Zbyt "różowo" to widzisz. Jedynym realnym wyjściem bez nie potrzebnych ceregieli typu stare i awaryjne lokomotywy SU42 było by wydzierżawienie przez PR od Niemców autobusów szynowych VT642. U nich stoi w "krzakach" tego multum bo nie mają roboty. A u nas z powodzeniem mogły by jeździć na trasie Wrocław - Zgorzelec. I podejrzewam że lepiej by na tym wyszło ekonomicznie.
maszynista, pomysł dobry, ale jest jeden podstawowy problem. Beton UTK dopuścił do ruchu w Polsce tylko kilka sztuk VT642 i są to te sztuki, które obsługują połączenia Wrocław - Dresden.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
kowal331, niczym się nie różnią. Problem tkwi w samym UTK, który ma jakieś chore przepisy. Niemcy ciągle narzekają na nasz UTK i jego absurdalne wymagania, bo tabor DB Regio zamiast jeździć i zarabiać to musi jechać do Polski na jakieś bzdurne miesięczne testy i próbne jazdy, po to, żeby w tym czasie betoniarze z UTK i PKP mogli sobie dokładnie obniuchać pojazd i pobawić się nową "zabawką". Niemcom to się nie kalkuluje.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
maszynista, z SU42 bylby jeszcze jeden problem- stosunkowo niska predkosc konstrukcyjna. Nie byloby to problemem na odcinku Jelenia Gora- Zebrzydowa (30-60 km/h na szlaku), ale odcinek Zebrzydowa- Zgorzelec to minimum 120 na szlaku, a polsat pojedzie maksimum zaledwie 90. Do tego jest zjawisko przenoszenia rezonansu z loka na wagony, ale to jest do zniesienia.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Powinno być tak jak w przypadku samochodów,jedna homologacja ważna w całej Europie,przecież takie drobiazgi jak radio da się wymienić na bieżąco.Nie potrzeba do tego długotrwałych badań.Na szczęście UTK nie wymaga badań "niszczących"...
Ja myśle że problem nie leży w samym UTK tylko w przewoźniku czyli w samym PR. UTK da się przekonać podstępem , chociaż by takim że wydaje licencje i dopuszczenia byle komu i byle gdzie (de facto podmiotom które nie posiadają nawet taboru ani ludzi). Problemem jest władza w DZPR i UMWD w której "beton" nawet nie chciał by słyszeć o takim pomyśle i szukali by "dziury w całym". Pamietajmy że dopóki "beton" rządzi w PR i UMWD dobro pasażera nie będzie sie liczyć.
Pamietajmy że dopóki "beton" rządzi w PR i UMWD dobro pasażera nie będzie sie liczyć.
Beton rządzi także w KD, więc na Dolnym Śląsku mamy przejebane potrójnie, jak nigdzie w kraju. Efekty są widoczne aż nadto. Prawie 30-procentowy spadek liczby pasażerów w ciągu roku mówi sam za siebie. Ciekawe jaki spadek będzie w tym roku?
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
No tak, ale każdy kraj ma wybór kogo wpuszczać na tory. A wyobrazasz sobie, jakby DB jeżdzało na nasze linie, mając jedynie niemiecką licencję?
A tak wchodzą w kooperację z PR.
Kooperacja powinna być też z IR Wrocław-Praha, i to pociag powinein byc tak jak do Drezna PRu, i kursować jako IR Orlice.
To że SU42 wibruje to doskonale wszyscy wiemy. Ale skoro doszukujemy się minusów to już znalazłem kolejny - agregaty ogrzewcze na tych lokomotywach są bardzo awaryjne i kto to będzie serwisował skoro producentem tych agregatów jest Caterpilar. Przyznajmy się bez błędu że te lokomotywy to wżód na d.... dla PR-u. Gdyby jeszcze było wszystko po staremu że serwis i wyposażenie zapewniała lokomotywownia w Węglińcu to ok. A poza tym na odcinku Węgliniec - Zgorzelec jest rozkładowa 120 i trzeba by zatrudniać SU46 a co za tym idzie Cargo by sobie odpowiednio policzyło za to. Jedyne wyjście to VT642 lub jakieś inne szynobusy.
Przecież przeglądy w JG wykonuje szopa Cargo. Nie ma z tym najmniejszych problemów więc SU 42 śmiało mogą hulać do Legnicy przez Lwówek, tak ja w roku ubiegłym hulały do Szklarskiej czy Zgorzelca. Potrzeba tylko dwóch wagonów.
Bonifas, ja mialem pomysl, zeby zrobic JG-Zgorzelec po lwoweckiej na SU42 jako podsyl skladu z Jeleniej na Zgorzelec- Wroclaw. maszynista, ja celowo nie wspominalem o SU46, zeby cala relacja byla polsatem. Tyle ze rozklad automatycznie trzeba pod polsat liczyc, czyli handlowa na E30 jakos 80 km/h ze wzgledu na maksymalna polsatu 90 km/h (przy ktorej pewnie nie da sie juz nic odczytac ze wskaznikow, bo wszystko sie trzesie :-D). Tak wiec desiro to ostatnia deska ratunku. Albo sciagnac nieco szybsze SP32.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum