Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Chełm będzie wielkim węzłem kolejowym?!
Autor Wiadomość

karol-101 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2010
Skąd: Warszawa/Chełm

PostWysłany: 04-02-2011, 21:30    Odpowiedz z cytatem

Dla mnie to całe centrum przesiadkowe to pic na wodę. Kibice wsiądą w pociąg do Kijowa w Warszawie, Chełm zobaczą przez 5 minut jak będzie pociąg przez miasto przejeżdżał i na dworcu się zatrzyma. Stan kładki na dworcu nie ma tu nic do rzeczy.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

thassos Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Wrz 2009
Skąd: Lyck

PostWysłany: 06-02-2011, 12:21    Odpowiedz z cytatem

karol-101, gdybyś przejrzał ten post od początku, zorientowałbyś się, że nie chodzi o EURO 2012, ale o co innego. Chodzi raczej o pomysł uczynienia z Chełma węzła z wykorzystaniem szerokiego toru.
A o tym, co piszesz, masz rację, ale to inny temat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

karol-101 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2010
Skąd: Warszawa/Chełm

PostWysłany: 06-02-2011, 16:29    Odpowiedz z cytatem

A w to też nie wierzę, takie rzeczy to były jak nie było urządzenia zmiany wózków w Jagodzinie i do Chełma jeździł codziennie pospieszny z Kijowa (piękne czasy, piękny pociąg, po 15 wagonów, ludzie się czołgali pod wagonami jak zastawiał przejście z peronów na dworzec w poziomie terenu Very Happy ). Nikt nie będzie teraz przyjeżdżał do Chełma i się przesiadał. Jak już to można raczej pomysleć o rozbudowie infrastruktury towarowej. Terminale w Dorohusku, Teosinie, Brzeźnie, Chełmie i Zawadówce pracują, miejsce na ich rozbudowę np. w Chełmie czy w Zawadówce (słynna i niechlubna koncepcja terminalu "Tiry na tory" w środku lasu obok stacji PKP Zawadówka).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

thassos Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Wrz 2009
Skąd: Lyck

PostWysłany: 07-02-2011, 11:09    Odpowiedz z cytatem

według mnie o wiele większe szanse były na rozwój Chełma, jako węzła kolejowego, w wypadku, gdyby po szerokim torze docierał tutaj pociąg z Kijowa, skomunikowany z tlk z Chełma na przykład do Szczecina i Gdyni (dzielony w Warszawie Wschodniej lub Bydgoszczy). Skorzystaliby na tym i Ukraińcy i strona polska i Chełm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 11-02-2011, 22:46    Odpowiedz z cytatem

thassos, z całym szacunkiem ale o czym Drogi Kolega marzy.... TLK Chełm-Szczecin... chyba nie w naszym wcieleniu niestety... Sad
Pozdrawiam

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

karol-101 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2010
Skąd: Warszawa/Chełm

PostWysłany: 12-02-2011, 05:54    Odpowiedz z cytatem

Był już wagon sypialny Wars Szczecin Gł.-Kijów w Poznaniu dołączany do Kiev Express. I znikł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 12-02-2011, 08:38    Odpowiedz z cytatem

Przecież Kiev Express nie jedzie przez poznań. Kiedyś jechał?

Wagony w komunikacji krajowej powinny na zachodniej Warszawie być odłanczane od składu i jechać gdzieś dalej w Polske, a choćby i do tego Szczecina.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 12-02-2011, 09:10    Odpowiedz z cytatem

Chełm powinien i ma szansę stać się wielkim węzłem kolejowym. To co zrobiono wycofując stamtąd wszystkie dalekobieżne połączenia to jest jedno wielkie draństwo. Trzeba tylko odrobinę dobrej woli ze strony władz pkp, miasta i oczywiście samego województwa aby to piękne miasto stało się wielkim węzłem kolejowym. Moim zdaniem powinno się zrobić to co na Podkarpaciu. Ograniczyć bazę techniczno-postojową spółki IC w Lublinie, albo całkowicie zlikwidować tak jak to zrobiono z Rzeszowem i przenieść ją do Chełma tak jak zrobiono w przypadku Przemyśla. Chełm i Przemyśl to są miasta o podobnej wielkości, więc nie wiem czemu tak nie jest zrobione. I wtedy dalekobieżne pociągi, które obecnie kończą bieg w Lublinie kończyłyby bieg w Chełmie. Proste jak kawałek druta, tylko najlepiej powiedzieć: nie da się. Chciwość i pazerność Lublina, że wszystko muszą mieć u siebie doprowadziła do tego, że już powoli IC zaczyna się wycofywać z tego miasta likwidując pociągi, które zawsze cieszyły się dobrą frekwencją, i tylko patrzeć jak zostaną im ze dwie pary TLK na krzyż, i będą jeszcze dziękować że mogą jeździć plastikami, na których teraz psy wieszają. Tylko, że ich krótkowzroczność doprowadziły do tego, że traci na tym również cały region lubelski, gdzie niedługo tylko furmanki ludziom zostaną. Lublin zapomniał, że na nim świat się nie kończy, i teraz zaczyna za to płacić.
Należy pamiętać, że jeszcze nie tak dawno dalekobieżne pociągi dojeżdżające do Chełma jak choćby legendarny "Chełmianin" zawsze cieszyły się dobrą frekwencją. Codziennie kursował na 5-6 wagonach klasy 2 i zawsze przyjeżdżały czubate do Chełma. I teraz też by tak mogło pozostać, tylko fatalne ułożone rozkłady jazdy, chore ceny biletów, coraz gorsze stany pociągów doprowadziły do tego, że ludzie się zaczynają odsuwać od pkp. A to że w niedzielę nie ma żadnego popołudniowego pociągu do Warszawy to jest jakieś kuriozum, że daleko by drugiego takiego szukać.
A jak dodać do tego, że w Chełmie zaczyna się szeroki tor to tylko aż się prosi, żeby uczynić z tego naprawdę duży węzeł kolejowy, na poziomie europejskim, gdzie dalekobieżne pociągi docierające z różnych zakątków Polski i Europy Zachodniej byłyby skomunikowane z pociągami jadącymi dalej na Wschód. Przecież to nie są czasy żelaznej kurtyny gdzie wszyscy się od siebie odgradzali, tylko czasy gdzie Europa ma się integrować. W dobie aspiracji Ukrainy do członkowstwa w UE jest to wręcz konieczne i niezbędne co umożliwi wymianę gospodarczą, ekonomiczną, naukową itp, itd. I tu nie chodzi o żadne EURO 2012, bo to jest kwestia 3 tygodni. Tu chodzi o przyszłość na długie lata. Jeżeli chodzi o zaplecze infrastrukturalne w Chełmie niczego nie brakuje, tylko trochę dobrej woli i życzliwości ze strony drugiego człowieka, ale tego niestety Unia nie sfinansuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

thassos Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Wrz 2009
Skąd: Lyck

PostWysłany: 14-02-2011, 09:29    Odpowiedz z cytatem

Fakt, pomysł na bazę w Chełmie, na wzór Przemyśla jest przedni, ale do realizacji takiego pomysłu trzeba byłoby chęci zaistnienia na chełmskim rynku pasażerskim, który mimo druta i dobrej jakości linii kolejowej, został zdominowany przez busy. I dlatego Chełm nie będzie węzłem kolejowym, chociaż ma ku temu warunki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 23-10-2019, 20:38    Odpowiedz z cytatem

Lubelskie: Rozwój połączeń PKP IC. Nowe ciekawe relacje.

PKP Intercity nie informuje jeszcze o szczegółach oferty w rocznym rozkładzie jazdy 2019/2020. Jednak z danych dostępnych za pośrednictwem Portalu Pasażera wynika, że od grudnia tego roku nastąpi rozwój oferty.
Chełm obsłużą 3 pociągi PKP IC. Zaplanowano dwa połączenia do Warszawy „drogą podstawową”, czyli linią nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk przez Dęblin i Pilawę. Kolejny zapewni dojazd do Krakowa i Katowic. Nie pojedzie on jednak „zwykłą trasą” przez m.in. Radom i Kielce, lecz przez Stalową Wolę Rozwadów, Rzeszów, Tarnów, Kraków. Dłuższe postoje w Lublinie i Stalowej Woli wskazują na zmianę lokomotywy na tych stacjach.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/lubelskie-rozwoj-polaczen-pkp-ic-nowe-ciekawe-relacje-94080.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

thassos Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Wrz 2009
Skąd: Lyck

PostWysłany: 28-10-2019, 13:18    Odpowiedz z cytatem

tak, wielki wzrost ilości połączeń: były trzy do warszawy, będą dwa Laughing
poza tym, połączenie do Katowic p.Rzeszów (szkoda, że nie przez Łuków Siedlce Białystok), nie ma skomunikowania z pociągiem relacji Lublin-Warszawa
żaden z pociągów jadących do warszawy nie ma wydłużonej relacji do Poznania lub Gdańska, albo chociaż Bydgoszczy.....nędznie, a do tego każdy pociąg będzie miał 20 minut postoju w lublinie.
Szczerze? TO KPINA Z PASAŻERÓW!
Ktoś powie, że to oszczędności, bo do Chełma wyślą jeden lub dwa wagony, zamiast pięciu. Oszczędności pozorne, bo gdyby czas był lepszy i cena tez, to do chełma opłacałoby się wysłać 5 wagonów, bo ludzie odzyskaliby zaufanie do kolei.
Ale INTERCITY ma alergię na Chełm, a mieszkańcy tym bardziej na intercity, które traktuje to miasto jak za...dębie!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pt31 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Mar 2012
Skąd: Chełm

PostWysłany: 28-10-2019, 21:37    Odpowiedz z cytatem

Jedyna pociecha to ten pociąg do Katowic przez Rzeszów, Tarnów i Kraków, nie wiem tylko dlaczego nazwano go Roztocze. Może uda się dojechać do Nowego Sącza i Krynicy z jedną przesiadką w Tarnowie. Szkoda, że tak szybko zniknęły połączenia z Gorzowem Wielkopolskim przez Poznań, Gniezno, Inowrocław, Bydgoszczą przez Toruń. W sumie to nawet do Szczecina było dobre połączenie, wystarczyło tylko zmienić wagon w Lublinie. Wzrostu ilości pociągów niestety nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ramirez Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Wrz 2009

PostWysłany: 28-10-2019, 23:35    Odpowiedz z cytatem

thassos napisał/a:
Ale INTERCITY ma alergię na Chełm, a mieszkańcy tym bardziej na intercity, które traktuje to miasto jak za...dębie!

Alergię Intercity do Chełm miało od 2009 kiedy dostało pośpieszne z PKP PR i przez kolejne 3,4 lata gdzie jedynie co mieliśmy to wagony doczepione do Kiev Expresa i tyle. To był jeden pociąg na dobę nie licząc pociągów IR. Teraz mamy 3. To jest znacznie lepszy wynik. Nawet pamiętam jak przez kilka miesięcy skasowali postój na Chełm Miasto. Nawet były podpisy zbierane w kasie biletowej o postój tego jednego TLK. Niestety Chełm ma zbyt mało potencjalnych pasażerów aby stać się drugim Przemyślem. Miejmy nadzieję że od grudnia 2020 po skończonym remoncie będzie jakiś pociąg jadący poza Warszawę.

Pt31, a co nazwy Roztocze to pewnie przez to że ten pociąg ma jechać z Chełma przez Lublin i w Stalowej Woli Rozwadów miały być łączone wagony z Zamościa. Tylko jest zagadka w rozkładzie. Nie widzę tego łącznika co był w projekcie. Może go nie skasowali. Nie zdziwiłbym się jakby go zwyczajnie zgubili i nie wpisali Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pt31 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Mar 2012
Skąd: Chełm

PostWysłany: 29-10-2019, 22:20    Odpowiedz z cytatem

Ramirez napisał/a:
Niestety Chełm ma zbyt mało potencjalnych pasażerów aby stać się drugim Przemyślem.

To prawda, żeby choć trochę zwiększyć liczbę podróżnych w Chełmie potrzebne są połączenia na wschód, inaczej nie ma o czym marzyć. W obecnej chwili Chełm nie jest w stanie wygenerować znacznej liczby pasażerów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl