Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
LKR - Lubuska Kolej Regionalna
Autor Wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 28-04-2011, 18:24    Odpowiedz z cytatem

Ja mam nadzieję, że jak dojdzie do utworzenia kolei samorządowej to odziedziczy nazwę LKR Smile
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 28-04-2011, 18:40    Odpowiedz z cytatem

Szkoda, że nie odziedziczy taboru ... Za taką niegospodarność powinna być prokuratura.

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 28-04-2011, 18:41    Odpowiedz z cytatem

Minerva napisał/a:
Kiedyś miałam okazję jechać pociągiem LKR z Żar do Karpacza i z powrotem. Nie pamiętam, w którym to było roku, ale dość dawno temu, bo wtedy chodziłam jeszcze do podstawówki.

Musiał to być 1993 rok-wtedy LKR działała.
Mam gdzieś rozkłady LKR-u. Poszukam wstawie. Wiem jednak ze był on bardzo ambitny: na Wolsztyn-NS były chyba tylko 3 pary pociągów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 28-04-2011, 19:40    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Pamiętam, że jak na ówczesne warunki na kolei, pociąg LKR był dość nowoczesny i wzbudzał niemałą sensację.


Twierdzę że były wtedy najnowocześniejsze, klimatyzacji wtedy nie miały nawet EX po CMK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 29-04-2011, 10:38    Odpowiedz z cytatem

Gdyby nawet LKR przetrwały to i tak tabor dzisiaj pewnie jeździł by już inny. Może Desiro? Very Happy

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 29-04-2011, 11:23    Odpowiedz z cytatem

Inny? Po co?
Składy Ma462 byłyby nadal lepsze od standardów oferowanych przez PR czy IC.
Tutaj ta sama maszyna jeżdżąca niegdyś w Kolejach Niemieckich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mariusz W.
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 29-04-2011, 11:29   

xzielak napisał/a:
Ja mam nadzieję, że jak dojdzie do utworzenia kolei samorządowej to odziedziczy nazwę LKR Smile
Byłoby to ciekawe. Jeszcze gdyby odziedziczyła logo. Smile
Powrót do góry

Sunseed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Lip 2011
Skąd: Bruxelles

PostWysłany: 05-07-2011, 17:02    Odpowiedz z cytatem

Raczej nie ma co liczyć na coś takiego, jedynie w planach i marzeniach marszałka województwa, a raczej marszałków jest stworzenie międzywojewódzkiego przewoźnika dla województw zachodnich. Osobiście wątpie aby np. kolej w zachodniopomorskim chciała by się nazywać LKR.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 03-08-2011, 18:00    Odpowiedz z cytatem

klemenko napisał/a:
Co się stało z taborem LKR?


wagony służą jako świetlica wiejska na wiosce w okolicy Lubska

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 03-08-2011, 19:42    Odpowiedz z cytatem

Ale to tylko część tych wagonów, reszta pewnie poszła na żyletki.

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Cieciuch Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sie 2011
Skąd: Kożuchów

PostWysłany: 23-08-2011, 18:38    Odpowiedz z cytatem

Wyobraźcie sobie jak dzisiaj wyglądała by kolej w woj. lubuskim gdyby nie upadła LKR. Prawdopodobnie nie została by zamknięta żadna linia drugorzędna typu Wolsztyn - Nowa Sól, Nowa Sól- Żagań, Konotop - Sulechów, Kożuchów - Rokitki itp. PKP specjalnie udupiło LKR z obawy o szybki wzrost pozycji konkurencyjnej firmy na rynku. Z takim taborem LKR mogła by zawojować całym zachodem polski. Ehh szkoda że tak się to wszystko potoczyło. Dzisiaj nie było by niszczejących dworców, walących się nastawni i rozkradzionych torów na nieczynnych już liniach. Mam nadzieję że powstanie spółka podobna do LKR i zapomniane linie odżyją Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 23-08-2011, 19:12    Odpowiedz z cytatem

Cieciuch, fakt że LKR planowało uruchomić pociąg ZG-Warszawa (ponoć nawet przez Wolsztyn - ku mojej niezmiernej radości ) czy też Gubin-Wawa, jednak PKP w obronie monopolu nie wpuściły na tory tejże spółki. A szkoda, jedynym więc połączeniem LKR-u jeżdżącym na szlakach PKP z innymi pociagami państwewgo przedsiębiorstwa to Czerwieńsk-Karpacz i ponoć to połączenie było jedynym rentownym na sieci LKR.
Co do powstawanie nowej spółki to niestety, ale bacząc na to co się dzieje na sieci KD, KW czy wkrótce KŚ, oraz to jakże to są prokolejowe władze lubuskiego, spółka zajmowałaby się nieudolnym jak obecnie LZPR prowadzeniem ruchu niż reaktywowaniem linii kol., a szkoda bo te na zachodzie są dla mnie najpiękniejsze - bory, lasy, poniemieckie wsie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Cieciuch Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sie 2011
Skąd: Kożuchów

PostWysłany: 24-08-2011, 09:38    Odpowiedz z cytatem

Emillex, Najbardziej kuriozalne jest to że wkładając kilka milionów w reaktywacje nieczynnych linii można zarobić wielokrotność tej sumy a przy tym stworzyć sprawną sieć komunikacyjną. Niestety nikt nie potrafi tego dostrzec ( nikt za wyjątkiem powiatu Nowosolskiego i TPWP którzy to chcą reaktywować linię Wolsztyn - Nowa Sól i uruchomić na niej kolej muzealną ).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 24-08-2011, 10:41    Odpowiedz z cytatem

Na tym zarabianiu to nei był bym tak odważny w osądach, ale jeśli chodzi o linię Wolsztyn-NS to gadanie o kolei muzealnej trwa już 5 lat i nic z tego nie wynika - ani linia nie jest przejęta przez starostwa, ani uzupełniona i przejezdna... Pozatym teraz to raczej trzeba ratować upadającą parowozownię niż zajmować się koleją muzealną która może istnieje w głowach różnych decydentów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arius Adolf Nowak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Sie 2011
Skąd: Poznań

PostWysłany: 26-08-2011, 13:39    Odpowiedz z cytatem

Do niczego już nie dojdzie. Po upadku ekonomiki za pół roku okaże się, że inwestowanie w drogi i transport drogowy było bez sensu. Na kolej też już pieniędzy nie będzie. Tak więc następne Gorzkie Żale będą bardzo gorzkie. Za to później rok/rok będzie coraz gorzej. Lepper już wiedział co się święci i pierwszy dał sobie spox.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl