Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Siemens: Lokomotywa to nie pług śnieżny
Autor Wiadomość

mess Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2011
Skąd: Dębica/Sztokholm

PostWysłany: 26-01-2011, 19:51    Odpowiedz z cytatem

Niby jak sobie owy prąd lepiej radzi od stałego?

_________________
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Orion Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 26-01-2011, 19:58    Odpowiedz z cytatem

Ech my to zawsze robimy pod górkę...Czesi jak swoimi lokomotywami wjeżdżają na sieć niemiecką (Praga-Drezno) to tylko dwa przełączniki w inne pozycje i dalej bez zmiany pantografu...Może by w końcu dostosować nakładki ślizgaczy do rozwiniętej Europy...To było zjawisko ekstremalne chyba krótkotrwałe na tamtym obszarze.Pytałem ojca maszynisty i nie pamięta żeby mu się obladzały opuszczone pantografy no ale w końcu klimat się zmienia....Ale zgadza się że doraźnie coś powinno się wymyślić gdyby to się powtarzało.Są jeszcze środki chemiczne może coś na bazie tych stosowanych w lotnictwie przeciw oblodzeniom ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 26-01-2011, 22:12    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Mogłyby być albo osłony na pantografy


Nie, no przy wysokim napięciu to dość ciekawy system by był.

Cytat:
Ech my to zawsze robimy pod górkę...Czesi jak swoimi lokomotywami wjeżdżają na sieć niemiecką (Praga-Drezno) to tylko dwa przełączniki w inne pozycje i dalej bez zmiany pantografu...Może by w końcu dostosować nakładki ślizgaczy do rozwiniętej Europy...


Nie chodzi o nakładki. Nakładki mamy grafitowe, tak jak ta "cywilizowana Europa" (szkoda tylko, że grafitowe szybciej się zimą zużywają na przykład... no ale cóż.. cywilizacja, postęp).
Chodzi o inne napięcia. Pod każde napięcie jest inny pantograf. To działanie celowe.

Jeżeli chodzi o tabor.
Niestety, ale nowoczesny tabor będzie bardziej delikatny niż ten, który znamy do dziś (siódemki, byki, dziewiątki).
Nowoczesny tabor jest stworzony głównie o normy trakcyjne, które przewidują, że ma on pracować w pewnych określonych warunkach (np temperatura, napięcie etc). Praca poza tymi warunkami nie jest już gwarantowana. I tak jeżeli chodzi o napięcie, to siódemce na prawdę wszystko jedno, czy ma na patyku 2kV czy 4kV, czy może nawet i więcej, bo oporowa lokomotywa to łyknie (a że na sieci dzieją się cuda, to nie takie wartości napięć występują). Przekształtnikowa - jak nie zdąży zadziałać zabezpieczenie nadnapięciowe, to już nie łyknie a może się uszkodzić.
Do tego w bardzo dobrej sprawności trzeba utrzymywać wiele drobnych urządzeń (głównie czujników) i całą rozbudowaną pneumatykę. Brak dbałości o szczegóły potrafi się szybko zemścić. Nowy tabor wymaga opieki. Taka ta nowoczesność już jest i już. Nikt nie będzie dokładał do produktu pakując w to czort wie co i nie będzie robił czołgu na torach - to nie ZSRR w którym lokomotywa miała przejechać w każdych warunkach. To nieopłacalne. Dziś zapisze się, że jak nie będzie odpowiednich warunków, to nikt nie gwarantuje, że lok pojedzie i tyle. Wszyscy się na to godzą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mariusz W.
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-01-2011, 01:26   

przewoz napisał/a:
Chodzi o inne napięcia. Pod każde napięcie jest inny pantograf. To działanie celowe.
BR180 i E371 sprawdziły się najlepiej. Zwłaszcza E371. Vmax=160 km/h, jeden pantograf na oba systemy, możliwość zmiany systemu na biegu (wystarczy zwolnić do 60 km/h). One się najlepiej sprawdziły na BWE, przejazd z Rzepina do Frankfurtu nad Odrą był wtedy najkrótszy z możliwych. Jedynym ich mankamentem było brak SHP oraz konieczność zmiany lokomotywy w Rzepinie.
Powrót do góry

mess Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2011
Skąd: Dębica/Sztokholm

PostWysłany: 27-01-2011, 10:01    Odpowiedz z cytatem

Mimo wszystko zamarznięcie pantografów to była wina pogody a nie Siemensa.

_________________
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Orion Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 27-01-2011, 20:25    Odpowiedz z cytatem

Tak, można tym obciążyć te anomalia pogodowe.Tylko co będzie jak one zaczną się powtarzać często aż staną się normalnością bo to przecież niewykluczone ? Czy wtedy też wszyscy się będą godzić na kupowanie lokomotyw które pojadą tylko w warunkach optymalnych płacąc olbrzymie pieniądze ? To są zakupy na lata i jeśli nie będą odporne na warunki pogodowe to po co je kupować ? Uważam że koszty jakie się ponosi na kombinowanie zastępczego taboru i spóźnienia związane z paraliżem kolei są dużo wyższe i bardziej uciążliwe niż odpowiednia konstrukcja taboru możemy to nawet nazywać czołgami jak kto woli.Po prostu to ma jeździć zawsze a nie tylko jak będzie sucho i ciepło....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 27-01-2011, 20:52    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Prądu. W Szwecji w drucie płynie prąd zmienny, który lepiej sobie radzi w warunkach zimowych.


Tak na marginesie: obejrzyjcie filmik od 5 minuty, kiedy widać, jak prąd zmienny sobie "radzi".




(tak samo jak stały jak widać).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-01-2011, 21:16    Odpowiedz z cytatem

Ale za to jakie przyspieszenie



Przerażeni Polacy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 28-01-2011, 12:15    Odpowiedz z cytatem

Na luzaku na suchych szynach to każdy tak potrafi. Tu już jest gorzej (mimo, że sucho):

http://www.youtube.com/watch?v=ompLEFkM3yo

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Orion Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 28-01-2011, 13:09    Odpowiedz z cytatem

Wszystkie te filmy ciekawe są.No ale o tym pociągu towarowym nic więcej nie wiemy poza tym że rusza z trudem.A co z możliwością piaskowania ? Wyraźnie widać jak się odciąża pierwsza i trzecia oś ale elektronika nad tym panuje.U nas już w EU 06/07 na pulpicie był przełącznik pakietowy "kompensacja odciążenia osi" którego użycie zabezpieczało odciążone osie przed poślizgiem....Jest też gdzieś na jutubie film jak ET41 ze składem węglarek zbiera się z wielkim trudem z miejsca podobnie jak w tym przypadku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 28-01-2011, 13:32    Odpowiedz z cytatem

Niemieckiego nie znam, ale z tego co czytam to piaskowanie nie działało (z resztą szyny wyglądają na suche), a traxx zbierał się ze składem 15 minut łącznie. Antypoślig na nowoczesnych lokomotywach tej mocy to podstawa.
Tak bywa. Moc to nie wszystko.
Są dostępne jeszcze filmiki w kabinach z podglądem terminala (widać jak sterownik zdejmuje moment z poszczególnych osi, żeby lok się nie ślizgał) oraz jest ciekawy filmik testu antypoślizgu, gdzie leje się wodę przed koła, ale jednocześnie się piaskuje (trochę szkoda, testy bez piasku są ciekawsze).

A jak taki lok sypnie piaskiem, to widać z daleka:
http://www.youtube.com/watch?v=rM-agAau5Dw

albo tu:
http://www.st43.pl/4galery/details.php?image_id=3172

Jak chce się szybko i sprawnie wystartować, to się sypie. Podobnie nowe EZT. Producenci deklarują przyspieszenie 1 do 1,2 m/s/s przy 4 osiach napędnych na 4 wagony. To trochę mało przy byle wilgoci, dlatego piasek jest w użyciu non stop.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 28-01-2011, 14:25    Odpowiedz z cytatem

O, ciekawy wątek. Jakie są jeszcze metody antypoślizgu, poza sterowaniem momentami oraz piaskowaniem? Czy elektromagnesy dociskające mają sens, czy są stosowane?


Orion napisał/a:
koszty jakie się ponosi na kombinowanie zastępczego taboru i spóźnienia związane z paraliżem kolei są dużo wyższe i bardziej uciążliwe


kto inny płaci ;-)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ACR Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2008
Skąd: Niemcy

PostWysłany: 28-01-2011, 16:46    Odpowiedz z cytatem

czesc !

fakt jest ze nowoczesne loki maja wieksze problemy przy oblodzeniu drutu niz stare. tutaj po prostu bardzo duzo systemow jest sterowane komputerowo a kazdy komputer ( jak i domowy) potrzebuje stabilne zasilanie pradem. staremu lokowi mniej prezkadza kiedy na ulamki sekundy traci zasilanie bo pantograf skacze po zalodzonym drucie. u nas w takich warunkach nieraz jezdzimy na dwoch pantografach- pierwszy skrobie a drugi juz lepiej odbiera prad . no ale cuz- to zima jest.

co do problemu ruszania traxxana na filmie i piaskowania: ze stopu na suchych szynach piaskowanie nie ma zadnego sensu- moze tylko pogorszyc sytuacje. jezeli szyny byly naprawde suche i czyste to maszynista dobrze sie zachowal nie piaskujac.

duzo ludzi widzi moc ( w kilowatach) loka a zapomina ze moc to nie sila. przy ruszaniu granica polega na przyczepnosci- a tutaj jest i zostaje to lokomotywa 4 osiowa o masie ponizej 90ton. tutaj po prostu stal na wzniesieniu albo masa pociagu byla taka ze traxx byl na absolutnej granicy swoich mozliwosci .

pamietam jak u nas tez tlumaczono ze te nowe traxxy i siemensy sa w stanie zastapic ciezkie 6osiowe towarowe loki ( np BR151, BR155) a okazalo sie ze nie zawsze. przy ruszaniu traxx lub siemens ma max 300KN - wiecej sie nie da, i tutaj BR151 lub 155 na krotki czas jest duzo silniejsza. nie znam polskich lokow ale podejrzewam ze ET41lub ET42 przy ruszaniu tez bedzie w stanie dac na chwile wiecej ciagu na hak nix np. traxx.

co jest faktem ze te loki wykorzystuja przyczepnosc bardzo dobrze , maja bardzo dobry system przeciwposlizgowy i sa w stanie dlugotrawo dawac duza sile gdzie stare silniki z kommutatoren sa limitowane do max 5 minut . przy rpzpedzaniu do wiekszych predkosci liczy sie znowu moc lokomotywy ( w kilowatach) i tutaj nowe loki sa tez bardzo dobre.

pozdrowienia !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 28-01-2011, 19:08    Odpowiedz z cytatem

Nowy DRAGON ma 6 osi, waży ponad 110 ton, ma silniki z rozruchem impulsowym i dużą moc podczas jazdy (5000 kW). Czy nowa Polska myśl techniczna zostawi w tyle zachodnich konkurentów, jeśli chodzi o przewozy towarowe a przynajmniej tam gdzie jest zasilanie 3kV ??

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 29-01-2011, 13:46    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
nie znam polskich lokow ale podejrzewam ze ET41lub ET42 przy ruszaniu tez bedzie w stanie dac na chwile wiecej ciagu na hak nix np. traxx.


No i tak jest, bo jamniki jak to jamniki - 8 osi napędnych. Mają co prawda moc tylko 4,5MW, ale mogą osiągnąć przy rozruchu siłę sporo wyższą od Traxxa, EuroSprintera czy nawet Dragona (nie chcę skłamać - nie mam pełnych danych i charakterystyki, ale z tego co kojarzę, to będzie to prawie 500kN). Ot, zaleta ośmiu osi. Dzięki temu w PL prowadzą z powodzeniem pociągi o masie ok 4 tys ton (czasem i cięższe).

Tak jak mówię - moc - to nie wszystko. Liczy się siła i możliwość jej użycia. Na 6 osiach - łatiwiej użyć niż na 4. Na 8 osiach - jeszcze łatwiej. Słusznie powiedział ACR, moc się liczy przy wyższych prędkościach.

Czy Dragon podoła? Na razie STK niech go przećwiczy. Od najbliższego poniedziałku kolejny tydzień jazd regularnych, Dragon w nieco zmienionym ubranku będzie.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl