Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
5 EZT dla Lubelskiego
Autor Wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 06-11-2011, 14:44    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
asynchrony zużywają dużo mniej prądu niż zwykłe napędy (zwracają do sieci)


Prądu zużywają odrobinę mniej, a żeby zwrócić do sieci, trzeba mieć komu oddać. W gęstym ruchu aglomeracyjnym nie zawsze to nawet wychodzi, a co dopiero przy małej częstotliwości.


Cytat:
Nie mogli go zrobić tak jak dla łódzkiego z LEDami ?

Zbędny bajer. Ostatnio nie widziałem, żeby to w ogóle działało/było włączane.

_________________
Le FleuR
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

clone Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Paź 2011

PostWysłany: 06-11-2011, 21:48    Odpowiedz z cytatem

A jak się ma sprawa z czasem jazdy? Zwykłe kibelki mają vmax ponoć 110 km/h. EN57AL 120 km/h. Wg PLK na odcinku Adampol-Rejowiec maksymalna prędkość jazdy wynosi właśnie 120 km/h. Nie wiem na ile te informacje są wiarygodne, ale czy można się spodziewać jakiegoś skrócenia czasu jazdy? Nie wiem jak szybko jeżdżą szynobusy na tym odcinku, ale czas jazdy z Rejowca do Lublina szynobusem jest krótszy o 9 minut od EN57 (czy o 6 postojów mniej robiłoby taką różnicę).

Wiem, że to ogólnie kwestia może 1 czy 2 minut. Ale każda minuta jest cenna ;]. Poza tym dobrym pomysłem byłoby uruchomienie chociaż jednego typu pociągu w rodzaju REGIO+, ale to już temat na osobną dyskusję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 07-11-2011, 08:00    Odpowiedz z cytatem

Wprowadzenie silników prądu przemiennego umożliwia blisko
dwukrotne zwiększenie mocy napędu, co może umożliwić
uzyskiwanie przez EN57 prędkości do 120 km/h (ograniczonej
konstrukcją mechaniczną wózka, a nie możliwościami napędu)
oraz uzyskanie przyspieszenia rozruchu 1,0–1,2 m/s2, porównywalnego
z przyspieszeniami uzyskiwanymi w zespołach trakcyjnych
nowej generacji. Niemniej ważne jest zastąpienie klasycznego
rozruchu oporowego rozruchem częstotliwościowym, co
w warunkach bardzo częstych zatrzymań w ruchu regionalnym –
a szczególnie aglomeracyjnym – może przynieść znaczące
oszczędności energii, szacowane na 30–40% mocy zużywanej
aktualnie na cele trakcyjne zespołu.

Znalazłem to gdzieś na necie w pracy o asynchronach w En57- piszą, że oszczędność w zużyciu prądu wynosi nawet 30-40%, czyli całkiem sporo.
Zastanawiam sie dlaczego jeszcze nikt nie pomyślał o produkcji Akumulatorowych zespołów trakcyjnych z silnikami asynchronicznymi- z pewnością byłyby jeszcze tańsze w eksploatacji niż szynobusy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

REXus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Maj 2010
Skąd: Żelistrzewo

PostWysłany: 07-11-2011, 11:54    Odpowiedz z cytatem

lubelak195 napisał/a:
może przynieść znaczące
oszczędności energii, szacowane na 30–40% mocy zużywanej
aktualnie na cele trakcyjne zespołu.

To jest wróżenie z fusów, zależy od zbyt wielu czynników, by to oszacować. Na pewno oszczędność na liniach z dużą ilością przystanków jest znaczna.

Można też to policzyć, z całkiem niezłą dokładnością, ale wątpię, by ktokolwiek w urzędach to robił.

lubelak195 napisał/a:
Zastanawiam sie dlaczego jeszcze nikt nie pomyślał o produkcji Akumulatorowych zespołów trakcyjnych z silnikami asynchronicznymi- z pewnością byłyby jeszcze tańsze w eksploatacji niż szynobusy.

I tylko w eksploatacji - solidne akumulatory są tak drogie, że sumaryczny koszt używania pojazdu (wyprodukowanie, koszty eksploatacji i koszty napraw wraz z wymianą części) kilkukrotnie przewyższyłby koszt SZT.

Taka wizja jednak gdzieś pozostaje, prawdopodobnie do czasu dopracowania i upowszechnienia ogniw paliwowych, kiedy to zaczniemy żegnać się z olejem napędowym.

_________________
... już pociąg będzie dyszał, powiesz krótko - mamy czas...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 07-11-2011, 12:47    Odpowiedz z cytatem

kamiloroń napisał/a:
.... czy nie można wszystkich EN57 przerabianych na asynchrony oznaczać jako EN57A-xxxx? To AL jest jak ni pies ni wydra.....


Jeżeli każdy zamawiający wymyśla swój standard, to trzeba je jakoś odróżnić.
AKM - asynchrony wg pomysłu KM, występujące również w Łódzkiem
AL - asynchrony wg lubelskiego.

A zatem AC lub A - asynchron w wersji uniwersalnej, bez udziwnień regionalnych?
Dla odmiany SKM 3M nie stosuje dodatków w postaci liter.

Pozostaje kwestia dlaczego 3xxx.
W popularnej encyklopedii znalazłem takie wpisy:

"... seria od numeru 3001. EZT wyprodukowane na eksport, które wróciły do Polski. Obecnie jednostki 3001 i 3002 po modernizacjach w Mińsku Mazowieckim jeżdżą w barwach SKM w Warszawie."

oraz

"Kilkanaście jednostek zostało w roku 1964 wyeksportowanych do Jugosławii. [...] Niektóre egzemplarze wróciły do Polski i znalazły się w taborze SKM w Warszawie (EN57-3001, 3002) i UM Województwa Łódzkiego, wypożyczone dla Przewozów Regionalnych (EN57AKM-3003…3005)."

Wygląda na to, że obecnie seria 3xxx, to jednostki zmodernizowane kompleksowo przez ZNTK MM, w tym w części pochodzące z ex Jugosławii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 07-11-2011, 15:32    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Znalazłem to gdzieś na necie w pracy o asynchronach w En57- piszą, że oszczędność w zużyciu prądu wynosi nawet 30-40%, czyli całkiem sporo.


Na linii typu Warszawa - Otwock albo SKM Gdańsk - Rumia, to jest szansa na te 30% (przy włączonej rekuperacji i każdorazowym zwrocie do sieci, co nie jest niestety oczywiste).
Przy rozkładzie dostosowanym do EN57AL/AKM (czyli pod większe przyspieszenie rozruchu), oszczędność względem EN57 będzie te 2-3 minuty na tych 30 kilometrach (przy 120km/h), ale oszczędności w prądzie nie będzie w zasadzie w ogóle. Zauważalne oszczędności byłyby przy prędkościach do 50km/h (do tej prędkości EN57 klasyczny bierze najwięcej prądu, a EN57AKM/AL najmniej - potem wszystko się odwraca).

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

clone Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Paź 2011

PostWysłany: 07-11-2011, 16:28    Odpowiedz z cytatem

Ale trzeba wziąć pod uwagę to, że rozkład konkretnych kursów będzie ułożony pod konkretne pociągi. A przecież to wcale nie takie łatwe. I wtedy nawet szybsza jednostka nie będzie mogła pokazać swoich możliwości, właśnie przez ograniczenia narzucone przez ten rozkład. Trzeba mieć nadzieję, że decydenci z PR i PLK jak najlepiej dostosują kursowanie pociągów na lubelskich torach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 07-11-2011, 22:15    Odpowiedz z cytatem

Tych jednostek będzie tylko pięć, są to modernizacje podobnie prototypowe, jak nowe pociągi. Należy spodziewać się usterek, przynajmniej w początkowym okresie eksploatacji.
Jeżeli kurs rozpisany na EN57AL będzie musiał obsłużyć zwykły EN57, to będą opóźnienia.
Dlatego na szybsze kursy ja bym na razie poczekał, zobaczymy jak się będą sprawować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

FranzMaurer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2011

PostWysłany: 07-11-2011, 22:44    Odpowiedz z cytatem

Słynne "Chorwatki" (EN57-3001 i 3002 ) już nie jeżdżą w barwach SKM Warszawa Smile.. obecnie jeżdżą po śląskich torach w barwach Kolei śląskich Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

thassos Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Wrz 2009
Skąd: Lyck

PostWysłany: 09-11-2011, 08:49    Odpowiedz z cytatem

http://www.rynek-kolejowy.pl/28592/Lubelskie_Przybeda_wojewodzkie_EN57.htm

to informacja o sprzęcie do Lublina
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arclight Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2008
Skąd: Lublin

PostWysłany: 02-12-2011, 17:35    Odpowiedz z cytatem

Trzy pierwsze przyjechały -> http://www.kolejowylublin.cal.pl/?p=1796

_________________
"Jedna jest wiara! Gagar i Tamara!"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Dresio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Paź 2010
Skąd: Rejowiec Fabr.

PostWysłany: 02-12-2011, 18:42    Odpowiedz z cytatem

Nawet ktoś je nagrał Very Happy
http://www.youtube.com/watch?v=CrJ1YAc_dAU
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arclight Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2008
Skąd: Lublin

PostWysłany: 03-12-2011, 16:47    Odpowiedz z cytatem

EN57AL-3006 zadebiutował dziś jako Regio 1126 na trasie z Lublina do Dęblina.

http://lgk.cal.pl/details.php?image_id=11810
http://lgk.cal.pl/details.php?image_id=11808

_________________
"Jedna jest wiara! Gagar i Tamara!"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 04-12-2011, 17:18    Odpowiedz z cytatem

A przy okazji, czy EN57-3001 i 3002 zostały przemalowane na schemat Kolei Śląskich? I czy już jeżdżą, czy dopiero wyjadą od nowego rozkładu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawel-fly Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Cze 2011

PostWysłany: 27-12-2011, 12:58    Odpowiedz z cytatem

czy mógłby ktoś podać na których obiegach kursuje do Dęblina
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl