Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
PUZP - uprawnienia do ulg przejazdowych
Autor Wiadomość

rufio198 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Z Doliny Muminków

PostWysłany: 18-05-2011, 20:20    Odpowiedz z cytatem

kryniczanin napisał/a:
Skoro pracownik PKP ma mieć ulgę w PR to normalny człowiek z ulicy powinien mieć prawo wykupić taką samą ulgę w tej samej cenie. PR to nie własność PKP tylko samorządów.


To działa w obie strony - tak jak pracownik szeroko ( celowo pisze szeroko) pojętego PKP nie będzie miał ulg w poc PR, tak samo pracownik PR nie będzie miał ulg w pociągach pozostałych przewoźników - czyli PKP IC, i KM.
Temat rzeka i jakoś nie chce mi się ciągnąć tego.
A tak na marginesie - PR-y występując z ZPK pozbawiły wszystkich swoich pracowników możliwości korzystania z biletów FIP.

_________________
www.fotokolej.waw.pl <--- zapraszam
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-05-2011, 20:28    Odpowiedz z cytatem

rufio198, mi pociągi PKP IC do szczęścia potrzebne nie są. W ogóle z nich nie korzystam. To kolejarze ze spółek PKP mają więcej do stracenia, bo jednak najwięcej podróżuje się (szczególnie do/z pracy) pociągami REGIO.

A co do FIP, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby PR samodzielnie przystąpiły do FIP. W końcu jest to stowarzyszenie zrzeszające przewoźników. Zresztą z biletów FIP korzysta garstka kolejarzy, w mojej sekcji jest to zaledwie kilka osób i większość z nich to młodzież. W dobie tanich linii lotniczych bilety FIP tracą na atrakcyjności.

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 18-05-2011, 20:59    Odpowiedz z cytatem

Tak sobie czytam i myślę, czy Was te kolejowe ulgi tak kują w oczy?? Skoro to PKP to taki raj na ziemi - to niech ci najbardziej oporni się tam zatrudnią, ciekawe jak długo wytrzymacie.

W innych, bogatszych od nas krajach, pracownik i rodzina mają bezpłatne(!) przejazdy koleją na podstawie legitymacji (jak stare nasze czarne legitymacje). I jakoś nikt nie robi halo. Kolejarz wyższy rangą ma 1 klasą, kolejarz niższy rangą ma 2 klasą. i tam jakoś kolej jest lepsza jak u nas - przykład? Niemcy, Francja , Włochy, Szwajcaria, Austria - darmocha na kolej na 1 klasę. No, ale co tu nasz luksus do EIC porównywać z tymi krajami, nie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-05-2011, 22:17    Odpowiedz z cytatem

Iktorn, jak słusznie zauważyłeś - pracownik. Kolejarze z PKP Cargo, PKP PLK, PKP Energetyki itd. nie są pracownikami ani PR ani PKP IC. Na dodatek PR nie są nawet w tzw. Grupie PKP. Osobiście uważam, że uprawnienia do ulgowych biletów w pociągach PR powinni mieć tylko pracownicy PR plus kolejarze z innych spółek pasażerskich na zasadzie wzajemności.

Cała reszta kolejarzy ze spółek niepasażerskich powinna być traktowana jak każdy inny pasażer.

I nie wyjeżdżaj mi tu Iktorn z Niemcami czy z innymi krajami, bo np. w Niemczech jest wielu przewoźników spoza DB i pracownicy tych spółek nie mają żadnych ulg w pociągach DB i vice versa.

W normalnych krajach kolej funduje ulgowe bilety tylko swoim pracownikom. W Polsce jest jakaś paranoja, bo PR, KM i WKD mimo iż nie są w Grupie PKP to kolejarzy z PKP traktują tak samo jak swoich pracowników, co jest jakimś absurdem. Najwyższa pora z tym skończyć!

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 18-05-2011, 22:48    Odpowiedz z cytatem

Lady Makbet napisał/a:
Iktorn Najwyższa pora z tym skończyć!


Ja się z tym zgadzam.
Każdemu pracownikowi, który utraci to uprawnienie, Jego, rodziny, dziecka lub dzieci, po 50% tego co płacił pracodawca dokłada do wynagrodzenia i ... , niech sobie "ulgi" zabierają.
Tym prostym zabiegiem załatwiają pracodawcy wzrost wynagrodzeń na długo. Bardzo długo.
Ktoś spyta? Bujasz! A dlaczego?
Przecież wszyscy, a przede wszystkim pracodawcy - ZYSKAJĄ. Wątpliwość

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Hakun Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2007
Skąd: Poznań

PostWysłany: 18-05-2011, 23:24    Odpowiedz z cytatem

oporny301, a co PR czy PKP IC obchodzą twoje zarobki w PKP Cargo czy PLK?

Kolejarze z PKP Cargo stracą ulgi przejazdowe po prywatyzacji spółki. Prywaciarz na pewno nie będzie co roku wydawał kilku milionów na zachcianki związkowców. Pracodawcy nie interesuje czym i za ile pracownik dojeżdża do pracy.

Po prywatyzacji PKP IC ulgi w pociągach tej spółki na pewno stracą wszyscy kolejarze spoza PKP IC. Tu też prywaciarz nie będzie woził za pół darmo hordy kolejarzy i ich rodziny.

Dziwię się PR-om, że dotąd nie wycofały się z tych ulg, skoro spółka od ponad 2 lat jest samodzielnym przewoźnikiem, niezależnym od PKP. Tak samo dziwię się KM i WKD. Widocznie marszałkowie nie mają jaj, żeby powiedzieć pekapiarzom "DOŚĆ".

Panie i panowie ze spółek PKP muszą przyjąć do wiadomości, że ulgowe bilety się kończą, tak jak kończy się PKP. Być może przyszły rok będzie ostatnim. I żadne krzyki i strajki tu nie pomogą.

_________________
PKP - Przedsiębiorstwo Kolesi Polskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 19-05-2011, 06:14   

Cytat:
Osobiście uważam, że uprawnienia do ulgowych biletów w pociągach PR powinni mieć tylko pracownicy PR plus kolejarze z innych spółek pasażerskich na zasadzie wzajemności.


Oczywiście zasada wzajemności bez żadnych opłat typu wykup ulgi przez przewożnika. 2 klasa nic więcej. Żeby kasa z dotacji którą my zwykli obywatele w 99,5% płacimy nie szła na zachcianki spółek.

I na sam koniec nie dziwcie się moi Drodzy Kolejarze, że tak się dzieje. Ale mogliście w roku 2000 temu zapobiec - rozbicu na kawałeczki. Wtedy był potrzebny potężny strajk generalny. Teraz trzeba płacić w tym finansowo za swoje błędy. Nie ma już czegoś takiego jak PKP sprzed 1 września 2001.
Powrót do góry

rufio198 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Z Doliny Muminków

PostWysłany: 19-05-2011, 07:28    Odpowiedz z cytatem

Lady Makbet napisał/a:
rufio198, mi pociągi PKP IC do szczęścia potrzebne nie są. W ogóle z nich nie korzystam.


Oprócz Ciebie w PR-ach zatrudnionych jest jeszcze ładnych kilkanaście tysięcy osób. Być może korzystają Oni jednak z pociągów innych spółek niż PR-y. Jak choćby pracownicy PR-ów z Centrali w Warszawie.

Lady Makbet napisał/a:
To kolejarze ze spółek PKP mają więcej do stracenia, bo jednak najwięcej podróżuje się (szczególnie do/z pracy) pociągami REGIO.


Ci kolejarze korzystają tylko i wyłącznie dlatego z pociągów REGIO bo mają ulgowe przejazdy. Po za braniu ich pewnie większość przesiądzie się na swoje własne auta, albo PKS-y. Taniej i szybciej wyjdzie wyjdzie

Lady Makbet napisał/a:
A co do FIP, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby PR samodzielnie przystąpiły do FIP. W końcu jest to stowarzyszenie zrzeszające przewoźników.


Może któregoś dnia świnie zaczną latać. Ale jakoś w to nie wierzę. Za duży koszt - w zeszłym roku zarząd KM-ów zastanawiał się do marca czy przystąpić do FIP. A KM-y co by nie mówić lepiej finansowo stoją niż PR-y

Lady Makbet napisał/a:
Zresztą z biletów FIP korzysta garstka kolejarzy, w mojej sekcji jest to zaledwie kilka osób i większość z nich to młodzież.


Oprócz Twojej sekcji, w PR-ach jest jeszcze od groma i ciut tych sekcji. Skąd wiesz że w innych sekcjach jest takie samo wykorzystanie FiP-a?

Lady Makbet napisał/a:
W dobie tanich linii lotniczych bilety FIP tracą na atrakcyjności.


Totalna bzdura - spróbuj kupić bilety na tanie linie lotnicze obowiązujący 8 dni na 6 krajów za 25 złoty. Najszczersze gratulacje jak Ci się uda.
Zresztą za bilet tam i z powrotem do jednego kraju na tanie linie lotnicze wydasz więcej niż 25 zeta.

[ Dodano: 19-05-2011, 07:30 ]
Cytat:
I nie wyjeżdżaj mi tu Iktorn z Niemcami czy z innymi krajami, bo np. w Niemczech jest wielu przewoźników spoza DB i pracownicy tych spółek nie mają żadnych ulg w pociągach DB i vice versa.


Tylko że tych wielu przewoźników nigdy nie było związanych z DB.

[ Dodano: 19-05-2011, 07:39 ]
Cytat:
I na sam koniec nie dziwcie się moi Drodzy Kolejarze, że tak się dzieje. Ale mogliście w roku 2000 temu zapobiec - rozbicu na kawałeczki. Wtedy był potrzebny potężny strajk generalny. Teraz trzeba płacić w tym finansowo za swoje błędy. Nie ma już czegoś takiego jak PKP sprzed 1 września 2001.


Cofnij się jeszcze o jakieś 2 lata. Do słynnego strajku maszynistów w 98 roku. To wtedy była ostatnia szansa na uratowanie czegoś z dawnego PKP.
Nie wiem czy wiesz jak wtedy szef ,,Solidarności'' p. Kogut nazwał ZZ Maszynistów który zaczął strajkować- m.in wyzwał ich od post-komunistów i odmówił przyłączenia się do strajku.Zresztą nie ma co się dziwić- wtedy rządziła AWS - partia którą p. Kogut gorąco popierał razem ze swoim związkiem.
Szefem tego całego cyrku zwanego PKP był niejaki p. Janik. To wtedy padł jego słynny tekst o tym że maszynistów może wyszkolić w 3 miesiące. Oczywiście strajk skończył się niczym - paru bossów ZZ dostało ciepłe posadki itp.
To w 98 zaczęto dzielić PKP na małe kawałki za czasów ministra transportu T. Syryjczyka.

_________________
www.fotokolej.waw.pl <--- zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 19-05-2011, 08:17    Odpowiedz z cytatem

Lady Makbet napisał/a:
I nie wyjeżdżaj mi tu Iktorn z Niemcami czy z innymi krajami, bo np. w Niemczech jest wielu przewoźników spoza DB i pracownicy tych spółek nie mają żadnych ulg w pociągach DB i vice versa.

Zgadzam się, że kolejarze spoza grupy PKP nie powinni mieć ulg w PR (tak samo jak nie powinni mieć ich w Arrivie czy KD). Ale nie powinno się też zabierać ulg pracownikom np PKP Energetyki czy PKP PLK w PKP Intercity. Skoro to jest jedna Grupa PKP to powinno się traktować parowników jednakowo.
A co do Niemiec, u nich też są różne spółki DB "coś tam" i oni wszyscy mają ulgi w pociągach DB. Nie ma podziału, że konduktor ICE ma tylko na ICE ulgi a nie ma ich na RE.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 19-05-2011, 08:34   

rufio198,

Cytat:
Cofnij się jeszcze o jakieś 2 lata. Do słynnego strajku maszynistów w 98 roku. To wtedy była ostatnia szansa na uratowanie czegoś z dawnego PKP.


Pamiętam ten strajk np. w necie widziałem zdjęcia z niego bo są ale typowo kolejowe.


Cytat:
Nie wiem czy wiesz jak wtedy szef ,,Solidarności'' p. Kogut nazwał ZZ Maszynistów który zaczął strajkować- m.in wyzwał ich od post-komunistów i odmówił przyłączenia się do strajku.Zresztą nie ma co się dziwić- wtedy rządziła AWS - partia którą p. Kogut gorąco popierał razem ze swoim związkiem.


Wiem wiem ale napiszę ci co co mnie dobija najbardziej. Jak rządzi prawica to wiadomy związek nic nie robi jest cacy bo są swoi na górze jak rządzi lewica związek wiadomo jaki też nic nie zrobi jest cacy. Nie ma i nie było jedności w celu obrony swojej firmy bo zawsze wygrywała polityka i posadki. Czemu ci ludzie na dole są tacy ślepi?


Cytat:
To w 98 zaczęto dzielić PKP na małe kawałki za czasów ministra transportu T. Syryjczyka.


Owszem ale ustawa o komercjalizacji została przyjęta 8 września 2000 jako ciekawostkę napiszę że już wtedy nie było koalicji AWS-UW i Pan Syryjczyk od 8 czerwca nie był ministrem, ale sejm oczywiście ustawę przyjął a efekt widzimy dzisiaj. Więc mimo braku większości AWS ustawa przeszła oj zależało na niej nie jednemu środowisku.

Iktorn,

Jedna mała uwaga to że PKP PLK, ENERGETYKA itd są w grupie nie ma nic do rzeczy. Przypomnę ci Maj 2004 PKP PR i PKP IC jedna grupa a bileciki osobne. Potem wszedł niby ten "Wspólny Bilet" ale zniżka jest na poziomie śmiesznym. Dlaczego zawsze pokrzywdzonym w największym stopniu musi być normalny pasażer główny sponsor tego pasażerskiego bajzlu?
Powrót do góry

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 19-05-2011, 09:04    Odpowiedz z cytatem

Ale kolej to nie tylko konduktorzy i maszyniści! Kolej to duża machina, gdzie np bez robotników torowych pociągi też by nie mogły jeździć. A wspomniana przez Ciebie sytuacja z biletami była następstwem podziału i wyjścia wtedy jeszcze PKP PR z grupy PKP. Wyjście miało nastąpić po jakimś tam czasie, ale już wprowadzili oddzielne bilety.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 19-05-2011, 09:22   

Iktorn, Ale za dostęp pobiera się opłaty. Przewoźnicy nie śmigają po torach za darmo. To tak jakbym ja opłacił abonament za telefon ale domagał się dodatkowo za darmo gratis internetu.
Powrót do góry

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 19-05-2011, 11:15    Odpowiedz z cytatem

Iktorn napisał/a:
Ale nie powinno się też zabierać ulg pracownikom np PKP Energetyki czy PKP PLK w PKP Intercity. Skoro to jest jedna Grupa PKP to powinno się traktować parowników jednakowo.

Formalnie nie ma czegoś takiego jak Grupa PKP. Są to samodzielne, niezależne od siebie spółki prawa handlowego, mające wspólnych właścicieli (PKP SA i Skarb Państwa). Grupa PKP nie istnieje i używanie takiego pojęcia jest błędne i mylące!

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 19-05-2011, 14:11    Odpowiedz z cytatem

Dalsze dyskusje związkowców w sprawie ulg na przejazdy

16 i 17 maja br. w Zakopanem odbyły się kolejne rokowania pomiędzy organizacjami związkowymi – sygnatariuszami Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla pracowników zatrudnionych w spółkach Grupy PKP – a Związkiem Pracodawców Kolejowych. Negocjacje, jak już od dłuższego czasu, skupiają się na kwestii ulg przejazdowych dla kolejarzy na rok 2012 i lata następne.

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, na spotkaniu prezes ZPK Krzysztof Mamiński miał przekazać projekt Protokołu Dodatkowego nr 8 do istniejącego PUZP, w którym zapisane zostały zmiany uprawnień do ulg przejazdowych zgodnie ze złożoną ofertą przewoźników pasażerskich.

W związku z tym, że Federacja Związków Zawodowych Pracowników PKP i pozostałe organizacje związkowe wyraziły opinię, że ulgi przejazdowe w 2012 roku i w latach następnych mają obowiązywać na dotychczasowych zasadach (zarówno jeśli chodzi o wysokość ulg, rodzaj środku transportu, jak i grupę osób objętych ulgami) projekt Protokołu dodatkowego nr 8 nie został formalnie przez prezesa ZPK przedstawiony.

Strona związkowa zażądała od prezesa ZPK, by wynegocjował z przewoźnikami realizację ulg przejazdowych na dotychczasowych zasadach i przypomniała o obowiązującym Porozumieniu z 2009 roku, które zdaniem związków zawodowych powinno obowiązywać do dnia 31 grudnia 2012 roku. W tej sprawie przedstawiono 3 opinie prawne – jedną przygotowaną na zlecenie FZZP PKP, jedną na zlecenie Federacji Związków Zawodowych Pracowników Automatyki i Telekomunikacji PKP oraz jedną przygotowaną przez kancelarię Wardyński i Wspólnicy na zlecenie ZPK.

Ponieważ dalsze negocjowanie zmian w uprawnieniach przejazdowych dla kolejarzy napotkało impas, prezes ZPK przedstawił stronie związkowej propozycje zapisów nowoprojektowanego ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy. W związku z tym, że wszystkie zgłaszane przez związki zawodowe propozycje zapisów do nowego PUZP nie spotkały się z akceptacją ze strony pracodawcy nie zauważono sensu kontynuacji zakopiańskich negocjacji i na tym zakończono kolejne, wyjazdowe tym razem, spotkanie na linii kolejowi pracodawcy – związki zawodowe.

źródło: FZZK / RK

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

TomekM Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Maj 2011

PostWysłany: 19-05-2011, 14:52    Odpowiedz z cytatem

To w końcu zabiorą kolejarzom te ulgi czy nie zabiorą ? Smile Na razie pojawiają się komunikaty tylko ze strony związkowej ale można z nich wywnioskować ze przewoźnicy chca te ulgi ograniczyć.

_________________
w pociągu:
2010: 28 000 km
2011: 35 000 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl