A ja proponuję IR z Przemyśla do Białegostoku, przez Kraków, GOP, Wrocław, Zieloną Górę, Szczecin, Kołobrzeg, Trójmiasto, Olsztyn i Ełk, z grupą wagonów do Ostrowa Wielkopolskiego. Relacja zasadnicza - ET22 i dziesięć azetów, grupa wagonów do Ostrowa Wlkp. piętnaście wagonów klasy drugiej. Pomyślałbym jeszcze nad grupą wagonów ze Szklarskiej Poręby do Suwałk przez Warszawę. Co o tym sądzicie? Moim zdaniem taki pociąg miałby sens, bo po drodze jest wiele dużych miast, które na pewno wygenerują odpowiednie potoki podróżnych.
moje propozycje to np.
IR Bursztyn- Katowice - Gdynia, wakacje codziennie, poza tym 5,6,7, ferie zimowe, święta. trasa przez Bytom, Herby, Zduńska W.
IR Gwarek- Katowice - Poznań przez Bytom, Kluczbork, Ostrów, rano z Katowic, po południu z Poznania
IR Gorzowianin- Gorzów - Piła - Chojnice - Tczew - Gdynia, codziennie
IR Gliwiczanin- Łódż Fabr - Częstochowa - Katowice - Gliwice, codziennie
IR Słupia- Słupsk - Piła - Poznań - Ostrów - Kępno - Bytom - Katowice(wakacje z Ustki)
IR Pojezierze- Olsztyn/Ełk - Warszawa - CMK - Katowice - Gliwice( z Ełku wakacje)
IR Karlik- Katowice - Częstochowa - Koluszki - Warszawa - Ciechanów - Iława - Gdynia
IR Podlasie- Terespol - Warszawa - Łódż - Ostrów - Wrocław
Ja proponuje relacje realne:
1. IR Mickiewicz Kraków-Katowice-Bytom-Kluczbork-Poznań-Szczecin (codziennie)
2. IR Śnieżnik Kraków-Oświęcim-Czechowice Dziedzice-Rybnik-Kędzierzyn-Nysa-Kamieniec-Wałbrzych-Jelenia Góra (codziennie)
3. IR Opole-Kędzierzyn-Gliwice-Katowice-Częstochowa-Łódź (codziennie)
4. 5-7 pociągów REGIO codziennie Poznań-Gorzów Wlkp.
5. 5-7 pociągów REGIO codziennie Kraków-Zawiercie-Częstochowa
6. IR Szczecin-Koszalin-Słupsk-Gdańsk-Elbląg-Olsztyn-Białystok (codziennie)
7. IR Poznań-Toruń-Olsztyn-Ełk-Białystok (codziennie)
8. pociągi REGIO Wrocław-Wałbrzych w szczycie co pół godziny,poza szczytem co godzine
poza tym mam jeszcze sporo propozycji uzupełnienia oferty REGIO m.in z Krakowa,ale to zapewne na rozkład 2012/13(teraz trwa w Krakowie budowa najnowocześniejszego centrum komunikacyjnego w Polsce),z nadzieją czekam też na budowe KDP(ygrek-Warszawa-Łódź-Wrocław/Poznań i łącznik do CMK-Kraków/Katowice-Łódź-Poznań) i na budowe nowej trasy kolejowej z Krakowa przez Piekiełko do Nowego Sącza/Muszyny/Zakopanego.
ps Ciesze sie,że będzie pociąg IR Rzeszów-Kraków-Opole-Wrocław-Jelenia Góra przez Wałbrzych(z Wrocławia do JG/SZP tylko przez Wałbrzych!)
Propozycje godne rozważenie, pod warunkiem polepszenia sytuacji taborowej w PR - poszczególnych Zakładach.
Odnośnie IR ŚNIEŻNIK , zmieniłbym na IR ŚNIEŻKA, ponieważ od grudnia IR ŚNIEŻNIK będzie kursował w relacji Białystok-Poznań- Wrocław- Międzylesie. Rozumiem , że IR Kraków-Jelenia przez Kłodzko czy Świdnicę? ale ogolnie ok
[ Dodano: 10-06-2011, 22:02 ]
Plus IR Opole-Łódź, zrobiłbym jako IR Oleńka Węgliniec- Łódź Fabryczna/Kaliska po zamknięciu. Większy potok podróżnych . Rozumiem , iż IR na EZT SPOT
Pociąg IR z Krakowa do Jeleniej Góry będzie więc nie ma potrzeby pchania drugiego z tego kierunku. Wcześniej podkreślałem na forum, że co do Jeleniej Góry potrzebne są nam jeszcze 3 połączenia. Oprócz codziennej TLK 61201 relacji JG- Warszawa Wschodnia i jadącego w przyszłym roku IR LICZYRZEPA w relacji Rzeszów- Jelenia Góra potrzeba jeszcze TLK 26102/3 rel Lublin- Wrocław, wydłużonego do Jeleniej Góry przynajmniej w ferie, wakacje i święta; wydłużonego TLK 16100 rel Warszawa- Wrocław do JG najlepiej p. Legnicę, Węgliniec tak aby linia Zgorzelecka miała pociąg do Warszawy codziennie i codziennego IR JG- Szczecin w sezonie wakacyjnym do Świnoujścia p. Wrocław, Poznań. Więcej nam nie trzeba.
W tamtym roku też było dużo pociągów do 1 grudnia. Ale nie wyjechały. Wszelkie informacje na odcinku Tarnów - Katowice to jest czysta teoria nic więcej. Prace modernizacyjne na Podłęże - Tarnów już wystartowały więc przepustowość w dół i na Kraków - Katowice też ma być start i część pociągów objazdami przez Skawinę więc np. Kraków - Wrocław 6h.
Wrocław w zamian za przetrasowanie dostaje grupę wagonów do Kołobrzegu w TLK 65501/56500 włączenie i wyłączenie - Białogard.
Kto traci? Rybnik, Kędzierzyn, Opole, Brzeg, Oława traci połączenie do Kołobrzegu do Świnoujścia w związku z łącznikiem do d. Przemyślanina nic się nie zmienia.
Cała nadodrzanka traci połączenie do Bielska i nad morze w sezonie ale niestety stan techniczny i prędkości na nowy rozkład jak dla mnie już przekroczyły granicę absurdu - tam nawet nocny pociąg przekroczy jeszcze akceptowalny w nocy czas jazdy...Choć bardzo lubię nadodrzenkę to niestety uważam że z tej linii ruch dalekobieżny poza odcinkiem Zielona Góra - Czerwieńsk i jednym torem na tym odcinku powinien zniknąć do czasu choć względnego podłatania o normalnym remoncie nawet nie marzę...
Kto zyskuje? Sosnowiec Dąbrowę Górnicza, Zawiercie, Myszków, Częstochowa, Radomsko, Piotrków Trybunalski, Łódz, Zgierz, Łowicz, Kutno, Włocławek, Aleksandrów Kujawski, Toruń, Bydgoszcz, Nakło nad Notecią, Piłę Główna - połączenie do Kołobrzegu normalną trasą zyskać może też dodatkowo Kielce gdyby puścić wodzę fantazji i 3 wagony do Częstochowy z Kielc i tutaj łączenie.
Może nie jest to spektakularna propozycja, ale tym lepiej, większe szanse powodzenia. Mianowicie ostatnie połączenie Warszawy z Chełmem jest o godzinie 18:55 (IR Wawa - Lublin i Regio 22:26 Lublin - Chełm. Jeśli ktoś musi wrócić później to dojedzie, ale tylko do Lublina (TLK Wawa - Lublin o 20:29). I tu właśnie propozycja do PR o skomunikowanie jakiegoś Regio z tym TLK. Do Lublina przyjeżdża o 23:14, a następne połączenie Lublin-Chełm dopiero o 5 rano!. Albo zrobić dodatkowe połączenie około 23:20, albo przesunąć wcześniejsze Regio 22:26 na tą godzinę. W wakacje dość duża grupa osób wracałaby tym pociągiem z wczasów z Gdyni/Gdańska do Chełma, gdyby właśnie była możliwość powrotu.
W Kaliszu pociągi (poza jednym REGIO) nie zakłócają ciszy nocnej. Mimo nocnych sezonówek jeżdżących przez Ostrów nikt nawet by nie pomyślał o tym, żeby uruchomić pociąg wjeżdżający na nasze tory po godz. 22. Może jestem dziwny, ale dla mnie nie jest to problem. Fakt faktem, że pociągów dalekobieżnych prawie nie macie więc coś by się przydało, ale czy tak dużo osób wracałoby z Warszawy i znad morza do Chełma w okolicach północy? Szczerze mówiąc wątpię.
Z Olsztyna do Białegostoku mógłby jechać TLK, który przyjeżdża ze Szczecina o 13:41, a z Białegostoku do Olsztyna TLK, który odjeżdża do Szczecina o 14:40. Obydwa miałyby wtedy dobre skomunikowanie z TLK z/do Wrocławia.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
endrju, szymkalisz, Wydaje mi się ,że pociąg wyjeżdżający z Lublina po godzinie 23 z pewnością by się przydał, po za tym jeszcze kilka rozkładów temu takie połączenie istniało, dodatkowo powinien kursować jako przyspieszony bez zatrzymania na stacjach Zalesie Kraszeńskie, Wólka Kańska, Zawadówka i Podzamcze.
ale czy tak dużo osób wracałoby z Warszawy i znad morza do Chełma w okolicach północy? Szczerze mówiąc wątpię.
Chciałbym zauważyć, że TLK Gdynia-Lublin o 23:14 w Lublinie to jedyne bezpośrednie połączenie tych miast. Poza tym wyjeżdża z Gdyni o dość dogodnej porze 13:32. Więc myślę że dla wczasowiczów wracających z urlopów dogodniejszej pory do powrotu nie ma. A do Chełma nie mają się jak dostać. Fakt, problem zniknie, kiedy skończą się modernizacje linii kolejowej, ale do tego czasu pociąg Regio byłby wspaniałym rozwiązaniem. A i przy okazji skorzystali by inni, bo różne sytuacje w życiu mogą się zdarzyć. Bo na przedłużenie TLK do Chełma (choć byłoby to sensowne rozwiązanie) przy takiej polityce IC nie ma co liczyć.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-06-2011, 14:06
Koledzy z Chełma, więc co za problem słać propozycje do Urzędu Marszałkowskiego woj. Lubelskiego? My Wam tego pociągu nie uruchomimy - pisać do marszałka proszę!
Sebek: ta propozycja IR "Pojezierze" jest bardzo dobra. Tym bardziej, że pamiętam taki skład jako TLK Olsztyn-Gliwice, w wakacje przedłużany z Suwałk przez Ełk, Olsztyn. Od Olsztyna do Warszawy kursował przez Olsztynek i Nidzicę. To było w czasach kiedy pośpieszne były jeszcze w Przewozach Regionalnych, a IC miało kilka składów pośpiesznych nazywanych wtedy TLK. Jeździł na bardzo dobrych wagonach, zazwyczaj 140A i 141A plus 111Arow, i oczywiście wagon barowy. Co prawda, kursował tylko w soboty do Olsztyna i w niedzielę w kierunku Katowic ale mimo to na brak frekwencji nie narzekał. Był objęty całkowitą rezerwacją miejsc. A potem jak IC zaczęło wszystko wycinać w pień bez jakiegokolwiek pomyślenia, to i on poleciał. A w niedzielne popołudnie był doskonałą alternatywą dla wiecznie zatłoczonych "Mazur", do których często już w Olsztynku było ciężko wsiąść. Ale sądzę, że dopóki trwa remont E65 o jakimkolwiek IR do Olsztyna możemy zapomnieć. Ale potem warto o to powalczyć. Dobry rozkład, dobre ceny i chętnych nie zabraknie, zwłaszcza że z okolic Olsztyna i Nidzicy bardzo dużo młodzieży dojeżdża do Warszawy na uczelnie, a są to niestety biedne regiony, gdzie ludzie często liczą każdą złotówkę.
Ten Regio do Chełma po 23, tak aby można było nim dojechać z Gdyni to świetny pomysł, zwłaszcza w wakacje a potem ewentualnie w piątki i niedziele. Tylko tu problem może być tego typu, że remont na E65 każdy wie jak wygląda, co 2-3 miesiące jest układana nowa zamknięciówka, i równie dobrze się okaże, że od 1.IX pociąg TLK 52112 z Gdyni będzie przyjeżdżał przed 22.26 tak jak kursował do 1.VI a wtedy obydwa pociągi są skomunikowane, albo po północy. Pytanie tylko czy PR chciałyby by tak zmieniać rozkład swojego Regio.
Jak jedziemy z koncertem życzeń... To spójrzcie na tabelki, które przygotowałem dla odcinka Jelenia Góra - Wrocław Główny. Raczej nie do wprowadzenia w najbliższym rozkładzie, ale można pomyśleć o niektórych układach. W tych propozycjach, jak się zorientujecie, są dwa TLK podwójnej relacji (Gdynia/ Szczecin - Jelenia Góra - składy łączone w Poznaniu oraz Warszawa/ Lublin - Jelenia Góra - te składy byłyby łączone w Częstochowie). Różnice w prędkości dojazdu TLK i REGIO/ interREGIO/ KD wynikają z faktu, ze przyjąłem trasowanie TLK po najszybszej możliwej konfiguracji, łącznie z jazdą po torach niewłaściwych. Część wozów, zwłaszcza KD, to podsyły. Zresztą, sami oceńcie ten układ.
Jelenia Góra - Wrocław.jpg kierunek: Jelenia Góra - Wrocław
Plik ściągnięto 162 raz(y) 141.12 KB
Wrocław - Jelenia Góra.jpg kierunek: Wrocław - Jelenia góra
Plik ściągnięto 90 raz(y) 107.28 KB
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-06-2011, 18:50
Niezła robota, ale na wstępie: możesz zapomnieć o łączeniu relacji w Poznaniu. Brak wystarczającej ilości krawędzi peronowych jest chyba wystarczającym argumentem. Proponuję to uwzględnić i wprowadzić korektę w swojej propozycji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum