Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 12, 13, 14  Następny
Dolny Śląsk nie ma dobrego połączenia z Berlinem
Autor Wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-11-2013, 22:31    Odpowiedz z cytatem


_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 05-05-2014, 13:57    Odpowiedz z cytatem

Dolnośląskie: Chcemy szybkiego połączenia Wrocław-Berlin.

Agnieszka Zakęś, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, mówi w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”, że w interesie woj. dolnośląskiego jest uruchomienie szybkiego połączenia kolejowego łączącego Wrocław z Berlinem.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/52072/dolnoslaskie_chcemy_szybkiego_polaczenia_wroclaw_berlin.htm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 05-05-2014, 18:39    Odpowiedz z cytatem

Chyba tylko po to, żeby wywieźć resztę tego burdelu. Z Dolnego Śląska nie ma dobrego połączenia DONIKĄD, teraz nagle do Berlina im potrzebne?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OrientExpress Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 22 Lis 2013

PostWysłany: 14-06-2014, 22:16    Odpowiedz z cytatem

Na stronach UM Woj. Lubuskiego pojawiły się informacje, na temat rewitalizacji szybkiego połączenia Wrocław - Berlin, nota bene, przez Żagań, Forst. W sprawę zaangażowane są również władze Brandenburgii.

Wygląda na to, że być może w końcu zostanie osiągnięty konsensus co do przebiegu tej trasy, oraz że zrezygnowano z dziwacznych koncepcji prowadzenia trasy Wrocław - Berlin przez Zgorzelec czy Wędliniec i Horkę...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 15-06-2014, 00:28    Odpowiedz z cytatem

OrientExpress, najpierw należałoby gruntownie zmodernizować i zelektryfikować linię kolejową z Miłkowic do Forst. A na to potrzeba i ogromnych pieniędzy (skąd je brać?) i kilku lat na prace torowe. Już z tego powodu radzę przez palce patrzeć na urzędniczy bełkot, który nasilił się w roku wyborczym, zamiast ekscytować się obietnicami bez finansowego i logistycznego pokrycia.

Czy to się komuś podoba czy nie, najszybsza trasa z Wrocławia do Berlina biegnie przez Węgliniec i Horkę. Nie przez Żagań, nie przez Zieloną Górę, tylko właśnie przez Węgliniec. Po polskiej stronie do samej granicy w Bielawie Dolnej linia E30 jest zmodernizowana i zelektryfikowana. Natomiast po niemieckiej stronie prace są zaawansowane...

Unia Europejska już raz sypnęła groszem na modernizację linii E30 i z założenia to właśnie tą linią mają jeździć pociągi z południowej Polski do Niemiec. Byłoby skrajną niegospodarnością wywalanie kolejnych grubych milionów euro na modernizację równoległej do E30 linii, biegnącej głównie przez las, aby za kilka lat zamiast przez Węgliniec puszczać międzynarodowe pociągi przez Żagań. Oszczędności czasowe byłyby na poziomie zbliżonym do zera! To już lepiej zmodernizować linię Węgliniec - Żary - Zielona Góra, gdyż miałoby to o wiele większy sens.

Tak więc apeluję: myślcie logicznie, zamiast egoistycznie oglądać się wyłącznie na swój żagańsko-żarski grajdołek i bezrefleksyjnie łykać jak głodny pelikan urzędnicze bzdury. Pieniądze nie rosną na drzewach w Borach Dolnośląskich! Unia, czyli de facto Niemcy, nie będą nam modernizować wszystkich linii kolejowych przecinających granicę polsko-niemiecką. Zmodernizowano E30 i to im wystarczy.

Linia żagańska może liczyć co najwyżej na zwykłą rewitalkę, bez bajerów w rodzaju drugiego toru i trakcji elektrycznej. Żaden poważny przewoźnik nie skieruje tam pociągów kategorii EC, skoro tuż obok biegnie przez Węgliniec dwutorowa i zelektryfikowana magistrala dostosowana do V 160 km/h.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

OrientExpress Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 22 Lis 2013

PostWysłany: 15-06-2014, 01:04    Odpowiedz z cytatem

@Noema

No cóż... Oczywistym jest że linia przez Żegań wymaga gruntownego remontu ("rewitalizacji"), zresztą to właśnie przez tę miejscowość przed laty jeździły najszybsze w Europie 'Latające Pociągi' (nie przez Wędliniec czy Horkę!).
A że potrzebne pieniądze to chyba oczywiste - zamiast zwracać je do centrali UE jako "niewykorzystane" lepiej chyba wydać na tory w Polsce (gruntowny remont kolejowej magistrali towarowej Wrocław - Legnica - Wędliniec też został chyba sfinansowany w większości ze środków UE a nie z "niebiańskiej daniny...")...

Jak by nie mierzyć, najkrótsza trasa z Wrocka do Barna (Wrocław - Berlin) przez Żegań wiedzie, fakt że są i inne możliwości jest znany od ponad półtora wieku... Historia już pokazała, że okrężne "szybkie" połączenia nie sprawdzają się na dłuższą metę - przegrywają np. z transportem lotniczym (to już w tym temacie zostało dowiedzione toteż wybudowano "skrótówkę" przez Żagań...). W takich sytuacjach (rywalizacja szybki pociąg/samolot) każde 10-15 minut ma znaczenie...!
Jeśli byłoby inaczej nikt by nie budował skrótowej linii przez Żegań,bo już istniało dłuższe połączenie przez Wędliniec...

Za kilka miesięcy Wrocław straci jedyne kolejowe połączenie z Berlinem bo... obecne przez Wędliniec przegrywa konkuręcję czasową już nie tylko z "tanimi" samolotami ale i z AUTOBUSAMI...

Czy potrzeba więcej argumentów...?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 15-06-2014, 01:20    Odpowiedz z cytatem

OrientExpress, najkrótsza trasa a najszybsza to dwie różne sprawy. Z Wrocławia do Warszawy najbliżej jest przez Łódź a mimo to pociągi EIC jeżdżą dłuższą trasą przez Poznań, a nawet przez Katowice.

Zrozumcie wreszcie, że to co było przed wojną za Hitlera już se ne wrati. Nie ma "Latających Ślązaków" ani szybkiej "Berlinki" przez Żagań. Było, minęło. The end, finito. Mamy teraz tutaj inne państwo, inne warunki gospodarczo-ekonomiczne. Skoro zmodernizowaliśmy za grube miliony linię E30 to należy ją wykorzystać, zamiast bezsensownie wywalać kolejne grube miliony w nieopodal biegnącą równoległą linię przez las, po której i tak g*wno by jeździło, tak jak teraz g*wno jeździ po E30.

Wiem, że moje argumenty nie przebiją mikolskich fasmantagorii, dlatego ode mnie tyle w tym temacie.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

OrientExpress Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 22 Lis 2013

PostWysłany: 15-06-2014, 01:43    Odpowiedz z cytatem

@Noema

Jestem zorientowany co do obecnych warunków...

E30 została wyremontowana i dopuszczona zaledwie do szybkości 160 km/h - rewelacja, ale nie na 21 wiek... Z taką szybkością to jeździły pociągi 70 lat temu.
E30 jest atrakcyjna, ale dla pociągów towarowych i tak zapewne pozostanie...
DOWÓD: Za parę miesięcy żaden pociąg kwalifikowany tamtędy nie pojedzie (mam na myśli odcinek od Wrocka na zachód)... "WAWEL' w grudniu kończy swój żywot - bo kto chce wlec się pociągiem okrężną drogą (życie weryfikuje zamysły i zapędy ludzkie...).
Pora zrozumieć, że czas to pieniądz... Poza tym pora zrozumieć, że linia kolejowa dostosowana do szybkości 160 km/h (z miejscowymi zwolnieniami) to już żadna rewelacja w 21 wieki; jak też pora zrozumieć że w MIARĘ cywilizowanym państwie strategia transportowa oparta jest nie na jednaj nitce komunikacyjnej, lecz na SIECI...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 15-06-2014, 02:20    Odpowiedz z cytatem

OrientExpress, rozumiem, że EC "Wawel" pękałby w szwach gdyby wlókł się przez Rokitki zamiast jak obecnie przez Ruszów? Śmiech

Nie przyszło ci do głowy, że ten pociąg nie cieszy się popularnością na życzenie PKP IC, a nie dlatego, że jeździ przez Węgliniec? Po pierwsze idiotyczna trasa skrócona do Wrocławia, po drugie mało atrakcyjne godziny, po trzecie wysoka cena, po czwarte busowo-autostradowa konkurencja DB. Wiesz o tym dobrze, więc dlaczego zgrywasz głupka w polemice z Noemą?

Popularność pociągów RE do/z Drezna świadczy jednak o tym, że linia zgorzelecka ma duży potencjał i że ludzie chętnie z pociągów międzynarodowych korzystają. Musi być tylko odpowiednia ilość tych połączeń i w miarę atrakcyjna cena.

Spoko, gdy Niemcy skończą grzebać w Horce to pociągi EC będą śmigać przez Węgliniec jak strzała, do Berlina i do Lipska. Happy

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 15-06-2014, 05:02    Odpowiedz z cytatem

OrientExpress napisał/a:
"WAWEL' w grudniu kończy swój żywot - bo kto chce wlec się pociągiem okrężną drogą (życie weryfikuje zamysły i zapędy ludzkie...).

Ja oraz moi znajomi z Legnicy i Wrocławia chyba jesteśmy nienormalni, bo do Berlina jeździmy mega "okrężną drogą" z dwoma przesiadkami: w Gorlitz i Cottbus. EC "Wawel" omijamy szerokim łukiem z przyczyn, które wymienił Ralny: wysoka cena i niepasujące godziny. Co mi po jednym pociągu, który do Berlina przyjeżdża wieczorem i wraca rankiem? W nocy nic tam nie załatwię!

OrientExpress napisał/a:
E30 została wyremontowana i dopuszczona zaledwie do szybkości 160 km/h - rewelacja, ale nie na 21 wiek... Z taką szybkością to jeździły pociągi 70 lat temu.

Znasz w Polsce linie kolejowe, za wyjątkiem CMK, po których pociągi jeżdżą szybciej niż 160 km/h? Gardzisz linią E30, ale jednocześnie twierdzisz, że pociąg kategorii EuroCity powinien jechać 60-80 km/h jednotorową, niezelektryfikowaną linią przez Żagań. Ot, mikolska logika!

OrientExpress napisał/a:
E30 jest atrakcyjna, ale dla pociągów towarowych i tak zapewne pozostanie...

Myślę, że gdyby zawieszono ruch pasażerski na linii E30 (na zachód od Legnicy) to wielu mikoli odetchnęłoby z ulgą... Bo i swego czasu mikole znad Nadodrzanki darli japę, że Zgorzelec bezczelnie "Ślązaka" im kradnie. Inni zaś chcieliby likwidacji RE do Drezna, żeby ich najukochańsze KD monopol całkowity miały. Nie rozumiem tego... Jakiś kompleks linii zgorzeleckiej?

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

melocot Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 15-06-2014, 18:12    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Czy to się komuś podoba czy nie, najszybsza trasa z Wrocławia do Berlina biegnie przez Węgliniec i Horkę.

Ja nie jestem taki pewny, czy połączenia Wrocław - Berlin z pominięciem Żar, Żagania, Zgorzelca, Cottbus (!) będą najlepszym rozwiązaniem na wieki.
Noema napisał/a:
Byłoby skrajną niegospodarnością wywalanie kolejnych grubych milionów euro na modernizację równoległej do E30 linii, biegnącej głównie przez las

Forst - Miłkowice nie jest równoległa do E30! Generalnie trzeba zaorać autostradę A18, bo biegnie przez las. Wróćmy na tory. Dlaczego codziennie jeździ tyle Regio i myśli się o powiększaniu oferty połączeń Żary - Żagań - Legnica? Mimo tej żenującej prędkości na dolnośląskim odcinku.
Ralny napisał/a:
...rozumiem, że EC "Wawel" pękałby w szwach gdyby wlókł się przez Rokitki zamiast jak obecnie przez Ruszów?

Zakładasz jeszcze większą degradację dolnośląskiego odcinka odpowiedzialności za linię Miłkowice - Żagań?
Ralny napisał/a:
Spoko, gdy Niemcy skończą grzebać w Horce to pociągi EC będą śmigać przez Węgliniec jak strzała, do Berlina i do Lipska.

Śmigać do Berlina? Którędy niby (po stronie niemieckiej) bez zmiany trakcji? Poza tym, czy ta strzała zatrzyma się w Węglińcu jak już nie trzeba będzie zmieniać lokomotywy?
Beatrycze napisał/a:
Ja oraz moi znajomi z Legnicy i Wrocławia chyba jesteśmy nienormalni, bo do Berlina jeździmy mega "okrężną drogą" z dwoma przesiadkami: w Gorlitz i Cottbus.

Zapewne dlatego jeździcie "okrężną drogą", bo nie macie innego wyboru. Jednak czy to musi wiecznie trwać?
Beatrycze napisał/a:
Gardzisz linią E30, ale jednocześnie twierdzisz, że pociąg kategorii EuroCity powinien jechać 60-80 km/h jednotorową, niezelektryfikowaną linią przez Żagań.

Mi na EC nie zależy wcale. Ten jeden pociąg na dobę, robi zbyt wiele szumu w "szklance wody". E30 ma swój potencjał tak jak A4. Dlaczego próbujecie na siłę udowodnić, że wydawanie pieniędzy UE na linię przez Żagań / Żary to wyrzucanie w błoto?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 15-06-2014, 19:17    Odpowiedz z cytatem

Proponuję zakończyć jałową kłótnię na temat słuszności jednej linii (zgorzelecka) nad drugą (żagańska). Fakt jest taki, że to linia zgorzelecka została zmodernizowana, a linia żagańska jest w rozkładzie i za naszego życia raczej nie zostanie doprowadzona do takiego stanu technicznego jak sąsiednia E30. Może jakiś remont, podwyższenie prędkości do max 100-120 km/h, nic więcej... i to w bliżej nieokreślonej przyszłości. Należy się zastanowić jak wykorzystać to co mamy teraz (potencjał E30), a nie kłócić się o to, którędy powinien jeździć EC "Wawel". A powinien jechać trasą najszybszą w trakcji elektrycznej, czyli przez Węgliniec i Horkę, co przyzna każdy kto myśli logicznie.

Liczenie na to, że Niemcy uruchomią szybkie połączenia z Wrocławia do Drezna, Lipska, Frankfurtu/M przez Żagań, a nie przez Węgliniec (jak było kiedyś) jest skrajną naiwnością i mikolskim bajdurzeniem. Nawet pociągi do Berlina z założenia mają jechać przez Horkę, pod warunkiem rzecz jasna, że ktoś zechce takie połączenia uruchomić. A dlaczego przez Horkę? Bo jest to linia zmodernizowana, zelektryfikowana i niewiele dłuższa niż trasa przez Żagań.

Natomiast jeśli chodzi o linię żagańską to Lubuskie razem z Dolnym Śląskiem powinny lobbować za uruchomieniem połączeń w relacji Wrocław - Cottbus, na wzór RE relacji Wrocław - Drezno. To nie musi być bezpośrednie połączenie do Berlina - wystarczą dogodne skomunikowania w Cottbus. To jest realne minimum na dziś, na którym trzeba się skupić, zamiast tracić energię na kłótnie o tym, która trasa jest bardziej słuszna dla pociągów EC (przez Żagań czy Węgliniec), jeśli takowe w ogóle kiedyś się pojawią w liczbie większej niż jedna para.

Tak więc mniej emocji panie i panowie, a więcej realizmu i zdrowego rozsądku!

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 17-06-2014, 12:34    Odpowiedz z cytatem

Plany uruchomienia połączeń kolejowych Wrocławia z Berlinem przez Węgliniec niestety już były i można powiedzieć to w czasie przeszłym. Na konferencji w Bolesławcu Pan Zieliński Sekretarz miasta Bolesławiec, który jest odpowiedzialny w Euroregionie Nysa za kolej powiedział jasno, że linia E-30 została z tego projektu w śmieszny sposób wykluczona. Obecnie brana jest pod uwagę po modernizacji linia 289 + 273 lub i też sama 273. Oczywiście odpowiedzialni są za to wspaniali włodarze i decydenci z Ministerstwa i PKP, którzy twierdzą, że jedyną słuszna trasą łączącą te dwa miasta, jest ta najkrótsza (273), a nie ta najszybsza (E-30). Jedno jest pewne, komuś w Ministerstwie i spółkach PKP wysoce nie leży linia E-30 a szczególnie odcinek Wrocław- Zgorzelec. Idiotyczna polityka wariatów z Warszawy nie zna granic. I jeszcze jedno pociągi Wrocław- Berlin muszą jechać jako zwykłe pośpieszne międzynarodowe, tak jak obecnie Wrocław- Drezno. W przeciwnym przypadku skończą, jak "Wawel", który obecnie wozi powietrze. Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sZakOOu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2006
Skąd: i po co?

PostWysłany: 17-06-2014, 15:07    Odpowiedz z cytatem

Ralny napisał/a:
OrientExpress, rozumiem, że EC "Wawel" pękałby w szwach gdyby wlókł się przez Rokitki zamiast jak obecnie przez Ruszów? Śmiech

Nie, bo już "pęka w szwach" jadąc przez Zagajnik.

Panowie, jeśli chcemy poważnie tu dyskutować, to przedstawiajmy poważne argumenty.

Swego czasu, jak "Wawel" jeździł przez Miłkowice, Żagań, wielokrotnie pojawiały się głosy że dalsze przetrasowanie go na E-30 jest zupełnie oczywiste. Podawano tu mityczne obłożenie wagonów, jakie miałoby być po zastosowaniu się do rad tutejszego bolesławiecko-zgorzeleckiego lobby. Wink I co, Wawel jeździ teraz także przez m.in. Bolesławiec, a frekwencja jak była mizerna, tak jest mizerna.

Modernizacja "Berlinki" tak naprawdę zacznie się tuż, tuż. Ma to być nie tylko remont, ale i elektryfikacja (choć źródła różnie to podają). Czy będzie 160 km/h ciężko powiedzieć, ale ze względu na to, iż ta trasa byłaby krótsza, to już nawet przy 120 km/h można by całkiem niezły czas wykręcić.

To że linia przez Horkę jest "zrobiona", nie jest argumentem. Jeśli kiedyś nie pomyślano, by zabrać się przede wszystkim za modernizację najkrótszego szlaku nie oznacza tego, że do końca życia musimy trwać w tym obłędzie. Bo zmodernizowano już trasę przez lasy.

Tak, Węgliniec - Horka to lasy i Żary z Żaganiem (bądź Żary z Bolesławcem) są prędzej w stanie zapewnić odpowiedni potok.

Ja bym się w ogóle bardziej przychylił do pomysłu Noemy, by zrobić Żary - Węgliniec (zwłaszcza bardzo zaniedbaną po stronie dolnośląskiej!). Byłby to wtedy dobry kompromis między długością trasy a czasem przejazdu. Bolesławiec i Żary umożliwiłyby wzbogacenie potoku podróżnych, jakiego próżno by szukać puszczając pociąg przez Horkę. A jadąc przez Żary przy okazji mogliby się podróżni z Żagania zabierać.

No ale zaraz ktoś tu napisze, że bronię "swojej" linii Żary - Węgliniec...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 17-06-2014, 22:28    Odpowiedz z cytatem

sZakOOu napisał/a:
I co, Wawel jeździ teraz także przez m.in. Bolesławiec, a frekwencja jak była mizerna, tak jest mizerna.

I co, tak Cię to dziwi? Po pierwsze, ten pociąg nie ma żadnego znaczenia w komunikacji krajowej. Nikt z Legnicy i Bolesławca, a nawet z Żar nie wsiądzie do EC, żeby pojechać do Wrocławia za kilkadziesiąt zł. Do Katowic czy Krakowa chętni pewnie by byli... Po drugie, nigdzie poza Wrocławiem nie kupisz biletu na EC do Berlina, bo nie ma kas PKP IC. Więc mieszkaniec Bolesławca czy Legnicy oleje EC i pojedzie do Berlina z przesiadką w Gorlitz i Cottbus. Dla kogo więc jest ten pociąg? Nie dziwota, że wozi powietrze i nie ma tu żadnego znaczenia jaką trasą jedzie. Frekwencję w pociągu powinni robić mieszkańcy całej południowej Polski udający się do Niemiec, a nie Bolesławianie.

sZakOOu napisał/a:
Modernizacja "Berlinki" tak naprawdę zacznie się tuż, tuż. Ma to być nie tylko remont, ale i elektryfikacja (choć źródła różnie to podają).

Podziwiam twój optymizm. Zalecam jednak daleko idącą postawę sceptyczną, zwłaszcza, że mieszkamy w zadłużonym po uszy państwie, które istnieje tylko teoretycznie, praktycznie nie istnieje, w którym kolej w postaci Grupy PKP też istnieje tylko na niby.

Zanim na tory wyjadą pierwsze maszyny budowlane, jeśli w ogóle kiedyś wyjadą, upłynie jeszcze wiele lat (konsultacje, projekty, finansowanie, przetargi etc.), a i same prace też potrwają kilka lat...

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 14 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl