Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Medycyna pracy - odstępstwo od wymogów
Autor Wiadomość

woland Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lis 2008

PostWysłany: 05-12-2010, 15:52   Medycyna pracy - odstępstwo od wymogów Odpowiedz z cytatem

Czy ktoś orientuje się czy można dostać odstępstwo od wymogu I kat. słuchu jako maszynista.
Za podpadziochę Confused zostałem odstawiony i chciałbym teraz wrócić. Niestety, mam osłabiony słuch i w sumie nie wiem czy mam się starać o takie odstępstwo i czy w ogóle jest to mozliwe?

_________________
SZTUKATERIA ELEWACYJNA- www.wmb.pl
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PAN Buchalter Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Kwi 2009

PostWysłany: 05-12-2010, 18:22    Odpowiedz z cytatem

Nie liczyłbym na odstępstwo. Chyba ze trafisz znajomego lekarza:)

_________________
2010 - 3656 km
2011 - 604 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

syrenka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 30 Sie 2008
Skąd: Wielka Polska

PostWysłany: 05-12-2010, 18:49    Odpowiedz z cytatem

Neutral
Z całym szacunkiem, ale nie wiem, czy chciałabym jechać pociągiem z maszynistą ze stępionym słuchem, wiedząc jeszcze, ze załatwił sobie zdolność u znajomego lekarza...
woland, mam nadzieję, że po prostu wydobrzejesz, i że zmiana jest odwracalna, ale raczej nie licz na jakieś fory.

_________________
Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

nynuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Lis 2010
Skąd: Tychy

PostWysłany: 05-12-2010, 20:00    Odpowiedz z cytatem

Dla mnie to prawdę mówiąc poza słuchem i wzrokiem kolejowa służba zdrowia to jedno wielkie walenie ściemy. Wszystko żeby kasę ktoś wziął Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Rozwaliłbym to w cholerę.

_________________
PKP PLK - SWOJE KADRY BETONUJEMY PROFESJONALNIE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 05-12-2010, 20:16    Odpowiedz z cytatem

Poczekajcie parę lat - kiedyś wo wojska brali tylko ludzi z kategorią A, teraz na zawodowego biorą nawet z D. To samo będzie na PKP - jak za 3-5 lat zacnie brakować ludzi, to maszynista będzie mógł nosić okulary i aparat słuchowy (bo w nich widzi/słyszy doskonale).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 05-12-2010, 20:45    Odpowiedz z cytatem

Czyli jest szansa dla takich jak ja Very Happy Mnie nie przyjmą bo mam kategorię D z powodu trwałego uszkodzenia słuchu. Noszę aparaty słuchowe w których słyszę niemal idealnie, bez nich tez słyszę, dużo gorzej ale do poruszania się wśród ludzi itd to bez aparatów sobie radzę...

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 05-12-2010, 21:26    Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o aparaty, to zakład pracy indywidualnie powinien, uprzedzam, powinien podchodzić do Twojej sprawy. Jeśli masz niedosłuch na poziomie powyżej 10.000 Hz to na poziomie mowy słyszysz bardzo dobrze i nie ma to wpływu na Twoje rozumienie mowy ludzkiej. Jednak, jeśli masz np ubytek słuchu na poziomie 2.000 Hz, powiedzmy 20 dB i w dół, to hmm, gorzej.

Na razie na PKP pracy nie znajdziesz, bo tam trzeba mieć 1 kategorię słuchu i wzroku. Ale u prywaciarza (jak Lotos, Orlen) pewnie nie będzie problemu. Co do wojska - nie wiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 05-12-2010, 22:00    Odpowiedz z cytatem

U mnie ubytek jest w przedziale -20dB do -60dB. Mowę mam rozwiniętą dobrze, słuch straciłem w wieku 6 lat, gdy mowa była już dobrze rozwinięta. Kontaktu z ludźmi nie mam jakoś szczególnie ograniczonego. Normalnie mogę się komunikować z drugim człowiekiem nawet na odległość kilkunastu metrów.

W PKP wiem że nie dostanę pracy, interesowałaby mnie jak już praca w Arrivie na stanowisku kierownika pociągu. W aparatach słuchowych będę słyszał co na drugim końcu szynobusu u kogoś w komórce słychać, tak dobrze ściągają głos Smile Miałbym jakieś szansę na taka pracę ?

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

nynuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Lis 2010
Skąd: Tychy

PostWysłany: 06-12-2010, 00:23    Odpowiedz z cytatem

Tutaj masz warunki:

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU1)

z dnia 4 września 2007 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie wykazu stanowisk bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego i warunków, jakie powinny spełniać osoby zatrudnione na tych stanowiskach oraz prowadzący pojazdy kolejowe

(Dz. U. z dnia 19 września 2007 r.)


Poza tym zanim zostaniesz kierpociem musisz popracować min rok jako konduktor.

_________________
PKP PLK - SWOJE KADRY BETONUJEMY PROFESJONALNIE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Aaalisha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-12-2010, 08:59   

Za sterami lokomotywy będzie siedział mechanik w okularach, jako kierownik pociagu lub konduktor człowiek z aparatem słuchowym, rewident będzie chodził o kulach... Ej ludzie nie róbcie z kolei zakładu dla niepełnosprawnych... Są określone wymogi, które nie powinny mieć odstępstw. Od tego czy ktoś ma w porządku badania zależy bezpieczeństwo podróżnych.
Każdy kto podejmuje codzinną służbę musi być wypoczęty, zdrowy i trzeźwy, ale przede wszystkim musi być zdrowy.
Powrót do góry

woland Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lis 2008

PostWysłany: 06-12-2010, 10:22    Odpowiedz z cytatem

Hmm, z tego co słyszałem istnieje taka możliwość. Wszak wzrok jest bardziej ważny w pracy maszynisty niż słuch. To po pierwsze. A po drugie pracowałem jako maszynista ponad dwadzieścia lat i na ostatnich badaniach lekarz sam powiedział że gdybym dalej robił badania na stanowisko m-ty badania bym przeszedł z
I kat. a przy badaniach wstępnych niestety mogę otrzymać tylko II kat. Zresztą z własnego doświadczenia wiem że ważniejszy jest wzrok niż słuch.
Syrenka:
Cytat:
Z całym szacunkiem, ale nie wiem, czy chciałabym jechać pociągiem z maszynistą ze stępionym słuchem, wiedząc jeszcze, ze załatwił sobie zdolność u znajomego lekarza...

Ja nic nie mówiłem o załatwianiu na takie postępowanie jestem zbyt uczciwy a słuch maszyniście jest potrzebny głównie do słuchania podawanych mu informacji przez radiotelefon (który zawsze można pogłośnić). Dlaczego można jeździć w okularach a w aparacie słuchowym już nie Sad

_________________
SZTUKATERIA ELEWACYJNA- www.wmb.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

syrenka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 30 Sie 2008
Skąd: Wielka Polska

PostWysłany: 06-12-2010, 14:35    Odpowiedz z cytatem

Nie, Ty nie mówiłaś. Nawiązywałam w tym miejscu do postu Pana Buchaltera.

P.S.
Nie liczyłabym na żadne odstępstwa jeśli chodzi o rozporządzenie MI. Mało tego - słyszałam, że kolej chce wrócić do bardziej obostrzonego systemu szkoleń na kierpocia. Min. dwa lata szkoleń + egzamin państwowy. Jeśli to prawda, to nie przewiduję, żeby ulgowo traktowano również maszynistów.

_________________
Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Szymek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: IC: Zakład Zachodni

PostWysłany: 06-12-2010, 20:07    Odpowiedz z cytatem

I tak najbardziej wymagająca okulistyka jest chyba w Poznaniu Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl