Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Następny
Monopol KD na Dolnym Śląsku?
Autor Wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-03-2015, 10:53    Odpowiedz z cytatem

audrin napisał/a:
nie wyobrażam sobie pojedynczego 31WE np. po 15 albo 16, kiedy podwójny EN57 do Rawicza/Leszna odjeżdża napchany po brzegi.

A jak nie ma być napchany, jak pociągi jeżdżą tam obecnie średnio co 1,5 h. Po zakończeniu remontu E-59 liczba pociągów się zwiększy, może będą jeździć nawet co pół godziny.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

audrin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Cze 2010

PostWysłany: 10-03-2015, 12:49    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000, UMWD uświadomił mi (przy okazji konsultacji społecznych dot. tworzenia RJ), że nie zamierza zwiększyć taktu na linii rawickiej w godzinach popołudniowego szczytu i że w zupełności wystarczy takt godzinny... Chyba że zmienią zdanie, w co po cichu wierzę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 15-03-2015, 05:54    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Koleje Dolnośląskie podpisały z marszałkiem województwa dolnośląskiego umowę na wykonywanie przewozów na Dolnym Śląsku w latach 2015-2022.

Szczegóły:
http://bip.umwd.dolnyslask.pl/plik.php?id=35806

A oto powód podpisania wieloletniej umowy z KD:

http://www.kolejedolnoslaskie.4bip.pl/index.php?idg=7&id=98&x=95

KD zadłużą się w banku na kwotę 52,4 mln zł (plus odsetki). Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie wieloletnia umowa z UMWD na świadczenie kolejowych przewozów regionalnych, czyli nasze podatki.

Kredyt zostanie przeznaczony na zakup Impulsów z Newagu:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23530/Koleje-Dolnoslaskie-podpisaly-umowe-na-5-Impulsow.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 12-08-2015, 19:58    Odpowiedz z cytatem

Koleje Dolnośląskie stawiają na własny tabor.

Przewidujemy, że już na początku przyszłego roku wyeliminujemy konieczność korzystania w sytuacjach kryzysowych ze wsparcia taborem innych przewoźników – podały na Facebooku Koleje Dolnośląskie.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/24199/Koleje-Dolnoslaskie-stawiaja-na-wlasny-tabor.html

---

30 proc. więcej pasażerów Kolei Dolnośląskich.

Koleje Dolnośląskie w I półroczu 2015 r. przewiozły ponad 2,5 mln pasażerów - to blisko 70 proc. ogółu pasażerów przewiezionych w roku ubiegłym i więcej niż spółka przewiozła przez cały rok 2013. W ciągu całego roku spółka chce przewieźć 5 mln pasażerów.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/25423/30-proc-wiecej-pasazerow-Kolei-Dolnoslaskich.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 17-09-2015, 14:31    Odpowiedz z cytatem

Potencjalnie kolejny krok w kierunku monopolu KD:

http://www.rynek-kolejowy.pl/59425/przewozy_regionalne_zastanawiaja_sie_nad_sprzedaza_dolnoslaskiego_i_malopolskiego_oddzialu.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jaro96 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Mar 2016
Skąd: Lubań

PostWysłany: 11-03-2016, 17:27    Odpowiedz z cytatem

@MK_Wro Jak Pan by zobaczył, że akurat w Małopolsce może być szybciej sprzedane, bo tam jest rzadsza sieć szkieletowa kolei a na DŚ jest gęszcza. Tu się zastanawiam nad poł. z Wrocławia do Międzylesia, Oleśnicy, Kluczborka, Ostrowa Wlkp. , Opola czy ZG kiedy to wiele kas może będzie zamknięte a co z połączeniami? Ja uważam że KD przejmie tylko by musiało dokupić wiele EZT na obsługę wielu tras. Tym bardziej że na wielu liniach (powiat: Oleśnicki , Milicki , Kłodzki czy na trasie Linii 273 ) Powinien się odbyć remont. Przykładem dobrej zmiany był remont linii Wrocław-Poznań co skutkowało że pojawi się tam KD do Rawicza. Ja kiedyś korzystałem jak do Wrocławia z Mamą jechałem (2005) to ja z PR nie byłem zadowolony. Kasa w Lubaniu była tylko jak PR posiadają EZT co mają 25-40 lat, to ja się nie dziwie że przyjdzie moment kiedy to KD "wygryzie" PR. Niestety ale tak to będzie na DŚ wyglądało. Szkoda akurat pracowników PR. Jak ktoś woli PR to będzie musiał pojechać do innego województwa. Tylko niech poprawią KD połączenie Zgorzelec - JG.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 12-03-2016, 12:22    Odpowiedz z cytatem

Sytuacja na Dolnym Śląsku jest dość klarowna. Połączenia stykowe z sąsiednimi województwami będą obsługiwać PR-y (poza nielicznymi wyjątkami), a połączenie wewnątrz województwa KD. Dlatego los dolnośląskiego oddziału Przewozów Regionalnych jest już raczej przesądzony. Planowany zakup 13 EZT-ów i ewentualne dalsze modernizacje EN57 pozwolą spokojnie przejąć linię Wrocław - Międzylesie, połączenia do Wołowa i Głogowa, resztę Jelcza oraz Oleśnicę. Do tego dojdą jeszcze reaktywacje połączeń na linii Legnica - Lubin - Rudna Gwizdanów oraz Jelcz Miłoszyce - Wrocław Sołtysowice, ale wszystko to jest wykonalne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jaro96 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Mar 2016
Skąd: Lubań

PostWysłany: 12-03-2016, 16:44    Odpowiedz z cytatem

Ma Pan racje że może tak być.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 04-04-2016, 15:23    Odpowiedz z cytatem

Rozmowa z Piotrem Rachwalskim, prezesem KD:

http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,19595603,miasto-tylko-deklaruje-a-nic-nie-robi-dla-kolei-aglomeracyjnej.html

I reakcja kolejarzy z PKP:

zzmk.jpg
https://www.facebook.com/rkzzm/
Plik ściągnięto 349 raz(y) 100.41 KB


_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 04-04-2016, 20:31    Odpowiedz z cytatem

Lekką ręką Pan Prezes ciężkie słowa rzuca...

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-04-2016, 19:10    Odpowiedz z cytatem

Śmieszy mnie ta odpowiedź pana Miętka w części dotyczącej faworyzowanie KD kosztem PR-ów. Przewozy Regionalne wciąż obsługują około połowy połączeń na Dolnym Śląsku dostając większą stawkę za pckm od KD, a ile nowego taboru zakupiły?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 05-04-2016, 22:47    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000, faworyzowanie KD przez UMWD jest naturalną konsekwencją struktury własnościowej w spółkach kolejowych. Beton związkowy z PKP doskonale o tym wie tylko udaje głupiego. Zawsze dba się o swoją własność a nie o cudzą. UMWD jest właścicielem KD w 100 proc., natomiast w PR do zeszłego roku UMWD posiadał zaledwie 7,3 proc. przy czym ten udział zmniejszył się po objęciu 51 proc. udziałów w PR przez Skarb Państwa (poprzez ARP). Teraz udział UMWD w PR wynosi niecałe 4 proc.

W co więc ma inwestować UMWD jak nie w KD? We własną spółkę kolejową, czy w postpekapistowską studnię bez dna, w której panoszy się roszczeniowy i niereformowalny beton związkowy?

I jeszcze jedno, panie Miętek. Prezes Rachwalski nie skalał własnego gniazda tylko wasze. Jego gniazdem są KD, a nie PKP. Wy sami (mówię o związkowcach z PKP) wystarczająco dużo sracie we własne gniazdo, nieustannie i od wielu lat! Przykłady można mnożyć, ale to nie miejsce na to. Na tym forum przez 10 lat opisano wiele związkowych przekrętów w spółkach PKP - kto chce to sobie poszuka i poczyta.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

matias32 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Wrz 2009
Skąd: Miasto nad Odrą

PostWysłany: 06-04-2016, 20:40    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000

A ile KD zakupiło nowego taboru , odpowiem Ci nie.kupili ani jednej sztuki.
Tabor kupił urząd marszałkowski za pieniądze podatników .
Fajnie jest lansować się na cudzy koszt.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-04-2016, 21:36    Odpowiedz z cytatem

matias32, szynobusy z Pesy i stare EZT z PR kupił UMWD i nieodpłatnie udostępnił KD, a wcześniej PR. Natomiast Impulsy i Linki formalnie kupiły KD i są one własnością KD. Rzecz jasna KD nie miały własnych wypracowanych środków finansowych na zakup nowego taboru, bo jest to fizycznie niemożliwe (z czego mają uzbierać? ze sprzedaży biletów?). Zresztą tak samo jest w przypadku PKP IC, PR i wszystkich innych kolejowych spółek samorządowych, które żyją z dotacji. Źródłem finansowania nowego taboru dla KD były dotacje z UMWD, dotacje z UE oraz kredyty bankowe. Z Impulsami dla KD jest dokładnie tak samo jak z Pendolino dla PKP IC. Z tą różnicą, że KD wspomogły polską firmę, a PKP IC francuską.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-04-2016, 22:03    Odpowiedz z cytatem

Uzupełniając powyższe, to zakupy były z dopłat do przewozów, a należy przypomnieć, że Przewozy Regionalne dostają wyższą dopłatę niż KD. Za te pieniądze KD kupiły kilkanaście sztuk nowego taboru, a PR-y równe zero. No ale centralę w Warszawie i przewozy na Podlasiu i Lubelszczyźnie, gdzie stawki za pckm są dużo niższe, trzeba jakoś opłacić...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 13 z 14 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl