Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Chełm będzie wielkim węzłem kolejowym?!
Autor Wiadomość

Alex Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sie 2009

PostWysłany: 14-10-2010, 19:11   Chełm będzie wielkim węzłem kolejowym?! Odpowiedz z cytatem

Będziemy wielkim węzłem kolejowym?
14.10.2010.

Czy Chełm tak jak przed kilkudziesięciu laty ma szansę stać się wielkim węzłem kolejowym z tysiącami podróżnych? Władze miasta twierdzą, że staje się to coraz bardziej realne.

Gdy w latach 20-tych ubiegłego stulecia decydowano o lokalizacji w Chełmie przeznaczonej dla 50 tysięcy mieszkańców dzielnicy kolejowej, wpływ na to miało centralne położenia miasta w ówczesnej Polsce, duża rola kolei w transporcie osobowym i towarowym, oraz jak twierdzą niektórzy historycy, decyzja samego Marszałka Józefa Piłsudskiego. Wybuch II wojny światowej przekreślił te plany. Dzielnicy nigdy nie ukończono, a zmieniona granica Polski zostawiła Chełm na peryferiach, pozbawiając tym samym miasta szansy na status ośrodka o strategicznym znaczeniu w transporcie kolejowym. Przez kilka kolejnych dekad kolej traciła na znaczeniu. Rozwój transportu samochodowego i lotniczego, konkurencja prywatnych firm transportowych i związane z tym liczne problemy finansowe PKP, ograniczały możliwość rozwoju kolei zwłaszcza pod względem transportu pasażerskiego. Kilka lat temu, pomimo licznych protestów, zlikwidowano połączenie Chełma z Włodawą. Przed rokiem PKP zamknęło dworzec w Zamościu wycofując wszystkie pociągi pasażerskie jeżdżące do tego miasta. W Chełmie pomimo wprowadzanych zmian w rozkładach jazdy i ograniczania połączeń z innymi ośrodkami, nadal funkcjonuje transport osobowy. Jak twierdzą władze miasta, za pewien czas możemy spodziewać się dużych zmian, i to zmian na lepsze.
Sprawa dotyczy kolei szerokotorowej, która znajduje się praktycznie we wszystkich krajach położonych na wschód od Polski. Prowadzone z zachodu Europy transporty kolejowe, wjeżdżając na Ukrainę lub do Białorusi są każdorazowo przerabiane - całe składy muszą być dostosowywane do szerokiego rozstawu torów. Jest to proces kosztowny i pracochłonny. Tu właśnie, w opinii chełmskich włodarzy, pojawia się szansa dla naszego miasta.
- Chyba niewiele osób wie, iż szeroki tor prowadzi z Ukrainy aż do naszego miasta – mówi prezydent Agata Fisz – Tym samym transporty kolejowe z Chełma bez potrzeby przerabiania wagonów mogą podróżować po Ukrainie a nawet po całym terytorium dawnego ZSRR. Chcemy to wykorzystać.
Szansą na rozwój kolei ma być uruchomienie specjalnych połączeń pasażerskich z Chełma do Kowla, Kijowa a nawet do Moskwy i innych odległych miast. Chełm byłby węzłem, do którego docieraliby pasażerowie z całej Polski oraz innych państw Europy, a następnie po przesiadce do pociągów szerokotorowych kontynuowali podróż na wschód. Powinno to zdaniem pomysłodawców zaoszczędzić czas „przezbrajania” pociągów i obniżyć związane z tym koszty. Pierwsze spotkanie w tej sprawie odbyło się przed kilkoma dniami w chełmskim magistracie.
- Wiemy, że tematem są już zainteresowane ukraińskie firmy dzierżawiącej kolej szerokotorową. Pomysł spodobał się także polskim kolejarzom, przez co coraz bardziej realną staje się szansa odbudowy chełmskiego węzła – zapewnia prezydent Fisz.
Pierwsze szerokotorowe pociągi z Chełma miałby odjeżdżać do Kowla, czym również zainteresowane są władze tego ukraińskiego miasta. To jednak nie koniec planów rozwoju kolei tworzonych w chełmskim magistracie.
- Prowadzimy również rozmowy na temat możliwości poprowadzenia do Chełma kolei szerokotorowej z Białorusi. Zainteresowane są tym zarówno polskie powiaty i gminy leżące na planowanej trasie jak i władze samorządowe z Białorusi. Taki tor byłby naprawdę dużą szansą na rozwój Chełma – dodaje Agata Fisz.
W utworzeniu węzła kolejowego, władze miasta widzą dużo korzyści.
- Dodatkowe miejsca pracy związane z obsługą zwiększonego ruchu pociągów, rozbudowa infrastruktury kolejowej, nowe podmioty gospodarcze obsługujące podróżnych, prestiż miasta – wylicza prezydent Fisz – Utworzenie tak dużego węzła i wprowadzenie do Chełma kolei szerokotorowej z Białorusi jeszcze bardziej poprawi naszą atrakcyjność pod względem zlokalizowania w Chełmie dużego centrum logistycznego, a w konsekwencji utworzenia dodatkowych setek miejsc pracy. Prowadzimy już rozmowy z pierwszymi zainteresowanymi inwestowaniem w naszym mieście.
Tymczasem władze Chełma przygotowują się do kolejnego spotkania w sprawie uruchomienia połączeń szerokotorowych. Tym razem do Chełma przyjadą już przedstawiciele ukraińskiej kolei i przedsiębiorstw dzierżawiących od Ukrainy tory kolejowe. Z polskiej strony oprócz władz miasta uczestniczyć będą również kolejarze. Najbliższe robocze już spotkanie odbędzie się za kilka tygodni.

www.echelm.pl

_________________
W pociągu:
2010 rok - 1570 km
2011 rok - 4681 km
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

_kamil_ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2010
Skąd: Chełm

PostWysłany: 14-10-2010, 19:38    Odpowiedz z cytatem

Nie rozumiem portal echelm pisze ,iż ruch przygraniczny będzie wznowiony a Rynek Kolejowy twierdzi ,że reaktywacji nie będzie. Komu wierzyć?
Swoją drogą to by było piękne ,tłumy podróżnych przesiadających się do pociągów na naszej stacji.
No cóż , radziłbym pani prezydent zająć się ruchem krajowym (regionalnym i międzywojewódzkim) bo na tym naprawdę skorzystają chełmianie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET40 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Stolyca województwa.

PostWysłany: 14-10-2010, 19:51    Odpowiedz z cytatem

usunięto :)


Ostatnio zmieniony przez ET40 dnia 14-10-2010, 20:26, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Alex Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sie 2009

PostWysłany: 14-10-2010, 19:54    Odpowiedz z cytatem

_kamil_, z artykułu z echelm.pl wynika, że to Koleje Ukraińskie będą obsługiwać te linie po szerokim torze, natomiast Rynek Kolejowy pisze iż Przewozy Regionalne chcą ale Minister Infrastruktury już nie :)

_________________
W pociągu:
2010 rok - 1570 km
2011 rok - 4681 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

pawelW Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 14-10-2010, 20:23    Odpowiedz z cytatem

A jaki jest teraz ruch na wschód tym torem? I jakie tory z Chełmna ida w kierunku zachodniej Polski ?Bo w artykule jest więcej o wschodzie. Chodzi mi o to jakie mogły by być prowadzone połączenia po przesiadce w głąb Polski czy jeszcze dalej na zachód ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Alex Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sie 2009

PostWysłany: 14-10-2010, 20:47    Odpowiedz z cytatem

Na początek to nie Chełmna tylko Chełma :)

Szerokim torem obecnie kursują tylko pociągi towarowe, natomiast jeżeli chodzi o tory na zachód to są to już te "normalne". Połączenia na zachód? - Proszę bardzo linia nr 7 Dorohusk-Chełm-Lublin-Warszawa czeka na takie połączenia. A i przez Chełm przebiega linia Kijów-Warszawa-Berlin :)

_________________
W pociągu:
2010 rok - 1570 km
2011 rok - 4681 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 14-10-2010, 21:10    Odpowiedz z cytatem

pawelW, z CHEŁMA, nie Chełmna, bo to dwa różne miasta w dwóch różnych województwach.
Na zachód to tylko D29-7 do Warszawy. Oczywiście 1435 mm. Szerokim torem tylko do Naftobazy w Zawadówce
Ruch to w zasadzie tylko do Dorohuska pasażerski i bodajże dwie pary międzynarodowe pośpiechów. To na wschód. Oprócz tego brutta ale co po czym i jak dokładnie nie wiem. Nie moje rejony :)

Na zachód to tylko do Lublina, oczywiście REGIO.
Najlepiej zajrzeć: TU i TU

A i jeszcze Włodawa by została, ale to tylko brutta obecnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 15-10-2010, 15:50   

Szerokie tory nie idą tylko do Chełma ale do stacji Zawadówka Naftobaza, ale szlakowa nie jest zbyt zachęcająca to raptem 30 km/h, więc jakim cudem chcą tam puścić ruch pasażerski Shocked
Powrót do góry

Alex Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sie 2009

PostWysłany: 06-11-2010, 13:37    Odpowiedz z cytatem

Pociągi Chełm-Kowel, czemu nie, dobry pomysł jednak jak te pociągi mają wyglądać tak

http://www.youtube.com/watch?v=7choEUcJNXE

to ja dziękuję ale nie skorzystam

_________________
W pociągu:
2010 rok - 1570 km
2011 rok - 4681 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

pendolino Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Kwi 2009
Skąd: Lublin

PostWysłany: 06-11-2010, 16:44    Odpowiedz z cytatem

Do Kowla na normalnym nie ma trakcji? Jak jest można by było puścić kibla fullplastik.

_________________
2012 - 16464 km
2013 - 25289 km
2014 - 03715 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

thassos Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Wrz 2009
Skąd: Chełm-Poznań

PostWysłany: 06-11-2010, 21:48    Odpowiedz z cytatem

nie będzie żadnych pociągów do kowla!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

19WE Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2010

PostWysłany: 06-11-2010, 22:09    Odpowiedz z cytatem

Niech podstawiaj a Gbs y albo Eaos y. Będzie latwiej celnikom!

_________________
Ataków na konto (27.01): 21
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pendolino Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Kwi 2009
Skąd: Lublin

PostWysłany: 07-11-2010, 10:36    Odpowiedz z cytatem

Wstawi się do Gags -ów ławki i pojechali Śmiech

_________________
2012 - 16464 km
2013 - 25289 km
2014 - 03715 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

thassos Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Wrz 2009
Skąd: Chełm-Poznań

PostWysłany: 07-11-2010, 11:55    Odpowiedz z cytatem

to lepiej już niech jakaś drezyna jedzie, albo niech konie ciągną wozy po torach... taka przyszłość czeka lubelskie koleje... niestety
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

_kamil_ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2010
Skąd: Chełm

PostWysłany: 04-02-2011, 18:53    Odpowiedz z cytatem

Nie wydaje mi się ,żeby z tymi Francuzami to była prawda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl