Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 25, 26, 27, 28, 29  Następny
Powrót pociągów do Zamościa
Autor Wiadomość

sebg85 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Sie 2009

PostWysłany: 17-07-2011, 14:33    Odpowiedz z cytatem

Relacja Zamość-Rzeszów jest sensowna jeśli będzie dogodne skomunikowanie z pociągami kursującymi w kierunku Krakowa, Wrocławia, Poznania. Zdaje mi się, że godziny popołudniowo-wieczorne są lepszym rozwiązaniem. Obecnie dawny Hetman umożliwia wydostanie się z Zamościa z rana, ale na podróż trzeba stracić pół dnia, a dojazd chociażby do Wrocławia późnym wieczorem lub w nocy daje więcej możliwości, szczególnie po powrocie z weekendu.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 17-07-2011, 16:54    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś, Jeśli kolega bardzo chce, to może dojechac szynobusami: Resovią z Rzeszowa do Lublina a Później Kasztelanem do Zamościa. Trochę to jednak potrwa (ok.7 h) i jedzie na około, ale można. Ale nie przeczę, że przydała by się relacja Zamość - Rzeszów np. przez SWR, chociażby tylko weekendowa w 5,6,7. Chyba jednak nie ma co liczyć na razie na taki luksus.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

filip39 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Maj 2010
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 17-07-2011, 21:33    Odpowiedz z cytatem

Andy_86, dzięki za wyjaśnienie, obserwowałem przez kilka dni pobytu na Roztoczu te szynobusy, nawet jechałem do Lublina i właśnie SA-134 017 mi brakowało, bo pozostałe widziałem.

Naprawdę ucieszyłem się że dość sporo osób korzysta z tych połączeń, nawet do stacji, gdzie już długo nic się nie zatrzymywało (ktoś jechał np. do Wólki Niedzieliska, czy Tarzymiechów). Miałem też okazję skorzystać z szynobusu Jarosław - Horyniec, tam też dość duża frekwencja (chociaż była sobota). Myślę, że jeśli marszałkowie dogadają się i połączenia zostaną scalone to będzie przysłowiowy strzał w "10"!

Pozdrawiam

_________________
2010 - 4564 km
2011 - 8993 km
2012 - 5090 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 21-07-2011, 14:34    Odpowiedz z cytatem

Dziś około godziny 12 szynobus SA134 widziany za dworcem Chełm Miasto w kierunku Lublina. Zauważyłem go z oddali więc o numerach mogłem tylko pomarzyć. Jednak jak widzę jechał chyba poza rozkładem, bo żadnego REGIO do Lublina o godzinie 12 nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 22-07-2011, 11:23    Odpowiedz z cytatem

Może to była jazda próbna tego po wypadku? ale pewności nie mam.

_________________
Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Andy_86 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lip 2010
Skąd: Szczebrzeszyn

PostWysłany: 26-09-2011, 18:48    Odpowiedz z cytatem

Witam po dłuższej nieobecności. Very Happy

Mam kilka ciekawych informacji, także pozytywnych wrażeńSmile Zrobiłem sobie dzisiaj małą wycieczkę szynobusem do Lublina Kanclerzem(odj. 9:15) i z powrotem Odrodzeniem(odj. 12:23). Przed wyjazdem na torze głównym były jakieś manewry z pustymi węglarkami, oczywiście jakaś SU45 targała ten skład, potem cofała na sąsiedni tor. Wracając do tematu frekwencja na Lublin może nie była wysoka, ale systematycznie się zapełniał szynobus na kolejnych przystankach, byli nawet pasażerowie w krótkich odcinkach (np. Tarzymiechy - Izbica).

I tu chciałbym potwierdzić fakt budowy "nowego" peronu w Izbicy, na miejscu była koparka, z dziesięciu ludzi ze sprzętem. Nieopodal na placu były zgromadzone materiały staroużyteczne, były płyty kształcie litery "L". Nowy peron będzie bliżej centrum miejscowości,blisko przejazdu drogowego, a więc prawie, że na przeciw dworca autobusowego. To kolejna dobra inwestycja PLK-i po budowie z płyt betonowych prowizorycznych peronów w Ruskich Piaskach i w Złojcu, gdzie wsiadało się po prostu z ziemi. A więc zwiększa się wygoda i bezpieczeństwo dla pasażerów korzystających z takich przystanków.

Wracając do przejażdżki była spora wymiana pasażerów na odcinku rejowieckim. W Rejowcu widziałem grupę ludzi czekająca na pociąg do Zamościa. Generalnie dojechałem punktualnie do Lublina:) Natomiast drogą powrotną Odrodzenie wyjechał opóźniony prawie 40minut. Czekał na opóźnione pociągi TLK-a z Bydgoszczy i Krakowa Głównego. Pomimo opóźnienia pociąg w Zamościu zameldował się tylko z niecałe 20minut opóźnienia w stosunku do rozkładu. Czyli jak widać jakieś rezerwy ma, bo inaczej by tyle nie nadrobił, być może to wynika z ekspresowej zmiany kierunku, raptem 3-4minut. Generalnie podróż upłynęła mi całkiem przyjemnie i wygodnie. Dodatkowo widziałem też sporo prac w Świdniku(tor do portu lotniczego) i w Lublinie Północnym gdzie obecnie pociągi poruszają się jednym torem wahadłowo, ze względu na budowę krawędzi peronu.

Widziałem jeszcze, około godziny 17-tej jakiś skład węglarek ciągnięty przez Tamarę w centrum Zamościa, który jechał w kierunku stacji Zamość. Można powiedzieć, że na kolei w naszym regionie cały czas coś się dzieje. I tu trzeba pochwalić ale i także trzymać kciuki by PLK-a nadal tak dużo inwestowała w naszym regionie, widać znaczną poprawę jakościową. Do szczęścia brakuje jedynie przystanku w centrum Zamościa, widziałbym także podniesienie prędkości z Zawady do Zamościa. Łącznie z likwidacjami zwolnień na przejazdach. W każdym razie "wycieczka" zakończyła się pozytywnym nastawieniem i mam nadzieję, że będzie coraz lepiej z infrastrukturą na kolei.

Pozdrawiam. Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 23-10-2011, 16:51    Odpowiedz z cytatem

Najważniejsze to powinno być PWDC także na krótkie odcinki- taki paradoks- na odcinku Lublin- Krasnystaw pociąg jedzie mniej więcej tyle co bus, ale cena jest dużo wyższa. Myśle, że na odcinku ublin- Izbica powinny być dodatkowe pociągi ze względu na właśnie ten konkurencyjny czas przejazdu.
Ja bym to rozplanował tak- w szczycie pociągi z Zamościa i Chełma nie zatrzymywałyby sie wogóle na odcinku Rejowiec- Świdnik Wschód ( z Zamościa dodatkowo na odcinku z Izbicy), a pasażerów z tych stacji zabierałby pociąg z Izbicy. Jeszcze jak by sie dało tak "podrasować" sprzęgi w en57 i w szynobusach, żeby można było je połączyć, to byłoby super.
Ach te marzenia...

_________________
Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 23-10-2011, 17:38    Odpowiedz z cytatem

Z tego co się zdołałem zorientować to EN57 ma sprzęg automatyczny Scharfenberga,a szynobusy tradycyjny śrubowy. Połączyć je można tylko przy pomocy specjalnego adaptera.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pele Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2009
Skąd: Oberslezig

PostWysłany: 28-10-2011, 23:14    Odpowiedz z cytatem

Dziś na dworcu w Lublinie po 16 masakra, zarówno w lubelskim SA134 do Zamościa, jak i żółtym podkarpackim do Rzeszowa. Oba nabite po dach, ten drugi odjechał z 10 min opóźnieniem bo z powodu tłoku drzwi nie dało się zamknąć. Nie wiem czy ten zamojski rozładował się trochę po drodze, obawiałbym się raczej czy nikt nie został na kolejnych stacjach. W środku ponoć awantury, konduktor jak widziałem musiał wchodzić przez okno w kabinie maszynisty...

Wesołych Świąt Very Happy

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 30-10-2011, 16:55    Odpowiedz z cytatem

A wystarczyłoby utrzymywać perę wagonów z rewizja w Lublinie które w razie potrzeby można byłoby dołączyć do SA134
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Andy_86 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lip 2010
Skąd: Szczebrzeszyn

PostWysłany: 01-11-2011, 21:41    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Więcej pociągów PKP Intercity do Zamościa?

Czy PKP Intercity uruchomi więcej pociągów do Zamościa? Nie jest to wykluczone. Przynajmniej tak wynika z wywiadu prezesa tej spółki Janusza Malinowskiego dla portalu logistyka.wnp.pl.

Pierwszym pociągiem, który zaczął docierać do Zamościa po półtorarocznej przerwie, jest połączenie TLK Zamość - Zielona Góra, uruchomione przez spółkę PKP Intercity. Nie obyło się przy tym bez trudności technicznych, gdyż pociąg ten musi być obsługiwany przez lokomotywy spalinowe, których na polskich torach jest coraz mniej,
a PKP IC praktycznie ich nie ma. Musi je więc wynajmować od przewoźnika towarowego PKP Cargo. Dlatego właśnie połączenie jest obsługiwane w sposób nieco karkołomny. "Spalinówki" jadą już od Rzeszowa, ale w Stalowej Woli Rozwadowie musi następować zmiana lokomotywy i tym samym zespołu maszynistów. Co więcej, od ich wyjazdu z Rozwadowa do ich powrotu musi upłynąć nie więcej niż 12 godzin, dlatego właśnie pociąg ten dociera do Zamościa dopiero o 21.23, by ruszyć do Zielonej Góry już o 5.29.
Problem ten zdaje się rozumieć Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity. W wywiadzie dla portalu logistyka.wnp.pl zapytano go o problemy, z jakimi boryka się spółka przed planowaną prywatyzacją. - Brakuje nam liniowych lokomotyw spalinowych, czyli zdolnych do ciągnięcia pociągów na niezelektryfikowanych trasach. Gdybyśmy mieli ich odpowiednią liczbę, moglibyśmy zbudować lepszą ofertę - odpowiedział prezes. Dziennikarz zapytał wówczas na jakie linie trafiłyby brakujące lokomotywy. - Na przykład na linię Gdańsk (Reda) - Hel, Ełk - Korsze, Zamość - Stalowa Wola (Południe). Chcielibyśmy na okres letni uruchomić połączenie w Bieszczady - padła odpowiedź. Prezes mówił również, że przewoźnik chce zadbać o stan swoich lokomotyw zlecając ich naprawy rewizyjne.
W wypowiedzi prezesa zwraca uwagę jeszcze jeden szczegół. Otóż wskazując na stację Stalowa Wola (Południe) może on sugerować, że spółka zastanawia się nad uruchomieniem połączenia z Zamościa biegnącego odcinkiem Stalowa Wola - Przeworsk. Jest to linia zelektryfikowana i z całkiem przyzwoitą dozwoloną prędkością szlakową, gdzie jednak nie jeżdżą od pewnego czasu żadne pociągi TLK, a jedynie składy REGIO i (nie codziennie) pociąg InterRegio uruchamiany przez Przewozy Regionalne. Trudno na razie wyrokować, jaki kształt miałoby mieć to połączenie, gdyż raczej nie oznaczałoby ono wycofania się PKP Intercity z trasy Stalowa Wola - Kolbuszowa - Rzeszów, którą obecnie porusza się pociąg Zamość - Zielona Góra. Wiele również zależałoby tu od rozkładu jazdy dla takiego pociągu, aby był on dostępny dla większej ilości osób z naszego regionu, a przy tym nie stanowił konkurencji dla połączenia, które już kursuje.
Inną opcją, którą można brać pod uwagę, jest chęć uruchomienia połączenia Podkarpacia z Warszawą przez nieużywany obecnie przez kolej pasażerską odcinek przez Sandomierz. Jedną z rozpatrywanych możliwości jest pociąg kursujący ze Stalowej Woli przez właśnie Sandomierz, Ostrowiec Świętokrzyski, Starachowice, Skarżysko-Kamienną i Radom do Warszawy. Takie połączenie funkcjonowało już w przeszłości. Być może więc PKP Intercity myśli o tym, by nie tylko je przywrócić, ale i przedłużyć do Zamościa. Tu jednak powstaje pytanie czy kursowanie takiego pociągu z Zamościa miałoby sens ekonomiczny, gdyż byłaby to dosyć okrężna droga do stolicy.
Z innej części wywiadu można się dowiedzieć, że jeżeli zarządca infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe obniży stawki dostępu do linii, na których trwają remonty, to PKP Intercity obniży ceny biletów na tych trasach o 10-15 proc. To o tyle istotne dla Zamojszczyzny, że pociąg Zamość - Zielona Góra kursuje przez linię E-30 (odcinek Rzeszów - Legnica), którą niedawno zaczęto remontować na odcinku Rzeszów - Kraków, a prace potrwają tam do 2014 roku. Tym samym czas przejazdu tą linią już się wydłużył, a należy się spodziewać, że utrudnienia będą tam jeszcze większe. Dobrze więc, że przewoźnik chce to jakoś podróżnym zrekompensować.


źródło z: Gazeta Zamojska (www.zamojska.com)
link: http://zamojska.com/zamosc/3031-wiecej-pociagow-pkp-intercity-do-zamoscia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 01-11-2011, 22:30    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem PKP IC powinna jak najszybciej zakupić kilka lokomotyw spalinowych aby pociągi TLK mogły powrócić na trasy, z których się niedawno wycofały. Do Zamościa kombinować połączenie przez Radom, Stalową Wolę to pachnie lekką paranoją. Poza mikolami, którzy się przejadą raz w roku nikt tak nie pojedzie z Warszawy do Zamościa biorąc pod uwagę czas przejazdu i ceny biletów. Przecież do samego Skarżyska Kam. podróz z Warszawy na chwilę obecną sięga 3 godzin a gdzie reszta trasy.
Jeżeli spółka chce naprawdę wyjść naprzeciw potrzebom pasażerów, to powinna jak najszybciej wydłużyć jeden z lubelskich TLK do Chełma i dołączyć do niego wagony do Zamościa z rozdzielaniem i łączeniem składu w Rejowcu. Z Rejowca do Zamościa jest raptem 63 km, linia kolejowa po niedawnej modernizacji, a więc w dobrym stanie.
A obniżenie cen biletów to drugi palący problem, z którym spółka się musi jak najszybciej uporać. Bez tego przy obecnej konkurencji ze strony busiarstwa, które Zamość, Chełm i praktycznie cały lubelski region opanowało do nieprzyzwoitych granic, nic się nie da zrobić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

clone Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Paź 2011

PostWysłany: 01-11-2011, 23:26    Odpowiedz z cytatem

Tymczasem IC uruchamia specjalny pociąg pielgrzymkowy na trasie Hrubieszów - Zamość - Rejowiec - Lublin - Częstochowa. Wyjazd w sobotę 12 listopada, powrót w nocy z 13 na 14 listopada. Tak więc można jeździć na tej trasie? Można. I taki pociąg powinien jeździć codziennie (tylko że np. z Zamościa i do Warszawy/Bydgoszczy). Jakby ktoś był zainteresowany to rozkład jazdy jest podany na dole w tym linku
http://www.intercity.pl/?page=aktualnosci&ph_center_start=show&cmn_id=2280
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

filip39 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Maj 2010
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 02-11-2011, 20:54    Odpowiedz z cytatem

Mądrze mówi pan Malinowski, może coś z niego będzie i z jego planów. Trzymam kciuki, bo Lubelszczyzna to piękne miejsce, a w zasadzie miejsca. Naprawdę watro tam pojechać tym bardziej pociągiem. Cieszy również chęć jazdy IC w Bieszczady, ale to nie ten temat.

_________________
2010 - 4564 km
2011 - 8993 km
2012 - 5090 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Andy_86 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lip 2010
Skąd: Szczebrzeszyn

PostWysłany: 11-11-2011, 17:00    Odpowiedz z cytatem

Witajcie!

Są już podane na http://nowy.rozklad-pkp.pl rozkład jazdy na rok 2012!

Oto tablica dla stacji ZAMOŚĆ:

Arrow ODJAZDY:

TLK 27100 Zamość(5:30) - Zielona Góra(21:52) codziennie
Regio 230 Zamość(5:45) - Lublin(7:43) codziennie
Regio 232 Zamość(7:50) - Lublin(9:53) w okresie 28. Kwi do 3. Wrz; oprócz 8. Maj do 22. Cze
Regio 232 Zamość(7:50) - Lublin(9:53) codziennie, oprócz 28. Kwi do 7. Maj, 23. Cze do 3. Wrz
Regio 2340 Zamość(8:05) - Jarosław(11:55) w okresie, 27. Kwi do 2. Wrz; oprócz 7. Maj do 21. Cze
Regio 234 Zamość(12:13) - Lublin(14:13) D, w dni robocze, oprócz świąt
Regio2344 Zamość(15:37 - Rzeszów Główny(20:23) w okresie, 27. Kwi do 2. Wrz; oprócz 7. Maj do 21. Cze
Regio 236 Zamość(16:32) - Lublin(18:44) codziennie
Regio 222 Zamość(19:13) - Chełm(21:20) codziennie

Arrow PRZYJAZDY:

Regio 225 Chełm(6:10) - Zamość(7:42) codziennie
Regio 3241 Jarosław(7:18) - Zamość(11:01) w okresie, 27. Kwi do 2. Wrz; oprócz 7. Maj do 21. Cze
Regio 231 Lublin(9:35) - Zamość(11:38) codziennie
Regio 233 Lublin(13:35) - Zamość(15:33) D, w dni robocze, oprócz świąt
Regio 235 Lublin(16:15) - Zamość(18:25) codziennie
Regio 3245 Jarosław(15:48) - Zamość(19:40) w okresie, 27. Kwi do 2. Wrz; oprócz 7. Maj do 21. Cze
TLK 27100 Zielona Góra5:36) - Zamość(22:17) codziennie
Regio 327 Lublin(20:45) - Zamość(22:44) codziennie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 26 z 29 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 25, 26, 27, 28, 29  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl