Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
EP 09 jedzie z opuszczonym pantografem
Autor Wiadomość

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 20-03-2011, 18:01   EP 09 jedzie z opuszczonym pantografem Odpowiedz z cytatem

Czy ktoś jest w stanie wytłumaczyć to zjawisko?

Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-03-2011, 18:12   

Najpierw maszynista rozpędził skład do danej prędkości, a potem opuścił pantografy. Opuszczenie "patyków" nie wiąże się przecież z automatycznym zatrzymaniem pociągu. Poza tym na kolei obowiązują wskaźniki We1 i We2, oznaczające odpowiednio: przygotować się do opuszczenia pantografu i należy opuścić pantograf.
Powrót do góry

norbert
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-03-2011, 18:17   

Też mi się wydaje, że jedzie ,,na luzie''. Tylko po co?
Powrót do góry

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 20-03-2011, 18:20    Odpowiedz z cytatem

No tak, ale We1 i We2 obowiązuje chyba przy mniejszych prętkościach, chyba że się mylę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-03-2011, 18:26   

Instrukcja E1 mówi, że wskaźniki We1 i We2 stosuje się:

- w razie wyłączenia sieci lub odcinka sieci spod napięcia, aby uniknąć przeniesienia napięcia przez pantograf
- w razie konieczności jazdy z rozpędu na odcinkach toru niezelektryfikowanego
- w razie konieczności jazdy z rozpędu na odcinkach toru zelekryfikowanego w przypadku, gdy stan sieci lub inne względy nie pozwalają na współpracę z pantografami

Myślę, że w tym przypadku przyczyną może być to, o czym mówi instrukcja w pierwszym lub trzecim podpunkcie. Tyle tylko, że We1 i We2 stosuje się przy prędkości 60km/h, tak jak napisał Adam. No i z tego co wyczytałem w komentarzach pod filmem, tych wskaźników tam nie ma.

Innym wytłumaczeniem mogą być problemy na lokomotywie. Ale w tej kwestii niech się wypowiedzą osoby znające lokomotywę EP09, bo ja za sterami tego cuda nigdy nie byłem i nie wiem, jak ono działa.
Powrót do góry

Dolnoślązak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Maj 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 20-03-2011, 18:54    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Innym wytłumaczeniem mogą być problemy na lokomotywie. Ale w tej kwestii niech się wypowiedzą osoby znające lokomotywę EP09, bo ja za sterami tego cuda nigdy nie byłem i nie wiem, jak ono działa.



Takie zjawiska mogą wystąpić na każdej lokomotywie elektrycznej nie tylko na EO09.

[ Dodano: 20-03-2011, 18:55 ]
Cytat:
w razie wyłączenia sieci lub odcinka sieci spod napięcia, aby uniknąć przeniesienia napięcia przez pantograf


I w tym przypadku właśnie o to chodzi. Po prostu nastąpiło wyłączenie napięcia w sieci trakcyjnej i powstała tzw. "jazda bez napięciowa".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-03-2011, 18:55   

Chodziło mi raczej o to, aby ktoś powiedział, jakie to mogą być konkretnie problemy.
Powrót do góry

Dolnoślązak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Maj 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 20-03-2011, 19:15    Odpowiedz z cytatem

mk1992 napisał/a:
Chodziło mi raczej o to, aby ktoś powiedział, jakie to mogą być konkretnie problemy.


Konkretne problemy:

1. Obniżona sieć trakcyjna na danym odcinku.
2. Brak napięcia w sieci trakcyjnej na danym odcinku.
3. Awaria lokomotywy - zjazd do najbliższej stacji.
4. Pęknięta linka wsporcza od sieci trakcyjnej, itd.

Przyczyn może być wiele. Najważniejsze, że odpowiedzialne służby PLK czuwają nad bezpieczeństwem podróżowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-03-2011, 19:17   

Dolnoślązak napisał/a:
Takie zjawiska mogą wystąpić na każdej lokomotywie elektrycznej nie tylko na EO09.


Chodziło mi o problemy, jakie mogą wystąpić na lokomotywie EP09. Wiadomo, że każdy sprzęt ma swoje wady, stąd też mój post, ażeby napisać, z jakimi problemami stykają się maszyniści na lokomotywie EP09.

Ok, starczy tego OT o EP.
Powrót do góry

maszynista_50 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Sty 2006

PostWysłany: 21-03-2011, 00:11    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Cytat:
w razie wyłączenia sieci lub odcinka sieci spod napięcia, aby uniknąć przeniesienia napięcia przez pantograf


I w tym przypadku właśnie o to chodzi. Po prostu nastąpiło wyłączenie napięcia w sieci trakcyjnej i powstała tzw. "jazda bez napięciowa".


Obawiam się że to jednak coś innego. Takie opuszczenie odbieraka prądu powinno nastąpić zgodnie z instrukcją przy prędkości ok. 60km/h (awaryjne opuszczenie przy każdej prędkości). Informację o opuszczeniu pantografu maszynista otrzymuje w rozkazie pisemnym i musi się do tej czynności przygotować. Ten pociąg poruszał sie z nieco większa prędkością i przyczyna pewnie była inna. Jednak jest to tajemnicą tego "ambitnego" maszynisty który siedział za sterem tej dziewiątki.

_________________
www.4elementy.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

silver_surfer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Sty 2009

PostWysłany: 21-03-2011, 00:38    Odpowiedz z cytatem

Dolnoślązak napisał/a:

2. Brak napięcia w sieci trakcyjnej na danym odcinku.


A czy w takiej sytuacji maszynista nie powinien opuścić pantografy, zastosować hamowanie nagłe, i po zatrzymaniu skontaktować się z najbliższym dyżurnym ruchu ,aby ustalić przyczynę braku napięcia w sieci trakcyjnej ?

Przyczyn takiej jazdy mogło być wiele. Nie ma co dywagować.

_________________
Żeby mieć prawo głosu, trzeba nauczyć się słuchać
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Spooky91 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2009
Skąd: Wieluń

PostWysłany: 21-03-2011, 00:42    Odpowiedz z cytatem

Ciekawi mnie skąd w takim razie bierze się prąd w pociągu, skoro pantografy są opuszczone? A jak widać światełka w wagonach się świeciły, podobnie reflektory lokomotywy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 21-03-2011, 04:32    Odpowiedz z cytatem

Akumulatory 110V-. Jeżeli jednak coś innego zasila światła, proszę o poprawienie.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 21-03-2011, 10:24    Odpowiedz z cytatem

Tak, zawsze przecież są akumulatory, które zasilają urządzenia pomocnicze (oświeltenie czoła, czy choćby sprężarkę pantografów - jak sobie wyobrażanie inaczej jej zasilenie, jak przecież pantograf jest w dole przy uruchmienieu lokomotywy Smile ).
A na maszynie mógł równie dobrze puścić jakiś przewód powietrzny zasilający pantografy no i mu odpadł. Choćby to. Podniesie drugi i pojedzie.
Przyczyn takiego zachowania jest na prawdę bardzo dużo.
Maszynista mógł równie dobrze coś zobaczyć na sieci (np zwisający wieszak czy oderwane DJP od wysięgnika. Najechanie na coś takiego grozi uszkodzeniem pantografu.
Maszynista potem mógł ostrzec najbliższą stację i ci mogli podać rozkaz, żeby pozostali też w tym miejscu opuszczali pantografy. Zanim brygady by powiesiły wskaźniki, to by się trochę czasu zeszło.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 21-03-2011, 12:37    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ciekawi mnie skąd w takim razie bierze się prąd w pociągu, skoro pantografy są opuszczone?

Prądnice, pracujące przy V>33 km/h w składzie poc.

Bateria akumulatorów na loku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl