Kuba, a którędy miałby jechać? Przez Ostrów Wielkopolski? Po co Wam kolejny pociąg do Szczecina/Świnoujścia, skoro w sezonie macie IR Barbakan, macie TLK d. Podhalanin i TLK d. Wolin...
co powiecie na taki TLK/IR Wrocław - Ostrów Wlkp. - Łódź Kal. - Toruń - Gdynia
przez Iławę lub przez Bydgoszcz z pominięciem Bydgoszczy Głównej
ew. Wrocław - Łódź jako łącznik do jakiegoś TLK Gdynia - Kraków Pł p. Łódź
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-06-2011, 17:54
jubikej napisał/a:
co powiecie na taki TLK/IR Wrocław - Ostrów Wlkp. - Łódź Kal. - Toruń - Gdynia
A po co ma robić takie koło? Naturalnym szlakiem łączącym Wrocław z Trójmiastem jest linia E59 na odcinku Wrocław - Poznań, a nie jakieś dziwne kombinacje przez Łódź. Akurat trochę tych pociągów z Wrocławia w kierunku Łodzi kursuje i porywającej frekwencji to one nie mają (nie mówię, że są puste, ale nie ma też potrzeby, aby wciskać tutaj dodatkowe połączenia).
Jeśli o Łódź chodzi - tutaj przede wszystkim należy uruchomić poranne połączenie w kierunku GOP-u (do Gliwic, ewentualnie do Bielska Białej/Żywca) i Krakowa. Niestety sieć połączeń między Łodzią, a GOP-em i Krakowem jest delikatnie mówiąc żałośnie daremna (zwłaszcza z Górnym Śląskiem!) i należałoby nad tym popracować. Niegdyś kursował pociąg pośpieszny Soła(?) w relacji Żywiec - Łódź Fabryczna. Moim zdaniem IR w takiej relacji byłby czystym strzałem w dziesiątkę.
Faktycznie połączenia Górnego Śląska z Łodzią nie są dobre, a dawne pociągi "Soła" Żywiec - Łódż czy nawet 2 pary Gliwice - Łódż, to dziś tylko wspomnienia, a dojazd jest kiepski i często pozostaje jazda do Koluszek i tam przesiadki. Oferta połączeń z Łodzi do Katowic/Gliwic powinna być zwiększona w kolejnym rozkładzie.
Nawet proponowałbym IR Łódż - Katowice - Łódż 1-5, w soboty Łódż - Bielsko B, w niedziele z Bielska do Łodzi.
_________________ na forum od 2005 roku:)
norbert -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-06-2011, 18:38
Wg mnie co dwie godziny powinien jechać pociąg:
Gdynia-Bydgoszcz-Łódź-Częstochowa-Katowice-Kraków, co drugi powinien być wydłużony do Przemyśla, pozostałe do Bielska, Zakopanego, Krynicy, Wisły. Na trasie przejazdu leży przecież kilka dużych miast, których chyba nie muszę wymieniać, więc o frekwencje nie trzeba by się martwić. Minusem byłby czas przejazdu ok.13 godzin.
mk1992 taki łącznik/wagony bezposrednie dałby codzienne połączenie mieszkańcom Ostrowa, Kalisza czy Sieradza codzienne bezposrednie polaczenie z Polska polnocna
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-06-2011, 23:31
Kosztem mieszkańców Dolnego Śląska, którym zafundowałbyś jazdę do Gdańska mega okrężną drogą przez Ostrów Wielkopolski, Łódź i Bydgoszcz!? Chłopie (i inni, których ponosi fantazja!) zejdźcie na ziemię! O czym my tu mówimy? Bądźmy poważni w tych propozycjach, bo to już nie jest koncert życzeń, to jest jakieś oszołomstwo. Wybaczcie - musiałem.
Tworzyć pociąg tylko dlatego, żeby Ostrowianie czy tam mieszkańcy Sieradza mieli połączenie z Trójmiastem? Aż tak bardzo to połączenie jest potrzebne w Ostrowie? Tak, tak, zaraz któryś z przedstawicieli metropolii Ostrów Wielkopolski powie mi, że czemu chcę pozbawić mieszkańców Łodzi pociągu do Trójmiasta? Uprzedzam pytanie - nie chcę. Wręcz przeciwnie - pociąg albo z Łodzi, albo z Krakowa/Przemyśla, albo ze Śląska. Nie żadne... A zresztą, uszczypnę się w paluchy i nie napiszę tego, bo nie chcę się denerwować przy otwieraniu SB czy wiadomości prywatnych...
norbert -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-06-2011, 23:56
Co racja to racja. Ja mam taką swoją koncepcję na temat rozkładu, a mianowicie wg mnie pociąg danej kategorii z punktu A do B powinien jeździć tylko jedną trasą. J tak na przykład:
1) Wszystkie TLK-i Gdynia-Kraków widziałbym na trasie przez Bydgoszcz, Łódź, Katowice.
2) Wszystkie TLK-i Warszawa-Wrocław p. Łódź, Ostrów
3) Wszystkie TLK-i Poznań-Kraków p. Wrocław,(ostrowianie wybaczcie ) itp.
Zdaje sobie sprawę, że większości osób może się to nie spodobać, ale uważam, że takie rozwiązanie byłoby najlepsze ponieważ po jakimś czasie osoby, które nawet okazyjnie jeżdżą pociągiem widzieliby jaką trasą jedzie dany pociąg i nie byłoby powtarzających się miliony razy pytań na stacjach: Czy ten pociąg jedzie przez...?
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 10-06-2011, 00:13
@norbert, nie popadajmy z jednej skrajności w drugą. Jeśli o mnie chodzi, to jestem zdania, że w trasowaniu pociągów powinna być pewna różnorodność. Jeśli z miasta A do miasta B da się dojechać linią nr 1 przez C lub linią nr 2 przez D, która jest mniej ważna, to 2/3 pociągów należy wytrasować linią, że tak to ujmę "ważniejszą" (nr 1), a pozostałą część tą mniej ważną (nr 2) - przy zachowaniu odpowiednich godzin wyjazdu. I tak w przypadku osi Katowice - Ostrów - Poznań (uwzględniając pociągi sezonowe) rozkład jest prawie idealny - przy kosmetycznych zmianach w terminach kursowania i godzinach wyjazdów ze stacji początkowych nie potrzeba by tutaj uruchamiać dodatkowych połączeń dalekobieżnych, gdyż to co jest w zupełności by wystarczyło.
Nie wiem jak Wy, ale ja też jestem dość kontrowersyjnego zdania, że podczas układania godzin wyjazdu dla stacji początkowej, dajmy na to Poznań Główny w kierunku Katowic/Krakowa, pierwszeństwo powinna mieć linia o mniejszym znaczeniu (w tym wypadku "kluczborska"), gdyż dobry rozkład jazdy na tego typu trasach jest kluczem do sukcesu pociągów tutaj kursujących. Pociągi przez Wrocław zawsze będą pełne, stąd wybór godzin odjazdów pociągów dalekobieżnych przez Wrocław, dla wspomnianej stacji Poznań Główny powinien być drugorzędny.
Obecnie wygląda to tak, że najlepsze godziny przypadają liniom "prestiżowym", a ochłapy, które pozostaną trasuje się przez Ostrów o dziwnych godzinach (słynny "Orkan" do Kołobrzegu w środku nocy z Katowic, gdzie zawsze wyjeżdżał ok. 20/21), czy dubel Orkan/Wolin (30 min. odstępu między nimi z Poznania aż do samego Krakowa).
A IR "Barbakan" łamie wszelkie zasady o micie prestiżowości linii przez Wrocław. Po pierwsze każdy dobry pociąg w rozsądnej relacji, w rozsądnych godzinach będzie pełen. A niby jak ta linia przez Wrocław ma nie być prestiżowa jak cały ruch na linii kluczborskiej to jeden rozsądny pociąg, reszta to jakieś przypadki (oprócz sezonowych). Nawet pociąg z Gdyni do Jeleniej Góry przez Wrześnię, Jarocin, Krotoszyn, Oleśnicę Rataje był strzałem w 10, a nie jechał przez jedyną słuszną linię przez Leszno. Moja propozycja to nadal pociąg Gdynia – Jelenia Góra przez Wrześnię, Jarocin, Ostrów Wlkp. oraz Przemyśl – Kraków – Częstochowa – Lubliniec – Ostrów Wlkp. – Poznań (wagony do Kołobrzegu) – Szczecin – Świnoujście (w porze dziennej, jako TLK "Barbakan"). IR „Adam Mickiewicz”: Poznań – Lubliniec – Częstochowa – Kraków – Zakopane. I oczywiście TLK "Orkan" całoroczny z Przemyśla do Kołobrzegu przez Katowice.
O ile pamiętam, to ten pociąg Gdynia- Jelenia Góra z pominięciem Poznania nie pałętał się przez Ostrów, a z Jarocina od razu wbijał na Krotoszyn. Po co robić niepotrzebne kółko i na cholerę druga zmiana kierunku jazdy? Stanie pół godziny we Wrocławiu tylko po to, by zmienić czoło, to jeszcze za mało?
[ Dodano: 10-06-2011, 08:44 ]
Inną sprawa, że do Gdyni bez zmiany czoła można dotrzeć z Jeleniej tylko przez Węgliniec, Zieloną Górę, Kostrzyn, Gorzów, Krzyż, Starogard Gdański i Tczew. Relacja SF, nie ma co jej proponować.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
"Bursztyn" powinien jeździc codziennie moim zdaniem. Teraz, po takich cięciach na trasie śląsk - Wawa - 3miasto i wydłużeniu czasu jazdy miałoby to ogromny sens. A poza tym jest tańszy od TeLeK, Expresów i prestiżowych EIC
Ja proponuje relacje realne:
1. IR Mickiewicz Kraków-Katowice-Bytom-Kluczbork-Poznań-Szczecin (codziennie)
2. IR Śnieżnik Kraków-Oświęcim-Czechowice Dziedzice-Rybnik-Kędzierzyn-Nysa-Kamieniec-Wałbrzych-Jelenia Góra (codziennie)
3. IR Opole-Kędzierzyn-Gliwice-Katowice-Częstochowa-Łódź (codziennie)
4. 5-7 pociągów REGIO codziennie Poznań-Gorzów Wlkp.
5. 5-7 pociągów REGIO codziennie Kraków-Zawiercie-Częstochowa
6. IR Szczecin-Koszalin-Słupsk-Gdańsk-Elbląg-Olsztyn-Białystok (codziennie)
7. IR Poznań-Toruń-Olsztyn-Ełk-Białystok (codziennie)
8. pociągi REGIO Wrocław-Wałbrzych w szczycie co pół godziny,poza szczytem co godzine
poza tym mam jeszcze sporo propozycji uzupełnienia oferty REGIO m.in z Krakowa,ale to zapewne na rozkład 2012/13(teraz trwa w Krakowie budowa najnowocześniejszego centrum komunikacyjnego w Polsce),z nadzieją czekam też na budowe KDP(ygrek-Warszawa-Łódź-Wrocław/Poznań i łącznik do CMK-Kraków/Katowice-Łódź-Poznań) i na budowe nowej trasy kolejowej z Krakowa przez Piekiełko do Nowego Sącza/Muszyny/Zakopanego.
ps Ciesze sie,że będzie pociąg IR Rzeszów-Kraków-Opole-Wrocław-Jelenia Góra przez Wałbrzych(z Wrocławia do JG/SZP tylko przez Wałbrzych!)
Ostatnio zmieniony przez podroznik1 dnia 10-06-2011, 19:04, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum