Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Z mapy Dolnego Śląska znikną kolejne połączenia
Autor Wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 06-10-2012, 22:07    Odpowiedz z cytatem

Tą listą to można wiecie co można. Już ja widzę jak PLK rozbiera linie z których czerpie zyski z wywozu kruszyw takie jak np linia jerzmanicka, czy odtworzona linia wojcieszowska. Swoją drogą dziwi mnie że na liście znalazł się czynny w ruchu towarowym odcinek Zebrzydowa - Ławszowa a zabrakło w niej nieczynnego z Gryfowa Śl. do Lubomierza.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

radeks Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lut 2012

PostWysłany: 07-10-2012, 00:22    Odpowiedz z cytatem

Należę do ludzi spokojnych, ale nie mogę patrzeć na autodestrukcję polskiej kolei! Nie jestem ślepo zapatrzonym fanatykiem, który z miłą chęcią widziałby składy wiozące "nikogo" do stacji "nigdzie".
Kompletnie nie zgadzam się z argumentami, że za zapaść na kolei odpowiada demografia i sytuacja gospodarcza, która dała obywatelowi "niebywałą szansę" wyboru pomiędzy pociągiem, autobusem lub własnym samochodem. Należę do tych, którzy są zmuszeni do opcji najdroższej, najbardziej niebezpiecznej, nie zawsze najszybszej, a zarazem najmniej ekologicznej,co sprowadza się do codziennego pokonywania 60 km w drodze do pracy własnym samochodem. Takich jak ja są w tym województwie setki, a może tysiące-czy to nie są potencjalne "potoki podróżnych", o których rozbija się całe uzasadnienie ekonomiczne inwestycji?
Nie pozwólmy aby nasza obojętność doprowadziła do dalszej grabieży i niszczenia NASZEGO majątku kolejowego, nie dajmy sobie wmówić, że to co jest NASZYM bogactwem, NASZYM dziedzictwem, jest też przekleństwem, jak co niektórzy racjonalizatorzy zwykli określać gęstą sieć kolejową.
Śledzę to forum już kilka lat, jest tu wielu mądrych ludzi z wielką pasją, więc może zamiast przekonywać do racji forumowiczów, którzy w zasadzie są przekonani, zjednoczymy nasze siły i nie pozwolimy tym destruktorom na takie działania.Już dość mętnych i cuchnących na odległość "studiów niewykonalności", zapędów w przekształcaniu torowiska na ścieżki rowerowe (jeśli ktoś chce zobaczyć żywy przykład jak to działa zapraszam na dawną trasę ze Szczawna Zdroju do Boguszowa Gorc- nie wystarczy rozgrabić tory a resztę zaorać,ścieżki trzeba utrzymywać a to też kosztuje). Wydaje mi się, że trzeba połączyć siły, piętnować takie zamiary, nękać władze lokalne, samorządy i instytucje każdego szczebla, mass media a przede wszystkim mieszkańców bo to najbardziej w ich interesie leży żeby te tory pozostały, nawet póki co nic po nich nie jeździ! Bo zdaje mi się że czasy na kolej wrócą a wtedy wydawać będziemy miliardy na odtwarzanie tego, co jeszcze teraz jest do zachowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Jaro Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2008
Skąd: LUBIN

PostWysłany: 08-12-2012, 18:21    Odpowiedz z cytatem

No i masz człowieku całkowitą rację. Ja mam dwa samochody, ale jak bym miał połączenie kolejowe bez przesiadek w granicy do 1,5 godz. z Lubina do Wrocławia, to bym nim jeździł. A PLK rozpieprzyło wszystko co tu było zrobione porządnie przez Niemców i woła kasę, bo jak nie dostanie to pozamyka linie. A nich oddadzą wszystkie linie samorządom. Jak nie dzisiaj, to jutro powstaną lokalne firmy które zajmą się utrzymaniem infrastruktury. Takiego zarządcy jak PLK to my tu nie chcemy. Zajmijcie się lepiej liniami o znaczeniu krajowym i międzynarodowym, bo i tu niedługo zabraknie wam pieniędzy. Co za ludzie w tym PLK pracują? Sad

_________________
-=| Na początek infrastruktura |=-
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 09-01-2015, 14:43    Odpowiedz z cytatem

Dolnośląskie nie wyklucza ograniczenia liczby połączeń kolejowych w regionie

Dolny Śląsk to region, który być może pójdzie w ślady Podkarpacia i zmniejszy skalę kolejowych połączeń w regionie ze względu na zmniejszone środki z rządowej subwencji oraz wpływów z podatków PIT i CIT. Dolnośląscy urzędnicy podkreślają, że sytuacja finansowa województwa jest trudna. Na razie, we współpracy z Przewozami Regionalnymi i Kolejami Dolnośląskimi, obniżono koszty.

Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/55325/dolnoslaskie_nie_wyklucza_ograniczenia_liczby_polaczen_kolejowych_w_regionie.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 10-01-2015, 22:24    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Dolnośląskie nie wyklucza ograniczenia liczby połączeń kolejowych w regionie

Brakuje pieniędzy na pociągi, są miliony na propagandę w internecie! UMWD przeznaczy 68 mln zł na nowy portal:

http://jednymzdaniem.pl/news/1146/portal-o-dolnym-slasku-pochlonie-kolejne-miliony-zlotych

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 21-11-2016, 23:29    Odpowiedz z cytatem

Tym razem Lwówek Śląski i Milicz. W takich Niemczech, czy Czechach nawet, na "lwówecką" chuchano by i dmuchano. Tu z biegiem lat linia była coraz cięższą kulą u nogi i bękartem.
Przez Milicz i Krotoszyn winien jeździć moim zdaniem jeden pociąg spółki Intercity łączący Warszawę z Wrocławiem. Tak jak dzieje się obecnie pomiędzy Warszawą i Kujawami. Wszystko jeździ przez Włocławek a jedna para przez jeszcze większe zadupia niż Milicz i Krotoszyn czyli Babiak i Piotrków Kujawski. Da się? To otwieramy głowy Mili Państwo z Żelaznej. Powodzenia :-*
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 22-11-2016, 01:42    Odpowiedz z cytatem

sympatyk, rzeczywiście. Zlikwidować dwie pary weekendowych pociągów dla nikogo (bo ani to do szkoły, ani do pracy), które jeżdżą wolniej od wozu drabiniastego ciągniętego przez starą kobyłę (mowa o linii lwóweckiej) – to straszne! O ile Milicza i Krotoszyna trochę szkoda, bo to jednak niemałe miasta i linia dojazdowa do Wrocławia z jakimś potencjałem, o tyle za Lwówkiem nikt płakać nie będzie z wyjątkiem miejscowych mikoli.

Swoją drogą, jeleniogórsko-lwóweckie mikolstwo ujada na pociągi do/z Drezna, że najlepiej zaorać linię zgorzelecką, a tu proszę... Zaorają, ale ten ich Lwówek. Koniec świata! Śmiech

Tak, wiem – jestem złośliwa.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-11-2016, 11:47    Odpowiedz z cytatem

sympatyk napisał/a:
Przez Milicz i Krotoszyn winien jeździć moim zdaniem jeden pociąg spółki Intercity łączący Warszawę z Wrocławiem. Tak jak dzieje się obecnie pomiędzy Warszawą i Kujawami. Wszystko jeździ przez Włocławek a jedna para przez jeszcze większe zadupia niż Milicz i Krotoszyn czyli Babiak i Piotrków Kujawski. Da się? To otwieramy głowy Mili Państwo z Żelaznej. Powodzenia :-*

Zobacz proszę najpierw jaki jest czas przejazdu pomiędzy Oleśnicą i Krotoszynem oraz dalej do Ostrowa, a potem proponuj takie bezsensowne rozwiązania. To pasażerowie jadący z Wrocławia do Łodzi i Warszawy mają podróżować blisko godzinę dłużej, bo Milicz i Krotoszyn muszą mieć bezpośrednie połączenia z Warszawą? Myślałem, że na tym forum będziemy dyskutować poważnie i takich pomysłów, by pociągi dalekobieżne (regionalne z resztą też) jeździły "zewsząd do wsząd" po każdej linii kolejowej, nie będą proponowane. Te czasy, gdy utrzymywano pociągi na siłę i jeżdżono byle jeździć, ku rozpaczy mikoli-zaliczków na szczęście już bezpowrotnie minęły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 22-11-2016, 12:06    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000, Ile jest bezpośrednich pociągów z Warszawy do Wrocławia? O ilu połączeniach przez Milicz i Krotoszyn pisałem? Czytaj ze zrozumieniem i nie histeryzuj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wojcio123 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2016

PostWysłany: 22-11-2016, 16:42    Odpowiedz z cytatem

a co znaczy Wr. Psie Pole - Trzebnica 2 km ? Chodzi o jakieś bocznice ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 22-11-2016, 19:19    Odpowiedz z cytatem

Często jeżdżę TLK AURORA Wrocław - Gdynia/Warszawa
i dla mnie ten pociąg jak i każde inne nocne jadące w stronę Poznania przez Jarocin, Ostrów Wlkp zdecydowanie powinny wrócić na starą trasę przez Leszno! Przez Milicz powinny jeździć pociągi regionalne a nie specjalnie puszczane pośpiechy dookoła tylko po to żeby na bilecie było więcej kilometrów i żeby pasażer więcej za niego zapłacił nie wspominając już o czasie przejazdu takiego pociągu! Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że takie pociągi to koszmar podróży bo ten pociąg nie dość że się wlecze dookoła, jest zatłoczony, tylko 2 klasa, droższy bilet.

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-11-2016, 20:51    Odpowiedz z cytatem

sympatyk napisał/a:
Ile jest bezpośrednich pociągów z Warszawy do Wrocławia? O ilu połączeniach przez Milicz i Krotoszyn pisałem? Czytaj ze zrozumieniem i nie histeryzuj!

No i czytam. Chcesz skierować jedno z czterech połączeń dalekobieżnych do Warszawy przez Łódź okrężną trasą przez Milicz, bo tak Ci się podoba, nie podając przy tym żadnych racjonalnych argumentów. Od grudnia pociągi IC tą trasą będą jechać ok. 4,5 godziny, nieznacznie dłużej od tych jadących przez Opole, Częstochowę, Koluszki. W końcu kolej może na tej trasie konkurować z autobusami, a Ty chcesz zafundować pasażerom godzinę dłuższą podróż. Efekt będzie taki, że pociąg będzie jeździł pusty, bo wrocławianie będą go omijać ze względu na nieatrakcyjny czas przejazdu, a Milicz z Krotoszynem wygenerują frekwencję na poziomie 50 osób. Tyle w temacie kierowania pociągów dalekobieżnych tą trasą.

@Jerry: nocne jeżdżą trasą okrężną z dwóch powodów: trwa remont linii Wrocław - Poznań oraz trzeba sztucznie wydłużyć czas przejazdu, bo obecnie czas przejazdu do Gdyni i Warszawy jest na tyle krótki, że w zasadzie nocne pociągi nie mają racji bytu. Na przykład od grudnia Sudety będą jechać z Warszawy do Szklarskiej Poręby w 11,5 godziny, podczas gdy dzienny pociąg mógłby pokonać tę trasę w mniej niż 6,5 godziny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 22-11-2016, 21:11    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000, Jakoś nigdzie na tym forum nie czytałem wołań o pomstę do nieba że JEDYNY pociąg łączący Jelenią z Zieloną Górą o nazwie "Winnica" jeździ drogą okrężną przez Zgorzelec Miasto, a nie (naturalną, szybszą?) trasą przez Gierałtów. Tą pierwszą odcinek Lubań Śl. - Węgliniec pociąg pokonuje w ok. 45 minut. Tą drugą mógłby... połowę tego Język
To moje ostatnie słowo w tej sprawie, a Ty syp dalej z rękawa argumentami...
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011

PostWysłany: 23-11-2016, 10:15    Odpowiedz z cytatem

Nie macie racji mówiąc że wszystko w relacji Wrocław-Warszawa przez Łódź powinno jeździć przez Grabowno Wielkie i Ostrów. Mieszkańcy Milicza i Krotoszyna powinni mieć dwa pociągi pospieszne w dobie : jeden w relacji Wrocław-Krotoszyn-Jarocin-Poznań-Bydgoszcz-Gdynia (możnaby przetrasować ROZEWIE) a drugi w relacji Wrocław-Krotoszyn-Ostrów-Łódź-Warszawa(ewentualnie Białystok) pomimo nieatrakcyjnego czasu przejazdu ma to sens - tym bardziej kiedy PRy całkowicie odcinają je od Wrocławia. W Krotoszynie i Miliczu też mieszkają ludzie i potrzebują się wydostać a będą (są) zdani na łaskę i niełaskę PKSów.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-11-2016, 10:43    Odpowiedz z cytatem

Ile osób z Milicza i Krotoszyna będzie jeździć pośpiesznymi w tych relacjach? 50 osób? 100? Proszę, skończcie już tą retoryką, że komuś "się należy", albo "powinien mieć". Kolej to nie jest już socjal i nie konkurencja dla autobusu, tylko powinna być realna alternatywa dla samochodu. Pociągi dalekobieżne powinny w pierwszej kolejności łączyć największe ośrodki miejskie, bo tam zawsze będzie jeździć wielu pasażerów, a z mniejszych ośrodków do stacji węzłowych powinny dowozić pociągi regionalne. I na tej linii powinny jeździć właśnie pociągi regionalne, najlepiej w całej relacji Gniezno - Wrocław, ale przy takim czasie przejazdu pociągi i tak będą jeździć puste. Najpierw trzeba zadbać o poprawę infrastruktury, a potem o porządną ofertę przewozową (3-4 pary to nie jest dobra oferta). Wówczas pasażerowie do kolei wrócą. Ale uruchamianie pociągów dalekobieżnych po każdej linii, bo wszystkim należy się bezpośrednie połączenie z Warszawą, kompletnie mija się z celem. Ale mikole-zaliczaki i tak tego nie zrozumieją...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl