Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Z mapy Dolnego Śląska znikną kolejne połączenia
Autor Wiadomość

regioEXPRESS Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lut 2011

PostWysłany: 07-02-2011, 13:56    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Żadne połączenia nie znikną, będą tylko przegrupowane, tzn. część pracy przewozowej przejmą KD kosztem PR.


A potem Genowefa Ładniak będzie się przechwalać na prawno i na lewo, że jej spółka przewiozła większą ilość pasażerów, aniżeli analogicznie do tego samego okresu roku poprzedniego.

Pani Geniu gratulujemy Pani już dziś !
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

thenatanaell Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2009
Skąd: Chojnów

PostWysłany: 07-02-2011, 14:05    Odpowiedz z cytatem

PLK moim zdaniem na razie tylko straszy UMWD. Lini lubańskiej czy żagańskiej nie zamkną. Słyszałem od maszynisty Cargo, że będą teraz wozić towary z Legnicy przez Żagań, Żary i Tuplice do Cottbus, bo Niemcy linię od Horki do Cottbus remontują...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Nuter Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2011
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 11-02-2011, 15:24    Odpowiedz z cytatem

Na stronie internetowej PKP PLK pojawił się już regulamin przydzielania tras pociągów na rozkład jazdy 2011/2012 a co za tym idzie wykaz przewidywanych prędkości dla poszczególnych linii, zachęcam wszystkich do zapoznania się z tymi dokumentami:

Wykaz prędkości dla tradycyjnych składów pasażerskich:
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/Regulamin_2011_2012/Zalaczniki_1-9/P_11-12_Z_2.1P_w.0.pdf

Dla autobusów szynowych:
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/Regulamin_2011_2012/Zalaczniki_1-9/P_11-12_Z_2.1A_w.0.pdf

Dla pociągów towarowych:
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/Regulamin_2011_2012/Zalaczniki_1-9/P_11-12_Z_2.1T_w.0.pdf

W kontekście naszego regionu szczególnie interesująco wyglądają linie 284, 289, na 309 niema 0 podobnie jak w obecnym rozkładzie...

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 11-02-2011, 20:25    Odpowiedz z cytatem

linia 289 bardzo ładnie wygląda
dla pasażerskich 60-80 km/h
dla towaru 40/60 km/h

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Tomasz K. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lip 2010
Skąd: Chorzów/Zielona Góra

PostWysłany: 11-02-2011, 21:17    Odpowiedz z cytatem

A więc może na trasę Legnica-Rudna powrócą składy pasażerskie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 12-02-2011, 07:45    Odpowiedz z cytatem

Na szczęście na lwóweckiej dla szynobusów jest 30 km/h więc może pociągi zostaną. Widzę że PLK położy kres linii jerzmanickiej gdzie od Pawłowic będzie 0 km/h więc stacja Jerzmanice Zdrój i Krzeniów Good Bay !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 12-02-2011, 11:22    Odpowiedz z cytatem

Ta wersja dokumentów to wersja wręcz zerowa. W trakcie roku się jeszcze zmieni. Zawsze się zmienia.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

linia274 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Maj 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 12-02-2011, 19:12    Odpowiedz z cytatem

Wracając do tematu spotkania w UMWD wrzucam mapkę która pojawiła się na stronie PLK ze znacznym opóźnieniem.

mapa_05.JPG
Plik ściągnięto 2484 raz(y) 115.65 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Darek
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 13-02-2011, 13:59   

Ciekawe, że linia 181- od Oleśnicy do granicy z woj.wielkopolskim przy takiej dobrej szlakowej jest niewykorzystywywana i przeznaczona do likwidacji. Czyste marnotrawstwo. Jeżdżą tam tylko towarowe składy do Sycowa, ale uruchamiane przez prywatnego przedsiebiorcę- jemu się opłaca, a PKP czy PR-om nie;-(
Powrót do góry

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04-03-2011, 00:47    Odpowiedz z cytatem

Prezes PKP PLK we Wrocławiu:

http://www.wolnadroga.pl/index.php?s=7&n=316189

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

THX 1138 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Cze 2008
Skąd: Świdnica

PostWysłany: 06-10-2012, 12:14   300 km torów do likwidacji. Bo nie opłaca się ich utrzymywać Odpowiedz z cytatem

300 km torów do likwidacji. Bo nie opłaca się ich utrzymywać

Z Dolnego Śląska może zniknąć ponad 300 km torów kolejowych. Wśród nich odcinek Wrocław - Świdnica, gdzie miała być uruchomiona kolej aglomeracyjna. PKP tłumaczy, że nie opłaca się utrzymywać nierentowne trasy.

Jeszcze 13 lat temu pociągi kursowały po ponad 2 tys. km torów na Dolnym Śląsku. Teraz wykorzystanych jest tylko ok. 1,7 tys. Zamknięte linie albo są rozkradane przez zbieraczy złomu, albo samoistnie niszczeją. Kolej uważa, że lepiej je rozebrać, zamiast płacić za ich ochronę i konserwację.

Miała być reaktywacja...

W ostatnich latach brano pod uwagę możliwość reaktywacji części z nich. Jedno z takich połączeń miało prowadzić z Wrocławia do Świdnicy przez Kobierzyce, Rogów Sobócki i Sobótkę. Urząd marszałkowski planował przejąć tę linię, zmodernizować i wpiąć w sieć kolei aglomeracyjnej. Dzięki przywróceniu kursów na tej trasie szybszy i wygodniejszy transport zyskaliby pracownicy dużych firm działających w Kobierzycach. Pociągi ułatwiłyby też przemieszczanie się po Wrocławiu - między centrum a południem miasta. Połączenia jednak raczej nie będzie, bo znalazło się na liście odcinków, które ze względów ekonomicznych mogą być rozebrane.

PKP Polskie Linie Kolejowe, zarządca torów, zleciły firmie doradczej McKinsey zbadanie, których tras nie opłaca się już utrzymywać. Ponad 60-kilometrowy odcinek Wrocław - Świdnica to tylko jedna z linii uznanych za zbędne. Na Dolnym Śląsku eksperci wskazali ich aż 36. To głównie nieczynne połączenia lokalne. Teraz jednak oprócz pociągów mogą tam także zniknąć tory, co przekreśli już ostatecznie szansę, by kiedykolwiek wróciła tam kolej.

"Lista nie przesądza o likwidacji"

Na liście znalazł się na przykład prawie 30-kilometrowy odcinek linii Jelenia Góra - Ogorzelec wybudowany 130 lat temu jako pierwsze na Dolnym Śląsku połączenie lokalne finansowane przez państwo. Dzięki niej pasażerowie z Wrocławia, Drezna i Berlina mogli bez przesiadek dotrzeć do podnóża Karkonoszy. Była to niegdyś jedna z ciekawszych tras turystycznych. Pociągi jechały 15 m nad ziemią monumentalnym kamiennym wiaduktem w Kowarach, wspinały się po torach o nachyleniu prawie 30 stopni, pokonywały ostre zakręty. Przed wojną odcinek był zelektryfikowany. Jednak w 1945 roku sieć trakcyjna szybko zdemontowano i wywieziono do ZSRR. Teraz wszystko wskazuje na to, że PKP dokończy dzieła destrukcji.

Pociągi mogą już też nigdy nie wrócić do Karpacza oraz na prawie 60-kilometrowy odcinek Malczyce - Bolków.

- Świat jest dynamiczny, ekonomia i demografia też, stąd zmiany w zapotrzebowaniu na linie kolejowe - tłumaczy Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK. - O konieczności likwidacji niepotrzebnych linii mówimy od lat. Jednak lista niczego nie przesądza. To nie jest zestawienie odcinków do likwidacji, a jedynie takich, których rentowność jest szczegółowo badana - zastrzega.

Utrzymanie kosztuje

Zgodnie z Ustawą o transporcie kolejowym decyzja o rozbiórce torów należy do ministra transportu i musi ją poprzedzić długa procedura. Zarządca linii po stwierdzeniu, że dany odcinek jest nierentowny, ma obowiązek poinformować o tym przewoźników i samorządy. Jeśli firmy transportowe nie mają zamiaru uruchamiać tam pociągów, a władze lokalne nie chcą przejąć torów, PLK może zgłosić w ministerstwie zamiar ich likwidacji.

Spółka nie ukrywa, że wykaz nierentownych odcinków może być wstępem do tej procedury.

- Utrzymywanie niepotrzebnych torów kosztuje, a pieniądze lepiej przecież wydać na naprawy czynnych linii - mówi Łańcucki.

Samorządy mogą przejąć trasy kolejowe nieodpłatnie i wcale nie muszą po nich kursować pociągi. W miejsce torów może na przykład powstać ścieżka rowerowa lub droga dla aut i takie przykłady w Polsce już są.

Co na to urząd marszałkowski, który odpowiada za organizację transportu kolejowego w regionie? Okazuje się, że uruchomieniem połączenia Wrocław - Świdnica nie jest już zainteresowany. - Sądziliśmy, że rewitalizacja tej linii będzie kosztować 80 mln zł. Tymczasem okazało się, że trzeba byłoby na nią wydać od 300 do 460 mln zł - mówi Jerzy Łużniak, członek zarządu województwa. - Nie stać nas na to. Poza tym my nie jesteśmy od przejmowania linii kolejowych.

Linie zagrożone likwidacją

* Wrocław - Muchobór - Gubinek, 41 km

* Jelenia Góra - Ławszowa, 19 km

* Legnica - Jerzmanice-Zdrój, 17 km

* Wrocław Główny - Świdnica Przedmieście, 61 km

* Kamienna Góra - Lubawka, 12 km

* Malczyce - Bolków, 58 km

* Rokitki - Chocianów, 4 km

* Ogorzelec - Jelenia Góra, 27 km

* Krzeniów II - Jerzmanice-Zdrój, 4 km

* Gryfów Śląski - Mirsk, 10 km

* Wrocław Psie Pole - Trzebnica, 2 km

* Nowa Ruda Słupiec - Ścinawka Średnia, 6 km

* Jawor - Borów, 11 km

* Mirsk - Świeradów-Zdrój, 7 km

* Lubań - Leśna, 11 km

* Mysłakowice - Karpacz, 7 km

* Jerzmanice Zdrój - Wilków Złotoryjski, 7 km

* Kamienna Góra - Pisarzowice, 5 km

* Pątnów Legnicki - Legnica LG5, 4 km

* Świdnica Przedmieście - Świdnica Miasto, 2 km

* Strzegom Międzyrzecze - Strzegom Miasto, 1 km

* Marciszów Górny - Krużyn, 2 km

* Marciszów - Wojcieszów Górny, 16 km

* Trzciniec Zgorzelecki - Bogatynia, 5 km

* Wałbrzych Szczawienko - Wałbrzych (zespół bocznic), 4 km

* Bolesławiec - Wizów, 4 km

Źródło: gazeta.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Flanker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Cze 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-10-2012, 13:31    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Utrzymywanie niepotrzebnych torów kosztuje, a pieniądze lepiej przecież wydać na naprawy czynnych linii - mówi Łańcucki.


Co niby kosztuje?! Kupa z tych linii zarośnięta jest chaszczami, drzewami, infrastruktura popadająca w ruinę, nic po nich nie jeździ, nic nie naprawiają i przy tym nie robią i mają jeszcze czelność pieprzyć takie głupoty, że utrzymanie tych linii cokolwiek kosztuje?! Kłamstwa i bełkot jakim beton z PLKi karmi dziennikarzy są po prostu żałosne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 06-10-2012, 14:14    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem dwa powyższe posty powinny trafić do założonego wcześniej tematu "Z mapy Dolnego Śląska znikną kolejne połączenia". Jeśli moderatorzy też tak uważają to postuluję o przeniesienie ich tam i skasowanie mojego postu. Dziękuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

iktorn82 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Gru 2011
Skąd: Lubań

PostWysłany: 06-10-2012, 15:40    Odpowiedz z cytatem

Przecież trasa Lubań - Leśna była niedawno rewitalizowana i jest dobrze utrzymana, a teraz nagle znalazła się na liście do rozbiórki? Co dziwniejsze, to z tego co wiem, jeżdżą tam nadal składy z bazaltem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

koder Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 06 Paź 2012

PostWysłany: 06-10-2012, 18:05    Odpowiedz z cytatem

Cała "lista Wyszyńskiego" to mieszanina linii albo nieczynnych, albo użytkowanych przez jednego klienta. W McKinsey wpadli na to, żeby i jednych i drugich pozbyć się z majątku PLK - niekoniecznie fizycznie z powierzchni ziemii! Większość tych linii zostanie najpewniej zaoferowana użytkownikom (ciepłownie, kopalnie itd.) na bocznice szlakowe. Ogryzek do Trzebnicy - DSDiK.

Jeszcze jeden mit rozpowszechiany przez MK jest nieprawdziwy. Na linii samorządowej może być prowadzony ruch towarowy. Przykład już jest, Lipusz-Bytów pod zarządem PMT dla gminy Bytów.

Leśną pewnie przejmie sobie kamieniołom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl