Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Nowe połączenie z Warszawą
Autor Wiadomość

rob21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Maj 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 26-12-2010, 15:17    Odpowiedz z cytatem

Virakocha, weźmy pod uwage że dużo Głogowian jeździ przez Leszno Poznań to samo Zielona Góra jeżdzą przez poznań. Na pewno jeżeli mieli by połączenie bezpośrednie, jechali by bez przesiadek, a 30złotych które zapłaciłem za podróz z Głogowa to niedużo i czas jazdy przyzwoity. Polacy boją się przesiadek Smile a po zlikwidowaniu Warszawy do dzisiaj w dawnych godzinach pośpiecha odjeżdża PKS Głogów do Warszawy.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 26-12-2010, 15:57    Odpowiedz z cytatem

Japaw napisał/a:
Polaczenie przez Wroclaw bez sensu.to tak jak te szynobusy z Kostrzyna do Poznania przez Krzyz czyli dookola.

A gdzie te szynobusy do Poznania mają jechać? Przez Zbąszynek? Międzychód?
Pozatym co my tutaj wogóle tworzymy? Wrocław, Legnica, Milicz, Oleśnica. Przecież to są niesamowite, okrężne drogi! Dla kogo my "robimy" ten pociąg? Dla Zielonogórzan? Ci napewno woleli by jechać do stolicy przez Poznań-najszybciej.
Jeżeli już tak zachwalamy tą propozycję, to nie patrzmy też co ile ma mieszkańców, bo to nie oto chodzi.
"Żagań" czyli ten pospieszny ZG/Żagań/Legnica-Wawa już parę dobrych lat nie jeździ. Ludzie się odzwyczaili i widocznie tego proponowanego pociągu aż tak nie potrzebują, bo się o tym nie trąbi. Jest jak jest, tragedii nie ma. Faktycznie, Głogowianie by potrzebowali jakiegokolwiek transportu, wczesnym rankiem by zdążyć na TLK z ZG do stolicy. Pociąg, autobus, bus, cokolwiek. Można też skomunikować dawnego Bielika z tym TLK do Wawy, szkoda tylko ze wtedy mieszkańcy Nowej Soli nie będą mogli skorzystać z tej możliwości, za to Ci z Rudnej, owszem Rolling Eyes
Jest też wyjście aby poprostu przedłużyć TLK do Głogowa. Omawiam teraz jednak możliwości związane z PKP IC, a więc niepotrzebnie się produkuje, bo się nie da.
Teraz Leszno. Czy tam też jest tragicznie źle? Kto musi się dostać do Warszawy, poprostu będzie się musiał przesiąść w Poznaniu. Przecież pierwszy regio z Leszna do Poznania melduje się u celu o 5 godzienie, a więc ten ktoś ma dużo czasu by dostać się do Warszawy przed południem.
Wschowa i Krotoszyn. No cóż... żeby się przesiąść to jest rzeczywiście problem. Ale chyba nie bedziemy uruchamiać pociągu tylko dla tych miast? Jeżeli myślicie inaczej, to ja chce aby RE Mazowsze przedłużyć do Wolsztyna.
Co najlepiej zrobić? Zorganizować wczesnoporanny transport z Głogowa do ZG oraz skomnikować w OW pociągi i zwiększyć liczbę połączeń Głogów-Ostrów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Japaw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2010
Skąd: Kostrzyn nad Odrą

PostWysłany: 26-12-2010, 16:11    Odpowiedz z cytatem

Emillex napisał/a:
Japaw napisał/a:
Polaczenie przez Wroclaw bez sensu.to tak jak te szynobusy z Kostrzyna do Poznania przez Krzyz czyli dookola.

A gdzie te szynobusy do Poznania mają jechać? Przez Zbąszynek? Międzychód?


Po pierwsze nie szynobusy tylko EZT trasa przez Rzepin.Najkrotsza mozliwa trasa.Tylko ze mamy Gorzow ktory lezy maksymalnie w miejscu z ktorego wszedzie jest dookola i tez chce miec pociag do poznania.Niestety.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 26-12-2010, 16:21    Odpowiedz z cytatem

Niestety? Jakbyś nie wiedział to GW jest miastem wojewódzkim, 7 razy większym od Kostrzyna. Nie bądź takim egiostą. To właśnie Gorzów generje największe potoki. Jestem pewien że te 200 czy więcej osób które się cisną w tym szynobusie to w 80% Gorzowianie, bo tyle osób z Kostrzyna by nie jechało, w efekcie czego ten pociag przez Rzepin jechałby pusty, dublowałby się z regio z Frankfurtu lub poprostu by nie powstał, bo po drodze by miał miasta i wsie któe nie wygenerują dużego potoku podróżnych. To bez sensu. Ciesz się że wogóle masz to połączenie, bo równie dobrze, pociąg ten mógł startować z GW.
To tak jakbym chciał, aby pociągi z Wolsztyna do Poznania jechały tylko przez Zbąszynek, bo taką mam fanaberie.
Ciekawe co byś powiedział, gdybyś mieszkał w Gorzowie.
Koniec OT.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DawidCzerwiensk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Lis 2009
Skąd: Czerwieńsk/Krobia

PostWysłany: 27-12-2010, 00:02    Odpowiedz z cytatem

Z tym IR to zbyt prędko by było sie wychylac.
Najpierw : Zielona Góra - Leszno/Ostrów Wlkp

Często jeżdżę tą trasą i powiem że skomunikowania są tak zepsute, że do Leszna a dalej do Krobi wole jechac przez Poznań, i czas spedzic w pociagu niz na dworcu nudzac sie.

Na poczatek poruszyc sprawe w.w pociagu Regio ZG-Ostrow a potem IR.

_________________
zielona góra - ostrów wielkopolski WRÓĆ!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 27-12-2010, 12:22    Odpowiedz z cytatem

Damian Łódź, uzasadnij mi koszta eksploatacji spalinowozu, wtedy zacznę dyskusję.

pospieszny, LZPR posiada spalinowozy, możesz sprawdzić - nawet wagony w dobrym stanie posiada (w tym Az).

Bartuś, przyjrzyj się lepiej mapie Smile E-30 i moja proponowana trasa idą równolegle. Przestań mówić o okrążkach. I to żadne mikolstwo! Trasa 14 to zwykła trasa, tylko że bez druta do Krotoszyna! Podobnie Ostbahn, i jakoś PR uruchomiło na czas określony iR do Warszawy z Gorzowa na SU45!

Japaw, chociaż ty wiesz co LZPR posiada

Emillex, tu nie chodzi o to, że ludzie się odzwyczaili. Tylko chodzi o ofertę kolejową. Też szybko mogą przyzwyczaić się do nowego połączenia i jeszcze jedną rzecz Ci podpowiem. Poranne/wieczorne połączenie z Lesznem z Głogowa daje możliwość głogowianom dojazd do Poznania, a także wgłąb Polski. Wystarczy spojrzeć na statystyki sprzedaży biletów w PKP Głogów Smile


Zielona Góra - Głogów jako iR (Odrzanka na dzień dzisiejszy jest tania), Głogów - Leszno jako iR, Leszno - Krotoszyn jako iR (podmiana lokomotywy), Krotoszyn - Warszawa iR.

Przyjazd do Warszawy po 6 rano najlepiej.


Na dzień dzisiejszy już jest REGIO Głogów - Ostrów Wlkp, i w to miejsce dać iR.


Ponadto chciałbym jakąś współprace, nie tylko klepania w klawiaturę i wyciągając jeden wniosek jakim jest "niedasizm" lub wygórowane trasy [przez Wrocław?! Opanujcie się ludzie! Sami stwarzacie problem Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 27-12-2010, 15:42    Odpowiedz z cytatem

Każde pismo, projekt dotyczący poprawy sytuacji kolejowej w lubuskim popierać będę.
Cytat:
Na dzień dzisiejszy już jest REGIO Głogów - Ostrów Wlkp, i w to miejsce dać iR.

Bez przesady! Odetnijmy ludzi ze wsi od szybkiego transportu do miast... Chyba coraz częściej zapominamy, że istnieją jeszcze mieszkańcy wsi. Dużo osób by pewnie chciało by wszystkie pociągi jeździły od miast do miast, nie zatrzymując się na wsiach. Pamiętajmy co to kolej regionalna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 27-12-2010, 16:32    Odpowiedz z cytatem

No to się nazywa dyskusja Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 27-12-2010, 17:42    Odpowiedz z cytatem

xzielak, koszty jazdy lokomotywy spalinowej są znacznie droższe od prowadzenia pociągu elektrykiem.

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

BvL Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Lis 2008
Skąd: Głogów

PostWysłany: 28-12-2010, 02:05    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli chodzi o ekonomię poszperałem troszeczkę w odpowiednich książkach, i mając do dyspozycji charakterystykę jednostkowego zużycia paliwa w funkcji prędkości obrotowej najbardziej paliwożerne są silniki FIAT 2112SSF stosowane w SP/SU45 (moment największego spalania grubo przekracza 260 g/kWh a minimalne spalanie jednostkowe wynosi ok 225 g/kWh). Natomiast wśród silników ST43, ST44 i SU46 najbardziej ekonomicznym silnikiem jest W2112SSF montowany w SU46 (maksymalne jednostkowe zużycie wynosi 237 g/kWh a minimalne 208 g/kWh)

W temacie jest pomysł na IR Zielona Góra - Warszawa przez Ostrów Wlkp. Nie szarpiąc PR za portfele pomyślmy nad wykorzystaniem ekonomicznego diesla ze "swojego podwórka" którego dane techniczne pozwalają ciągnąć skład z przyzwoitą jak na PKP prędkością 90 km/h. Mowa o SU42, których PR ma dosyć (w dolnośląskim ZPR spotkamy SU42 502, 515, 529, 530, 537, 540 które w dużej większości stoją bezrobotne - obiegi? prosze bardzo: Jelenia Góra - Zielona Góra na Regio a potem IR Zielona Góra - Ostrów Wlkp). Średnie zużycie paliwa SM/SU42 oscylują na poziomie 224 g/kWh (dla porównania SU45 242,5 g/kWh a SU46 222,5 g/kWh - nie liczyłem całką bo mi się nie chciało Smile ). Patrząc po statystykach SU46 nie odbiega spalaniem od SU42, lecz niewątpliwie koszt utrzymania ze względu na gabaryty i masę dyskwalifikuje SU46.

Masa służbowa SU42 to niespełna 71 ton, a dwa wagony typu 111a dadzą całkowitą masę pociągu 150 ton, liczbę pasażerów 180 i długość zestawu lekko ponad 63 metry. Porównując propozycję od zarządu PR relacji Zielona Góra - Warszawa na ciężkich, elektrożernych ET22 i wagonach nasz pomysł nie jest jedynie bzdurą kierowaną tylko do MKoli lecz ciekawą propozycją dla wszystkich podróżnych.

Sprawa jest prosta, Zielona Góra, ważne miasto na mapach strategii transportu kolejowego posiada TLK do Warszawy i TLK do Gdyni. Oba pociągi jadą przez Poznań, więc dlaczego akurat tworzyć uparcie IR na trasie zdominowanej przez PKP IC, skoro można pomyśleć o mieszkańcach Nowej Soli, Głogowa, Wschowy, Leszna i Krotoszyna dając możliwość bezpośredniego dotarcia do stolicy. Wyżej wymienione miasta zyskałyby ponadto bezpośrednie połączenie z Łodzią (co może stanowić rekompensatę za utratę Poznania).

Jednak aby pomysł ten nabrał odpowiednich kolorów IR Prosna w rel. Wrocław - Warszawa musiałby być obsługiwany taborem klasycznym (w przypadku PR to ET22 i wagony - koniec z brzydkim kaczątkiem Śmiech Śmiech pozdrowienia dla tych którzy wiedzą o co chodzi Śmiech ). Planowany IR z Zielonej Góry stanowiłby łącznik do IR Prosny łączony/rozłączany w Ostrowie Wlkp. Spółka Przewozy Regionalne ma dosyć duże możliwości utworzenia relacji wagonowej (patrz wykaz IR stan wrzesień), więc spokojnie znalazłaby się jakaś para 3-wagonowego składu (obecnie jeżdżący EZT na tej trasie ma ok. 180 miejsc siedzących, a 3 wagony 111a pomieszczą 240 osób).

Na początek, na rozruch inwestycji wypadałoby ukłonić się w stronę studentów których nie brakuje w Zielonej górze, Głogowie, Lesznie, Ostrowie, Łodzi i Warszawie (ci którzy jeżdżą linią 14 widzą co się dzieje na czas nauki). Proponuję pomyśleć nad okresem kursowania, żeby początkowo nie był codzienny, bo wiadomo klienci nie rzucą się od razu na nowy pociąg, czasem do całkowitego przyjęcia pociągu potrzeba miesięcy panowie marketingowcy! Zatem w początkowej fazie kursowania, IR Prosna pojechałaby na EZT w dni: 1-4,6 natomiast w 5 i 7 pojechałaby na ET22-B-B-B. Łącznik Zielona Góra - Ostrów Wlkp. naturalnie wyruszałby w trasę w 5 i 7, pozostałe dni jako Regio skróconej relacji Zielona Góra - Ostrów Wlkp. (skomunikowany z Prosną) obsługiwany wielkopolskim szynobusem. Oczywiście planowany IR na całym swoim odcinku jechałby w taryfie Regio, tyle że na wagonach jadących bezpośrednio do/z Warszawy.

Mamy cały rok aby pomęczyć tym pomysłem betoniarnię PR Smile

_________________
"Opolskie, tutaj zostaję"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pablo_Żagań Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2010
Skąd: Żagań

PostWysłany: 28-12-2010, 10:37    Odpowiedz z cytatem

Szkoda tylko , że w swych wyliczeniach nie uwzględniłeś stawki jaką pobiera PLK za przejazd po danej linii, a zaręczam, że przejazd lokomotywą z wagonami jest kilkakrotnie droższy niż szynobusem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 28-12-2010, 11:27    Odpowiedz z cytatem

Pablo_Żagań, czyli co? Puszczamy na Warszawę SA105 z Zielonej Góry? Leciutki i bardzo ekonomiczny, a o wygodzie nie wspomnęSmile

KALKULACJA TRASY POCIĄGU

Rodzaj pociągu: pasażerski
Całkowita masa brutto: powyżej 60 t do 150 t

Całkowita długość trasy: 472.022 km
Wyceniona długość trasy: 472.022 km

Cena trasy: 2354.01 zł


Dla szynobusu SA105 Wink

Całkowita długość trasy: 472.022 km
Wyceniona długość trasy: 472.022 km

Cena trasy: 1903.78 zł


Tyle to kosztuje na dzień dzisiejszy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pablo_Żagań Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2010
Skąd: Żagań

PostWysłany: 28-12-2010, 13:10    Odpowiedz z cytatem

xzielak widzę że czytasz bez zrozumienia, albo czytasz to co chcesz aby było napisane. Przecież ja nie napisałem ani słowa o tym, żeby zamiast wagonowego składu puścić szynobus. Chodziło mi raczej o to, że jest to nieopłacalne dla przewoźnika, a do kosztów wyliczonych przez BvL (swoją drogą ja bym nie śmiał tak dokładnie podawać liczb zużycia paliwa jeszcze na tych starych trupach Śmiech ) należy jeszcze dodać właśnie stawki dostępu PLK do danej linii.
Nie łudźmy się, że jakakolwiek firma będzie jeździć tylko po to aby generować straty i to jeszcze w czasach gdzie wszędzie oszczędzają. Co innego, żeby naprawdę ten pociąg był zapchany na całej trasie i to co dziennie. Ale czy ktoś z Was potrafi to założyć w ciemno?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

BvL Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Lis 2008
Skąd: Głogów

PostWysłany: 28-12-2010, 13:40    Odpowiedz z cytatem

Czy jest na sali ekonomista z krwi i kości? Very Happy Proszę niech ktoś wyliczy takie warianty:

1. Zielona Góra - Warszawa przez Poznań, cały czas pod drutem, tabor ET22-Bdhpumn-Bdhpumn-B (kwota wynajmu lokomotywy + eksploatacja lokomotywy + dostęp do torów masy powyżej 200 ton - stawka dostępu do europejskiej magistrali E20 o wyższym standardzie)

2. Zielona Góra - Ostrów Wlkp (łącznik) przez Leszno o masie zestawu nie przekraczającej 150 ton + brak wynajmu lokomotywy + eksploatacja lokomotywy + dostęp do torów jedynie państwowego znaczenia

Sprostuję poprzednie posty napisane przez Kolegów:
- dane o spalaniu pochodzą z podręcznika z lat 70 Very Happy
- liczenie dostępu do torów dla łącznika powinno być wykonane tylko dla odcinka Zielona Góra - Ostrów Wlkp., gdzież dalej skład będzie oczywiście cięższy za sprawą wagonów z Wrocławia

Staram się porównać IR Mazowsze które zaplanowane było na ciężkim i nieekonomicznym składzie z ET22 przez Poznań wytrasowany ważnym ciągiem transportowym E20 a IR na lekkich własnych SU42 linią 14.

Nikt nie jest Nostradamusem aby przepowiedzieć losy frekwencji, ale z tego co wiem istnieje w ekonomii zasada: żeby zarabiać to trzeba pierw stworzyć, a nie siedzieć z zawiniętymi rękoma i czekać na lepsze jutro. Przykłady już mamy: uruchomiono na magistrali E30 IR które mimo dublowania się ze składami IC potrafią na siebie zarobić, przede wszystkim IR Wielkopolanin.

_________________
"Opolskie, tutaj zostaję"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pablo_Żagań Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2010
Skąd: Żagań

PostWysłany: 28-12-2010, 14:04    Odpowiedz z cytatem

A skąd PR Zielona Góra weźmie loka na obsługę tego połączenia? Z kosmosu? Ilość taboru spalinowego w LZPR jest z tego co mi wiadomo na styk aby objeździć dotychczasowe obiegi. I czy ktoś orientuje się co do prędkości i czasów jazdy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl