Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Reaktywacja linii Szczytno-Wielbark
Autor Wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 26-09-2012, 10:36    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
"Ikei jednak się udało. Pociągi od stycznia wrócą do Wielbarka


Nie zapomnijcie, że coś za coś od grudnia nie będzie już pociągów z Ełku do Olecka Sad Sad
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Radek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Ostróda / Kraków

PostWysłany: 26-09-2012, 22:06    Odpowiedz z cytatem

Oraz z Elbląga do Braniewa, 2 linie za 1...

_________________
Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-09-2012, 18:36   

O dziwo nie kasują Ełk-Szczytno a te pociągi zbytnią frekwą się nie cieszą ... w obecnej formie. Śmiech
Powrót do góry

rusek007 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sty 2011

PostWysłany: 02-10-2012, 10:34    Odpowiedz z cytatem

Wycinek ze spotkania z Andrzejem Masselem z dnia 01.10.2012 w Olsztynie:
"Wiceminister ocenił również stan prac modernizacyjnych linii Olsztyn – Szczytno – Szymany, która liczy 55 km długości. Jego zdaniem, inwestycja, która finansowana jest z RPO Warmia i Mazury 2007-2013 najprawdopodobniej doczeka się kontynuacji. Ministerstwo chce bowiem wyremontować odcinek linii od Szczytna do Ostrołęki"

źródło tutaj
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 06-03-2013, 14:31    Odpowiedz z cytatem

Pociągi do Wielbarka kursują w złych porach?

Mimo przywrócenia ruchu pociągów do Wielbarka nie wszyscy mogą nimi dojechać do fabryki Swedwood – twierdzi szwedzki koncern. Choć za kilka dni zmieni się rozkład jazdy, nadal nie będzie kursu późno wieczorem. Wyremontowany szlak nie służy też do przewozu ładunków.

Na nieczynną od 2001 r. trasę Wielbark – Szczytno 2 stycznia powróciły pociągi pasażerskie. Ruch na tym 21-kilometrowym odcinku został wznowiony dzięki zaangażowaniu należącej do grupy IKEA fabryki pelletu Swedwood. Szwedzki producent sfinansował remont torów oraz peronów przysankowych, by pracownicy otwartego w 2010 r. zakładu mogli dojeżdżać do Wielbarka pociągami. Naprawa objęła nie tylko torowisko.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12956/Pociagi-do-Wielbarka-kursuja-w-zlych-porach.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 07-03-2013, 13:05    Odpowiedz z cytatem

Dodatek do powyższego, zawierający ciekawą koerspondencję autora strony w sprawie zmiany godzin kursowania pociągów do Wielbarka: http://wielbark.wordpress.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 18-03-2013, 11:59    Odpowiedz z cytatem

Wielbark: Pociągi nie dla fabryki.

Koleją nie da się teraz dojechać do pracy – twierdzą przedstawiciele firmy Swedwood, która sfinansowała remont torów do Szczytna. Dziś zmienia się rozkład jazdy pociągów między Szczytnem a Wielbarkiem, gdzie mieści się fabryka Swedwood, zatrudniająca około tysiąca osób.

Po trzech miesiącach od uruchomienia połączenia zmienia się rozkład jazdy na linii Szczytno – Wielbark. Tak jak do tej pory, 21-kilometrową trasę obsłużą dwie pary pociągów kursujących od poniedziałku do soboty. Zupełnie zmieniły się natomiast godziny odjazdów. Zamiast dowozów na szóstą i czternastą uruchomione zostały pociągi wyjeżdżające z Wielbarka o 9:58 i 17:50

Nie dla pracowników.

Uruchomione 1 stycznia tego roku połączenie Szczytna z Wielbarkiem miało służyć pracownikom wielbarskiego zakładu Swedwood należącego do koncernu Ikea. Fabryka mebli i innych wyrobów drewnianych zatrudnia około tysiąca osób i jest jednym z większych pracodawców w regionie. Początkowo warmińsko-mazurski urząd marszałkowski planował uruchomienie trzech par kursów, które dowoziłyby pracowników na wszystkie trzy zmiany w zakładzie.

Ostatecznie uruchomiono tylko cztery pociągi zapewniające dojazd na pierwszą i drugą zmianę (na 6:00 i 14:00) oraz na powrót z pierwszej i trzeciej zmiany. Brak wieczornego kursu uniemożliwiał dojazd na 22:00. Taka oferta nie cieszyła się zainteresowaniem podróżnych. – Frekwencja była znikoma – twierdzi Marta Milewska z Warmińsko-Mazurskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.

Dla mieszkańców Wielbarka?

Choć to Swedwood sfinansował remont torów, który pozwolił na przywrócenie ruchu pasażerskiego po 12-letniej przerwie, nowy rozkład jazdy zupełnie nie odpowiada potrzebom pracowników zakładu. – Godziny nie pasują do rytmu pracy fabryki i nie dają naszym pracownikom możliwości skorzystania z dojazdu – mówi Marek Wróblewski z zarządu Swedwood Poland. – Zmiana nie była z nami konsultowana – dodaje.

Przewozy Regionalne tłumaczą, że dotychczasowy rozkład był dogodny tylko dla pracowników wielbarskiej fabryki. – Dla pozostałych podróżnych godziny kursowania pociągów były zupełnie niedopasowane – mówi Milewska. – Nowa oferta skierowana jest do mieszkańców Wielbarka, Szczytna, Olsztyna i okolic tych miejscowości – zapewnia.

Nowy grafik kursów nie pozwala jednak mieszkańcom Wielbarka czy leżących przy trasie wsi na regularny dojazd do pracy czy szkoły. Poranny pociąg dociera bowiem do Szczytna dopiero na 10:26. Choć Marta Milewska twierdzi, że dzięki zmianie rozkładu poprawi się możliwość dojazdu do Olsztyna, na najbliższy kurs w tym kierunku trzeba czekać w Szczytnie ponad 40 minut. Dojazd do stolicy województwa na 11:57 nie zapewnia także dogodnych przesiadek na pociągi dalekobieżne.

Inni wożą pracowników.

Jeszcze w lutym Swedwood proponował przesunięcie popołudniowej pary kursów na późny wieczór. Dzięki temu kolej uzupełniłaby kursy autobusów przewoźnika PKS Buskom Szczytno tak, że byłaby możliwość dojazdu transportem zbiorowym na każdą zmianę w zakładzie. Przewoźnik drogowy rozszerzył jednak własną ofertę – autobusy relacji Szczytno – Wielbark kursują teraz pięć razy dziennie, nie licząc kilku kursów przelotowych obsługiwanych tylko w dni nauki szkolnej.

Choć autobusy jadą kilka minut dłużej niż pociąg, obsługują więcej przystanków pośrednich. Przejazd nimi jest też dużo tańszy niż pociągiem – bilet autobusowy kosztuje 5 zł, kolejowy – 7,60 zł. Wciąż brakuje natomiast kursów obsługujących wieczorną zmianę.

Co dalej?

W grudniu 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego zlikwidował wszystkie kursy na reaktywowanych w ostatnich latach trasach Ełk – Olecko i Elbląg – Młynary – Braniewo, tłumacząc decyzję niewielkim zainteresowaniem podróżnych. Bez pomysłu na przyciągnięcie pasażerów, powrót pociągów do Wielbarka może okazać się podobnie krótkim epizodem, a trudno wyobrazić sobie, by w liczącym zaledwie trzy tysiące mieszkańców ośrodku znalazł się pewniejszy generator ruchu niż duża fabryka.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13170/Wielbark-pociagi-nie-dla-fabryki.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sopek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lut 2007

PostWysłany: 18-03-2013, 12:57    Odpowiedz z cytatem

Wg ich myślania 2=1, połączenia Ełk – Olecko i Elbląg – Młynary – Braniewo zastąpiono kuriozalnym Szczytno-Wielbark.

Dno dna..

_________________
https://www.facebook.com/KPinfo/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wiwix Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2009

PostWysłany: 22-05-2013, 15:04    Odpowiedz z cytatem

Myslalem ze chociaz rok sie utrzymaja...

No ale niestety....

http://www.rynek-kolejowy.pl/45333/Ikea_sama_naprawila_kolej_Ale_pociagow_juz_nie_bedzie.htm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Groźny Fanatyk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009
Skąd: Poznań Karolin

PostWysłany: 22-05-2013, 18:31    Odpowiedz z cytatem

Co za syf Neutral

Wielbark to sztandarowy przykład zwycięstwa biurokratycznych łbów.

_________________
EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 26-05-2013, 23:03    Odpowiedz z cytatem

Ale co ciekawe - wg plakatów PLK pociągi do Wielbarka jednak kursują po 9 czerwca.. Lekko zmienione godziny odjazdów, ale jeżdżą dalej w 1-6. To jednak zawieszają czy nie?

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 29-05-2013, 12:06    Odpowiedz z cytatem

Wielbark: za mało pasażerów

8 czerwca będzie ostatnim dniem kursowania pociągów do Wielbarka. Otwarta zaledwie pół roku temu trasa nie cieszyła się zainteresowaniem podróżnych, ale rozkład jazdy nie pozwalał korzystać z połączenia pracownikom największej w regionie fabryki.

Przywrócenie ruchu pasażerskiego na linii nr 35 pomiędzy Szczytnem a Wielbarkiem okazało się fiaskiem: po niecałych 6 miesiącach funkcjonowania połączenie zniknie z rozkładu jazdy. – Na tym odcinku ruch będzie zawieszony od 9 czerwca – mówi Marta Milewska z Warmińsko-Mazurskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Prześledźmy historię reaktywacji połączenia i jego funkcjonowanie.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/14201/Wielbark-za-malo-pasazerow.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-06-2013, 13:43    Odpowiedz z cytatem

Przewozy Regionalne zawieszają połączenie między Szczytnem a Wielbarkiem. To samo połączenie półtora roku wyremontowała za własne pieniądze IKEA. Pociągi przestają kursować od 9 czerwca.

Więcej TUTAJ

_________________
www.mamona.online
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-06-2013, 19:56   

@Pirat

Mała korekta: Ikea sfinansowała remont linii, przy czym nie całą ale odcinek Szymany-Wielbark, doprowadzając ją do prędkości maksymalnej czyli 70 km/h. Co do reszty, dołożyła się do 2 par pociągów ale współfinansował je UMWWM Happy
Powrót do góry

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 05-06-2013, 21:16    Odpowiedz z cytatem

Cała sytuacja pokazuje, po raz kolejny, gdzie władze i kolej mają pasażerów, czyli nas wszystkich. Jak sobie prezes jeden z drugim obmyśli, tak sobie będzie i nie ma zmiłuj, choćby ktoś chciał i co więcej, dołożył z własnej kieszeni. Skandal i jawne draństwo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl