PLK zwiększą komfort dla podróżnych na kolejnych 15 stacjach i przystankach
Windy na stacji Kępno, nowe wiaty, oznakowanie oraz udogodnienia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się na 15 stacjach i przystankach – to m.in. jest przedmiotem umowy za blisko 100 mln zł zawartej dziś przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Inwestycja realizowana jest przy współfinansowaniu UE z programu POIiŚ.
Niebawem rusza modernizacja linii Zbąszynek – Czerwieńsk.
PKP PLK rozpoczyna prace na linii ze Zbąszynka do Czerwieńska. Na poprawę standardu podróży przeznaczono ok. 106 mln zł. Inwestycja realizowana jest w ramach RPO województwa lubuskiego.
W ramach inwestycji pasażerowie zyskają w Babimoście i Sulechowie wyższe perony, które ułatwią wsiadanie do pociągów. Będą ławki, wiaty i czytelne oznakowanie. Dla osób mających trudności z poruszaniem przewidziano pochylnie. Pojawi się antypoślizgowa nawierzchnia ze ścieżkami naprowadzającymi.
Linia kolejowa Toszek – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle to jedna z najważniejszych tras towarowych na Górnym Śląsku. Zapewnia m.in. transport węgla z kopalń Rybnickiego Okręgu Węglowego do portów w Szczecinie, Świnoujściu i Gdyni.
Podpisano umowę na studium wykonalności dla rozwoju sieci kolejowej w Małopolsce.
PKP Polskie Linie Kolejowe wraz z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego podpisały umowę z wykonawcą na opracowanie studium wykonalności, które określi najważniejsze inwestycje na liniach kolejowych w regionie w najbliższych latach.
Na co idą miliardy na remonty torów, skoro pociągi jeżdżą coraz wolniej?
Nowe połączenia Warszawa - Poznań, więcej pociągów na trasie Warszawa - Kraków: to tylko kilka sukcesów, którymi PKP Intercity chwaliło się przy prezentacji nowego rozkładu jazdy. "Spółki Grupy PKP realizują bezprecedensowe programy inwestycyjne, dzięki którym polska kolej zyska oblicze na miarę XXI wieku" - to już cytat ze sponsorowanego artykułu, który pojawił się m.in. w magazynie "Do Rzeczy" (numer z 3 lutego 2019).
Zarządzająca torami spółka PKP PLK chwali się 76 miliardami złotych, które wyda do 2023 roku. Tak naprawdę, pomimo trwających od lat remontów, pociągi w Polsce nie przyspieszyły, a czasami jeżdżą wolniej.
PKP PLK: Znamy plan rozwoju sieci na najbliższych 20 lat
Plan inwestycji PKP PLK do roku 2040 jest wart ponad 250 miliardów złotych. W jego skład wchodzą zarówno modernizacje istniejących linii, jak i budowa nowych. Wiele inwestycji nie ma jednak jeszcze nawet dokładnie określonego zakresu. W finansowaniu ogromną rolę mają odgrywać fundusze unijne.
Na linii kolejowej nr 94 łączącej Kraków ze Skawiną trwają prace budowlane przy przystankach kolejowych. W Opatkowicach powstaje całkowicie nowy obiekt, a przystanek w Sidzinie jest modernizowany. Już w przyszłym roku będzie można uruchomić szybkie połączenia z centrum Krakowa. Dzięki inwestycji podróżni skorzystają ze sprawnych i wygodnych połączeń aglomeracyjnych.
Już niebawem szybciej i bezpieczniej ze Szczecina do Poznania.
Na linii Poznań – Szczecin powstają dostępniejsze perony i bezpieczne przejścia podziemne. Wykonawcy układają tory i montują sieć trakcyjną. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach Krajowego Programu Kolejowego warta jest ok. 4 mld zł i współfinansowana z programu unijnego CEF „Łącząc Europę”.
Przyszła modernizacja linii 8 od Skarżyska przez Kielce do Kozłowa z większym zakresem prac
PKP Polskie Linie Kolejowe zwiększyły zakres prac do wykonania dla zaplanowanej na najbliższe lata modernizacji linii 8 pomiędzy stacjami Skarżysko Kamienna – Kielce – Kozłów. Wstępem do korekty planów jest zlecenie zwiększonego zakresu projektowania dla linii.
Będzie studium wykonalności modernizacji linii kolejowych Tłuszcz - Ostrołęka i Kutno - Płock.
2 czerwca 2020 r. w obecności wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały dwie umowy za ponad 7 mln zł na przygotowanie studium wykonalności modernizacji dwóch mazowieckich linii kolejowych z Tłuszcza do Ostrołęki oraz z Kutna do Płocka. Planowane inwestycje zwiększą możliwości i atrakcyjność podróży koleją oraz usprawnią przewóz towarów. Przewidywane jest zwiększenie prędkości pociągów i poprawa przepustowości linii z Tłuszcza do Ostrołęki oraz budowa dodatkowych torów na trasie z Kutna do Płocka.
PKP PLK modernizują linię Łódź Kaliska – Zduńska Wola.
Trwają prace modernizacyjne na linii kolejowej Łódź Kaliska – Zduńska Wola. W ramach inwestycji w Pabianicach i Kolumnie powstanie nowy peron, przebudowana zostanie stacja Lublinek, a nad Nerem wykonawca wybuduje most. Całość kosztować będzie 387 mln zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum