Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następny
[KM] Pociąg "Słoneczny" nad morze
Autor Wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 20-11-2014, 18:11    Odpowiedz z cytatem

W wakacje Koleje Mazowieckie dotrą do Ustki.

Potwierdziły się plany Kolei Mazowieckich dotyczące wydłużenia trasy "Słonecznego". W przyszłym roku pojedzie on do Ustki. Przewoźnik przedstawił szczegóły tego połączenia. Koleje Mazowieckie porozumiały się z samorządem województwa pomorskiego w sprawie skorzystania z linii nr 202, prowadzącej z Gdyni do Słupska, a dalej do Ustki. Wydłużona trasa „Słonecznego”, obsługiwanego składem typu push-pull znalazła się w nowym rozkładzie jazdy.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22050/W-wakacje-Koleje-Mazowieckie-dotra-do-Ustki.html
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 20-11-2014, 20:24    Odpowiedz z cytatem

Wielkie mi halo, jakby do Helu dojechali to by było coś.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

podjazdy
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-11-2014, 22:16   

Borys_q napisał/a:
Wielkie mi halo, jakby do Helu dojechali to by było coś.

Moim zdaniem Ustka lepsza, bo tam rzadko co jeździ nawet w sezonie, a na Hel z Gdyni latem pociągów nie brakuje.
Powrót do góry

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-11-2014, 22:59   

Borys_q napisał/a:
Wielkie mi halo, jakby do Helu dojechali to by było coś.

A skąd niby Koleje Mazowieckie miałyby wziąć lokomotywy spalinowe, zwłaszcza do obsługi push-pulla? Pomyśl trochę zanim coś napiszesz Wink
Poza tym zgadzam się z @podjazdy, że półwysep helski ma w wakacje dostatecznie dużo połączeń dalekobieżnych, uzupełnianych dodatkowo dogodną siatką Regio z Gdyni. Natomiast Ustka posiada jedynie "Gwarka" z Katowic i kilka "ogryzkowych" Regio z Słupska, więc pomysł wydłużenia "Słonecznego" właśnie do Ustki był strzałem w dziesiątkę. PKP IC mogłyby jeszcze pomyśleć o jakimś połączeniu nocnym do tego kurortu. Najlepszym rozwiązaniem byłoby coś, z czego można by było zrobić wspólny obieg z "Gwarkiem".
Powrót do góry

Darthlol Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2013

PostWysłany: 20-11-2014, 23:07    Odpowiedz z cytatem

Rozkładowiec, najciekawsze jest to, że to przedsięwzięcie komercyjne bez żadnej dopłaty ....

Widać, że w niektórych przypadkach można w niektórych wychodzi "niedasie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-11-2014, 23:23   

Darthlol, bo jak widać w Kolejach Mazowieckich mają głowę na karku i wiedzą co się może opłacać. Jestem przekonany że "Słoneczny" na brak podróżnych narzekał nie będzie, gdyż będzie to jedyne bezpośrednie połączenie z Ustką na od Warszawy aż po Słupsk, więc nie będzie to pociąg jedynie dla Stolicy. Połączenie to się zbilansuje z nawiązką, zwłaszcza że czas przejazdu po zmodernizowanej E65 jest także bardzo atrakcyjny.
Powrót do góry

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 21-11-2014, 09:02    Odpowiedz z cytatem

No tak - ale tylko Słoneczny, i Słoneczny. A kiedy KM spróbują jakiegoś innego kierunku np. Zakopane/Krynica/Wisła via CMK bądź Szklarska/Jelenia Góra??

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 21-11-2014, 14:33   

dyżurny, pociąg KM do Zakopanego czy Krynicy raczej by się nie przyjął, gdyż Zakopane ma dość dobrą z Warszawą pociągami PKP IC, a do Krynicy odstrasza okrężna trasa i długi czas przejazdu. Wisła jak najbardziej. Szybkie połączenie przez CMK mogło by się przyjąć, choć myślę że Wiśle bardziej by się sprzydało połączenie nocne PKP IC. Szklarską Porębę można by było zamienić na Międzylesie, bo w przeciwieństwie do kotliny jeleniogórskiej, tam nic dalekobieżnego nie dociera.
Powrót do góry

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 22-11-2014, 22:07    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A skąd niby Koleje Mazowieckie miałyby wziąć lokomotywy spalinowe, zwłaszcza do obsługi push-pulla? Pomyśl trochę zanim coś napiszesz Wink


Najpierw sam pomyśl, zanim komuś każesz pomyśleć bo ten ktoś może myśleć wbrew pozorom i będzie ci głupio.
Opcje są dwie, pierwsza trudna i kosztowna, dogadać się z Lotosem za odpowiednią opłatą wyposażą traxy spalinowe w przetwornice od ogrzewania, podepną kablami do puch pulla i gitara.

Opcja druga:
-do Gdyni lokomotywą do przodu podjeżdża np 12 wagonów
-odjeżdża lokomotywa
-najeżdża dowolna spalinka z ogrzewaniem i powietrzem na 9 atmosfer i zabiera 6 wagonów do Helu.
-trax najeżdża i jedzie z 6-cioma wagonami do Ustki.

Na powrocie:
-skład z Ustki przyjeżdża lokomotywą z tyłu
-trax z tyłu odjeżdża i najeżdża na koniec części Helskiej przyprowadzonej dowolna spalinką.
-Traxem przemanewrują połówkę helską na połówkę z Ustki.
-Połączenie próba i lokomotywą z tyłu odjeżdżają do Warszawy.

Da się? Nie wiem czy to ma sens jeśli chodzi o ilość podróżnych ale kwestia lokomotywy spalinowej jest najmniejszym problemem, w rejonie w sezonie są Su-42 PR, Su-42-IC, Nurek IC, myślę że cargo znalazło by by Sp46 ze sprawnym ogrzewaniem jakby była taka potrzeba.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-11-2014, 14:06   

Borys_q, owszem, da się tyle że mnie bardziej chodziło o to że KM nie posiadają własnych lokomotyw spalinowych, przez co wjazd na jakąkolwiek linię niezelektryfikowaną generował by dodatkowe koszty, związane z dzierżawą lokomotywy i połączenie stawało by się mniej opłacalne. "Słoneczny" jest połączeniem czysto komercyjnym i przewoźnik chce na nim zarabiać, a nie do niego dopłacać.
Powrót do góry

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 24-11-2014, 20:11    Odpowiedz z cytatem

To to chyba każdy wie, trzeba by policzyć ilu Warszawiaków chciało by na hel pojechać, ilu by się dosiadło po drodze, własny lok tez kosztuje wiec to wcale nie musi być aż taka różnica jakby to dobrze rozegrać.

Generalnie to chciałem zwrócić uwagę na to w jakich czasach żyjemy, przedłużenie relacji pociągu o jakieś 150 kilometrów staje się prawie ponadczasowym sukcesem, tak samo jak położenie linii kolejowej w starym poniemieckim śladzie (może 3 kilometry całkowicie od zera) jest największym sukcesem Polskiego kolejnictwa od zakończenia komuny.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-11-2014, 20:50   

Borys_q, ja myślę że gdyby KM już chciały się bawić w dzielenie "Słonecznego" i jedną część puszczać po linii niezelektryfikowanej, to bardziej zdecydowały by się na Łebę, niż Hel. Łeba, podobnie jak Ustka nie posiada bezpośredniego połączenia z Warszawą, więc potok pasażerski mógłby być wyższy niż na Hel, gdzie w sezonie kursują dwa nocne TLK i dzienny EIC.
Powrót do góry

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 14-05-2015, 12:08    Odpowiedz z cytatem

W tym roku „Słonecznym” dojedziemy aż do Ustki.

W ostatni weekend czerwca, już po raz 11., na szlak wyruszy pociąg „Słoneczny”. Wakacyjne połączenie Kolei Mazowieckich dowiezie podróżnych do Trójmiasta w 3,5 godziny. Ale to nie koniec trasy „Słonecznego”. W tym roku pojedzie dalej, aż do Ustki, a pierwszych 1000 biletów będzie dostępnych w specjalnej cenie 35 zł.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/24306/W-tym-roku-Slonecznym-dojedziemy-az-do-Ustki.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 16-06-2015, 07:36    Odpowiedz z cytatem

Biorąc pod uwagę Happy Hours w soboty, i co za tym idzie brak wolnych miejsc na sobotnie EIP z W-wy do Gdyni nawet na 2 tygodnie przed, oraz to, że w tym roku po raz pierwszy pociąg "Słoneczny" wyjedzie poza Trójmiasto już od początkowej stacji Warszawa Zachodnia można się spodziewać pełnego obłożenia. Podejrzewam, że gdyby uruchomić, przynajmniej w soboty, "Słoneczny-Bis" nawet do samego Trójmiasta chętnych też by nie zabrakło. Dzięki rewelacyjnemu, najlepszemu w historii linii E-65 z Warszawy do Trójmiasta jak będzie pogoda wiele osób w ostatniej chwili podejmie decyzję o weekendowym wypadzie nad Bałtyk.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 17-06-2015, 17:35    Odpowiedz z cytatem

Słoneczny od wielu lat ma stałych pasażerów, jednak oferty promocyjne przyciągają pasażera a przedłużenie trasy to kolejny sukces tego pociągu. Może być jak napisałeś problem z miejscami w tym pociągu. Zapewne sporo osób wybierze nie tylko trasę do Trójmiasta czy do Ustki, ale np. do Lęborka/Łeby. Gdyby powstał Słoneczny w relacji Warszawa - Łeba, też byłby przepełniony.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 9 z 13 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl