Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Następny
Dolny Śląsk nie ma dobrego połączenia z Berlinem
Autor Wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 05-05-2011, 22:08    Odpowiedz z cytatem

Nie mówię tu o czasach komuny, gdzie niszczono na Dolnym Śląsku wszystko począwszy od dróg, przez koleje po architekturę miast. Miałem na myśli czasy przedwojenne. Nadal uważam , że z Wrocławia do Berlina można jedździć wszystkimi trzema trasami.

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

boyyek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Lip 2008
Skąd: Złocieniec, Szczecin

PostWysłany: 05-05-2011, 22:18    Odpowiedz z cytatem

Najbardziej logicznie wydaje się jechać tą najszybszą. Nie wiem doładnie jak wygląda stan torowiska za Legnicą w stronę Węglińca ( z tego co kojarze był remontowany) ale ten przez Żary, Żagań, Forst jest napewno w gorszym stanie. Tak samo odcinek Wrocław- Zielona Góra. Jeśli już takie pociagi miałyby jeździć to moim skromnym zdaniem trasą jaką napisałem wcześniej.

Kiedyś nawet Kłodzko i Jelenia Gora miały połączenia z Berlinem i innymi niemieckimi miastami. A tearz mamy EC "Wawel", chociaż dobre i to. W tych czasach trzeba sie cieszyć, że wogóle jeszcze mamy Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 05-05-2011, 22:32    Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o pociągi z Wrocławia do Berlina to oczywiście najlepszą trasą byłaby linia żagańska (przez Legnicę, Żagań, Żary). Biorąc jednak pod uwagę zły stan techniczny tej linii i brak perspektyw na jakikolwiek remont, pozostaje zmodernizowana linia E30 przez Węgliniec.

Na chwilę obecną najlepsze byłoby Desiro jeżdżące w relacji Wrocław - Cottbus, przez Żagań lub przez Węgliniec. Do samego Berlina po linii zelektryfikowanej Niemcy na pewno nie puszczą jednostki spalinowej, tym bardziej, że między Cottbus a Berlinem pociągi kursują co godzinę, więc dogodne przesiadki nie stanowią żadnego problemu.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-05-2011, 02:05    Odpowiedz z cytatem

Nie liczyłbym na więcej pociągów na trasie Wrocław - Berlin. PKP IC ledwo utrzymuje jednego EC i na więcej się nie zanosi, bo beton najchętniej i ten pociąg by zlikwidował. Wawel i tak jeździ tylko dlatego, że Niemcom zależy na tym połączeniu.

Natomiast gdyby teoretycznie PR dogadały się z DB Regio i na wzór RE Wrocław - Drezno chciałyby uruchomić pociąg z Wrocławia do Berlina czy choćby tylko do Cottbus, to rząd Tuska natychmiast podniesie larum, że nowe pociągi zagrożą integralności terytorialnej kraju (tak udupiono w zeszłym roku planowany RE Poznań - Berlin), choć powszechnie wiadomo, że chodzi wyłącznie o utrzymanie monopolu PKP IC.

Dlatego szybkie i tanie połączenie kolejowe z Wrocławia do Berlina wybijmy sobie z głowy. Pozostaje nam tylko jeden drogi pseudo-EC, ewentualnie jazda z dwoma przesiadkami. Albo własne auto.

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Minerva Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 11 Lut 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 06-05-2011, 06:21    Odpowiedz z cytatem

Ralny, obawiam się, że masz rację.

Gdy wkrótce pod Berlinem ruszy największy w Europie nowy port lotniczy to dzięki nieudolnym kolejarzom rozkwitnie prywatne busiarstwo. Autostrada z Wrocławia do Niemiec jest, więc nic tylko jeździć i przewozić ludzi. A kolej niech zdycha skoro im na pasażerach nie zależy.

Nie zapominajmy o tym, że za rok odbędą się w Polsce mistrzostwa EURO 2012. Czym władze naszego kraju chcą przewieść do Wrocławia kibiców zza Odry i Nysy Łużyckiej? Trzy RE i jeden EC to dużo za mało. Czeka nas kolejowa kompromitacja!

_________________
Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-05-2011, 07:10   

Cytat:
jeśli chcesz mówić już o "naturalnej" trasie dla pociągów to tą od zawsze była Berlin- Cottbus- Lubsko- Żagań- Legnica- Wrocław.


Ale ta trasa fizycznie nie istnieje na odcinku Lubsko - Granica Państwa więc naturalna trasa przedwojenna znikneła i trzeba patrzeć na czasy powojenne.


Cytat:
Jeśli Niemcy zelektryfikują linię po swojej stronie to wtedy wystarczy jedna dwusystemowa lokomotywa.


Jeden przykład z mojego regionu się pojawił rok 1987 elektryfikacja "Kryniczanki" poza Tarnów - Granica Państwa (Leluchów) zeelektryfikowano przez Polaków Słowacki odcinek do Plavca i był on zasilany z podstacji w Muszynie. Słowacy sami od Presova z swoją trakcją doszli dopiero w 1997. Porównajmy to do Horki czemu w 2006 gdy dociągnięto drut do mostu nie zeelektryfikowano tymczasowo systemem Polskim Horki? No bo Niemcom nie zależy całkowicie na drucie a gadanie o nim to mrzonki.
Powrót do góry

Minerva Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 11 Lut 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 06-05-2011, 07:20    Odpowiedz z cytatem

kryniczanin, Niemcy po swojej stronie już modernizują linie kolejowe. Oni nie modernizują się od dupy strony tak jak to robi PKP PLK, tylko zaczynają od stolicy i posuwają się do granicy z Polską. Obecnie część trasy Cottbus - Berlin jest wyłączona z ruchu kolejowego, zamiast pociągów jest KKZ, a EC "Wawel" jedzie trasą alternatywną.

_________________
Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-05-2011, 07:22   

Minerva, To ja wiem ale ja stawiam że druta do Horki jednak nie będzie. Albo będzie jak "Wawel" przestanie jeżdzić.
Powrót do góry

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 06-05-2011, 07:25    Odpowiedz z cytatem

Minerva napisał/a:

Gdy wkrótce pod Berlinem ruszy największy w Europie nowy port lotniczy to dzięki nieudolnym kolejarzom rozkwitnie prywatne busiarstwo. Autostrada z Wrocławia do Niemiec jest, więc nic tylko jeździć i przewozić ludzi. A kolej niech zdycha skoro im na pasażerach nie zależy.


Ale to już jest! Każdego dnia z takich miast jak Wrocław, Legnica czy Bolesławiec, odjeżdża po kilkadziesiąt busów dowożących ludzi do Berlina. Do tego doliczę pseudo taksówki kursujące na życzenie na Berlin Schoenefeld Flughafen. We Wrocławiu takich możliwości dojazdu jest mnóstwo. Z reguły bilet kosztuje mniej niż 40 euro, są karty stałego klienta, rabaty dla grup zorganizowanych, rezerwacja w pełni przez internet, wszystko to co powinna oferować kolej a nie busiarze. Już teraz kolej traci mnóstwo na braku takich połączeń!!!

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-05-2011, 07:26   

Takie pytanko czy są jakieś ograniczenia na dzień dzisiejszy w ruchu składów Wagonowych na odcinku Gorlitz - Horka - Cottbus podobne jak na Gorlitz - Dresden?
Bo jeśli nie ma to czemu "Wawel" nie jeżdzi przez Zgorzelec, Gorlitz, Horkę. Mimo zmiany czoła w Gorlitz czas przejazdu byłby taki sam jak przez Żary i Zgorzelec dostałby choć jedno upragnione połączenie dalekobieżne.
Powrót do góry

Minerva Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 11 Lut 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 06-05-2011, 07:26    Odpowiedz z cytatem

kryniczanin, znasz plany modernizacyjne DB Netz, że taki pewny jesteś? Wymądrzasz się na forum jakbyś wszystkie kolejowe rozumy pozjadał.

_________________
Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-05-2011, 07:33   

Minerva, Powiedz mi dlaczego tak póżno od marca 2006 pod drutem jest Węgliniec - Most to ponad 5 lat. Czy to nie jest conajmniej dziwne?
Powrót do góry

Minerva Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 11 Lut 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 06-05-2011, 07:36    Odpowiedz z cytatem

kryniczanin, zapytaj geniuszy z PKP PLK, którzy wywalili miliony w trakcję elektryczną na linii towarowej przez Bielawę Dolną, która teraz wisi odłogiem, zamiast zelektryfikować linię do Zgorzelca.

_________________
Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-05-2011, 07:44   

Minerva, Ja wiem że nikt nie został tak wyj..... przy modernizacjach jak Zgorzelec. Miasto które ma zmodernizowane tory które świecą się jak ozdoby choinkowe bo nie da się z nich normalnie korzystać bez trakcji. Ciekawi mnie czy PLK z DB Netz konsultowała tą elektryfikację do mostu. Bo jakby się dogadali może tego durnego wynalazku do dziś by nie było.
Powrót do góry

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-05-2011, 07:53    Odpowiedz z cytatem

kryniczanin, zaspokoję twoją ciekawość cytując wypowiedź Noemy:

Tę nienormalność zawdzięczamy związkowcom PKP z Węglińca. Pracowałam w PKP PLK i widziałam wstępne plany modernizacji odcinka Węgliniec - Zgorzelec. Linia miała zostać zelektryfikowana, w Zgorzelcu miała być podstacja trakcyjna. Plany zarzucono po naciskach betonu związkowego (głównie z cargowskiej szopy), którzy obawiali się utraty pracy. Wtedy do Zgorzelca jeździło sporo pociągów i w Węglińcu była zmiana lokomotyw. Elektryfikacja linii wyeliminowałaby konieczność wymiany lokomotyw, co ograniczyłoby pracę PKP Cargo.

Summa summarum UMWD oraz przewoźnicy pasażerscy i tak zrezygnowali ze składów wagonowych do Zgorzelca, a kolejarze z Węglińca i tak zostali pozbawieni pracy. Teraz na głupocie polskich kolejarzy zarabia DB Regio, które do spółki z PR uruchamia REGIOekspresy Drezno - Wrocław, bez oglądania się na związkowy beton PKP.

Przez związkowców z Węglińca traci PKP PLK, które mogłoby zarabiać na większej ilości pociągów, a nie zarabia. Traci PKP Energetyka, która mogłaby zarabiać na sprzedaży energii trakcyjnej, a nie zarabia. Ale przede wszystkim tracą pasażerowie, bo polikwidowano wszystkie pociągi dalekobieżne do Zgorzelca, a nawet bezpośrednie pociągi regionalne do/z Wrocławia. W sumie gdyby nie DB Regio i ich Desiro to Zgorzelec pomimo zmodernizowanych torów i dwóch stacji byłby kolejowym zadupiem.

Ktoś zapyta dlaczego władze PKP PLK ugięły się pod naciskiem związkowców z Węglińca. To proste. W spółkach PKP rządzi kolejarska "Solidarność", a dyrektorem ówczesnego Oddziału Regionalnego PKP PLK we Wrocławiu (teraz to jest oddział Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK) był i jest nadal Jerzy Dul, były przewodniczący kolejarskiej "S" na Dolnym Śląsku, osoba dość wpływowa w Grupie PKP.

Beton PKP tłumaczył, że brak trakcji elektrycznej do Zgorzelca spowodowany jest tym, że po niemieckiej stronie na linii Gorlitz - Dresden też nie ma trakcji. Tłumaczenie bzdurne i idiotyczne, bo co nas obchodzą Niemcy...

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 14 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl