Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Zlikwidować PKP SA!
Autor Wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 15-03-2011, 16:23   Zlikwidować PKP SA! Odpowiedz z cytatem

Zlikwidować PKP SA!

- PKP SA nie powinna dalej istnieć - stwierdzili przedstawiciele Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych podczas dzisiejszej konferencji prasowej. Szef ZNPK Rafał Milczarski i członek zarządu Związku Tim Holloway przedstawili cały szereg barier, które ich zdaniem blokują rozwój konkurencyjnej kolei w Polsce. Przedstawiciele ZNPK zaproponowali też rozwiązania, jakie należałoby ich zdaniem wdrożyć, które zawarli w liście do premiera.

Jak stwierdził Rafał Milczarski, nieprawidłowa jest sytuacja, w której PKP SA sprawuje nadzór na PKP PLK, pozostają jednocześnie właścicielem większości gruntów, torów, placów i terminali, również tych udostępnianych przez PKP PLK. - Jasne jest to, że PKP SA wpływa na politykę tego drugiego podmiotu - stwierdził. - Prowadzi to do tego, że fundusze są przekazywane do PKP SA, nie wzmacniając potencjału inwestycyjnego PLK - zaznaczył Milczarski. Jego zdaniem również należy skończyć z sytuacją, w której PKP Cargo dzierżawi wiele elementów infrastruktury punktowej i terminalowej. - To jest przewoźnik, a nie zarządca infrastruktury. Powinna ją mieć PLK i udostępniać na jasnych zasadach wszystkim chętnym - podkreślił Milczarski. ZNPK postuluje przekazanie infrastruktury na własność PKP PLK, bez stosowania dzierżawy. - Wydzielenie PLK z Grupy PKP powinno nastąpić jak najszybciej, najlepiej jeszcze w 2011 r., bez drenowania Funduszu Kolejowego i odkładania problemu - zaznaczył Rafał Milczarski. Jego zdaniem, docelowo PLK powinna funkcjonować jako agenda rządowa, na podobnych zasadach jak GDDKiA.

- Na kolei najważniejsze są inwestycje - dodał Tim Holloway. - Niestety w Polsce są one niewystarczające. Przepustowość ograniczana jest nawet na głównych liniach - zaznaczył. ZNPK postuluje wobec tego wycofanie się z pomysłu okrojenia programu modernizacji infrastruktury kolejowej i skierowanie odpowiednich środków m.in. na likwidację "wąskich gardeł" występujących na sieci.

- Apelujemy o większą koordynację inwestycji. Np. w Strykowie buduje się jednocześnie autostrady i modernizuje linię kolejową - stwierdził Rafał Milczarski. Jak podkreślił, większość funduszy kieruje się na inwestycje związane z kolejowym transportem pasażerskim, podczas gdy kolej stanowi system naczyń połączonych: mniejsze przewozy towarowe to mniej pieniędzy na utrzymanie infrastruktury.

- Naszym zdaniem rynek kolejowy wymaga bardzo silnej regulacji. Dlatego też chcielibyśmy widzieć UTK z szerokimi kompetencjami, podobnymi do tych, jakie ma UOKiK - zaznaczył Tim Holloway. Jak stwierdzili przedstawiciele ZNPK, prezes Urzędu Transportu Kolejowego powinien podlegać bezpośrednio Radzie Ministrów, a nie Ministerstwu Infrastruktury.

Prezes Milczarski zwrócił uwagę także na sposób kształtowania systemu stawek dostępu do infrastruktury kolejowej. Jego zdaniem jest ona sprzeczna z zapisami I Pakietu Kolejowego, a w szczególności art. 8 pkt. 1 Dyrektywy 2001/14/WE PE i Rady, w której zapisano, ze "System pobierania opłat będzie respektować osiągnięte wzrosty produktywności przez przedsiębiorstwa kolejowe". - W Polsce niestety ta zasada została złamana - podkreślił Milczarski. ZNPK postuluje więc wprowadzenie preferencji dla rozwiązań innowacyjnych - przewozów kontenerów, ciężkich pociągów masowych i technologii zmniejszających oddziaływania dynamicznie na infrastrukturę.

- PKP SA nie jest normalną spółką. Nie potrzebuje ani pasażerów, a ni towarów do przewożenia, ale ma największy wpływ na kształt kolejowej sytuacji w Polsce - powiedział Tim Holloway. Związek chce więc szybkiej likwidacji PKP SA, prywatyzacji PKP Cargo i PKP Intercity. wydzielenie prawne i majątkowe PKP PLK z Grupy PKP oraz odejście od koncepcji przekazania dworców kolejowych pod zarząd spółki Dworce Kolejowe.

- Przyszłość polskiej kolei bez PKP SA. Takie motto w najbardziej lapidarny sposób określa to, czego oczekuje rynek kolejowy - podsumował prezes Rafał Milczarski.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj lub tutaj !!!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Henryk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2010
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: 15-03-2011, 19:04    Odpowiedz z cytatem

A ja żądając prywatyzacji tylko jednej linii jestem wyśmiwany Confused

_________________
Szukam pracy w strukturach PKP w Warszawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 12-05-2019, 20:21    Odpowiedz z cytatem

HARACZ DLA PKP S.A.

Nie wozi pasażerów, nie transportuje towarów, nie remontuje linii kolejowych. Komu, poza prezesem Krzysztofem Mamińskim, potrzebna jest spółka PKP S.A.?

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs101.pdf

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl