Co do Jeleniej Góry pociągi z Rzeszowa i Świnoujścia na odcinku Wrocław- Jelenia Góra są dofinansowane przez UMWD i jadą jako Regio więc porównanie obu rzeczy nie jest do końca trafione.
to nie umieszczaj żadnych informacji bo i po co skoro nagle uważasz, że linia 200 i 14 to jakieś niepotrzebne cudo, które nadaje się do zaorania. Jak Ty ciągle swego czasu pisałeś Jelenia Góra to, tamto siamto i owamto nikt Ci jakoś nie mówił, że jesteś jak Ty to nazywasz grupką miłośników...
@kryniczanin, ZG z Wawą mogą być połączone EIC/Ex Lech, czy pośpiesznym d. Zielonogórzaninem w dzień. W nocy to komu zależy czy pojedzie 6, 8 czy 10h, skoro są pociągi które jadą jeszcze dłużej, też jadą dookoła i jakoś nikt nie narzeka. Przykład Szczecin - Przemyśl, p. Wrocław, Kołobrzeg - Kraków p. Warszawę, Gdynia - Katowice p. Białystok....
Dlaczego do tych połączeń nie masz pretensji, a każde zabranie głosu przez mieszkańców Ostrowa, Kalisza, Sieradza, Zduńskiej Woli, Łodzi krytykujesz? Mieszkasz tu i wiesz co jest naszemu regionowi potrzebne. Nie! Więc zajmij się Małopolską i nie wtykaj się do spraw Wielkopolski i Łódzkiego...
I tak samo @nynuś też jak pojawia się Ostrów to zaraz jakby tu nie wiem. Też chcemy mieć możliwość dobrych połączeń. Ale nikt nie pamięta, że dopóki nie było E20, linii 271 to wszystko jechało p. Ostrów i wówczas nikt nie mówił, że naokoło wszystko jedzie...
Pewnie wiesz, jakie słowo poprawiłem na czerwono?
@mk1992.
_________________
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-06-2011, 15:02
Światowid, Dofinansowanie kibla i dofinansowanie składu wagonowego to nie jest to samo. Skład wagonowy kosztuje więcej.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-06-2011, 15:10
@Pitagoras23, aż tak bardzo w Ostrowie potrzebny jest pociąg do Międzylesia? Mieszkańcy Ostrowa w pierwszej kolejności powinni walczyć o lepsze połączenia z Poznaniem i z GOP-em. Dojedź z Ostrowa do Katowic poza sezonem. Dwa całoroczne pociągi - bieda z nędzą! Do Warszawy i Wrocławia macie na prawdę przyzwoitą ilość pociągów, tylko te dwa wspomniane przeze mnie kierunki jakoś tak leżą i kwiczą...
Po pierwsze nigdy nie powiedziałem że linia Wrocław- Ostrów- Warszawa nadaje się do zaorania, bo sam proponuje wydłużenie TLK 16100 z Warszawy do Jeleniej Góry przez Węgliniec. Co do Jeleniej Góry to moje propozycje nigdy nie były bezpodstawne i nigdy nie opierały się na zaoraniu czy też zmienianiu trasy względem połączenia jadącego inną trasą. Miłośnik Kolei to osoba, która myśli globalnie a nie jednostkowo. W moim odczuciu, jeżeli przez linię Zgorzelecką nie można puścić pociągu z Warszawy do Zgorzelca to można zmieniając jego kierunek puścić go do Jeleniej Góry, ale nie po to by moje miasto chełpiło się jakimś nowym połączeniem, ale dlatego , że po pierwsze dla linii Zgorzeleckiej jest to obecnie jedyne rozwiązanie w wykonaniu IC a po drugie trasa Jelenia Góra- Legnica- Wrocław objęta jest również dofinansowaniem ze strony MI.
Ale niestety większość Miłośników Kolei w ten sposób twierdzi, że myślę tylko o Jeleniej Górze i jak to powiedziała kiedyś pewna osoba chcę w ten sposób załatwić swoje prywatne interesy. Tylko po co i komu ma to służyć??
wagonowe składy z bykami na czele w Jeleniej Górze
I tu drogi kryniczaninie, muszę wtrącić się ja ! Nie zapominaj że Jelenia Góra jest podobnie jak wasz Nowy Sącz przedsionkiem kurortów i uzdrowisk! Pociągi wakacyjne są więc tu niezbędne, a są relacje takie jak Warszawa / Kraków/ Poznań- gdzie z Karkonoszy powinny obowiązkowo odjeżdżać całoroczne składy - bo takie tu jest zapotrzebowanie ! Piszę powinny bo w przypadku Krakowa od dość długiego czasu trudno o spełnienie tego warunku. Nie mniej składy wagonowe są tu jak najbardziej na miejscu. Weźmy już kultowego KAMIEŃCZYKA który z każdym rozkładem jazdy ma doczepiane coraz to nowe wagony a w tym rozkładzie ciągnie ich już 5 lub 6 i do stolicy Karkonoszy dojeżdża pełny. Podobnie zapewne będzie w przypadku rozpoczynających w wakacje kursowanie interREGIO BARBAKANi GALICJA przy czym ubolewam, że ten drugi będzie kursował wyłącznie w weekendy. Odwołałem się na początku do Nowego Sącza ponieważ z Jelenią Górą połączył go ten sam los kolejowego zadup*a . Oba miasta zostały pozbawione pociągów TLK (czyt. pośpiesznych) i zarówno dla Jeleniej Góry tak i dla Nowego Sącza, Bolesławca, Chełma czy Kłodzka, dobrym a w zasadzie jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest łączenie relacji tworząc tym samym sieć dalekobieżnych pociągów REGIO i interREGIO - o frekwencje byłbym spokojny - na 3 wagony znajdą się pasażerowie - a pasażerom należy się komfort jazdy niekoniecznie przylegający do tego z EN 57 - które w taryfie REGIO wypuściłbym max w trasę nie przekraczającą 250 km.
pitagoras23,Nie rozumiem o co Ci chodzi przecież wy w Ostrowie macie całoroczne połączenie REGIO do Kłodzka . Jedyne co bym w nim zmienił to całorocznie wydłużyłbym go do/z Łodzi Kal. Widziałbym bm też sprawne połączenie obiegów jakiś REGIO Łódź - Wrocław; Wrocław - Jelenia G. i z powrotem by stworzyć jeden pociąg WIDAWA będący składem w taryfie osobowej. W tej relacji nawet mógłby jechać na EN. Jak najbardziej jestem za przedłużeniem Prosny do Bolesławca a co do kłodzkiego interREGIO to chciałbym żeby została opcja przez Poznań (bo po wycięciu Szczelińca tego połączenia brakuje).
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-06-2011, 15:28
pitagoras23,
Jak cię proszę postudiuj trochę historię połączeń w Ostrowie Wielkopolskim i nie pisz bzdur.
Kiedy wszystko jechało przez Ostrów?
Większość połączeń z Warszawy do Wrocławia dawniej jeżdziła i tyle nic więcej
Połączenia Kraków / Śląsk - Poznań/Szczecin/Morze były dawniej podzielone na 3 części Przez Ostrów, Leszno, Zieloną Górę. Ostrów miał całość połaczeń przed II wojną światową gdzie Wrocław i Zielona Góra były w III Rzeszy.
Mam przytaczać rozkłady może taki 89-90 np. który zaczynałł się tuż przed wyborami kontraktowymi
Kraków, Śląsk przez Ostrów
84402 Ustka - Mysłowice 6 dni w roku
84504 Ustka - Mysłowice wakacje
7302 Poznań - Kraków "Wielkopolanin"
74102 Poznań - Katowice "Gwarek"
83206 Szczecin - Przemyśl (Świnoujście sezon)
84202 Kołobrzeg - Katowice
Leszno
83202 Szczecin - Przemyśl
83502 Szczecin - Kraków "Wawel" Świnoujście sezon Szczecin terminy
84302 Szczecin - Burgas sezon
73202 Poznań - Zakopane
73502 Szczecin/Poznań - Krynica 3 dni w tygodniu
84304 Szczecin - Budapeszt wakacje
84204 Szczecin - Katowice
83506 Kołobrzeg - Kraków sezon
Zielona Góra
84506 Szczecin/Kołobrzeg - Rybnik/Bielsko sezon
84502 Świnoujscie - Katowice/Rybnik sezon
8314 osobowy Szczecin - Kraków
Licząc połączenia sezonowe mieliście 6 na 17 połączeń więc około 40% o jakiej ty całości mówisz?
I powiedz mi czemu każde połączenie jakie jest zawsze musisz mówić że przez "Ostrów"
Ja nie trasuję każdego pociągu przez Nowy Sącz i nie każdy wyjeżdza z Krynicy.
Ostatnio zmieniony przez Bonifas dnia 05-06-2011, 15:44, w całości zmieniany 1 raz
W wykonaniu PR "Prosna" do Bolesławca jak najbardziej, ale weź pod uwagę też kwestię, że linia JG- Legnica- Wrocław jest objęta dofinansowaniem ze strony MI więc jak najbardziej jakiś pociąg tą trasą powinien jeździć.
Oglądnij sobie rozkład 2004-5 tam to dopiero była bida z nędzą. Zero całorocznych, jeden Kołobrzeg sezon. Teraz gdy się Ostrów odbił i to bardzo wielki płacz bo dwa połączenia? Lepiej było jak liczba wynosiła "zero"?
[ Dodano: 2011-06-05, 15:42 ]
Cytat:
Nie mniej składy wagonowe są tu jak najbardziej na miejscu
I tu się całkowicie nie zgodzę przez sytuację jaką mamy. Koszty wynajmu, dostępu, dramatyczne wydłużanie czasów jazdy w górach, brak lokomotyw do obsługi. ET22 nie wjedziesz na "Kryniczankę" ET41 nie zrobisz oblotu w Krynicy, ET21 które mogą jeżdzić gdy jeżdziły na Kraków - Tarnów w zastępstwie np an Cracovii lokowy kryzys zimowy 2006 dostawały w tyłek 100km/h że dużo bardziej defektowały a o EU07 zapomnij.
Cytat:
Weźmy już kultowego KAMIEŃCZYKA który z każdym rozkładem jazdy ma doczepiane coraz to nowe wagony a w tym rozkładzie ciągnie ich już 5 lub 6 i do stolicy Karkonoszy dojeżdża pełny.
Weż pomyśl o całorocznym "Kamieńczyku" z Poznania na EN71 w wersji deluxe jeżdzącym do Szklarskiej.
Co ciekawe, aż do roku 1927 pociągi z Poznania do Warszawy jeździły przez Ostrów.
W latach 60 - 70 i jeszcze 80 jeździły tu takie pociągi, o których Ty nie masz pojęcia, bo pamiętają je dziadkowie i babcie. Mam tu na myśli pociągi z Frakfurtu/Drezna/Paryża/Pragi/Moskwy. Poza tym było znacznie więcej pośpiesznych, nawet za czasów PR.
A tu masz wypis wszystkich pospiesznych które kiedyś tędy jeździły:
Barbakan
Bohemia
Cegielski
Czarnecki
Gwarek
Jaćwing
Karkonosze
Koziołek
Merkury
Narciarz
Niegocin
Łużyce
ex. Odra
Orkan
Ostrowianin
Pielgrzym
Podhalalnin
Prosna
Prząśniczka
Sudety
Widawa
Wielkopolanin
Wiking
Włókniarz
Wolin
Wrocławianin
Zielonogórzanin
mało?
Ile teraz tego zostało? I tak ciężko zrozumieć to, że Ostrów to nie dziura tylko ważny węzeł, bez którego kiedyś kolej by nie istniała.
_________________
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-06-2011, 15:53
pitagoras23,
Świetna manipulacja
Podanie połączeń z około 40 (Odra od końca lat 60 przez Ostrów) lat. Podaj z jakiegoś konkretnego roku najlepszego twoim zdaniem a nie dla 40 lat. Bo 70% tych pociągów nigdy nie jeżdziła razem.
Ja mogę podobnie zmanipulować wypisując wszystkie nazwy z Nowego Sącza z ostatnich dajmy to 25 lat i podobna liczba wyjdzie może troszkę mniejsza. Ale nigdy te pociągi nie jeżdziły razem w jednym rozkładzie a jeżdziły na przestrzeni X lat..
A co to zdanie ci daje? Nic więcej niż możliwość przeczytania. To samo może napisać Częstochowa i Kielce że do czasu budowy CMK 100% ruchu z Wawy na południe (Kraków , Katowice) szło przez ich miasta.
A i zresztą po wypisanych nazwach widać że masz duże braki do do wiedzy na temat połączeń w Ostrowie. Brak wymienienia u ciebie dwóch naprawdę legendarnych nazw jeżdzących do dziś jeżdziły przez Ostrów
Praha Moskwa - Praga śpiochy
Ex Fredro Warszawa - Wrocław
A pisanie o Pielgrzymie co był kilka razy w roku.
Ostatnio zmieniony przez pitagoras23 dnia 05-06-2011, 16:14, w całości zmieniany 3 razy
Nie zamierzam z Tobą dyskutować, skoro nie masz zielonego pojęcia o potrzebach południowej wielkopolski.
_________________
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-06-2011, 16:12
pitagoras23, No tak wiem zabolało to że nawet ja w Małopolsce wiem jaki był pierwszy Ex Wawa-Wrocław który miał swoją dziewiczą trasę przez Ostrów. To był Fredro bo Odra startowała w latach 60 przez Częstochowę. Ciekawe czemu nie przez Ostrów?
Może nie mam pojęcia na temat Twoich potrzeb ale mam pojęcie na temat tego co stawało w Ostrowie.
Ostatnio zmieniony przez pitagoras23 dnia 05-06-2011, 16:23, w całości zmieniany 1 raz
A co mnie miało zaboleć? Nie jestem encyklopedią i nie muszę wiedzieć, który pociąg w jakim roku stawał w moim mieście. Ważne jest to, że one na zmianę, ale jeździły i wówczas nikt do tego nic nie miał.
A o połączeniu do Pragi i Moskwy napisałem, trzeba umieć to przeczytać tylko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum