@Klałd - 2 klasa ma być dla ludu, czyli dla każdego bez ograniczeń. Miejscówka jest ograniczeniem, bo co jeśli ja teraz stwierdze, że idę na dworzec i jadę do Wrocka ?? A tak, bo mam tam znajomych więc na przykład spędzę juwenalia we Wrocku a nie w Kraku bo w Kraku właśnie leje deszcz, więc koncert w plenerze lipa. Wrócę z tamtąd rano. Więc o 16.48 jest TLK z Krakowa do Wrocka, jak wyjdę teraz to jeszcze na niego zdążę i jest duże prawdopodobieństwo, że nawet siądę, przy oknie i w kierunku jazdy, no bo dlaczego by nie ? Natomiast w systemie miejscówek, prawdopodobnie dawno wszystkie wykupione, a już na 100% te przy oknie. System miejscówek, to jest dobry tylko dla tych co planują dużo wcześniej wyjazdy.
Wolę walke o miejsce niż miejscówki, bo z walki o miejsce zwykle wychodzi mi miejsce przy oknie, a z miejscówek nie wyjdzie nic bo będa wykupione kiedy ja będę chciał kupić.
Co do extazy, wiem co mówię, w okolicy w której mieszkałem jak byłem nastolatkiem (Kraków Nowa Huta, może słyszałeś) bardzo dużo osób ćpało, wiem jak wyglądają piguły i jak ludzie je jedzący, i co potem czasem wyprawiają. Nie mówię też, że kolej jest niebezpieczna ja zwykle w nocnym TLK idę spać, jednak wcześniej odpowiednio dobieram towarzystwo. Czyli nie takich jak wspomniani, najlepiej znaleźć przedział z jakimiś laseczkami, to one mnie nie okradną, a jak by ktoś chciał nasz przedział okradać, to narobią krzyku i wrzasku to się obudzę. Dodatkowo zdarzyło mi się raz zawrzeć znajomość w pociągu... Czy pani w kasie sprzeda mi miejscówkę w przedziale z zagwarantowanymi laseczkami ? Miejscówka to dobre dla emeryta, moi dziadkowie wyjazd do uzdrowiska zaczynają planować zwykle rok wcześniej...
A jak kupisz podróżnika, którego nie raz kupowałem to jak to śpiewali: Wsiąść do pociągu byle jakiego... Niestety nie w systemie miejscówek.
_________________ ...
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-05-2011, 18:02
Victoria, Myślałem że będzie to samo co teraz jest czyli miejscówki obowiązkowe jak w kwalifikowanych do sieciowych kolejowych.
Kład, jak byś chciał zrobić miejscowki na IR.......
Nie da sie w nich miejsc ponumerowac? Skoro stare autosany H9 mialy miejsca numerowane. Tyle ze IR z definicji sa niedotowane i PR chce miec pasazerow stojacych w nich, choć to nieuczciwe i niebezpieczne. Inna sprawa TLK ktore sa z dotacji i IC mowi, ze nie trzeba wagnow, ze taki np Hetman w 2009 wozil 30 osob itp. Gdyby wszytskie TLK mialy miejscowki tak jak w poczatkach TLK bylo, gdy pospieszne byly w PR, to trudniej byloby udowodnic ze nikogo nie woza. Do tego to podstawowa informacja na podstawie ktorej mozna okreslic gdzie skracac w gdzie wydluzac sklady. Dawniej nikt sie tym nie interesowal i te same 8 wagonow jeżdziło caly rok.
Snajper - dla ludu był PRL (miałem 10 lat jak sie skoczył). To fakt że PRL= PKP do dziś. Jednak pokazywanie pasażerów kolei jako "tych gorszych", automatycznie zacierają ręce sprzedawcy samochodów i autobusowcy. Rezerwacja fakultatywna dwójki byłaby dobrym kompromisem mojej i twojej opinii. Tylko, że oczywiście nie ma to żadnego znaczenia dla UTK, MI, IC które stosują swoją "inną" swoją logikę.
Co za problem przykładowo pobrać rezerwację z automatu biletowego na stacji, który byłby połaczony w sieci z kasami. Technicznie wszystko można, ale trzeba chcieć. Nie będzie wolnego miejsca, trudno, nie pojedziesz tym pociągiem , ale dzięki temu ktoś będzie miał wygodniej przejść przez korytarz. Ktoś kto zapłacił nie mało, by mieć to co zakupił, czyli wygodny przejazd.
W efekcie obecnego stanu rzeczy kolej w PL nieistnieje dla rodzin z dziecmi, jak i biznesmenow ktorzy musza napewno dojechac na miejsce. Ja patrze teraz z tej perspektywy. Potem ludzie wioza niemowlaki przez pol Polski w fotelikach, nie zdajac sobie kompletnie sprawy, ze drobny wypadek może być smiertelny. O wypadki na Polskich drogach nietrudno. Nie wspominajac niewygody takiego ruchliwego 2...5 latka ktory przywiązany jest do fotelika.
to jeżeli tak to niech wypie***** z klasą 1 w ogóle a tania kuszeta będzie dostępna do biletu podróżnika, bo jężeli tak będzie dalej to w 3 kwartale odpłynie kolejne 1 mln pasażerów i wiem to z obdukcji. Załatwialiśmy dla JG wyjazd grupowy w czerwcu do Sopotu, skończyło się na tym że jedziemy klimatyzowanym, z audio-wideo, kibelkiem itd., autokarem klasy europejskiej. Jedyny mankament to nie kolej ( (KKS ^^ 1.000km)
@Klałd - To znaczy ja za komuny jako mały dzieciak raz na 2 tygodnie jeździłem z Krakowa do Nysy. Bo tam się opiekowaliśmy dziadkami, którzy już nie byli samowystarczalni. I powiem Ci , że nie zawsze jechaliśmy pospiesznym (wtedy był taki po PMK), jak godziny nie pasowały, albo mało kasy było, to jechaliśmy EN57 do Katowic, EN57 do Kędzierzyna, wagony Bipa do NYSY. I jakoś żyję, jestem zdrowy, "tłuczenie się pociągami" nie wyrządziło mi żadnej krzywdy, a wręcz przeciwnie, bardzo mi się zawsze podobało, prawdopodobnie przez te wyjazdy właśnie teraz jestem miłośnikiem kolei. Więc skoro dzisiejsze matki nie chcą wozić dzieci TLK, to znaczy, że sorry ale w pewnym miejscu się się im poprzewracało.
Fakultatywna w TLK to nie jest dobry pomysł, bo wtedy bez kupowania miejscówki przy oknie nie siądę. A tak siedzę i za free. Nie może być też tak, że nie wejdę do pociągu, bo nie ma miejscówki. TLK ma mie zawieźć zawsze. Chcesz sobie rezerwować miejsce 2 tygodnie przed wyjazdem to kup sobie ekskluzywną 1 klasę, lub snobistyczne EIC. Od 2 klasy TLK dla zwykłych ludzi, np. studentów często podejmujących decyzję o wyjeździe w ostatniej chwili się odczep. Ehh napisałbym jeszcze parę linijek o Twoim "super" pomyśle rezerwacji w 2 klasie ale wychodzę i mi się spieszy.
A czy 1 klasa ma wrócić w pociągach nocnych czy oczywiście muszę walczyć o miejsce w klasie 2?
1 klasa jest w d. Rozewiu 56200(56500) a nowością będzie jedynka w pociągu 81200 d. Szczecinianin i to będzie wagon klasy 1/2, a w wakacje dodatkowy też 1/2 w łączniku 88200
Bardzo dobrze, że wraca obowiązkowa rezerwacja do 1 klasy, te wieczne walki tych którzy wykupili rezerwację z tymi którzy ich nie wykupili odchodzą do lamusa - Jedzie sobie podróżny np. ze Szczecina do Zakopanego w klasie 1, w Poznaniu przychodzi podróżny z rezerwacją na miejsce, które zajął Szczecinianin. Zaczyna się kłótnia i walka, w skrajnych sytuacjach nawet z policją;-) W ostatecznym rozrachunku miejsce zajmuje ten z Poznania, a ten ze Szczecina jedzie na stojąco....a wszystko rozchodziło się o 10,50...
Wysłany: 24-05-2011, 17:28 Podwyżka opłaty za obsługę w pociągu
Przy okazji zmian czerwcowych - ciekawa podwyżka:
Opłata za wydanie lub legalizację biletu w pociągu (od stacji/przystanku z czynną kasą spółki) wzrasta do 10 zł (bez względu na odległość)...
Bo kiedyś TLK to był komercyjny produkt PKP-IC, a pociągi POSPIESZNE były u PKP-Rzewozy Regionalne i nie było w nich miejscówek. Natomiast od kąd PKP-IC przejęło od PKP-PR pociągi pospieszne (zamieniając ich nazwę na swoją czyli TLK) to dostają za nie kasę od ministerstwa a ministerstwo na całe szczęście tak jak ja uważa, że pociągi mają być dla ludu, czyli przychodzę na stację 5 min przed odjazdem i jadę, a nie, że 2 tygodnie wcześniej już wszystkie miejscówki wykupione. Nikt kiedyś nie płakał, bo jeździł POSPIESZNYMI PR-ów, TLK od IC było wtedy niewiele w porównaniu do ilości pospiesznych.
dlaczego w tlk niema obowiazkowych miejscowek nawet w 2giej klasie?
Ja myślę, że dlatego, że w systemie rezerwacji nie sprzedają miejsc z numerem x7 i x8 - sprzedaje się 6 miejsc na przedział A u nas różnie z tym jest - czasem jedzie dwójka sześciomiejscowa, a czasem zdeklasowana jedynka (też sześciomiejscowa). Jak będą sprzedawali po 6 miejsc, to po 2 osoby walczą o miejsce - jak będą sprzedawali po 8 miejsc, zdarzy się, że jest wagon z przedziałami po 6 miejsc i 2 osoby mają miejscówki widmo. I tak źle i tak nie dobrze.
W tej 1 klasie miejscówki mogły być w cenie biletu, a do biletów miesięcznych, podróżników/weekendowych, sieciowych, tygodniowych itp w cenie 1zł. PKP Intercity jest zbyt pazerne.
ale fakultatywne miejscówki to jest dobry pomysł i mógł zostać w 1 klasie i w 2 też być wprowadzaone. bo ja zazwyczaj wiem tydzień wcześniej, że gdzieś jadę i byłbym w stanie dopłacić za pewne miejsce do siedzenia, a 1 klasa jest dla mnie za droga bo wychodzi mi tyle co EIC w drugiej klasie ze zniżką. bo są pociągi gdzie dużo osob by wykupilo miejscowki a sa takie gdzie wiadomo ze nie maja frekwencji siegajacej 100 %.
white_snoopy, przepraszam, ale ty chyba nie masz pojęcia co piszesz.
Pamiętaj, że pociągi TLK to są dawne POSPIESZNE, które mają być dostępne dla KAŻDEGO PASAŻERA Wprowadzenie fakultatywnych miejscówek w 2 klasie doprowadziłoby do kompletnego chaosu. Bardzo dużo ludzi o dalekiej podróży dowiaduje się w ostatniej chwili i nie mają czasu ani pewnie też ochoty kupować miejscówek. Bo przepraszam, ale dlaczego mam dopłacać 6 zł za zwykłe miejsce?? Mało już tego, że będą obowiązkowe miejscówki w klasie 1.. Kiedyś ich nie było w pośpiechach i jakoś podróżnym to nie przeszkadzało.
white_snoopy, Dla mnie ewentualne dodatkowe 6 zł za miejscówkę w klasie 2 to bardzo dużo, bo w mojej rodzinie liczy się każdy grosz. A skoro dla ciebie to nie jest żadna różnica, to na pewno będzie ciebie stać na pseudo Ex/EiC, albo na przepiękne wagoniki 1 klasy w TLK rodem z komunizmu.
Przepraszam za wzburzenie, ale nienormalne są myśli, aby wprowadzić miejscówki także w 2 klasie. Wtedy zostałyby tylko IR i Regio.
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
white_snoopy - To, że Ty wiesz tydzień wcześniej to nie znaczy, że inni wiedzą, a to ma być pociąg dla każdego a nie tylko dla planujących podróże wcześniej. Dodatkowo o ile miejscówka tylko trochę zwiększa cenę jednego pociągu, to bardzo zwiększa cenę podróży z przesiadkami, przerwami w podróży itd.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum