Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
PUZP - uprawnienia do ulg przejazdowych
Autor Wiadomość

dyżurna Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 25 Sie 2008

PostWysłany: 02-03-2011, 12:23    Odpowiedz z cytatem

Zaraz, zaraz! A nie jest przypadkiem tak, że Zakład płaci za ulgi pracownika? We wnioskach było napisane: Wykup uprawnień do ulg przejazdowych i były podane kwoty, jakie Zakład płaci za te ulgi. Czyli jak rozumiem PR czy Intercity nie traci nic jeśli PLK zapłaci za te ulgi. To PLK ponosi koszty. Bo za wykup uprawnień się płaci, nie ma nic za darmo.
Dobrze rozumiem?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rufio198 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Z Doliny Muminków

PostWysłany: 02-03-2011, 14:12    Odpowiedz z cytatem

Dobrze rozumiesz. Laughing
Dokładnie nie pamiętam - ale chyba coś koło 300 zeta za II klasę, i 400 za I klasę. Dodatkowo za rodzinę takie same kwoty płaci pracownik.
Oczywiście jak jedziesz musisz kupić bilet/ miejscówkę itp.
Nie są to takie same ceny jak dla zwykłego Kowalskiego, ale ględzenie o darmowych przejazdach kolejarzy jest delikatnie mówiąc - mijaniem się z prawdą.

Płacz PR-ów czy IC że tracą na przejazdach pracowników kolejowych jest co najmniej niestosowny.
Jeżeli te spółki naprawdę chcą podnieść swoje wyniki niech najpierw zrobią porządne reformy wewnątrz siebie ( likwidacja przynajmniej połowy biurw na szczeblach tzw Central i Zakładów), ułożą rozkład jazdy dla podróżnych a nie dla siebie czy Bóg wie kogo ( dotyczy to obu spółek tak PR jak i IC) , poprawią standard podróżowania - zwłaszcza IC - wtedy może wrócą podróżni. I jeżeli dalej będą przynosić straty to wtedy mogą zacząć płakać że kolejarze jeżdżący ich pociągami powodują straty.
W tej chwili obie te spółki próbują poprawić swoje wyniki finansowe kosztem pracowników. Czyli Góra narozrabiała - bo w sumie dzięki błędnym decyzjom kolejowych władców są takie wyniki jakie są- ,a dół niech ponosi koszty.
A nawet jak zabiorą te bilety to wyników sobie nie poprawią znacząco, a możliwe ze jeszcze sobie pogorszą wyniki ( brak opłat za przejazdy pracowników i ich rodzin- w skali kraju nie jest to mała kwota).

_________________
www.fotokolej.waw.pl <--- zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ofelia Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 19 Lut 2009

PostWysłany: 02-03-2011, 14:19    Odpowiedz z cytatem

Droga Noemo dlaczego nie poszłaś dalej. Dlaczego nie odbierzesz ulg przejazdowych czy darmowych biletów posłom senatorom, nauczycielom żołnierzom zawodowym. Dlaczego nie studentom, za których ulgi rząd nie zapłaci kolejom? dlaczego uważasz, Ze inne grupy pracownicze (górnicy energetycy, hutnicy itd) mają prawo do przywilejów branżowych tylko kolejarzom trzeba wszystko zbrać? Dlaczego w swoich licznych komentarzach na tym forum nie zauważasz, że ta biedna kolej restrukturyzuje się sama ze swoich środkówa inne gałęzie naszej gospodarki za ogromne pieniądze podatników. Górnicy łyknęli w ostatnim czasie ok 2 mld zł. na restrukturyzację i nikt im nie zarzuca, że mają deputaty węglowe i inne przywileje branżowe. więcej szerszego spojrzenia na problemy kolei. Kolej trzeba zmieniać i to bardzo ale nie przez przywileje pracownicze. Kolejarze już oddali wszystkie przywileje zostały tylko ulgi przejazdowe. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 02-03-2011, 14:33    Odpowiedz z cytatem

ofelia, to jest forum kolejowe, a nie policyjne czy górnicze, więc rozmawiamy o przywilejach kolejarzy.

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 02-03-2011, 14:45    Odpowiedz z cytatem

ofelia, droga Ofelio, nie szafujmy pojęciem "kolejarz", bo kimże on jest? Czy kolejarzem jest biurwa z PKP S.A.? Tak, bo w Polsce na miano "kolejarz" zasługuje każdy pracownik spółki, w której nazwie są trzy literki "PKP". Za kolejarzy nie są już uznawani pracownicy PR czy KM.

Czy ludzie, którzy na zlecenie prywatnych firm sprzątają wagony, dworce i perony są kolejarzami? Nie są. A przecież oni też pracują na kolei i wykonują ważniejszą i pożyteczniejszą pracę dla pasażerów niż większość pekapowskich biurw.

Dlatego proponuję nie używać słowa "kolejarz", bo to jest pojęcie względne. Nie każdy pracownik kopalni to górnik, tak samo jest na kolei. Mówmy o pracownikach konkretnych spółek kolejowych. I tak co do ulg przejazdowych powtórzę to co już napisałam. Darmowe lub ulgowe bilety na pociągi powinni mieć wyłącznie pracownicy spółek pasażerskich! Pracownicy innych spółek kolejowych (towarowych, infrastrukturalnych) niech płacą za pociągi tak jak ta przykładowa kolejowa sprzątaczka, która nie ma żadnych kolejarskich przywilejów, mimo iż też tyra na kolei.

Ulgi TAK, ale NIE dla wszystkich kolejarzy lecz wyłącznie dla pracowników spółek pasażerskich (PR, IC, KM itd). I tyle ode mnie w tym temacie.

Jeśli PR mają gest i dadzą swoim pracownikom darmowe bilety to OK. Normalna praktyka w firmach transportowych. Nikt z nas nie będzie protestował. Ale jeśli te same PR wożą prawie za darmo 100-tysięczną hordę kolejarzy z PKP, musi to budzić sprzeciw podatników, którzy płacą grube miliony na pociągi regionalne i nie mogą liczyć na 99-proc. ulgę na przejazdy za 500 zł rocznie.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ofelia Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 19 Lut 2009

PostWysłany: 02-03-2011, 16:57    Odpowiedz z cytatem

Wojtek! Wiem ,że jest to forum kolejowe. Próbowałam podyskutowac o kolei już w 2009 roku ale się nie dało, bo próbowałamobiektywnie pisać o kolei. Nie udało mi się i tym razam. To jest forum nienawidzących kolej bo nie wiele pozytywnego tu znalazłam. Czas zamilknąć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

nynuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Lis 2010
Skąd: Tychy

PostWysłany: 08-04-2011, 18:50    Odpowiedz z cytatem

Krótka piłka. Skoro pracownikom PLK mają być zabrane ulgi w porządku. Ale my tak podniesiemy ceny za dostęp do infrastruktury że straty sobie zrekompensujemy ale przewoźnikom np IC czy PR nie będzie się opłacało jeździć. Ceny za infrastrukturę ich zrujnują. Jeździe tym tropem a daleeeko zajedziecie. Smile

// Nie troluj! ~Pirat

_________________
PKP PLK - SWOJE KADRY BETONUJEMY PROFESJONALNIE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Torreador Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: Pomorze

PostWysłany: 08-04-2011, 21:23    Odpowiedz z cytatem

Bzdury piszesz i tyle. PLK nie może sobie podnosić cen za dostęp dlatego, że pracownicy przestali jeździć koleją za (prawie) darmo. Stawki za dostęp do linii kolejowych zatwierdza regulator rynku - UTK. Śmiesznym a wręcz komicznym argumentem będzie uzasadnienie podwyżki stawek za dostęp z powodu utraty uprawnień pracowników. PLK ma licencję na przewóz pasażerów tak jak i PKP CARGO więc nic nie stoi na przeszkodzie aby wozili swoich kolejarzy za darmo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Renee Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 25 Cze 2007
Skąd: W-wa

PostWysłany: 09-04-2011, 11:22    Odpowiedz z cytatem

Cały czas jest szum o prawie darmowe przejazdy czy ulgę 99%. Czyli 12,50zł płacone za bilet na EIC Warszawa - Wrocław jest 1% od biletu który normalnie kosztuje 147,50zł. A wydawało mi się, że matematykę znam nie najgorzej. Te 99% to rzeczywiście było ale już dawno przestało obowiązywać. A ceny sieciówek to chyba mają 80% zniżki.
Wydaje mi się, że z wykupu uprawnień dochód był całkiem spory. A pracownicy wcale tak nie jeżdżą na potęgę jak to się wydaje. Najczęściej to przejazdy do pracy, potem na wakacje i do rodziny.

Kiedyś bardzo lubiłam jeździć koleją i była to prawdziwa przyjemność nawet mimo ścisków, które panowały w latach osiemdziesiątych. Teraz to bardziej stres niż przyjemność.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

romezik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Paź 2007

PostWysłany: 09-04-2011, 16:02    Odpowiedz z cytatem

torreador - może ot tak sobie nie może podnosić ale i tak będą wnioskować o podwyżkę PLK wielu pracownikom musi zwracać za bilety które wykorzystują "w pracy" jak myślisz jeśli pracownik będzie musiał płacić 100% skąd PLK weźmie "dodatkowe" pieniądze na ten cel?
i tak są wielkie cyrki z tymi uprawnieniami Smile i nie żebym był zagorzałym ich zwolennikiem defakto nie korzystam z usług PKP poza dojazdem do i w pracy

POZDRAWIAM ROMEZIK
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Torreador Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: Pomorze

PostWysłany: 09-04-2011, 16:35    Odpowiedz z cytatem

PLK niech zwraca dalej pracownikom za bilety ale kilkuset pracownikom a nie kliku lub kilkudziesięciu tysiącom pracowników, którzy dojeżdżają z/do pracy.
Jeśli pracownik będzie musiał płacić 100% za bilety to PLK przecież tego nie sfinansuje. PLK zwolni tych, którzy będą chcieli zwrotu za bilety a zatrudni tych, którzy nie będą aż tak roszczeniowi. Oczywiście nie od razu. Może wreszcie zmieni się myślenie kadrowców kolejowych i zaczną zatrudniać tych, którzy są dyspozycyjni i mieszkają w miejscowości w której wykonują pracę. W ten sposób będzie to tańszy pracownik. Wielu młodych ludzi nie może dostać pracy, czepiają się takich zawodów jak np. ochrona mienia czy np. praca w fastfudach typu McDonalds. Na kolei chętnie podejmą pracę i nie będą żądać zwrotu kosztów za przyjazd do pracy.
Czas zmienić system płacowy. Większą płacę powinni otrzymywać ci, którzy zrezygnują z corocznego żądania wykupu uprawnienia do (prawie) bezpłatnych przejazdów koleją. To jest dyskryminacja jeśli jednakowo pracujący pracownicy nie otrzymują jednakowych korzyści od pracodawcy.
Przykład:
Pan Leopold -kolejarz ma 4 dzieci i żonę. Dwoje dzieci pracuje (pn-pt) dojeżdżając prawie bezpłatnie koleją do miejscowości zatrudnienia np. w Poznaniu do urzędu miejskiego a w sobotę i niedzielę też dojeżdżają studiując zaocznie. Żona pana kolejarza też dojeżdża do pracy w dużym mieście, mało nie zarabia ponieważ jest księgową ale jeśli kolej (dotowana a więc podatnicy) jest tak rozrzutna to korzysta. Pan kolejarz w so i ndz też wykorzystuje swoje uprawnienie ponieważ handluje na bazarach – ma handel obwoźny (obnośny).
A z drugiej strony panna Monika -kolejarka, która zamierza w przyszłości założyć rodzinę. Jej dzieci nie będą miały prawie bezpłatnych przejazdów koleją ponieważ dla członków rodziny, pracowników zatrudnionych po 2003r. kolej zlikwidowała to uprawnienie.
Uważam to za dyskryminację. Panny i kawalerowie bezdzietni powinni otrzymywać rekompensatę. Pracodawca nie ma prawa faworyzować reproduktorów z dawnych lat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-04-2011, 16:56    Odpowiedz z cytatem

Torreador, brawo! Masz rację.

Skoro już mowa o PLK to tak się zastanawiam co ta ponad 40-tysięczna armia ludzi robi na tej kolei? Na torach ich raczej nie widać. Zimą przecież nie miał kto odśnieżać zamarzniętych rozjazdów co było jedną z przyczyn chaosu na kolei, o którym przez kilka tygodni trąbiły wszystkie media.

Do ludzi najlepiej przemawiają fakty porównawcze. Więc porównajmy PKP PLK z ich niemieckim odpowiednikiem, czyli DB Netz.

PKP PLK
- zatrudnienie: 40,5 tys. osób
- linie kolejowe: 19 tys. km

DB Netz
- zatrudnienie: 34,3 tys. osób
- linie kolejowe: 33 tys. km

Widać różnicę? Pomijam stan utrzymania linii kolejowych w Polsce i w Niemczech, bo to są rzeczy nieporównywalne. Wniosek: można zwolnić z PLK co najmniej 10 tys. ludzi, a i tak nadal będzie spora nadwyżka w porównaniu do DB Netz.

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

nynuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Lis 2010
Skąd: Tychy

PostWysłany: 10-04-2011, 08:21    Odpowiedz z cytatem

Co do nierównego traktowania pracowników to 100% racji. Ale to powinno nastąpić we wszystkich spółkach z których pracownik może korzystać z ulgi. Jeżeli np mojej żonie nie przysługuje ulga to nie ma prawa przysługiwać żonie kolegi który pracuje np od 1995 roku. Co mnie to obchodzi że On to nabył kiedyś tam? Jeżeli jest powiedziane że żona ani pijawki nie mają prawa do ulgi to nie mają w żadnym przypadku. Ja powiedziałem że mogę oddać swoją ulgę. Mam ją nomen omen w dupie ale pod warunkiem że dostanę normalną pensję a nie jakieś ochłapy. No niestety. A póki co to przewoźnicy też powinni tak jak nasi pozbyć się połowy bezużytecznej biurokracji z wydumanymi etatami która tak czy siak siedzi i nic nie robi ale socjalne pobiera i naciąga spółkę ile się da. No niestety ale taka jest prawda. A Ci co tak w kółko grzmocą o tym jak to w innych krajach jest lepiej to najlepiej niech się tam wyprowadzą skoro to takie El Dorado. Robotnicy jadąc do Anglii też mówili że tam jest tak miodnie i co? Zesrało się. Dlatego strasznie lubię porównania jak to gdzie indziej jest cudnie. Gadanie idiotów.Przeprowadź się , pomieszkaj. Bokiem Ci wyjdzie Evil or Very Mad

_________________
PKP PLK - SWOJE KADRY BETONUJEMY PROFESJONALNIE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

romezik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Paź 2007

PostWysłany: 10-04-2011, 09:26    Odpowiedz z cytatem

torreador - ja tez jestem za likwidacja uprawnień i jak wcześniej napisałem nie korzystam z nich poza dojazdem do i w pracy co do dojazdów do pracy to tez rybka bo można je odliczyć od podatku (na pewno nie będzie to tyle samo kasy ale cóż) po drugie wątpię żeby ludzie się pchali się drzwiami i oknami za 1500 brutto i także uważam ze za dużo jest zatrudnionych po trzecie ja mam taki duży teren do "obskoczenia" że gdyby pracodawca nie zwracał za dojazd a było płatne 100% to nie zarobiłbym na dojazdy "w pracy" a co dopiero na życie Smilei po czwarte PLK powinna pozwalniać oczywiście tych w biurach bo na dole to już też niema kto pracować a za parę lat już nikogo nie będzie bo wszyscy odejdą na emeryturę a odkąd pracuje ( ponad 20 lat)jeszcze nikogo "na dół" nie zatrudnili u nas są (powinny być) 3 grupy po min 2 osoby a jest nas 5 do tego robimy jeszcze za kierowców bo jedyny który był odchodzi na emeryturę a nieraz nie idzie połączyć prac diagnostycznych i kierowcy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-04-2011, 10:56    Odpowiedz z cytatem

Lady Makbet napisał/a:
Skoro już mowa o PLK to tak się zastanawiam co ta ponad 40-tysięczna armia ludzi robi na tej kolei? Na torach ich raczej nie widać.

Od dawna wiadomo (było o tym nie raz na forum), że 1/3 zatrudnionych w PKP PLK to biurwa. Jest to najbardziej zbiurokratyzowana spółka kolejowa. Próby łączenia zakładów (jak to zrobiono w PKP Cargo) zakończyły się fiaskiem, z powodu sprzeciwu związkowców, którzy bardziej pilnują interesów biurwy niż pracowników liniowych odpowiedzialnych za ruch pociągów. Gdyby przetrzebiło się trochę zbędnej administracji to natychmiast znalazłyby się pieniądze na podwyżki wynagrodzeń, a i stawki dostępu do infrastruktury mogłyby być niższe.

[ Dodano: 10-04-2011, 11:13 ]
nynuś napisał/a:
Ja powiedziałem że mogę oddać swoją ulgę. Mam ją nomen omen w dupie ale pod warunkiem że dostanę normalną pensję a nie jakieś ochłapy.

Chwila moment, chcesz lepszej pensji to poszukaj sobie lepiej płatnej pracy. Przecież nikt cię siłą na kolei nie trzyma. Przyszedłeś tu pracować dobrowolnie i dobrowolnie zgodziłeś się na określone warunki pracy i płacy. Tak czy nie? Skąd więc ta postawa roszczeniowa u szanownej młodzieży? Gdybym była 20 lat młodsza to już dawno kopnęłabym kolej w 4 litery. Do emerytury mam już bliżej niż dalej, więc jakoś się przemęczę te kilka lat, ale wy młodzi nie liczcie na nic, bo zmarnujecie najlepsze lata! Kształcie się, uczcie się języków, zdobywajcie nowe zawody, żeby nie zgnić na tej zasranej kolei.

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl