Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Dolnośląski przetarg na kolejowe przewozy regionalne
Autor Wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 13-05-2011, 11:49    Odpowiedz z cytatem

To fakt. Dlatego na Wrocław mogłyby zostać EN57, a najlepiej łączony w Legnicy ze składem z Węglińca, Lubania czy Jeleniej Góry. Jednak dla ruchu (a przynajmniej restartu) tylko na odcinku Legnica- Rudna Gwizdanów(- Głogów) to EN81 w zupełności by wystarczył. Wyjątkiem byłaby relacja typu Lubin Górniczy- Kamieniec Ząbkowicki czy coś w tym stylu przez podsudecką, bo na 137 aż do Kędzierzyna nie ma drutu.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rob21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Maj 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 13-05-2011, 12:25    Odpowiedz z cytatem

A co do połączeń na EZT to dobrym połączeniem byłby pociąg Zielona Góra - Głogów - Legnica. A to by dało Głogowianom jedną lub dwie pary pociągów w strone Zielonej Góry czy nawet Szczecina.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 13-05-2011, 12:26    Odpowiedz z cytatem

Tomasz K. napisał/a:
Również uważam ,że pociągi powinny wrócić z jednej strony szynobus nie powinien jeździć na linii na której jest trakcja elektryczna, z drugiej strony nie wiadomo czy znajdzie się tyle chętnych aby zapełnić EN57. Jeżeli planowane jest wznowienie to podstawą jest rozkład dostosowany dla potrzeb ludności (dojazdy do pracy , szkoły) a nie pociągi które będą woziły powietrze.


Koszt utrzymania szynobusu jest tańszy od kosztu utrzymania jednostki elektrycznej. Już się nie ma co patrzeć na to że jest tam sieć trakcyjna bo kibel zażre więcej prądu niż wlejesz ropy do szynobubla.
Rozkład jazdy musi odpowiadać ludziom a nie po to żeby tylko był w rozkładzie i przy następnej korekcie go wypierdzielić!!
Przypomnę że po reaktywacji w 2007 roku rozkład był dobry! Chętnych troszkę było! Codziennie jeździłem do pracy a w weekendy do szkoły. Pociąg o 16:50 z Lubina do Wrocławia który kursował w (C) był zawsze w niedziele pełen studentów.
Do ponownej reaktywacji tej linii powinien ktoś z głową podejść by wszystko było tip-top

[ Dodano: 13-05-2011, 13:28 ]
rob21 napisał/a:
A co do połączeń na EZT to dobrym połączeniem byłby pociąg Zielona Góra - Głogów - Legnica. A to by dało Głogowianom jedną lub dwie pary pociągów w strone Zielonej Góry czy nawet Szczecina.


Fajnie by było ale pamiętajmy że od grudnia na Głogów - Zielona Góra mamy prędkość 30 km/h.
Jaja sobie robi PLK!!!

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

rob21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Maj 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 13-05-2011, 12:38    Odpowiedz z cytatem

To prawda Jerry włos się jeży na samą myśl ,ale również jest już niemal pewne że ten odcinek w ciągu 2 lat bedzie zmodernizowany, PLK już nie może zwlekać remontu i podobnie będzie z 14. A powiedzcie mi czy macie jakąś wiedze na temat połączenia Głogów - Leszno?? Jak problem ten lini rozwiążą Samorządy. Ja sądze że jedyne słuszne rozwiązanie to szynobusy KD oraz Kolei Wielkopolskich w zestawieniu KW na Ostrów Wielkopolski co jest najszybszym kierunkiem na Warszawe, oraz KD które obsługiwały by połączenie Legnica - Głogów - Leszno 5 - 6 par jak jest dzisiaj jest dobrym rozwiazaniem 3 godzinne przerwy chwale chociaż przydał by sie pociąg z Głogowa 15 20 lub 15 jako szkolny do Leszna.


Ostatnio zmieniony przez rob21 dnia 13-05-2011, 12:39, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz K. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lip 2010
Skąd: Chorzów/Zielona Góra

PostWysłany: 13-05-2011, 12:39    Odpowiedz z cytatem

@Jerry ja nie jestem przeciwnikiem szynobusów na liniach zelektryfikowanych pod warunkiem ,że istnieje takie coś jak rezerwa taborowa. Natomiast co do frekwencji w pociągach na "lubińskiej" to oprócz pociągów na Wrocław gdzie trochę ludzi jechało , jeździły one z frekwencją niską.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 13-05-2011, 15:47    Odpowiedz z cytatem

Tomasz K i dlatego trzeba komuś mądremu powierzyć zadanie ożywienia linii lubińskiej. I na pewno nie będzie to nikt z PR!

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 13-05-2011, 15:52    Odpowiedz z cytatem

1. Pociągi Legnica-Głogów nie jeździły z frekwencją niską, bo w ogóle nie miały frekwencji. Jedynie popołudniowymi składami Lubin-Wrocław jeździła garstka pasażerów, oczywiście kosztem podróżnych z Bolesławca / Węglińca / Lubania / Zgorzelca / Chojnowa, którym zwyczajnie zabrano składy.

2. Linia ta może mieć tylko i wyłącznie sens przy dużej częstotliwości szynobusów Głogów-Legnica (tak co godzinę, poza szczytem co dwie). Prędkość jest dość znośna, więc pasażerów może przybyć. Grunt to reklama i ODPOWIEDNIA częstotliwość (4 czy 5 par w życiu z (auto)busiarstwiem nie wygra)

3. O pociągach Legnica-Lubin-Zielona Góra można w ogóle zapomnieć, ponieważ EN57 nie pojedzie 60 km/h na Legnica-Lubin, zaś za Głogowem będzie się turlać 30 km/h. W ogóle moim zdaniem jedyne co ma sens to KKA na odcinku Głogów-Zielona Góra, skomunikowana w Głogowie ze składem z Wrocławia / Legnicy.

4. Można natomiast myśleć o połączeniach szynobusowych Legnica-Zielona Góra przez Żary i Żagań. Trasa jest w przyzwoitym stanie technicznym (w odróżnieniu od nadodrzanki), zaś mamy tam kolejową pustynię. Mam nadzieję że dzięki nowym szynobusom woj. Lubuskiego i Dolnośląskiego będziemy mieli od nowego RJ więcej połączeń...

5. Przede wszystkim kiedy PLK łaskawie zamierza wyremontować szlak Zielona Góra-Głogów ? Czy nikt nie widzi potencjału tych miast ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 14-05-2011, 15:05    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
jedyne co ma sens to KKA na odcinku Głogów-Zielona Góra


Totalna abstrakcja. Równie dobrze KKA była by z Wałbrzycha do Jeleniej Góry bo tam też są duże ograniczenia z Jeleniej do Lwówka, z Gryfowa do Węglińca Piechowic do Szklarskiej czy z Grabowna do Krotoszyna ! A to tylko perspektywa Dolnego Śląska !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 15-05-2011, 13:28    Odpowiedz z cytatem

Tak, ale w tym przypadku KKA byłaby o dobre 30-40 minut szybsza od pociągu. Przecież od nowego RJ będziemy 153 km dzielące Zieloną Górę i Wrocłąw pokonywali w 4 godziny ! Opłaca się tu puszczać kibla ? Chyba nie. Zresztą KKA na odcinku Głogów-Zielona Góra byłaby i tak dużo wygodniejsza, bo PR Zielona Góra puszcza na REGIO Wrocław-Zielona Góra codziennie swój najgorszy, plastikowy złom (polecam szczególnie kibelka 046 z siedzonkami bez oparć )

Tutaj potrzebny jest REMONT. Ale o tym PLK myśli dopiero w 2015 roku, a ministerek odkłada w nieskończoność modernizację.

A niech się nadodrzanka zupełnie rozsypie. Jak wprowadzą szlakową 0 km/h to PLK nie zarobi na towarach Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 15-05-2011, 15:27    Odpowiedz z cytatem

Bartuś, dla kogoś kto jedzie aktualnie 3 godziny 30 minut z dodatkowym 15 minutowym opóźnieniem dołożenie kolejnych 15 minut nie zrobi różnicy. Nawet nie wiesz do czego ludzie są w stanie się przyzwyczaić. Uwierz mi u mnie na lwóweckiej różne chwyty były by wytępić pasażerów. Częściowo się udało, ale po tych którzy do kolejowych humorów przywykli nowe groźby, pogróżki i złorzeczenia ze strony (obecnie PKP PLK) spływają jak po kaczkach.

Obniżenia prędkości na lwóweckiej, lubińskiej czy nadodrzańskiej ma na celu zniechęcenie UM do zamawiania tras na pociągi pasażerskie. Dla PLK przy tak obciążonych towarowo szlakach kursujące składy z pasażerami są solą w oku. Przecież w tym czasie można by wypuścić skład towarowy a tu kibel blokuje szlak. Dlatego wstawiają ograniczenia. Na lwóweckiej gdzie intensywnie wywozi się kruszywa z niwnickich kopalń również obniżono prędkość do 30 km/h bo PLK nie opłacało się odtworzyć PODG w Rakowicach Wielkich a bez niego składy towarowe potrzebują ok 1 godziny i 20 minut na dojazd i powrót do stacji Niwnice. W tym czasie nie żadko trzeba było wypuścić szynobusy których w 2009 r była cała masa na lwóweckiej a to już blokowało bardziej opłacalny ruch towarowy który nawet przy 20 km/h będzie utrzymywany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz K. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lip 2010
Skąd: Chorzów/Zielona Góra

PostWysłany: 15-05-2011, 15:31    Odpowiedz z cytatem

Polityka wygaszania popytu, ale bądźmy myśli że tym pazernym gębą to nie wyjdzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 15-05-2011, 16:40    Odpowiedz z cytatem

Bartuś po reaktywacji linii w 2007 roku jak pociągi jeździły w relacjach Lubin - Wrocław i nawet Międzylesie to podróżnych nawet trochę było. Jak jeździłem pociągiem o 5:06 to z Lubina startowało nieco ponad 10 osób ale w Gorzelinie i Raszówce a nawet w Rzeszotarach wsiadali pasażerowie! Natomiast pociągiem o 6:42 z Lubina startowało zawsze ponad 30 osób a w następnym rozkładzie jeździł ten pociąg z Rudnej i nawet sporo ludzi wysiadało w Lubinie.
Późniejsze rozkłady już nic ciekawego ze sobą nie przyniosły. Pociągi do Wrocławia zostały skrócone do Legnicy a przypominam że do Legnicy busów i PKS-ów jeździ od groma a pasażer nie wie co to jest przesiadka.

Jestem zdecydowanie ze stworzeniem kolei aglomeracyjnej za pomocą szynobusów by sobie latały tam i powrót przy konkretnej prędkości. Wystarczy podnieść prędkość szlakową dla SA o 20km/h i mamy prędkość jak za dawnych lat 80 km/h

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 26-11-2011, 23:41    Odpowiedz z cytatem

Przetarg na wykonywanie połączeń kolejowych

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego ogłosił przetarg na świadczenie usług publicznych w zakresie organizowania, zarządzania, wykonywania, finansowania i rozliczania wojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich realizowanych w województwie dolnośląskim w terminie od dnia 1 stycznia 2012 r. do dnia 30 listopada 2013 r., w tym okres wykonywania przewozów od dnia 1.1.2012 r. do dnia 31.12.2012 r., w podziale na 6 zadań:

zadanie 1
Odcinek: Wrocław –Kłodzko –Międzylesie / Kudowa Zdrój,

zadanie 2
Odcinek: Wrocław –Legnica –Węgliniec –Lubań Śląski,

zadanie 3
Odcinek: Wrocław –Wałbrzych –Jelenia Góra,

zadanie 4
Odcinek: Wrocław –Jelcz Laskowice,

zadanie 5
Odcinek: Wrocław –Oleśnica,

zadanie 6
Odcinek: Wrocław –Wołów –Głogów.

Szacunkowa wartość bez VAT to 9 046 532,21 PLN. Oferty można składać do 9 grudnia 2011 roku. Jedyne kryterium wyboru to cena.

Szczegóły:
http://bip.umwd.dolnyslask.pl/dokument.php?iddok=13282&idmp=12

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Sławek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Lip 2009
Skąd: z Zadupia/Wałbrzych

PostWysłany: 27-11-2011, 09:48    Odpowiedz z cytatem

Pirat , coś Ci się linki pomieszały

tu jest na 6 zadań
http://bip.umwd.dolnyslask.pl/dokument.php?iddok=13278&idmp=12&r=r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 27-11-2011, 13:36    Odpowiedz z cytatem

Do Kudowy Zdroju od 1.1.2012?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 7 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl