Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 127, 128, 129  Następny
Jelenia Góra - Szklarska Poręba - Harrachov
Autor Wiadomość

Petrik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Paź 2007
Skąd: Praha

PostWysłany: 13-10-2007, 12:49    Odpowiedz z cytatem

Na izerskie tory

Mieszkańcy porządkują linię, urzędnicy chcą połączenia.

Czyn społeczny wraca na pogranicze polsko-czeskie na zarośniętej linii kolejowej Szklarska Poręba – Jakuszyce – Harrachov. Mieszkańcy nie czekając na lepsze czasy, sami zakasali rękawy i wzięli się do pracy. Chcą, aby na zaniedbane torowisko wróciły pociągi łączące Polskę z Czechami.

Właścicielem linii jest powiat jeleniogórski, który przejął ją od PKP Polskie Linie Kolejowe. To otwiera najbardziej realną od lat szansę na powrót do świetności i ponowne uruchomienie regularnej komunikacji kolejowej na tym szlaku.

Tym bardziej, że dobra wola jest także po stronie Zarządu Województwa Dolnośląskiego, który może przejąć torowisko i zapewnić przewozy. Aby regularne pociągi po latach połączyły Szklarską Porębę z czeskimi torowiskami, trzeba około pięciu milionów złotych.

Urzędnicze plany są nad wyraz optymistyczne. Początek poważnych remontów już w przyszłym roku, a w jego połowie: odjazd pociągu do naszych południowych sąsiadów.

Donosi o tym w sobotnim wydaniu Słowo Polskie Gazeta Wrocławska.

www.jelonka.com

[ Dodano: 13-10-2007, 13:13 ]
I jeszcze cos...

GazetaWrocl.jpg
Plik ściągnięto 138 raz(y) 174.89 KB

Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

greg Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2007

PostWysłany: 13-10-2007, 21:54    Odpowiedz z cytatem

Może trochę informacji dla uporządkowania.
Jeżeli Sejmik Woj. Dolnośląskiego podejmie na najbliższej sesji uchwałę o przejęciu linii 311 na odcinku Szkl. Poręba - granica państwa, to możliwe jest przejęcie linii w ciągu 2 tygodnii (urzędnicy UM uczestniczyli w przejęciu (inwentaryzacji) linii przez Starostwo Jelenigórskie od PKP Nieruchomości), a tym samym uruchomienie finansowania prac remontowych.
Na odcinek do Jakuszyc potrzeba ok. 0,5 mln (na podstawie diagnostyki linii i kosztorysu), kwota ta pozwoli wykonać najpilniejsze prace pozwalające na tym odcinku wznowić kursowanie lekkimi pojazdami z szlakową ok. 30 km/h. Odcinek Jakuszyce - granica wymagać będzie tak jak powiedział marszałek Wild większych pieniędzy. Te znajdą się w ramach większego projektu który pozwoli połączyć Tanwald z Jelenią Górą.
Jeżeli pogoda nie popsuje szyków mamy nadzieję, że przed zimą tak przygotujemy torowisko, że możliwe będą przejazdy 2 pociągów specjalnych na duże imprezy: Puchar Świata w lotach narciarskich i na Bieg Piastów. Na wiosnę wznowimy pracę, tak że latem torowisko do Jakuszyc będzie w bardzo przyzwoitym stanie.
Jeżeli chodzi o aktualne prace, to dziś dalej wycinaliśmy drzewa i krzaki przy torowisku, sprzątaliśmy po wycince (tym zajmowały się panie w liczbie ok 15), mężczyźni rzuceni zostali na przejazdy, a ponieważ było ich mało to zdążyliśmy zrobić tylko dwa. Jeden bez problemu zrobił sam pan Zieliński z Szkl. Poręby Dolnej, ale drugi (na drodze z Jakuszyc do kopalni Stanisław) w szóstkę ledwo daliśmy radę. Tony piachu, ziemi i kamieni do przerzucenia. Wszystko ubite na kamień - tylko kilof dawał radę. Tam gdzie tory są zamulone na dłuższych odcinkach trzeba to robić mechanicznie lub ściągnąć chińczyków i to w dużej ilości. Dołączam fotki z prac na przejeździe.
greg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przemas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 13-10-2007, 22:05    Odpowiedz z cytatem

Na forum Szklarskiej Poręby niejaki Robert napisał:

Czyżby kolejny "słomiany zapał" ? Dziś (a jest to sobota) na torowisku pojawiły sie 4 osoby. Burmistrz nie mógł, telewizji nie było więc po co przychodzić skoro nikt nas nie zobaczy ?. Demonstracja jedna była i to już wystarczy. Typowe wazeliniarske podejście , a od zeszłego tygodnia roboty nie ruszyły. Tymczasem 20.10. 2007, przyjazd do Jakuszyc i pomoc na torowisku zadeklarowały grupy z Czech, z którymi w stałym kontakcie jest Towarzystwo Kolei Izerskiej. Przyjazd zapowiedziała też grupa kolejowych pasjonatów z Bolesławca. Pytanie tylko komu mają pomagać ? Czy tylko naszej czwórce która była z kilofami i szpadlami dziś na torach ?

_________________
Nie bierz życia na serio
i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

greg Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2007

PostWysłany: 13-10-2007, 23:08    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe, 4 osoby - to widać jakoweś duchy w liczbie ok 25 pracowały koło Jakuszyc. Ale wszystko można wytłumaczyć - na tak długim odcinku trudno się odnaleźć. Poważnie mówiąc może robili w innym miejscu i nie sprawdzili gdzie inni robią. Organizacyjnie trzeba poprawić. Np dziś było za mało łopat.
Tak na poważnie - to aktywnością społeczną możemy dopingować polityków do podjęcia szybciej decyzji o finansowaniu prac, bo bez wejścia sprzętu to łopatami do 2099 się nie wyrobimy - chyba, ze milion chińczyków nas wspomoże.
pzdr
greg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 13-10-2007, 23:18    Odpowiedz z cytatem

Może warto pomyśleć nad stroną internetową Kolei Izerskiej? Na razie pełniłaby ona rolę informatora o postępie prac na torach, ale w bliskiej przyszłości byłby na niej rozkład jazdy, jakaś galeria zdjęć, informator turystyczny itp.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

greg Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2007

PostWysłany: 13-10-2007, 23:32    Odpowiedz z cytatem

dobry pomysł, pogadam z kumplem może coś zrobi i gdzieś ją podwiesi.
pzdr
greg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 14-10-2007, 01:35    Odpowiedz z cytatem

Też właśnie o tym myślałem, przydałaby się taka stronka w internecie.
Nareszcie dojechałem do kraju,więc przy sprzyjających warunkach jestem w następną sobotę u Was.
Pozdrawiam z Pogórza Izerskiego Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 14-10-2007, 09:14    Odpowiedz z cytatem

Zed napisał/a:
Dziś w TV słyszałem, że UM myśli o uruchomieniu połączeń na tej linii już od wiosny przyszłego roku. Smile


Warunki sa do mistrowstwa narcistickiego w Harachowie

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 15-10-2007, 20:31    Odpowiedz z cytatem

Mieszkańcy Szklarskiej Poręby sami porządkują tory, by wróciły na nie pociągi
Prawie 30 osób wycina krzewy oraz chaszcze, którymi zarosły tory ze Szklarskiej Poręby do Jakuszyc. Chcą, by już w przyszłym roku pojechały tędy pociągi do Pragi. – Pracujemy społecznie – zapewnia Ryszard Wasilewski ze Szklarskiej Poręby. – Dzięki temu połączeniu liczymy na przyjazd turystów z Czech – wyjaśnia.

Trasę Szklarska Poręba – Jakuszyce przejęło od PKP jeleniogórskie starostwo. To pierwszy krok, dzięki któremu jest szansa na uruchomienie Kolei Izerskiej, która kursowała do 1945 r. Projekt Euroregionu Nysa zakłada, że z górskiego kurortu dojedziemy szynobusem do czeskiego Harrachova, a potem dalej, np. do stolicy Czech. Starosta chce przekazać linię urzędowi marszałkowskiemu. – Od lat toczą się dyskusje na temat reaktywowania Kolei Izerskiej. Mam nadzieję, że teraz się uda – mówi Maciej Gałęski z Euroregionu Nysa.

– Chcemy uruchomić połączenie kolejowe do Harrachova – zapewnia Patryk Wild z Zarządu Województwa Dolnośląskiego. Formalne przejęcie torowiska przez marszałka potrwa około trzech tygodni. Koszt naprawy samego torowiska (8 km) wyniesie ok. miliona złotych. Potem trzeba wyremontować tory z Jakuszyc do granicy z Czechami, czyli kolejne 8 km. – Będzie to kosztować 3-4 mln zł – wylicza Wild. Remonty mają ruszyć na początku przyszłego roku. Pierwszy pociąg do Czech mógłby pojechać w połowie roku.

Piękna kolej
Kolej Izerska kursowała na trasie Tanwald–Korenov–Harrachov. Pociągi przejeżdżały przez najdłuższy w Czechach jednotorowy tunel (1 km), a także m.in. przez most Izerski nad rzeką Izerą w Harrachovie. Pod koniec XIX wieku wybudowano tory z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby i połączono obie trasy. W 1998 r. w Czechach wznowiono połączenia do Harrachova. W Polsce nie udało się to do dziś.

Źródło: NaszeMiasto.pl

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

robert72 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Wrz 2007
Skąd: Szklarska Poręba

PostWysłany: 16-10-2007, 15:52    Odpowiedz z cytatem

greg napisał/a:
Ciekawe, 4 osoby - to widać jakoweś duchy w liczbie ok 25 pracowały koło Jakuszyc. Ale wszystko można wytłumaczyć - na tak długim odcinku trudno się odnaleźć. Poważnie mówiąc może robili w innym miejscu i nie sprawdzili gdzie inni robią. Organizacyjnie trzeba poprawić. Np dziś było za mało łopat.
Tak na poważnie - to aktywnością społeczną możemy dopingować polityków do podjęcia szybciej decyzji o finansowaniu prac, bo bez wejścia sprzętu to łopatami do 2099 się nie wyrobimy - chyba, ze milion chińczyków nas wspomoże.
pzdr
greg


Rzeczywiście "kaczki dziennikarskie" zdarzają się nawet najlepszym. Jak się okazuje krzywdząca opowieść na forum szklarkiej poręby, wzieła się z faktu, iż informacja o zmianie miejsca zbiórki nie dotarła do wszystkich, o ile była wogóle rozprowadzona. Na forum nie było o tym słowa. W sumie nic sie nie stało, poprostu się roproszyliśmy w terenie, zamiast się integrować we wspólnym dziele, a doliczyć możemy jeden przejazd więcej. Wracając do wiadomości niejakiego Roberta (czyli mnie) na forum szklarka.org. jest juz skorygowana. A w sobote znów na torach. Strona o internetowa Kolei Izerskiej jest juz w budowie.

[ Dodano: 18-10-2007, 17:37 ]
W związku z tym, iż tor jest długi i przyjął się model pracy w podgrupach, to dla uniknięcia bałaganu i wzajemnych pretensji, Towarzystwo Kolei Izerskiej informuje, że z kolegami z Czech w tę sobotę (20.10.) przystąpi do udrażniania toru vis a vis ruin Czerwonego Potoku. Taki plan pracy przyjęto po uzgodnieniu z p. Wiesławem Durką toromistrzem PKP. Chętnych do pomocy - Halo Rafi ! - serdecznie zapraszamy.

_________________
www.tpszp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

woqlski Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 18 Paź 2007

PostWysłany: 18-10-2007, 20:56   Strona Kolei Izerskiej Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Może warto pomyśleć nad stroną internetową Kolei Izerskiej?

Mogę zaproponować swoją skromną osobę przy tworzeniu i utrzymaniu takiego serwisu.
Właśnie uruchomiliśmy z kilkoma przyjaciółmi stronę o Karkonoszach.
Cel mamy jeden - stworzenie serwisu dla wszystkich. Czy to się uda? zobaczymy...

_________________
www.Karkonosze.ws
Serwis miłośników Karkonoszy już ruszył
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

robert72 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Wrz 2007
Skąd: Szklarska Poręba

PostWysłany: 19-10-2007, 21:00    Odpowiedz z cytatem

Strona internetowa Towarzystwa Kolei Izerskiej jest w budowie. Jest wykupione miejsce na serwerze i domena. Mamy nadzieję, że ruszy do końca tego miesiąca.Osobom, które deklarują pomoc przy uruchomieniu strony serdecznie dziekuję. Chętnie skorzystam z pomocy, jeżeli obecny webmaster się nie wywiąże.Smile

_________________
www.tpszp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Zed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: UK

PostWysłany: 19-10-2007, 21:05    Odpowiedz z cytatem

robert72, chętnie pomogę przy stronie www Smile

_________________

Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 21-10-2007, 01:36    Odpowiedz z cytatem

http://img.naszemiasto.pl/grafika/Gazeta-Wroclawska.gif

Przesiądziemy się z aut do pociągów. Za rok szybciej z Wrocławia do Trzebnicy

Mieszkańcy Trzebnicy nie mieli regularnego połączenia kolejowego od 1991 roku. Teraz je uzyskają dzięki temu, że linię przejął od PKP Dolnośląski Urząd Marszałkowski we Wrocławiu. To pierwsze takie udane przedsięwzięcie w Polsce. Szynobusy mają tu ruszyć w drugiej połowie przyszłego roku.

Codziennie około pięciu tysięcy trzebniczan dojeżdża do Wrocławia własnymi autami, a około dwóch tysięcy autobusami. Jest szansa, że większość z nich przesiądzie się do wygodnego i szybkiego szynobusu.
Andrzej Borodycz, właściciel Express Busu, którego samochody wożą mieszkańców Trzebnicy do Wrocławia i z powrotem na razie śpi spokojnie.
- Od piętnastu lat słyszę, że pociągi zaczną jeździć tą trasą - macha ręką. - To się nie opłaci. Zamiast pieniędzy włożonych w naprawę torów, lepiej zająć się drogą z Wrocławia do Trzebnicy. Byłoby o jeden cmentarz mniej - uważa.
Według Borodycza przedsięwzięcie marszałka jest skazane na fiasko, bo nie znajdzie się wystarczająco dużo pasażerów, którzy zdecydują się na kolej żelazną. Większość dojeżdżających do Wrocławia mieszka bowiem w powiecie trzebnickim, gdzie pociąg się nie zatrzyma. Bo nie ma tam torów.
- Ludzie przejadą się raz z ciekawości i wrócą do mnie - zapewnia. I zapowiada, że choć teraz bilet z Wrocławia do Trzebnicy w Express Busie kosztuje 4 zł, to Borodycz w 2009 roku obniży jego cenę do 3 zł, jeśli na pociąg będzie kosztował 4,5 zł.
- To świetna wiadomość dla moich kolegów z Trzebnicy - cieszy się Krzysztof Domagała, wiceszef Solidarności w firmie Whirpool. Zaznacza jednak, że jest ich najwyżej 40 na 2,5 tys. zatrudnionych. Dojeżdża z czterema kolegami autem spod Milicza, sam jest z Łaz. A tam nie ma torów.
- Ale dla nich to superrozwiązanie. Nie jechaliby godziny busem, nie staliby w korku. A poza tym mieliby dwa kroki do pracy ze stacji Wrocław Psie Pole - wylicza.
Przejęcie nieczynnej lini kolejowej przez samorząd to w przedsięwzięcie skomplikowane. - Linię kolejową przejmuje starostwo, bo ma takie uprawnienia, a potem przekazuje ją samorządowi województwa - tłumaczy Grażyna Kopania z PKP SA Oddziału Obrotu Nieruchomościami. - Wszystko jednak poszło w rekordowym tempie. Jesteśmy gotowi przekazać również inne, nieczynne odcinki kolejowe.
A samorządowi bardzo zależy na ich przejmowaniu. Wiadomo bowiem, że bez dobrej infraktruktury komunikacyjnej trudno myśleć o rozwoju regionu. - Myślimy o zagospodarowniu nawet 400 kilometrów takich połączeń - mówi Patryk Wild z zarządu województwa dolnośląskiego. - Linię kolejową Wrocław - Trzebnica wyremontujemy za około 8-10 milionów złotych. Kolej na takie przedsięwzięcie potrzebowałay kilkadziesiąt milionów złotych. Następnie rozpiszemy przetarg na jej obsługę. Szynobus ma kursować co godzinę. Z Trzebnicy do Wrocławia pasażerowie dojadą w 27 minut - niemal dwa razy szybciej niż teraz pekaesem. We Wrocławiu pociąg zatrzymywać się będzie na dworcu Nadodrze, w Sołtysowicach koło Centrum Korona, na Psim Polu i w Zakrzowie. Bilet ma kosztować 4,50 zł.
Własnością dolnośląskiego samorządu stała się też inna nieczynna linia kolejowa na trasie: Szklarska Poręba - Jakuszyce - granica państwa. Będzie miała wielkie znaczenie dla rozwoju turystyki.
Uruchomiona ma też być linia Wrocław- Kobierzyce- Świdnica z odnogą do Piławy Górnej.
- Obszar na południe od Wrocławia rozwija się szybko - tłumaczy Patryk Wild. - Jednak ten rozwój jest w największym stopniu hamowany przez brak pracowników. Trudno, aby ktoś dojeżdżał codziennie wiele kilometrów autobusem. Uruchomienie wygodnych połączeń kolejowych rozwiąże ten problem.
Obiecująco wyglądają też plany uruchomienia szybkiego połączenia kolejowego: Legnica - Lubin - Polkowice - Głogów. Przedsięwzięcie to jednak wymaga współpracy lokalnych samorządów, a przede wszystkim KGHM-u, który ma własne połączenie kolejowe Polkowice - Lubin.

http://img.naszemiasto.pl/grafika2/nowy/df/40_781577_1_d_9932.jpg

źródło - Słowo Polskie Gazeta Wrocławska

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

robert72 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Wrz 2007
Skąd: Szklarska Poręba

PostWysłany: 25-10-2007, 16:09    Odpowiedz z cytatem

Trwaja prace na torowisku na odcinku Szklarska Poreba-Jakuszyce. Zapraszamy wszystkich chetnych, których pogoda nie odstrasza, powoli dołączają już nasi czescy koledzy. Jesteśmy na torach w kazda sobote od godz. 9.00 27.10. grupa zwiazana z Towarzystwem Kolei Izerskiej, będzie pracować przy Czerwonym Potoku

[ Dodano: 29-10-2007, 17:33 ]
W sobotę 27.10. poraz kolejny osoby zwiazane zTtowarzystwem Kolei Izerskiej spotkały sie na torowisku kontynuując prace przy oczyszczaniu trasy Szklarska Poręba- granica Państwa. Miło nam było, iż swoja obecnością zaszczycił nas Wojciech Michalski, autor wielu fachowych publikacji dotyczacych historii kolei naszego regionu.

[ Dodano: 29-10-2007, 17:44 ]
kilka fotek

[ Dodano: 29-10-2007, 17:54 ]
i jeszcze małe co nie co

_________________
www.tpszp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 129 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 127, 128, 129  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl