Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
PKP opublikowało już rozkład 2010/2011
Autor Wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-12-2010, 22:49   

Damian, dokładnie. O ile mogę jeszcze zrozumieć to, że PLK-a nie chce puszczać wahadłowo rogówek po "jedynce" (chociaż i tak nie powinno stanowić to większego problemu przy takcie 1-godzinnym na tej linii, z dziurami nawet 2 lub 3 godzinnymi!), o tyle nie rozumiem i zrozumieć nie potrafię puszczania w środku nocy pociągów dalekobieżnych rozwalonym torem, gdzie uruchamianie pociągów wahadłowo nie powinno być jakimkolwiek zagrożeniem ruchu ze względu na fakt, że tutaj zwłaszcza w nocy praktycznie nie ma ruchu pasażerskiego...
Przejdź na dół

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 16-12-2010, 22:51    Odpowiedz z cytatem

mk1992, zapomniałem o jednym szczególe, bo żeby przejsc z toru właściwego na niewłaściwy to potrzeba stacji która to umożliwia, a niestety nie znam się na tamtych rejonach. Smile

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-12-2010, 22:53   

Stacja w Radzionkowie (czyli tam, gdzie kończy się jazda 20km/h dla pociągów jadących od strony TG) daje taką możliwość.
Powrót do góry

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 16-12-2010, 22:55    Odpowiedz z cytatem

mk1992, no to ja już nie rozumiem. Kiedyś chyba na odcinku Kutno-Ostrowy albo Ostrowy-Kaliska Kuj toru nr 1 nie używano ze względu na mala predkosc i pociagi (wszystkie!) planowo jezdziły jednotorem.

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-12-2010, 22:58   

Damian, też tego nie rozumiem. Od dwóch lat odnoszę wrażenie, że ktoś chce całkowicie wygasić popyt na tej linii. Bo, że popyt jest to chyba nikt nie ma wątpliwości, ale nikt nie potrafi tego popytu odpowiednio wykorzystać. Czasem to aż strach patrzeć na autobusy pośpieszne z TG i Bytomia do Katowic... 830 (Bytom - Katowice - Bytom) to i w godzinach pozaszczytowych (22/23) potrafi jechać nabity do pełna.
Powrót do góry

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 16-12-2010, 23:00    Odpowiedz z cytatem

mk1992, w sumie to komunikacja miejska dojezdza blizej blokowisk itd., no ale taka aglomeracja to ogromny potencjał przy dobrym rozkładzie i cenach.
U mnie jest dużo muchowozów a dalej jezdzą.

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-12-2010, 23:05   

Autobusy pośpieszne na tej linii obsługują głównie centra Bytomia, Chorzowa i Katowic. Plusem pociągu jest to, że obsługuje dodatkowo mieszkańców Radzionkowa (dwa przystanki w tym mieście, między samymi osiedlami mieszkaniowymi), a doskonale wiem, że bardzo wiele osób z Radzionkowa dojeżdża np. do Bytomia czy Chorzowa do szkoły. Niestety komunikacja miejska wypada tutaj bardzo blado, bywa, że z Radzionkowa do Bytomia przez 1/1,5 godziny nie jedzie żaden autobus. Ale to już zupełnie inna historia, dotycząca raczej nieudolnego systemu komunikacji miejskiej w GOP.

Reasumując: komunikację miejską i kolejową w GOP-ie należy stworzyć od podstaw. Należy wyrzucić do kosza obecne rozkłady jazdy i oferty biletowe. Układ linii autobusowych i tramwajowych nadaje się do wymiany. Relacje pociągów nadają się do ogromnej korekty. Należy zlikwidować wszelkie ogryzki typu Gliwice - Bytom, Gliwice - Katowice, Katowice - Zawiercie czy Tychy - Sosnowiec. Trzeba zrobić mnóstwo rzeczy, o czym mógłbym napisać pracę magisterską, ale kto to zrobi? Franek tramwajarz, którego nie stać na tramwaj w Gliwicach, a marzy mu się kolej miejska? Uszok, prezydent Katowic, któremu śni się, żeby Katowice były miastem kultury w 2016, a od kilkunastu lat nie potrafi przebudować "rynku" w centrum miasta? A może Stanisław Korfanty, który zlikwidował tramwaj 8-kę z Piekar Śląskich do Bytomia, powodując tym samym, że Piekary stały się od tego momentu komunikacyjnym zadupiem... Tu trzeba wręcz trzęsienia ziemi w kwestii komunikacji...


Ostatnio zmieniony przez Damian Łódź dnia 16-12-2010, 23:12, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 16-12-2010, 23:06    Odpowiedz z cytatem

mk1992, a może napisac pismo interwencyjne do UMWŚ?

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-12-2010, 23:14   

Tutaj listy nie wystarczą, tutaj potrzeba konkretnych działań ze strony polityków.
Powrót do góry

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 16-12-2010, 23:15    Odpowiedz z cytatem

mk1992, nie ma posłów/senatorów z okolic Bytomia?

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-12-2010, 23:20   

Są, ale mają albo zbyt słabe przebicie w sejmie, albo nie wiedzą, co zrobić, albo im się nie chce. Raczej to ostatnie.
Powrót do góry

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 16-12-2010, 23:32    Odpowiedz z cytatem

mk1992, To napisz do nich, gadanie nigdy nie pomoże, skonstruuj pisemko, wrzuc na forum albo do mnie na PW coś się pomysli. Pismo to najważniejsza droga.

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adalbert Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Paź 2010
Skąd: Lbc

PostWysłany: 16-12-2010, 23:33    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Przy czym zwracam uwagę na magiczną prędkość maksymalną na torze numer 2 między Tarnowskimi Górami, a Radzionkowem, gdzie pociągi wleką się 20km/h, a tuż obok, na torze numer 1 pociągi mogą sunąć 100km/h, co jest rzadkością w ścisłym GOP-ie, gdzie takich odcinków jest na prawdę niewiele.


Regio od Bytomia Płn., czyli miejsce gdzie zaczyna się ten "szybki" tor do TG jedzie 18 minut! To jest 11 km. To gdzie tu masz prędkość 100 km/h. ???
Tak może było 5 lat temu, ale na pewno nie teraz.
Fakt, jest kilka stacji po drodze, ale i tak 18 minut przy 11 km to dużo.

[ Dodano: 16-12-2010, 23:44 ]
w przeciwnym kierunku 8-kilometrowy odninek TG - Radzionków Rojca pociąg jedzie 27 minut!!!

Co jadę tym odcinkiem to z moich ust lecą k***y.
Jak można było tak strategiczną linię doprowadzić do takiego stanu?!

Pisałem już wiele razy, to za każdym razem stała przyśpiewka BRAK PIENIĘDZY na remont.
W pierwszej kolejności remont E30
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-12-2010, 09:18   

adalbert napisał/a:
Regio od Bytomia Płn., czyli miejsce gdzie zaczyna się ten "szybki" tor do TG jedzie 18 minut! To jest 11 km. To gdzie tu masz prędkość 100 km/h. ???


Dotychczas Vmax wynosiła na tym torze 100km/h, a sam tor został wyremontowany ok. 4 lat temu. Przyjedź i zobacz. Są bodaj tylko dwa ograniczenia prędkości, oba w Radzionkowie na rozjazdach przed wjazdem na stację i na wyjeździe.
Powrót do góry

adalbert Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Paź 2010
Skąd: Lbc

PostWysłany: 17-12-2010, 14:29    Odpowiedz z cytatem

Nie muszę przyjeżdżać bo jestem tam często Smile

Ostatnią wielką inwestycją na odcinku Katowice - Lubliniec było położenie nowych podkładów i szyn na dwóch torach na linii Bytom - Chorzów Stary w 2005 roku. Jeszcze w rozkładzie 2004/2005 czas przejazdu między Katowicami a Bytomiem wynosił dla niektórych pociągów nawet 34 minuty. Dzisiaj to TYLKO Smile 28 minut, pomimo zmniejszenia Vmax na odcinku Corzów Batory - Ch. Miasto. Wszytko przez ten wyremontowany odcinek.

Na odcinku Bytom Płn. - TG żadnych inwestycji w ostatnich 5-ciu latach nie przypominam sobie, co najwyżej jakaś kosmetyka.
Nie przeczę, nie wiem, może faktycznie Vmax na tam też wynosi 100 km/h, ale w takim razie wytłumacz mi dlaczego 11.-sto kilometrowy odcinek pociągi pokonują w 18 minut? Prosty rachunek, średnia wynosi 36 km/h !
Rozumiem, dwa ograniczenia, stacje w Radzionkowie, ale i tak czas przejazdu przy takiej Vmax powinien być szybszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 8 z 10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl