Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Małopolski Zakład Przewozów Busowych!
Autor Wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 10-11-2011, 08:39    Odpowiedz z cytatem

Póki co busy jako paliwa nie używają śmieci, plastiku, odpadów wytwarzanych w gospodarstwach domowych i wszystkiego co wpadnie do rąk myślącym inaczej mieszkańcom nie tylko powiatu Żywiec.
Cytat:
jeśli nie zmieni się ta mentalność to smog będzie niedługo pewnie jedną z atrakcji turystycznych

Dodam choroby i wyjazdy do lekarzy z nimi związane a wtedy bez pociągów zostają o ironio busy?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 13-11-2011, 23:42    Odpowiedz z cytatem

Większość z uczestników tej dyskusji uważa chyba, że PR-y są samotną wyspą na morzu. Tymczasem PKS-y bankrutują, busiarstwo ma się coraz lepiej. Jest i tańsze i szybsze. Nie stać nas by wozić kilka osób pociągiem do Żywca czy Biecza, jeśli macie ochotę spokojnie możecie sobie pociąg wynająć albo założyć spółkę i obsługiwać takie odcinki. Powodzenia. Bawcie się, ale za własne pieniądze. Nas podatników nie stać na to aby wozić powietrze. Kolej ma służyć pasażerom, inwestujmy tam gdzie ma to sens- patrz kryniczanka- gdzie busy można jeszcze pokonać a nie w linię gdzie pies z kulawą nogą z pociągu nie skorzysta.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 13-11-2011, 23:46    Odpowiedz z cytatem

Problem w tym, że to nie jest, że ludzie z pociągów tam nie korzystają, tylko, że oferta została wygaszona, gdyby wydłużyć składy do Gorlic/Jasła, poprawić godziny i skomunikowania to dopiero wtedy można by powiedzieć: "Panowie zrobiliśmy wszystko co w naszej mocy, ale lidzie wciąż nie jeżdżą - mordujemy połączenie". PR Kraków idzie po linii najmniejszego oporu.

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 13-11-2011, 23:50    Odpowiedz z cytatem

Ofertę wygaszono nie z powodu tłumów w pociągach a z powodu braku zainteresowania nimi. Każdy ma samochód, do pracy często jedzie się też busem. Jedynie na kluczowych liniach kolej się jeszcze trzyma.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 14-11-2011, 18:06    Odpowiedz z cytatem

Powiem tak gdyby oferta była dopasowana do ludzi to co zdrowo myślący człowiek by wybrał:
1.Mały ciasny bus w wiekszości przypadków śmierdzący z palącym kierowcą i przekroczoną ilością osób jadący po dziurawych drogach
2.Pociąg z dużą ilością miejsca, z zakazem palenia, coraz częściej po modernizacji lub nowy, bez uciążliwego zapachu pach kierowcy i innych...
Wszystko zaczęło się lata temu od rozkomunikowań-każdy kolejarz to powie...Potem lata braku inwestycji i mamy sytuację jaką mamy...

Przkład:
Relacja Żywiec-Sucha nie ma sensu ale Żywiec-Kraków ze skomunikowanym Zwardoniem jak najbardziej-wczorajbyłem w Zwardoniu i po raz kolejny widziałem ten sam widok-wyjazd ze Zwardonia na Edycie asynchro o 11.31 w Rajczy brak miejsc, w Milówce 130% frekwy, około 30 osób w czechowicach do pociągu w Oświęcimiu a w Oświęcimiu te same osoby w pociąg do Krakowa...co jade do Zwardonia to ta sama sytuacja się powtarza...
Jest zapotrzebowanie ale ślepowrony urzędnicy tego nie wiedzą.
Każdą linię da się ożywić-trzeba tylko chcieć...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 15-11-2011, 00:52    Odpowiedz z cytatem

A o bezpieczeństwie to zapomniałeś? Pociąg wielu kojarzy się z dresiarstwem i ze złodziejami w składach i to jest faktyczny problem, masa osób z tego powodu omija kolej, poza tym bus często podwozi niemal pod drzwi. Skoro to taki świetny biznes możesz spokojnie uruchomić za własną kasę przewozy na tej linii. 4 sprzedane bilety na skład pokryją może 0, 5% kosztów, pozostaje znaleźć Ci brakujące 99,5%. Uwielbiam ludzi chcących wydawać cudze pieniądze, jak się bawić to za własną kasę. Półki co nie przedstawiłeś żadnych argumentów, że po pojawieniu się pociągu w tej relacji rzeczywiście będzie społeczne zainteresowanie. Kilku kolejarzy to za mało.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 15-11-2011, 10:17    Odpowiedz z cytatem

W taborze niskopojemnym sa kamery. Szynobusy moga jechac szybciej niz en57. Koszty są niższe. Mamy PWDC wiec przy dobrym rozkladzie (czas odjazdu i skomunikowania )mamy zwrot (wiekszosci) kosztow.

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 15-11-2011, 11:34    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
A o bezpieczeństwie to zapomniałeś? Pociąg wielu kojarzy się z dresiarstwem i ze złodziejami w składach i to jest faktyczny problem, masa osób z tego powodu omija kolej, poza tym bus często podwozi niemal pod drzwi. Skoro to taki świetny biznes możesz spokojnie uruchomić za własną kasę przewozy na tej linii. 4 sprzedane bilety na skład pokryją może 0, 5% kosztów, pozostaje znaleźć Ci brakujące 99,5%. Uwielbiam ludzi chcących wydawać cudze pieniądze, jak się bawić to za własną kasę. Półki co nie przedstawiłeś żadnych argumentów, że po pojawieniu się pociągu w tej relacji rzeczywiście będzie społeczne zainteresowanie. Kilku kolejarzy to za mało.


Rozumiem twoją frustrację tym, że poza kryniczanką mogły by być w Małopolsce jeszcze inne linie, no ale to twój problem...
Jeżdże dużo pociągami i częściej natykam się na Sokistów w środku niż na dresiarstwo a korzystam głównie z PR.
Jeżeli kilkudziesięciu ludzi robiących "kółeczko" Żywiec-Czechowce-Oświęcim-Kraków zamiast Żywiec-Kraków przez Suchą nie jest dla ciebie argumentem to nawet nie mam zamiaru cie przekonywać...idziesz utartą drogą swojego świata więc w nim pozostań...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Miluś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 15-11-2011, 11:43   

Cytat:
Pociąg wielu kojarzy się z dresiarstwem


Taaaaaaak??????

No faktycznie wielu skarży się na bród, złodziei, spóźnienia i takie tam, ale o dresiarstwie to pierwsze słyszę. Ja bym koleżance wraz z kolegą Rover proponowałbym założenie busiarskiego forum Wink Nie wiem czy takowe istnieje, ale jest szansa, że bylibyście pierwsi Wink

Poza tym faktycznie sama relacja Żywiec- Sucha Beskidzka nie am większego sensu, ale Żywiec- Kraków/ Zakopane to jak najbardziej, wręcz taka relacja jest pożądana. To samo z Bielsko Biała- Wadowice, też durna relacja, pociąg przynajmniej do Kalwarii Zebrzydowskiej Lanckorony powinien jechać i tam byc skomunikowany z pociągami na Kraków i Zakopane. Poza tym relacja zamiast w Bielsku to mogłaby się zaczynać np w Wiśle, czy Cieszynie, no ale to już taka sfera marzeń Wink
Powrót do góry

zycho Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Kraków

PostWysłany: 15-11-2011, 18:48    Odpowiedz z cytatem

http://news.komunikacja.krakow.pl/lokalne/8292,1,artykul,autobusy_bez_badan.html

Autobusy bez badań

MAŁOPOLSKA. Samorządy nie radzą sobie z organizacją przewozów na regionalnych liniach autobusowych. Nie prowadzą analiz, mają problemy z wydawaniem licencji i nadzorem nad firmami przewozowymi, źle rozliczają refundację ulg ustawowych.

To najważniejsze wnioski Najwyższej Izby Kontroli, która sprawdzała, jak urzędy marszałkowskie i starostwa wywiązują się z obowiązku organizowania pasażerskich przewozów autobusowych. Badaniem objęto lata 2009-2010.

Według NIK nieprzestrzeganie przepisów ustawy o transporcie zbiorowym jest powszechne, wynika m.in. z braku przygotowania urzędów do wykonywania swoich zadań oraz nierzetelnego wykonania obowiązków. Opieszałość urzędników miała wpływ na to, że 10 proc. kontrolowanych przez NIK autobusów było w tak fatalnym stanie technicznym, że konieczne było zatrzymanie dowodów rejestracyjnych. Kontrolerzy znajdowali przewoźników bez licencji i podstawiających pojazdy inne niż autobusy.

Jednym z najczęściej wymienianych złych przykładów jest starostwo tatrzańskie. To tam wydano licencje, pomimo że 12 autobusów (na 30 skontrolowanych) nie posiadało aktualnych badań technicznych. Również urzędnicy tego urzędu wydali zezwolenie na linię Zakopane - Dolina Kościeliska, choć wniosek w tej sprawie był niekompletny.

W powiecie wielickim zatwierdzono rozkład jazdy, którego przestrzeganie - według NIK - stanowiłoby zagrożenie bezpieczeństwa podróżnych. Wyliczona na jego podstawie średnia prędkość to 66,7 km/h i to bez uwzględnienia czasu postoju na 10 przystankach, podczas gdy dopuszczalna prędkość na planowanej trasie przejazdu wynosiła 50 km/h. W powiecie tatrzańskim czas przejazdu na 28-kilometrowej trasie Zakopane - Bukowina Tatrzańska - Polana Palenica został określony na 29 minut (co daje prędkość 57,9 km/h) i to przy 16 przystankach na trasie

Grzegorz Skowron
http://www.dziennik.krakow.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kraina_solvati Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2010
Skąd: Kraków

PostWysłany: 15-11-2011, 19:54    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A o bezpieczeństwie to zapomniałeś?


Chciałbym zaznaczyć, iż kierowcy busów jeżdżą w tak szalony sposób, że włos się jeży na głowie, a uszy więdną od przekleństw wypluwanych przez nich z ich czystych i sprawnych technicznie maszyn. Jestem studentem i wiele osób wypytuje się mnie z utęsknieniem o nowe połączenia kolejowe, a Gorlice są bardzo często wymienianym miastem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 15-11-2011, 20:17    Odpowiedz z cytatem

Jazda jazdą, ale jak jakiś dres da Ci w twarz wrażenia gwarantowane. Szynobus ok, ale ile ich masz w regionie? A tak poza tym to niby przy kilku kolejarzach szynobus ma być rentowny? Na kryniczance szynobus ma sens, w przypadku tej linii pamiętajmy, że w niektórych kursach w tej relacji poza obsługą jeździły dwie, może trzy osoby. Zgody na drugi Biecz nie będzie, gdy nie ma kasy na pomoc niedożywionym dzieciom na pewno nie będziemy wozić powietrza za ciężkie pieniądze. Macie Panowie jakieś wiarygodne badania, że pociąg jest potrzebny, że pasażerowie będą nimi zainteresowani, że będzie inaczej niż przed wprowadzeniem KKA? Ze zwykłego chciejstwa linia się nie utrzyma a obecnie poza chciejstwem żadnych argumentów tutaj nie przeczytałem.
@Miluś jesli uważasz mnie za wroga kolei to chyba niestety funkcjonujesz już w totalnej abstrakcji kiedyś zwanej PRL-em. Pociąg tam jeździł niezależnie od tego czy był potrzebny czy też nie. Czas porzucić złudzenia, że pod każdą zagrodę będzie podjeżdżał codziennie skład. Panowie proponuję słowo ekonomia odmieniać przez wszystkie przypadki. Gdzieś opłaca się pociąg, u Was nawet na szynobus nie ma chętnych. Kasy na kolej więcej nie będzie i musimy środkami racjonalnie gospodarować. Nie będzie tak, że do Tarnowa z Krakowa pasażerowie będą się tłoczyć w jednym kiblu ponieważ jakiś kolejowy fanatyk uwielbiający wydawać cudzą kasę wymyślił sobie dla kilku osób np. szynobus. Państwo na to kasy nie ma, ale jeśli jeden z drugim ma zbędne środki proszę bardzo- skład możesz sobie wynająć i sprzedawać bilety Very Happy. Zobaczy jaki to biznes, ale będzie się bawił za własną kasę.
Nie ma nic przeciwko temu by pociągów było więcej, ale pieniędzy jest tyle ile jest i samym centrum kryzysu nie będzie ich więcej. Kolej nie może funkcjonować w oderwaniu od ekonomii, co da się zrobić za te same pieniądze jest jak najbardziej wskazane- mam tutaj np. na myśli świetny pomysł z relacją Kraków- Ostrowiec Św.. koszty te same a pasażerów na pewno będzie więcej.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Miluś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 15-11-2011, 20:43   

Moja droga, skoro obecnie tymi starymi rzęchami EN57 na linii Bielsko Biała Główna- Wadowice podróżuje ok 30-40 osób ( niejednokrotnie liczyłem frekwencje) to daje sobie uciąć to co mam najcenniejsze, że znajdą się ludzie na szynobus, bo każdy wybierze wygodny i sprawny szynobus, od rozpadającego sie busa. Poza tym uważam, że pociągi z Bielska nie powinny kończyc biegu w Wadowicach tylko co najmniej w Kalwarii Zebrzydowskiej, by przesiąść się na SKOMUNIKOWANE pociągi do Zakopanego lub Krakowa. Ale szczerze mówiąc dla linii 117 najlepszym rozwiązaniem byłyby pociągi z Bielska do Krakowa. Może ewentualnie do Zakopanego jakiś uruchomic, ale te to z Bielska przez Żywiec powinny jeździć. Poza tym moja droga królowo krakowskiego busiarstwa pragnę cię poinformować, że na kolej patrzę jako PASAŻER a nie MK, bo jako pasażer ŻĄDAM pociągów do Bielska i Krakowa z mojego Andrychowa, bo opróczmnie mnóstwo innych ludzi jeździ w tych kierunkach i niemal wszyscy moi znajomi ( którzy tak się interesuja koleją, jak ja fizyką kwantową- czyli w ogóle) sgodnie twierdzą, że przydałoby się więcej pociągow do Krakowa z Andrychowa (czy Bielska), bo busy sa strasznie niewygodne i niebezpieczne. Oczywiście nie zmienię zdania, że szynobusy tu są idealne i odpowiedni tak. No parę punktów na linii 117 jest do remontu. Gwarantuję ci, że ta linia ma potencjał i znajdą się pasażerowie, ale na pewno nie dla pociagu z Bielska do Wadowic o 14:00 po choine komuś pociąg o tej porze. Więc zanim zamkniesz tą linię, to zastanów się nad potrzebami pasażerów i odmień ekonomie przez wszystkie przypadki, bo pociagiem z Bielsk o 14:00 nikogo nie zachęcisz. 3 parami pociągów tez nie, więc nowy rozkład to jedno wielkie dno, bo UMWM i MZPR mają gdzieś kolej w Małopolsce, interesuje ich tylko województwo krakowskie. Nie potrafią partacze porządnie zająć się tematem, tylko wszystko na odczep się.

[ Dodano: 15-11-2011, 20:46 ]
Cytat:
Jazda jazdą, ale jak jakiś dres da Ci w twarz wrażenia gwarantowane


Ty się chyba z Andromedy urwałaś Laughing równie dobrze moge od dresa dostać przy kościele, po wyjściu z pracy, idąc do domu ulicą czy wychodząc ze sklepu. Więc nie opowiadaj BZDUR o dresach panujących w pociągach, bo więcej można ich spotkac w nocy pod komisariatem policji niszczących tamtejsze lampy i kosze na śmieci niż w pociągach Laughing
Powrót do góry

CottonwoodEN71 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 15-11-2011, 21:27    Odpowiedz z cytatem

Post użytkownika zycho, jest doskonalą ripostą na teksty niektórych użytkowników o wygodzie i bezpieczeństwie busów.

Kolejna sprawa to: mam ochotę napisać "Nie ma chętnych na samolot z Krakowa do Bielska" - tak jak wg niektórych z Was nikt nie chce jeździć pociągami na tej czy innej linii. Moje zdanie odnośnie samolotów jest prawdziwe. Tyle, że nie ma takiego produktu na rynku nawet. Tak jak produktem z prawdziwego zdarzenia nie jest pociąg jadący w godzinach, w których nie ma zapotrzebowania na niego - takie jest prawo rynku. Nie jest to też pociąg jadący znikąd donikąd lub "ogryzek" jak historyczne relacje: [Stróże - Biecz, Stróże - Nowy Sącz, Spytkowice - Wadowice, Spytkowice - Trzebinia, Sucha - Żywiec, Skawina - Oświęcim, Oświęcim - Trzebinia, Krynica - Plavec itd...]. To były olbrzymie błędy merytoryczne osób odpowiedzialnych za rozkład. A błędów marketingowych było więcej: nieodpowiednia promocja lub jej brak, oraz brak odpowiednich działań zarówno w fazie dojrzałości produktu [rozkłady w okolicy roku 1992 były ponoć najlepsze w historii, jednak wbrew regułom rynku, zamiast w tej fazie zmniejszać cenę produktu (co prawda rośnie koszt jednostkowy, ale przy jednoczesnym wzroście dochodów z produktu w wymiarze całościowym], dodatkowo nie zareagowano odpowiednio na pojawiającą się konkurencję [dalszy wzrost ceny za przejazd: a prawa marketingu mówią że w tej fazie lepiej dać klientowi 2 w cenie 1 niż go stracić!), jak i w fazie schyłku, kiedy zrobiono wiele rzeczy bez wcześniejszego rozeznania rynku [chore relacje (j.w.) i rozkłady (np. Katowice - Sucha Besk. z 30 min. postojem w Spytkowicach), dzielenie relacji, brak skomunikowań, brak zielonego pojęcia o rejonach ciążenia pasażerskiego, lub zrobiono je za późno[np. pociągi prostudenckie to moda ostatnich paru lat dopiero].
Powiemy sobie "tak, kolej tu i tu nie ma sensu" dopiero wtedy, kiedy wszelkie możliwości naprawy sytuacji zostaną wyczerpane - a tego nawet nie próbowano robić. Z punktu widzenia marketingu wszystko zrobiono na opak. Teraz dobrze nie jest, ale przynajmniej jakość wnętrz taboru się poprawia [seria 2000, modernizacja a la 2000 czy takie jak kieleckiej "edytki"], co z punktu widzenia bezpieczeństwa ma jednak drugorzędne znaczenie [o ile nie łamią się mostki w przejściach międzywagonowych i wieszaki nie spadają na głowę] bo jeśli chodzi o zapewnienie standardów bezpieczeństwa jest dobrze (mówię o czestych wizytach taboru w PRST Sucha Beskidzka).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 16-11-2011, 14:44    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
Ofertę wygaszono nie z powodu tłumów w pociągach a z powodu braku zainteresowania nimi. Każdy ma samochód, do pracy często jedzie się też busem. Jedynie na kluczowych liniach kolej się jeszcze trzyma.

Serio? To polecam lekturę tabeli 131 SRJP 1999/2000 i 2000/2001. Koronnym przykładem na zaprzeczenie Twojej tezy był pociąg wyjeżdżający w rozkładzie 2000/2001 z Gorlic do Zagórzan kilka minut przed 14, tak aby w Gliniku być na 13.59 (!!!). Wspaniały czas żeby zdążyć z pracy o 14 na pociąg, prawda? Teleportacja. Ja dobrze pamiętam jakie tłumy wsiadały w Gliniku do tego pociągu, kiedy wyjeżdżał z Gorlic kilka minut, ale po 14. Wystarczyła ta jedna zmiana żeby pocišg przyjechał do Zagórzan praktycznie pusty! Ludzi z pociągów w Gorlicach wygoniono, i to rękami "kulejorzy".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 7 z 10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl