Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Kraków: kierowcy boją się kar za przepełnione busy
Autor Wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 21-01-2011, 11:47    Odpowiedz z cytatem

Stary pociąg ma stare pudło i stare wnętrze pasażerskie, natomiast elementy mechaniczne typu silniki, zestawy kołowe itd, ma nowe bo powymieniane przy naprawach głównych. Dlatego nie ma 50 letnich składów i lokomotyw, bo części mechjaniczne są nowsze jedynie stare jest pudełko.

W 20 letnim busie to wymieniono najwyżej pasek rozrządu, w tych starych busach materiały są tak wyeksplatowane w każdej chwili może np. odpaść koło. Każdy kto wsiada do busa, choć ma do wyboru kolej to samobójca.

Może wprowadźmy busom naprawy rewizyjne co półtora roku, a co jakiś czas naprawy główne, które będą miały wymagany taki sam zestaw napraw i wymian części na nowe jak w przypadku taboru trakcyjnego. Ciekawe czy wtedy Busiarstwo też by miało takie niskie ceny,

_________________
...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CottonwoodEN71 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 21-01-2011, 20:03    Odpowiedz z cytatem

snajper, pierwszy akapit Twojej wiadomości powinien być wyryty na pudle, do wiadomości wszystkich! Smile


Jak dla mnie to zrozumiałbym, a nawet prosiło by się o dofinansowanie busów na trasach biegnących w poprzek linii kolejowych oraz w miejscach z których ciężko się wydostać, bo nawet na stopa nie można liczyć. Raz będąc w górach i schodząc z pomiarów terenowych znalazłem się w Sidzinie, gdzie okazało się, że ostatni bus/PKS odjeżdża do cywilizacji o 15, a była już 17... gdyby nie uprzejmość tubylca, miałbym 15 km piechotą na najbliższy bus/PKS/pociąg/autostop (miejscowość nie leży przy ruchliwej drodze). W takich miejscach gminy/powiaty powinny dopłacać przewoźnikom, w innych przypadkach kategorycznie jestem przeciwny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kns Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2010

PostWysłany: 21-01-2011, 22:00    Odpowiedz z cytatem

snajper napisał/a:
Stary pociąg ma stare pudło i stare wnętrze pasażerskie, natomiast elementy mechaniczne typu silniki, zestawy kołowe itd, ma nowe bo powymieniane przy naprawach głównych. Dlatego nie ma 50 letnich składów i lokomotyw, bo części mechjaniczne są nowsze jedynie stare jest pudełko.

W 20 letnim busie to wymieniono najwyżej pasek rozrządu, w tych starych busach materiały są tak wyeksplatowane w każdej chwili może np. odpaść koło. Każdy kto wsiada do busa, choć ma do wyboru kolej to samobójca.

Może wprowadźmy busom naprawy rewizyjne co półtora roku, a co jakiś czas naprawy główne, które będą miały wymagany taki sam zestaw napraw i wymian części na nowe jak w przypadku taboru trakcyjnego. Ciekawe czy wtedy Busiarstwo też by miało takie niskie ceny,
No, a za to bus ma nowe wnętrze, a starsze elementy mechaniczne. Ciekawe co wolą pasażerowie jechać komfortowo, czy podniecać się tym że stary i śmierdzący pociąg ma silniki asynchroniczne dzięki którym przyspieszenie zwiększyło się o 0,2 m/s2? Dziękuję za takie unowocześnienie - plastikowe klocki hamulcowe i inne super modernizacje przez które nawet doświadczenii maszyniści boją się wyjechać. A z doświadczenia wiem (wujek jest podwykonawcą DHLa), że w busach silniki dłużej jak 500 tys. nie pochodzą, więc przy rocznych przebiegach rzędu 100 tys. taki bus to 5 lat i na naprawę główną, albo nowy trzeba kupić.

A nie wiem czy wiesz, ale każdy autobus musi przechodzić przegląd co pół roku Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lukasz92 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Cze 2007
Skąd: z Krakowa do Krynicy

PostWysłany: 21-01-2011, 22:10    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ciekawe co wolą pasażerowie jechać komfortowo, czy podniecać się tym że stary i śmierdzący pociąg ma silniki asynchroniczne dzięki którym przyspieszenie zwiększyło się o 0,2 m/s2? Dziękuję za takie unowocześnienie - plastikowe klocki hamulcowe i inne super modernizacje przez które nawet doświadczenii maszyniści boją się wyjechać.

Nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz. Nie jesteś w żaden sposób związany z koleją, skąd zatem takie opinie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kns Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2010

PostWysłany: 21-01-2011, 22:31    Odpowiedz z cytatem

Sąsiad mieszkający piętro niżej był mechanikiem czy tam maszynistą i opowiadał mi różne ciekawe rzeczy, czego to się wieczorami albo po nocy robiło, żeby tylko pociąg wyjechał. A poza tym czytam sobie tu i tam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 22-01-2011, 10:55    Odpowiedz z cytatem

@kns, w busie nie można jechać konfortowo nawet jak jest rok produkcji 2011. Z prostej przyczyny, Jest w nim za ciasno. Wysoka osoba wychodzi z bólem nóg. odległość między fotelami może jest dobra dla małych dzieci albo drobnych dziewczyn co najwyżej. Dla osoby 180 cm jest już bardzo ciasno. Nie mówiąc już o sytuacji kiedy mamy duży bagaż, na przykład 30 kilowy plecak ze stelażem bo jedziemy w góry albo nad morze. Dodatkowo stare busy a takich jest większość, trzęsą niemiłosiernie na każym wyboju. Więc o jakim konforcie w busach ty w ogóle piszesz. Może pomyliłeś busy z autobusami wycieczkowymi, choć od tych też wolę kolej, z kolejowym układem siedzeń (do siebie), z możliwością połażenia po składzie itd.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Henryk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2010
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: 22-01-2011, 12:55    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
w busie nie można jechać konfortowo nawet jak jest rok produkcji 2011. Z prostej przyczyny, Jest w nim za ciasno.


Gorzej, jeśli musisz stać w tłoku, co na kolei zdarza się b. często.

[ Dodano: 22-01-2011, 12:55 ]
Cytat:
Stary pociąg ma stare pudło i stare wnętrze pasażerskie, natomiast elementy mechaniczne typu silniki, zestawy kołowe itd, ma nowe bo powymieniane przy naprawach głównych. Dlatego nie ma 50 letnich składów i lokomotyw, bo części mechjaniczne są nowsze jedynie stare jest pudełko.


A w kiblach KM ciągle drzwi się albo nie otwierają, albo nie zamykają kiedy trzeba Śmiech Śmiech

_________________
Szukam pracy w strukturach PKP w Warszawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 22-01-2011, 13:45    Odpowiedz z cytatem

Niestety robiłem statystykę tylko przejechanych kilometrów i kwot jakie na to wydałem rok temu ale tak pi razy oko to na 11.000 km w 2010:

TLK (5595 km):

30% - Cały przedział dla mnie
50% - wolne miejsce na przeciwko (więc można sobie wyprostować 100% nogi)
15% - przedziały pełne ale znalazło się miejsce
5% - trzeba stać (To się zdarzyło przez cały rok tylko raz w dniu powrotu z Sylwestra)

Regio (3959 km) odpowiednio:

40% - Cały box 4 osobowy dla mnie
40% - miejsce na przeciwko wolne
20% - pociąg pełny ale znalazło się miejsce
0% - nigdy w 2010 w regio nie stałem

InteRegio (1045 km) wypada gożej od TLK i REGIO:

30% - Cały przedział lub box 4 osobowy dla mnie
0% - miejsce na przeciwko wolne
70% - pociąg pełny ale znalazło się miejsce
0% - trzeba stać

O innych Polskich przewoźnikach jak np. KM (124 km) to się nie wypowiem bo za mało tym jeździłem aby ocenić. Może w KM są ciągle tłoki, nie wiem i nie moja sprawa bo nie jestem z Mazowieckiego. Trochę też jeżdziłem po Czechach ale to nie o Czechach ten temat.

Jeździłem tymi pociągami w różne dni od długich weekendów do zwykłych dni w tygodniu, i na różnych trasach od uczęszczanych jak E30, CMK do nieuczęszczanych jak Kraków Zakopane. Jeździłem też o różnych porach, w nocy, rano, w południe. Więc jeśli uznać to za jakieś badania próba jest losowa.

Ja to sobie tak myślę, że Ci co narzekają na tłok w pociągach to sobie nimi jeźdżą głównie to chyba w długie weekendy typu sylwester, albo nawet nie jeźdzą tylko w TVN24 słyszeli. Większość ludzi jeśli wsiądzie do pociągu i będzie tłok, to potem przez kolejny rok lamentuje na forach. Natomiast jeśli wsiądą i wszystko będzie ok, to tego faktu już nie przekazują dalej. W ten sposób robią fałszywy obraz kolei. Tymczasem na prawdę to w TLK bardzo często można mieć cały przedział dla siebie. Żaden bus, autobus, szynobus, nie przebije całego przedziału dla siebie jeśli chodzi o wygodę i prywatność.

Zauważyłem też że ludzie często stoją na własne życzenie, na przykład często pakują się wszyscy do pierwszego wagonu a potem nie przejdą się po składzie dalej i ostatni wagon jedzie prawie pusty, albo w przedziałach są miejsca ale boją się wejść i powiedzieć komuś by zabrał torbe i zwolnił miejsce.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mozambikpl Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Maj 2009
Skąd: Gorlice

PostWysłany: 22-01-2011, 15:36    Odpowiedz z cytatem

snajper komfort w pociągu jest na szynach zespawanych, zapraszam na wyjazd z Tarnowa na Krynicę i start z 3 peronu to zobaczysz jak skład skacze i ślizga się. Jeżeli jedziesz ezt np 57 czy 71 to jeżeli masz długie nogi i naprzeciwko siedzi osoba to też wygodnie nie jest. Bus nie jest w stanie zagwarantować plastikowych siedzeń, nie powie Ci że ogrzewanie nie działa. Albo jest klima albo okna się otwierają a w pociągu? Po zimie nie każde okno się otworzy, bus nie oferuje śniegu na siedzeniu jak masz np na zdjęciu na stronie głównej na forum.... wiadomo busem, przystosowanym do jazdy na 20km nie weźmiesz plecaka takiego dużego. I jeszcze jedno, co z tego że w pociągu naprawy są często skoro nic się nie robi między nimi? jak się drzwi nie zamykają albo zamykają się bardzo ciężko to zostaną naprawione dopiero wtedy gdy będzie czas na naprawę. Wyobrażasz sobie żeby w busie drzwi się nie zamykały?
Wiadomo są busy, które mogą straszyć i są ludzie, którzy liczą na zarobek i nie chcą nic inwestować.
Porażająca jednostronność jaka bije z Twoich postów jest niesamowita i nie potrafię w niej dostrzec żadnych elementów związanych z zasadą "złotego środka" co może rodzić pewne obawy nie o fascynację koleją a fundamentalizm ograniczający zasady wolnej gospodarki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 22-01-2011, 16:20    Odpowiedz z cytatem

Oczywiście jechałem na Tarnów - Krynica, a nawet w całej 5 godzinnej relacji Kraków - Krynica, zwykłym kibelkiem EN57. Wcale mi się źle nie jechało. Wolę stukot kół i bujanie niż jakiegoś ciasnego busa. Co do szyn to w czasach PRL wszystkie szyny były łączone łubkowo. I po łubkowych torach się jeździło 120 km/h i było dobrze. Ja jestem nieobiektywny ?? Może poprostu nie jestem delikatny jak królowa angielska lub 90% userów tego forum, i to że jednostka EN57 stuka i trzęsie mi nie przeszkadza. Dodatkowo przejechałem 11.000 km rok temu, i takie sprawy jak brak ogrzewania, czy brak miejsca siedzącego zdarzały sie sporadycznie w 90% przypadków wszystko działało, miejsce było. Natomiast czytając wściekłe ataki na kolej (nie pisze tu o wykrywaniu afer robionych przez prezesów, bo to dobrze, że robicie, chodzi mi o teksty w stylu że nie da się jechać bo napewno człowieka śnieg zasypie itd.) można odnieść wrażenie, że w każdym pociągu nie ma gdzie siąść i śnieg sypie do środka, a to zdecydowanie nie prawda.

Busów natomiast otwarcie nie lubię bo nie lubię być pakowany do ciasnej puszki, lubie mieć przestrzeń. Aha no skoro sam się przyznałeś, że do busa nie zapakuję 30 kilowego plecaka, to czym pojadę do Krynicy pochodzić po górach albo na narty na jeden z lepszych wyciągów w Polsce, no czym, jak mi przez twoje busy zlikwidują połączenia ? Po za tym busy są niebezpieczne, lepiej je omijać z daleka, ale jak to mówią każdy jest kowalem własnego losu.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Henryk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2010
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: 22-01-2011, 20:32    Odpowiedz z cytatem

snajper, takie statystyki wyglądałyby gorzej jakbyś podróżował tylko w godzinach szczytu.

_________________
Szukam pracy w strukturach PKP w Warszawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET40 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Stolyca województwa.

PostWysłany: 22-01-2011, 21:21    Odpowiedz z cytatem

snajper napisał/a:
Może poprostu nie jestem delikatny jak królowa angielska lub 90% userów tego forum, i to że jednostka EN57 stuka i trzęsie mi nie przeszkadza. Dodatkowo przejechałem 11.000 km rok temu, i takie sprawy jak brak ogrzewania, czy brak miejsca siedzącego zdarzały sie sporadycznie w 90% przypadków wszystko działało, miejsce było. Natomiast czytając wściekłe ataki na kolej (nie pisze tu o wykrywaniu afer robionych przez prezesów, bo to dobrze, że robicie, chodzi mi o teksty w stylu że nie da się jechać bo napewno człowieka śnieg zasypie itd.) można odnieść wrażenie, że w każdym pociągu nie ma gdzie siąść i śnieg sypie do środka, a to zdecydowanie nie prawda.
Wreszcie z kimś mogę się na tym forum w tej kwestii zgodzić Very Happy. Niektórym to złote wagony za cenę IR by podstawili i dalej byliby niezadowoleni że coś stuka na rozjazdach Śmiech . Pociąg to pociąg, stukać i bujać musi, może to być lepiej lub gorzej wyciszone i to jest kwestia typu taboru i sposobu budowy szlaku. Zdecydowanie wolę bujanie, stukanie i ezetowe odgłosy niż skakanie w busie po dziurawym asfalcie w dodatku w napięciu spowodowanym ciągłym zagrożeniem na drodze. Gdzieś pośrodku stawiam autobusy PKS, dość wygodne no ale wolniejsze i ciaśniejsze niż pociąg, nawet EN57.

Jeżeli chodzi o Kraków to strasznie dużo busiarskiej szarańczy tam widziałem. Co jak co, ale w Bydgoszczy tego nie ma, a swego czasu okolice Bydgoszczy i Torunia były busiarskim zagłębiem, jednak burzliwy okres, kiedy królowały nyski i transity minął i obecnie z liczących się przewoźników drogowych został tylko PKS, kilku szanujących się przewoźników prywatnych (konkretnie trzech, nazw wymieniać nie będę) no i nieliczne firmy prowadzone przez panów Zdziśków w przedpotopowych tarabajłach. Dodam, że przewoźnicy autobusowi liczą się głównie tam, gdzie nie ma dojazdu koleją, tam gdzie jest konkurencja w postaci kolei, tam królują pociągi albo przynajmniej przejmują większą część podróżnych..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Martin890724 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Wrz 2009

PostWysłany: 22-01-2011, 22:41    Odpowiedz z cytatem

Należy zmienić przepis który mówi że do 50km samochód przewożący osoby nie ma obowiązku posiadania tachografu. Tak się składa że na krótkich trasach jest największe przeładowanie

_________________
K.K. PRIVILEGIRTE KAIS. FERD. NORDBAHN
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Henryk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2010
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: 22-01-2011, 22:50    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Należy zmienić przepis który mówi że do 50km samochód przewożący osoby nie ma obowiązku posiadania tachografu. Tak się składa że na krótkich trasach jest największe przeładowanie


A co przepisem o przeładowaniu wagonu kolejowego?

I co mu po tachografie?

_________________
Szukam pracy w strukturach PKP w Warszawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET40 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Stolyca województwa.

PostWysłany: 22-01-2011, 22:57    Odpowiedz z cytatem

Następny mądrala, któremu trzeba tłumaczyć, że wypadki kolejowe są rzadkością, a tabor kolejowy jest na przeładowanie o wiele bardziej odporny niż tabor drogowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl