Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Małopolski Zakład Przewozów Busowych!
Autor Wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 06-12-2010, 19:03    Odpowiedz z cytatem

Oj Loker marzyciel z Ciebie Ale pozytywnie. Raczej MZPB na to niepójdzie, im zależy na udupeniu i zakopianki i Kryniczanki, co dobitnie pokazuje nowy rozkład. A niestety i tarnów też kroją...

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 17-05-2011, 14:02    Odpowiedz z cytatem

Władze PR Kraków nieugięte w sprawie autobusów

Mimo próśb i apeli, władze PR Kraków wydają się być nieugięte z sprawie funkcjonującej z Żywca do Suchej Beskidzkiej kolejowej komunikacji autobusowej – pisze „Kronika Beskidzka”. Jak zauważa tygodnik, za powrotem normalnego kursowania pociągów są wszyscy – mieszkańcy, samorządowcy i spółka PKP PLK. Przeciw jest jedynie Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych.

Jak podkreśla gazeta, gdy w połowie 2009 r. na trasie z Żywca do Suchej Beskidzkiej pojawiły się autobusy, początkowo tłumaczono taką decyzję problemami taborowymi. Później jednak Ryszard Rębilas, dyrektor PR Kraków przyznał, że pociągi zastąpiono autobusami, bo tak jest po prostu taniej.

Przedstawiciele PKP PLK przyznają, że linia z Żywca do Suchej potrzebuje remontu. Dodają jednak, że nie ma obecnie żadnych przeszkód, by wznowić tam ruch pociągów. Pozwoliłoby to również ustrzec infrastrukturę przez zdarzającymi się coraz częściej kradzieżami. – Jako odpowiadający za stan torów deklarujemy, że nie ma żadnych technicznych przeszkód, aby na trasę powróciły pociągi. Nie da się natomiast ukryć, że przydałby się remont torów – mówi Włodzimierz Zembol, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Nowym Sączu.

Według szacunków Zembola, na remont trasy tak, aby pociągi mogły osiągać przynajmniej 50 km/h, potrzeba ok. 20 mln zł. To pozwoliłoby pokonać dystans z Żywca do Suchej Beskidzkiej w czasie 1 godziny, a z Krakowa do Żywca w czasie 2 godzin i 20 minut. Jak zauważa Zembol, już taki czas przejazdu jest konkurencyjny wobec autobusów. - Ale abyśmy mogli starać się o pieniądze, to musimy wykazać, że tamtędy jeździ jakiś pociąg. Już mieliśmy sytuację, gdy wpakowaliśmy 40 mln zł w odcinek Kalwaria Zebrzydowska – Wadowice, a parę miesięcy później spółka Przewozy Regionalne zlikwidowała prawie wszystkie pociągi. Inny przykład to wydanie ponad 8 mln zł na poprawę przejazdów kolejowych pomiędzy Bielskiem-Białą a Skoczowem. Kilka tygodni później zawieszono całkowicie ruch. W obu przypadkach zarzucano nam, że zmarnowaliśmy publiczne pieniądze – twierdzą przedstawiciele PKP PLK.

Jak pisze „Kronika Beskidzka”, takie argumenty nie robią jednak na władzach PR Kraków żadnego wrażenia. Ryszard Rębilas wydaje się być nieugięty i twierdzi, że przy tak małej prędkości nie opłaca się uruchamiać pociągów z Żywca do Suchej. Zdaniem Bogusława Mąsiora, wiceprzewodniczącego Sejmiku Województwa Małopolskiego, taki sposób argumentacji ze strony dyrektora PR Kraków jest niedopuszczalny. – W ten sposób błędne koło się zamyka i możemy sobie gadać bez końca. A wystarczy trochę dobrej woli – przekonuje na łamach tygodnika Mąsior.

Z kolei Marek Kuniec, członek Zarządu Powiatu Żywieckiego zaznacza, że linia z Żywca do Suchej Beskidzkiej to najkrótsze połączenie Śląska z Zakopanem i choćby z tego względu powinien tam zostać przywrócony normalny ruch pociągów.

źródło: Kronika Beskidzka / RK

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 17-05-2011, 15:45    Odpowiedz z cytatem

A może by napisać petycję przeciwko panu R?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 17-05-2011, 17:16    Odpowiedz z cytatem

Od siebie dodam tylko tyle, że z powodu MZPR są problemy z ruszeniem tworzenia rozkładu w ościennych województwach, bo PR Katowice musi mieć zapewnienie, że pociągi z Katowic będą mogły kończyć bieg w Oświęcimu ( gdzie robione jest PK), a nie w Bierunku. Wiem, że Bieruń brzmi jak żart, ale taki układ połączeń także jest brany pod uwagę patrząc na nastawienie MZPR.
Poza tym MZPR chce obsługiwać linię Kalwaria - BB - Kalwaria jak nie autobusami to dwoma EN57. Poza tym jak tak dalek pójdzie to zostanie okrojona liczba połączeń między Oświęcimiem, a Czechowicami i wtedy np z Oświęcimia do Czechowic między 6, a 12 nie dojedziemy, ale to warianty i gdybanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 23-05-2011, 14:19    Odpowiedz z cytatem

PR Kraków, czyli autobusem w dobrej cenie

- Przewozy Regionalne chwalą się nowymi odcinkami objętymi ofertą "Połączenie w dobrej cenie". Wiele z tych odcinków obejmuje jednak trasy, gdzie zamiast pociągów kursują autobusy. Wypada więc pogratulować przewoźnikowi poczucia humoru – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Paweł Szczotka, dziennikarz „Kroniki Beskidzkiej”, od lat śledzący sektor przewozów pasażerskich na Śląsku i w Małopolsce.

22 maja br. Przewozy Regionalne zwiększyły liczbę relacji objętych ofertą Połączenie w dobrej cenie do 181 odcinków. Wśród nich znalazły się także te linie, gdzie Przewozy Regionalne zrezygnowały wcześniej z uruchamiania pociągów, zastępując je autobusami. Chodzi o trasę Sucha Beskidzka – Żywiec oraz Stróże - Biecz. PWDC wprowadzono na odcinkach: Stróże – Biecz, Stróże – Gorlice, Gorlice – Biecz, Sucha Beskidzka – Jeleśnia.

- Monthy Python chyba by tego nie wymyślił – ironizuje Szczotka. - Nie wiem komu zależy na tym, by robić z Małopolski komunikacyjne pośmiewisko, ale widać, że ktoś ma w tym najwyraźniej jakiś interes. Nie dość, że wycina się najlepsze połączenia, ogranicza ofertę na większości linii i zamiast pociągów uruchamia autobusy, to jeszcze zwyczajnie kpi się z pasażerów. Co komu po promocjach, jak zamiast pociągu jedzie autobus? – pyta.

- Sytuacja w Małopolsce robi się naprawdę nieciekawa. Jeśli ktoś nie przerwie destrukcyjnych działań, jakie obecnie są prowadzone wobec kolei, nie ma ona najmniejszej przyszłości w tym regionie. Warto przypomnieć, jakie linie już zostały bezpowrotnie stracone. To m.in. Podłęże – Niepołomice, Wadowice – Sucha Beskidzka, Jaworzno Szczakowa – Bukowno, Trzebinia – Wadowice, Chabówka – Nowy Sącz, Tarnów – Szczucin, Nowy Targ - Podczerwone. Pociągów nie uruchamia się już z Żywca do Suchej Beskidzkiej i z Biecza do Stróż. Zamiast nich jeżdżą autobusy – wylicza Szczotka.

- Jeśli potwierdzą się docierające do mnie z różnych stron sygnały, to niebawem autobusy pojawią się także na trasie z Kalwarii Zebrzydowskiej Lanckorony przez Wadowice do Bielska-Białej. Pewnie w końcu przyjdzie też czas na ostateczny rozrachunek z linią do Zakopanego. Zlikwiduje się pociągi tłumacząc, że autobusem jest szybciej – stwierdza Szczotka.

- To już naprawdę ostatni dzwonek, by coś w Małopolsce zmienić. Niebawem będzie po prostu za późno – przestrzega Szczotka. - Szkoda, by region z tak dużym potencjałem turystycznym pozostał bez sprawnego systemu kolei regionalnej – dodaje.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 24-06-2011, 09:45    Odpowiedz z cytatem

Położenie danej linii kolejowej na terenie dwóch województw to często, obok innych czynników, np. jej złego stanu technicznego, przysłowiowy gwóźdź do trumny lokalnych przewozów. Dokładnie taka sytuacja występuje na linii Stróże – Jasło, gdzie przewozy są realizowane tylko na odcinku Stróże – Biecz i to jeszcze nie pociągami, lecz autobusami.

- Umowa małopolskiego samorządu z Przewozami Regionalnymi zakłada obsługę linii Stróże - Jasło przez zastępczą komunikację autobusową na odcinku Stróże – Biecz, gdyż województwo podkarpackie, posiadając ograniczone środki finansowe, nie było w stanie zapewnić dofinansowania dla tych pociągów (z wjazdem do stacji Gorlice), dlatego w celu utrzymania tych połączeń zdecydowano się na ich realizację przy pomocy zastępczej komunikacji autobusowej – wyjaśniają pracownicy biura prasowego UMWM.

- Samorząd każdego województwa samodzielnie określa własne priorytety i według nich rozdziela posiadane środki finansowe. Oprócz dofinansowania połączeń na liniach o małym natężeniu, samorządy muszą również zapewnić środki na zakup nowych pojazdów, których województwo małopolskie systematycznie dokonuje – podkreślają małopolscy urzędnicy.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 15-10-2011, 08:00    Odpowiedz z cytatem

PR Kraków: Przetarg na KKA ze Stróż do Biecza

Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie ogłosił przetarg na świadczenie usług zastępczej komunikacji autobusowej w rozkładzie jazdy 2011/2012 na linii Stróże – Biecz.

Przedmiotem zamówienia jest przewozów podróżnych autobusami o pojemności min. 30 osób na odcinku Stróże – Biecz – Stróże (z wjazdem do Gorlic). Termin realizacji zamówienia rozpoczyna się 11 grudnia 2011 roku, a kończy 8 grudnia 2012 roku. Autobusy będą kursować w dni robocze od poniedziałku do piątku. Maksymalna długość odcinka wynosi 34 km, co w przeliczeniu na 4 połączenia w dobie i 252 dni kursowania daje 34 272 km w całym okresie wykonywania usługi.

W porównaniu z obecnym rozkładem ubędzie jedna para połączeń. Aktualnie autobusy odjeżdżają ze Stróż o 6.45, 12.25 oraz 16.02. Odjazdy z Biecza o 4.55, 11.15 i 15.05. Od grudnia rozkład jazdy będzie wyglądał następująco: autobusy ze Stróż o 6.45 i 16.02. Z Biecza o 4.55 oraz 15.05. Nie będzie więc kursu ze Stróż o 12.25 i z Biecza o 11.15.

Oferty w przetargu można składać do 21 października. Jednym kryterium ich oceny jest najniższa cena.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 15-10-2011, 08:22    Odpowiedz z cytatem

Pytanie komu i na co ten autobus? Linia do Biecza w obecnym stanie nie ma najmniejszego sensu, pociąg czy autobus wozi albo kolejarzy albo powietrze. Lepiej by ratować kryniczankę- półki nie jest za późno- pomyśleć o nowoczesnych i komfortowych szynobusów. Konkurencja busiarzy jest ogromna i wybaczcie klientów, którzy odeszli do Libropooli nawet niestety studentów nie przekona już stary zdezelowany kibel. Zamiast zajmować się pierdołami takimi jak linia do Biecza, MZPR pomyślałby jak odzyskać pasażerów na kryniczance, bo nie będzie to zadanie łatwe.
A jeden z drugim dziennikarzyna zamiast pisać dyrdymały zobaczyłby ile to kasy utopiono w wożenie powietrza ze Stróż do Biecza. Najlepiej by za to zapłacili z własnej kieszeni, może wtedy rozum wróci.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04-11-2011, 14:34    Odpowiedz z cytatem

Małopolska: Trudne życie pasażera busów

Wczoraj informowaliśmy, iż władze Małopolski chcą od rozkładu jazdy 2012/2013 zlikwidować wszystkie pociągi, w których przychód ze sprzedaży biletów będzie wynosił mniej niż 25%. Jak mówi marszałek Marek Sowa, „w niektórych rejonach pozostaną tylko busy”.

Co to oznacza dla pasażerów? Brak wygodnej alternatywy w postaci pociągu i konieczność przesiadki do busów. Czy pasażerowie będą zadowoleni z takiej zmiany? „Tygodnik Podhalański” porusza problem firm busowych działających między Rabką, Skawą, Jordanowem, Makowem Podhalańskim i Suchą Beskidzka. Jednym słowem na trasie, którą przebiega kolejowa „zakopianka”.

Jak pisze regionalny tygodnik, Angelika Kęder wraz z mężem Mirosławem postanowiła uruchomić nową linię z Rabki do Suchej Beskidzkiej. Pomysł wydawał się bardzo dobry: dotychczas pasażerowie musieli jechać z przesiadkami, większość firm operuje bowiem na trasie Rabka – Skawa – Jordanów i Jordanów – Maków Podhalański – Sucha Beskidzka. Kolejnym argumentem za powodzeniem przedsięwzięcia miała być słaba oferta kolei – zaledwie kilka kursów pociągów regionalnych dziennie.

Ponieważ linia miała przechodzić przed dwa powiaty, stosowne procedury należało załatwić w Małopolskim Urzędzie Marszałkowskim. Po dopełnieniu wszystkich niezbędnych formalności, busy wyruszyły na trasę. Jednak po miesiącu kursowania linia została zawieszona. Powód? Jak mówi Angelika Kęder, nieuczciwa konkurencja ze strony innych firm: jazda na dwie minuty przed busem innego przewoźnika, czy też dodatkowe pojazdy przerzucane na trasę, by odebrać pasażerów konkurencji to i tak jedne z lżejszych zarzutów, jakie formułują pod swoim adresem właściciele firm busowych.

Angelika Kęder twierdzi, że po uruchomianiu bezpośrednich połączeń z Rabki do Suchej Beskidzkiej, firma Janowiec zaczęła jeździć tak, by rozkład pokrywał się z jej nowo otwartą linią. – Co więcej, tego samego dnia firma Janowiec otrzymała zgodą na nowy rozkład jazdy, pokrywający się z naszymi połączeniami – mówi Kęder.

Co na to Sylwia Janowiec, właścicielka konkurencyjnej firmy? – Jeździmy na tej trasie od 10 lat i wszyscy byli zadowoleni. Od 5 rano do 22 kursujemy co pół godziny. Nie było tu luk, by jeszcze ktoś mógł jeździć. Ale linię może otworzyć każdy, niech tylko się nie dziwi, że my też musimy swego pilnować. Dodaliśmy dwa busy na linię. Co prawda wychodziło nam to na zero, ale cóż – skoro ona chciała pojeździć z nami, to my pojeździliśmy z nią. Wygrał silniejszy – przekonuje szczerze Janowiec.

Starostwo suskie na razie dystansuje się od sporu. Jego przedstawiciele przekonują, że chcieli zorganizować spotkanie, na którym przewoźnicy mogliby dokonać koordynacji swoich rozkładów jazdy tak, by kursy odbywały się co 15 minut. Jak na razie, bez skutku.

W całym sporze najbardziej pokrzywdzeni są oczywiście pasażerowie. Maria Filas mieszka w Skawie. Często dojeżdża do szpitala w Suchej Beskidzkiej. Jak mówi „Tygodnikowi Podhalańskiemu”, przesiadki z jednego busa do drugiego są bardzo uporczywe. Nowa linia była dla niej bardzo dobrym rozwiązaniem. Niestety, busy kursowały tylko miesiąc. Filas zaznacza, że chętnie podróżowałaby pociągiem, bo nie trzeba się przesiadać. Jak dodaje, problem jednak w tym, że te nie dość, że jeżdżą rzadko, to jeszcze w godzinach, które mało komu pasują.

źródło: Rynek Kolejowy/Tygodnik Podhalański

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

absolutus1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Lip 2011

PostWysłany: 04-11-2011, 15:54    Odpowiedz z cytatem

Co do busów to busiorowi o nazwie Wad- bus który jezdził na trasie Kraków-Skawina-Brzeźnica-Wadowice cofnięto licencje
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 05-11-2011, 01:10    Odpowiedz z cytatem

Następny ROK KKA na odcinku Sucha Beskidzka - Żywiec
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-11-2011, 16:40   

Dzis i jutro KKA na odcinku Bieżanów Drożdzownia - Wieliczk Rynek


Oczywiscie niedasie i niechcesie przejsc konduktorowi przez sklad pociagu i poinformowac podroznych, ze dalsza podroz beda musieli kontynuowac autobusem.... Robilem dzisiaj za informatora, tlumaczac Wlochom, Niemcom i Anglikom, ze because of technical reasons, beda musieli przesiasc sie do autobusu Rolling Eyes Mozna by puscic z glosnikow w Acatusie zapowiedz, ze trzeba sie przesiasc... ale oczywiscie nikt o tym nie pomyslal, niech ludzie sami sie domyslaja, ze trzeba wysiasc i wsiasc do autobusu... Co za wstyd..
.
Powrót do góry

Radek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Ostróda / Kraków

PostWysłany: 05-11-2011, 19:34    Odpowiedz z cytatem

Dziś i jutro KKA, a potem do końca rozkładu tylko do stacji Wieliczka (tymczasowy peron).

W związku z wprowadzonymi przez Zarządcę Infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pracami modernizacyjnymi na odcinku Wieliczka Rynek - Wieliczka, od dnia 7 listopada 2011do końca rozkładu jazdy tj. 10.12.2011r pociągi REGIO będą rozpoczynać i kończyć bieg przy nowym tymczasowym peronie w stacji Wieliczka.
Natomiast w dniu 5 i 6 listopada na odcinku Kraków Bieżanów - Wieliczka Rynek przewóz podróżnych realizowany będzie zastępczą komunikacją kołową.
Autobusy oczekiwać będą na podróżnych przesiadających się z pociągów REGIO i zmierzających do lub ze stacji Wieliczka Rynek.
Za utrudnienia serdecznie przepraszamy.


http://www.przewozyregionalne.pl/w-regionach,malopolskie,wydarzenia-z-regionu,s,0,7277.html

_________________
Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-11-2011, 13:55   

Małopolska: Marszałek zlikwiduje część pociągów

Władze Małopolski mają nowy pomysł na kolej w regionie. Jeżeli przychody z biletów będą mniejsze niż 25%, dane połączenie zostanie zlikwidowane. W zamian busy. Plan ma zostać wdrożony do realizacji już w 2013 roku.

- Jeżeli na jakiejś trasie nie będzie co najmniej 25 procent zwrotu kosztów ze sprzedaży biletów, przestaniemy dofinansowywać takie pociągi – zapowiada na łamach „Dziennika Polskiego” marszałek województwa małopolskiego Marek Sowa.

Całość artykułu na www.rynek-kolejowy.pl

Z jednej strony jest to postępowanie słuszne- tniemy koszty. Z drugiej strony użycie lekkich pojazdów typu EN81 na najmniej obciążonych tłokiem liniach oraz zakup dwuczłonowych ELFów a także promocje i dobrze zaplanowany rozkład po części poprawiłyby sytuację.

No ale skoro RębiBus chce busów, to zróbmy wszyscy ściepę na 3 309D oraz 2 Sprintery, tak na początek Śmiech
Powrót do góry

ecavon Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Cze 2010
Skąd: Inwałd

PostWysłany: 06-11-2011, 20:16    Odpowiedz z cytatem

Czyli można powoli pakować sie i wyprowadzać z województwa Małopolskiego do Krakowskiego, gdzie pozostaną pociągi w granicach powiatowych. Mam jeszcze małą nadzieje że linie, które znajdują się na innych województwach może zostana przejęte przez nie, aby nie zostały sprywatyzowane za free.

_________________
2010-2013 na razie 100 178km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl