Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Ryczałt za kilometry w PKP IC
Autor Wiadomość

traindriver2 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Zakład Zachodni

PostWysłany: 16-01-2011, 17:36   Ryczałt za kilometry w PKP IC Odpowiedz z cytatem

Jak wiadomo wszystkim maszynistom pracującym w PKP IC, od 01.01.2011 wszedł aneks nr 1 do regulaminu wynagradzania. Nie muszę pisać że wprowadzona regulacja jest krzywdząca dla wielu maszynistów. Niestety nie widać żadnej reakcji związków zawodowych reprezentujących w/w pracowników. Nie wiem na co czekają, na litość ze strony pracodawcy czy na cud?? A najlepsze w tym wszystkim jest to że my maszyniści zachowujemy się tak jak by się nic nie stało. I tym samym dajemy przyzwolenie władzy na dalsze cięcia.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

M. Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 16-01-2011, 18:33   Ryczałt za kilometry w PKP IC Odpowiedz z cytatem

Wedlug światłych działaczy ZZ większość maszynistów zyskuje na wprowadzonej regulacji i tyle. A maszynisci umieją liczyć swoją kasę i kto może czym prędzej zwija swoje zabawki z tej jakże cudownej spólki. Swoją drogą PKP IC to bardzo bogata firma bo bez żadnych oporów pozbywa się najlepiej wyszkolonych ludzi a konkurencja przyjmuje ich z otwartymi rękami bo któz nie chciałby pozyskać ludzi ze wszelakimi uprawnieniami i autryzacjami na obsługę prawie wszystkiego co jezdzi po polskich torach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PinKi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2006
Skąd: jeszcze Polska

PostWysłany: 16-01-2011, 19:16    Odpowiedz z cytatem

Może wypowie się ktoś pracujący w przedsiębiorstwach poza PKP, co do wynagrodzenia przytoczonego powyżej maszynisty(jakie elementy się na nie składają). Odnoszę wrażenie, że niektórym całkiem się w d... poprzewracało.
Według mojej wiedzy we wszelkiego rodzaju spółkach przewozowych nie należących do grupy PKP, nikt się z nikim nie pieści, w przeciwieństwie do PKP, w którym "paski" wypłat można zwijać jak papier toaletowy- tyle na nich pozycji stanowiących księżycowe dodatki.
Pensja powinna się składać z maksymalnie kilku elementów:
- pensja zasadnicza (urealniona do odpowiedniej kwoty)
- dodatek stażowy (i tak w PKP o 50% wyższy niż w pozostałych firmach)
- premia stała (wypłacana w przypadku nie podpadnięcia w ciągu miesiąca)
- premia motywacyjna (z transparentnymi zasadami jej uzyskania)
KONIEC!

Obecnie mamy takie potworki jak:
- dodatek kilometrowy (chyba praca maszynisty polega na prowadzeniu lokomotywy, co wiąże się to z pokonywaniem określonych odległości- więc to są jego podstawowe obowiązki, a nie jakaś wyjątkowa sytuacja)
- dodatek za pojedynczą obsadę (tego nie jestem w stanie pojąć- powinny być wyznaczone linie, gdzie ta obsada ze względów bezpieczeństwa musi być podwójna i koniec).

Idąc tym tokiem rozumowania trzeba wprowadzić dodatki dla miliona innych zawodów:
- pracownik przy wielkim piecu w hucie /dodatek za przebywanie przy wielkim piecu/
- kierowca /dodatek za trzymanie kierownicy/
- sprzątaczka / za trzymanie mopa/
itd.
Ludzie opamiętajcie się!
Zatrudniając się gdziekolwiek, podpisujemy umowę o pracę i tam powinny być zawarte nasze prawa i obowiązki.
Gdyby przyjąć myślenie autora pierwszego postu należy ustalić dla wszystkich w naszym kraju jedną płacę zasadniczą i wymyślić masę dodatków do tej pensji.

Pozdrawiam

_________________
KIBLE NASZĄ PRZYSZŁOŚCIĄ!
TAK JESZCZE Z 50 LAT.P
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 16-01-2011, 20:27    Odpowiedz z cytatem

22.09.2010 w wątku Nowy ZUZP dla pracowników PKP IC, napisałem:

"...skutek nie podpisania nowego ZUZP w PKP Intercity S.A. przez dwa związki, jest taki, że szlag trafił dla ogromnej rzeszy pracowników 4 dni urlopu dodatkowego.
Ponadto nie znalazły w Regulaminach Wynagradzania swojego odbicia, postanowienia protokołu wprowadzającego, który to protokół gwarantował, że:

• pracownicy zwolnieni na czas nieograniczony z wymogu uzupełniania wykształcenia zachowują to uprawnienie.

• pracownicy, którzy zajmują stanowiska pracy, na których zgodnie z nowymi regulacjami wymagane jest wykształcenie wyższe niż obecnie posiadane nie będą zobowiązani do uzupełnienia wykształcenia.

• pracodawca deklarował, że w stosunku do pracowników, których wybrane elementy wynagrodzenia np. premia regulaminowa, dodatek funkcyjny, dodatek kilometrowy dla maszynistów instruktorów spowodowałyby obniżenie wynagrodzenia po wprowadzeniu ZUZP, dokona indywidualnego przeliczenia w celu zachowania równowartości dotychczasowego wynagrodzenia. Wszyscy którzy by ewentualnie stracili na wynagrodzeniu, dostaliby automatycznie wyrównującą podwyżkę w uposażeniu zasadniczym. Niestety, nikt nie dostanie wyrównania, za to wszyscy, stracą na wynagrodzeniach przy takich Regulaminach jakie wprowadzi pracodawca.

• strony wspólnie deklarowały rozpoczęcie negocjacji, dotyczących uregulowania w odrębnym porozumieniu negocjacyjnym zasad negocjacyjnych wzrostu wynagrodzeń w spółce.

strony również deklarowały, rozpoczęcie prac nad protokołem dodatkowym Nr 1, który regulowałby:
- zasady zmiany dodatku kilometrowego i dodatku za jednoosobową obsługę trakcyjną na wynagrodzenie zasadnicze plus pochodne;

- powiązanie urlopu dodatkowego w wymiarze 4 dni dla drużyn trakcyjnych z ekspozycją zawodową."

To wszystko było na wyciągnięcie ręki.

Ale tego nie będzie. Będzie za to figa z makiem.
Dla wszystkich bez wyjątku.

Komu to zawdzięczacie?


Gdyby wszedł w życie wynegocjowany a nie podpisany przez 2 organizacje ZUZP, to dodatek kilometrowy wyglądałby tak, jak poniżej. Stawki za kilometr, małe bo małe, ale wzrosły w stosunku do poprzednich razy dwa.
Były też słynne kilometry razy 300%, fakt, tylko za prędkość rozkładową prowadzonego pociągu, ale bez względu na to jaki lok. ciągnął pociąg.

Dlaczego i komu "dziękować" że tego nie będzie, i że w istocie niektórzy stracą, a nikt nie musiał stracić?
Odpowiedż poniżej.

Dod. kilom. ZUZP IC.JPG
Plik ściągnięto 427 raz(y) 49.53 KB

Dod. kilom. ZUZP ICa.JPG
Plik ściągnięto 305 raz(y) 45.33 KB

Pismo.JPG
Plik ściągnięto 142 raz(y) 62.39 KB


_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

M. Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 16-01-2011, 21:15   Ryczałt za kilometry w PKP IC Odpowiedz z cytatem

Tak, tak kolego Pinki widzę, że jesteś wybitnie zorientowany w systemie wynagradzania maszynistów więc jak nie znasz realiów to wstrzymaj sie z komentarzami, że się komuś w d... poprzewracało pensja podstawowa maszynisy w PKP IC to tak średnio 1600 zł brutto reszta to cała masa dodatków,które dziś są jutro ich nie ma bo jakiś pajac związkowy czegoś tam nie podpisze.Jak chcesz za tak ogromną kasę ganiać się po Polsce zdezolowanym złomem, który sypie się na potęge to IC chętnie Cię zatrudni właśnie rekrutację ogłosili. Dla porównania SKM Warszawa proponuje około 4500 brutto i porównaj sobie pracę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

traindriver2 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Zakład Zachodni

PostWysłany: 16-01-2011, 21:37    Odpowiedz z cytatem

Pinki. Ja też jestem za " gołą" pensją bez żadnych dodatków. Ale niech ta pensja będzie na odpowiednim poziomie a nie jałmużna. Obiecywano nam podwyżki a teraz nas okradają z pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 17-01-2011, 18:13    Odpowiedz z cytatem

Obiecanki, cacanki a g....., radość!!!
Napisz, co proponujesz zrobić, aby wywalczyć, co uważasz za słuszne.
Jeszcze nie czytałem ani nie słyszałem, żeby gdzieś szanowali robotnika, a chyba takim jest maszynista?, za to, jak sam siebie podle traktuje. Ma to, na co zasłuzył.
Inna sprawa, że nie wszyscy na takie traktowanie zasłużyli.

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 17-01-2011, 21:34    Odpowiedz z cytatem

Pinki dobrze to ujął - dzisiejsze wynagradzanie maszynisty przystoi do dzisiejszych czasów tak samo jak cylinder do świni.
Oporny jak zwykle nie chce dostrzec problemu tylko szuka na siłę uzasadnienia do tego co uzasadnić się nie da.
Z rozmów z maszynistami nie wynika, że problemem jest ryczałt - problemem jest jego WIELKOŚĆ!
Może skoro tak to należałoby przedstawić statystykę wypłacanego na sieci PKP dodatku kilometrowego - to powinien być punkt wyjścia do dyskusji. Dla konglomeratu warszawsko-krakowskiego czyli "śmietanki" wyrywających kasę za kilometry taka stawka ryczałtu jest nie do zaakceptowania. Wcale się nie dziwię - o wypłatach tych panów krążą na sieci legendy. Czy to, że ktoś prowadzi w tej samej spółce pociąg troszkę szybszy ( nie oszukujmy się 160 km/h to niewiele więcej niż 120 km/h Smile ) upoważnia do tego aby mieć te przysłowiowe 300%? Czy kryterium ma być "dochodowość" pociągu? A może symbol przed nim?
Od lat wiadomo kto nie przykładał ręki do reformy wynagradzania - na pewno tacy co zarabiali dużo - martwił się ktoś tymi co mają mało?
Tak więc ciekawy jestem co powiedzieli by adwersarze gdyby ten ryczałt wynosił np. 1.000 złotych?
Ja pracując cały miesiąc -stawiając się do pracy na każde żądanie i na na każdy pociąg -trakcja nie gra roli - jestem gorszy od tego co jeździ kilkoma pociągami i w o wiele lepszych warunkach niż ja - mam za kilometrym oszołamiające trzysta kilkadziesiąt złotych i to w porywach. Ile maja oni?
Tak więc nie dziwi mnie brak płaczu nad tym, że ktoś po protu mniej zarobi - TAK, MNIEJ ZAROBI - ja na dziś zarobię więcej.
Jedyny sposób na rozwalenie tej patologii to to co proponował Pinki - stała kwota za dyspozycję dla pracodawcy w normie godzin. Tak - już widzę ten wrzask, że to zasada równych żołądków. Nie musi tak być. Na dziś nikt się nie wzburza błazenadą w postaci premii motywacyjnej. To dopiero kuriozum!
Na takim rozwiązaniu skorzystamy wszyscy - oporny wiesz ile wtedy będzie za nadgodzinkę a ile teraz jest? To JAŁMUŻNA!
Więc nie rozpaczać - do roboty. To, że inni pójdą do innych przewoźników nie zawsze oznacza, że powodem odejścia były słabe zarobki - bardziej skundloną atmosferę i niewolnicze warunki pracy.
Wszędzie dobrze gdzie Nas nie ma. Pamiętam zachwyt tych co na starcie "rozpierduchy" szli do prywaciarzy - miodzio a potem wprost szukali dojścia aby wrócić.
Po ostatnich "doniesieniach" w o ilości odejść i "dezercji" w IC mam obawy, że Leszek i Krzysio będą musieli wrócić do jazdy. Ciekawe jak zmienia kabinę? Korytarz na spasione brzuszki może być za wąski. Wink

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 18-01-2011, 08:45    Odpowiedz z cytatem

gumis - witaj.

Myślałem że wyemigrowałeś. Tak nudno było bez Ciebie na tym forum.
Jak zwykle, zamiast o faktach, Ty o marzeniach, które mogą sie spełnić ale nie od razu.
Tradycyjnie już pominąłeś oczywiste fakty i z właściwą tobie "gracją", przeskoczyłeś na inny kwiatek.

Stałą pensję to mają u prywaciarzy. Mają też prawo. Do roboty.
Znam Ja takich, który się już najedli prywatnym chlebkiem i ... wracają.

Ty się nie obawiaj o Leszka i Krzysia. Oni przynajmniej mają szansę wrócić.

Nie wróci natomiast Józef ,(czy przypadkiem nie powinien już być na emeryturze, ale kto by z tej jałmużny wyżył), no i wódz naczelny rycerstwa Grzegorz, (też bez szans na powrót). Jak sam mówił ma w dowodzie w rubryce zawód wpisane: Przewodniczący na zawsze. Śmiech

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

M. Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 18-01-2011, 10:05   Ryczałt za kilometry w PKP IC Odpowiedz z cytatem

Gumiś na siłę próbuje wybielić pajacy, którzy nie podpisali nowego ZUZP, a dodatek kilometrowy był swoistym wyznacznikiem wydajności maszynisty, a tak mamy głęboki socjalizm wszystkim po równo obojętnie czy miesięcznie natłucze 10000 km czy tylko 100.Ja jestem tylko ciekaw czy Ci wszyscy tak dziś zadowoleni z ryczałtu tak samo będą happy jak im pracodawca wydłuży odcinki obsługi i będą popylać przez cały kraj za parę zeta.Nie jest sztuką przejechać na 12 godzin 100 km i chwalić ryczałt.A może Pan Gumiś przeniesie sie do konglomeratu warszawsko-krakowsko-poznańsko- katowickiego i zobaczy jaki to miód i do Poznania z Białgardu blisko. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

glukasz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Kwi 2009
Skąd: Polska

PostWysłany: 18-01-2011, 11:08   GUmiś-puchu marny Odpowiedz z cytatem

gumiś-czytając Twoje wypowiedzi już od dłuższego czasu;mam wrażenie że jesteś zakompleksionym małym człowieczkiem który nie przystoi do rzeczywistości..Zal mi Ciebie, bo nie potrafisz przyznać sie do błędu i siedzisz w tym gu...nie broniąc tego pseudo związku.Bez obrazy na epitety ale ręce opadają na to co czytam....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 18-01-2011, 22:34    Odpowiedz z cytatem

Drogi "M" - nie bronię tylko przyznaję im prawo do swoich opinii i decyzji.
Mieli takie prawo - skorzystali z niego. Nie jest to powód do tego aby wyzywać i szkalować ich na każdym kroku - ZZM to inna bajka, ich można. Język
To drogi "M" co proponujesz- żadnych zmian?
Mam rozumieć, że jest dobrze a będzie jeszcze lepiej ale pod warunkiem, że Tobie nie ubędzie?

Drogi oporniczku - nie tylko od prywaciarzy wracają - na Śląsku z IC do KD - w Warszawie z IC do KM a na przykład w Szczecinie z IC do "Cargo". Przy okazji pozdrawiam maszynistów ze Stargardu - już miejmy nadzieję nie Szczecińskiego.

Glukasz- nie ma obowiązku czytania - zawsze możesz przejść na stronę np. Zawsze aktualne
Tam możesz zawsze natrafić na trafne wypowiedzi w GM, ot choćby taka jak ta:
"Wiele spraw zapoczątkowanych w tym roku będzie nabierało tempa w roku przyszłym. W 2010 roku, mimo
restrukturyzacji poszczególnych firm i piętna kryzysu gospodarczego, udało się doprowadzić do tego, że nikt
z członków ZZM nie został zwolniony z pracy z przyczyn leżących po stronie pracodawcy."
Gratuluję dobrego samopoczucia - ciekawe co tak nabierze tempa w 2011? Chyba inflacja!

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ujd Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 12 Lip 2009

PostWysłany: 19-01-2011, 10:30    Odpowiedz z cytatem

W Białymstoku wracają z IC do Cargo i to nie byle kto sam przewodniczący ZZM bardzo dobry "fachowiec" i podobno został teraz MI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mechanik 38 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Sty 2011
Skąd: Poznań

PostWysłany: 19-01-2011, 10:34   Gumiś - czemu ciągle mieszasz!!!!!!! Odpowiedz z cytatem

Wprowadzony ryczałt całkowicie mija się z jego celowością. Dodatek kilometrowy był elementem motywującym, choć miał swe wady.
Gumiś mówisz, że zarobisz więcej - gówno prawda!!!!!
Nigdy nie otrzymasz całego ryczałtu!!!!
Są manewry, urlopy, praca za pomocnika!!!
Jak to możliwe , że ryczałt jest płacony tylko za 14 służb!!!
Ja mam w tym miesiącu 15 - wię jedną pracuję GRATIS!!!!!!!!
Gumiś posłuchaj siebie jakie Ty pierdoły gadasz!!!!
Tego nie można już czytać.

Przy ryczałcie dochodzi do absurdów!!!! Maszynista prowadzący poc. ICEX do Warszawy i z powrotem zarabia mniej niż maszynista prowadzący pociag w pojedynkę do Wrocławia i wracający pasażerem!!!!!!
To jest ta sprawiedliwość Gumiś????????????

Jeżeli chciało się mieszać w wynagrodzeniu, to trzeba było zrobić stałą pensję z tak zwaną premią motywacyjną określoną szczegółowo w regulaminie wynagradzania, żeby dostawali więcej Ci, którzy w dnaym Zakładzie spólki pracują bardziej efektywnie i ciężej. Ale to kwestia do dyskusji.

Pozdrawiam!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

M. Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 19-01-2011, 10:42   Ryczałt za kilometry w PKP IC Odpowiedz z cytatem

Drogi Gumisiu proponuję płacić za wykonaną pracę Za wydajność a nie tylko za to, że przyszło się do pracy i tym dla mnie była słynna kilometrówka teraz jest pole poisu dla dekowników co robić zeby się nie narobić a 42 zeta za służbę do kieszeni wpadło teraz są w cenie szychty na które w porzednim systemie nie było chętnych. Mam nadzieje, że dokładnie przeczytałeś zasady przyznawania obu dodatków czyli kilometrówki i tzw delgacji Twój zysk bedzie w ciągu roku iluzoryczny bo na urlopy to chyba czasem chodzisz a i choroba też może się przytrafić choć tego ostatniego nikomu nie życzę a wtedy masz wielką figę z makiem.Ryczałt za kilometry to ordynarne cięcie kosztów przez zarząd IC i tyle.Ta firma już dzis zjada własny ogon taboru już nie ma bo stoi w krzakach z braku rewizji, a zaraz nie będzie miała ludzi do pracy, a jedynym pomysłem na uzdrowienie sytuacji jest ciecie siatki połączeń.A nikt przy zdrowych zmysłach do pracy za 1600 zł brutto nie przyjdzie a nie zanosi sie na żadną rewolucyjną zmianę w systemie wynagradzania na dziś wyglada to tak,że najbardziej wydajnyh okradziono z kasy, a żeby nie było wielkiego dymu to innym teoretycznie parę złoty dołożono. Tylko,że to jest na chwilę w konglomeracie już dziś brakuje ludzi do pracy,wiec jest kwestią czasu jak pracy dołożą tym co tak zazdrościli kilometrówki i będą zasuwać za marne grosze. Ciekawe co wtedy powiedzą. A zwolennikiem zz w obecnej formie nie jestem bo dla mnie to banda nierobów pilujących tylko aby nikt nie naruszył ich interesów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 8 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl