.
Jak takie atrakcje serwuje UMWW i KW na niezelektryfikowanych liniach, to co sie bedzie działo, gdy przejmą Poznań-Gniezno i Poznań-Leszno. Juz widzę ten sznur aut od strony Gniezna i Leszna do Poznania, bo wiara odejdzie od koleji...
Na stronie KW pojawił się nowy rozkład jazdy. Na linii Leszno- Zbąszynek jest szynobus zaczynający jazdę w Zbąszynku o 6,56 i kończący o 16,09 także w Zbąszynku. Czy więc KW organizują nowe zaplecze w Zbąszynku, czy może rano będzie podsył składu na pusto z Wolsztyna, gdzie stacjonują obecnie drużyny? Jeżeli będzie podsył to oznacza to jazdę na pusto w takich godzinach, że pasażerowie na pewno znaleźliby się. Tak wyjazd koło 6,20 z Wolsztyna i powrót koło 16,15.
Kolejnym skandalem jest to, że na potrzeby 7 połączeń( tam i powrót) potrzebne będą aż 3 składy. I przy takim planowaniu faktycznie może pociągów brakować. A załogi posiedzą więcej na stacji niż w pociągach.
Jeśli już to od 1 marca na 328 połączeń jest 6 par czyli 12 pociągów tam/powrót .
Po drugie plan obsług jest zoobiegowany z liną 350 a odnośnie Wolsztyna dodatkowo z 332 i 390.
Nie ma więc taboru przypisanego do linii
Jako, że to mój pierwszy post, na wstępie chciałbym się przywitać.
Kilka słów o mojej przygodzie z Kolejami.
Swoją najbliższą przyszłość wiążę z Kolejami Wielkopolskimi. Niedawno odbył się nabór na stanowisko Konduktor. Otrzymałem zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną, potem skierowanie na badania w tym psychotesty. Wszystko zaliczone, zdolność wydana. I teraz moje pytanie, bo słyszałem, że po tym wszystkim odbywa się szkolenie. Jak wygląda takie szkolenie, czego dotyczy?
Chciałbym się też dowiedzieć od doświadczonych pracowników jak wygląda praca w tej spółce, ponieważ poinformowano nas, że praca jest na pełen etat ale mniej więcej 3-4 dni w tygodniu. Potem wolne. Dlaczego tak? Czy jest to tak jak mają strażacy? 12h w pracy / 24h wolne? Czy rodzina ma zniżki na przejazdy ?
Ogólnie jak się pracuje, na co trzeba szczególnie zwracać uwagę, jak wygląda praca na kolei od startu do stacji końcowej? Podobno są jakiejś miejsca/pomieszczenia w których możemy nocować gdy wyjazd jest wczesnie rano lub konczy się pozno wieczorem i nie ma sensu wracać do domu. Oczywiście pracodawca nie zwraca kosztów dojazdu do pracy ale to akurat normalne wg mnie.
Mam nadzieję, iż otrzymam wszelkie informacje od Was i w razie kolejnych nasuwających się pytań będę je systematycznie zadawał.
Niekoniecznie 12h w pracy i 24h wolne możesz iść nawet 4 dni z rzędu na 12h do pracy to nie problem a co do samego kursu to wszystkiego dowiesz się na kursie. I jeszcze jedno nie ma zniżek dla rodziny, zresztą w KW nie są uznawane ulgi kolejowe a jak chcesz więcej informacji handlowych to odsyłam do strony KW tam są wszystkie taryfikatory i reszta ciekawych rzeczy
Niby tak, lecz na temat szkolenia nic sie nie dowiem ze strony internetowej KW. Moze ktoś z forumowiczów odpowie mi na moje pytania zawarte w poście powyżej.
Szkolenie będzie wyglądać mniej więcej tak :
- opanowanie taryfy przewozowej KW tj. wszelkiego rodzaju ulgi przejazdowe ustawowe i handlowe
- podstawy sygnalizacji i zasad prowadzenia ruchu kolejowego
- opanowanie obsługi terminala mobilnego jak również manualne wystawiania wezwań i biletów
- kulturalna obsługa podróżnych itp.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum