Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Dolnośląski przetarg na kolejowe przewozy regionalne
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 21-09-2010, 20:50    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jak mamy wygrać jakikolwiek przerarg jeśli KD mają plany rozwoju- 9 nowych szynobusów prosto z taśmy, 5 nowych jednostek czteroczłonowych prosto z taśmy, a my chylimy się ku upadkowi.

KD nie mają żadnych planów rozwoju. No może poza planami rozwoju swojej administracji.

Tabor, który wymieniłeś będzie zakupiony przez UMWD, a nie przez KD. Może on zostać użyczony KD, PR-om lub innemu przewoźnikowi do obsługi połączeń regionalnych. KD na zakup taboru nie mają ani złotówki, gdyż spółka przynosi milionowe straty. Wcale się nie zdziwię, jeśli po wyborach samorządowych władze UMWD z nowego rozdania postanowią zlikwidować KD, które tak naprawdę nie są nam w ogóle potrzebne. KD to tylko dodatkowe zbędne koszty, które ponosimy my wszyscy jako podatnicy!

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kolejarz_wg Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Wrz 2010
Skąd: Węgliniec

PostWysłany: 22-09-2010, 17:47    Odpowiedz z cytatem

17 lutego 2010 Koleje Dolnośląskie złożyły wniosek do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego na dofinansowanie zakupu pięciu nowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych na potrzeby realizacji przez Spółkę zadań przewozowych dla komunikacji podmiejskiej.
Wniosek został pozytywnie oceniony pod względem formalnym i merytorycznym oraz zaopiniowany w zakresie aspektów środowiskowych przez przedstawicieli partnerów społecznych. Całkowita wartość projektu wynosi 103 830 000,00, natomiast wnioskowana kwota dofinansowania 70 715 880,60, która ma pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 — 2013. W chwili obecnej Spółka przygotowuje się do podpisania umowy z UMWD, po czym zostanie ogłoszony przetarg w trybie nieograniczonym. Planowane jest, że pierwsze EZT wspomogą rozwój infrastruktury transportowej na Dolnym Śląsku już w pierwszym kwartale 2011r.

27 maja na trasie Wrocław Główny - Wrocław Zakrzów podpisana została umowa na dostawę dziewięciu nowych szynobusów.
W tak niecodziennej scenografii Marszałek Marek Łapiński i Ryszard Kędziora, prezes Zakładów Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” podpisali umowę na dostawę dziewięciu nowoczesnych szynobusów, które najpóźniej od października 2010 będą kursować po Dolnym Śląsku.

- Koleje Dolnośląskie posiadają teraz dwanaście autobusów szynowych, a zakup kolejnych dziewięciu jest niezbędny do podniesienia standardów i zapewnienia komfortu pasażerom - przyznał Marek Łapiński. - Podpisany kontrakt o łącznej wartości 46,7 milionów złotych obejmuje sześć autobusów szynowych jednoczłonowych przewidzianych na 60 miejsc siedzących i trzy dwuczłonowe, w których znajdzie się 120 siedzeń.

Zakup sześciu maszyn będzie dofinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Dolnego Śląska, a pieniądze na kolejne trzy szynobusy pochodzą z budżetu Województwa Dolnośląskiego.

źródło: kolejedolnośląskie.eu i http://www.mmwroclaw.pl/9567/2010/5/27/nowe-szynobusy-zgodnie-z-planem?category=news

Te wiadomości mówia jednoznacznie, że to maszyny dla KD, nie ma wzmianki o nas.
Widziałem też plany nowego rozkładu jazdy.
Co on oznacza dla KD:

Nowa trasa do Żar chyba też przez Węgliniec. (dwa szynobusy robią kółka w przeciwnych kierunkach- Legnica- Żary- Węgliniec Legnica)

Nowa trasa ze Zgorzelca do Jeleniej Góry przez Mikułową (linia obecnie nie czynna)

Koniec z przewozami na Linii Lwówek - Jelenia Góra. (co moim zdaniem wyjdzie im tylko na plus-bo to co PLK tam zrobiło to śmiech na sali na całej długości 30km/h i dodatkowo z Lwówka do Nowogrodzca 20km/h i jeszcze 2 mostki na których jest 10 km/h i jak tu przekonac pasazerów żeby jeździli jeśli pociąg ciągnie sie jak zółw)?

Nowa trasa z Legnicy przez Kamieniec Zabk do Nysy

Co wy na to?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 22-09-2010, 18:04    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Koleje Dolnośląskie posiadają teraz dwanaście autobusów szynowych

Bzdury! KD niczego nie posiadają, a jedynie użytkują szynobusy zakupione przez UMWD. I nie 12 sztuk a 9. Pozostałe 3 szynobusy użytkuje PR Wrocław. W grudniu kolejne 3 szynobusy zostaną zabrane z KD i przekazane do PR Wrocław.

Cytat:
Koleje Dolnośląskie złożyły wniosek do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego na dofinansowanie...

Aby składać wniosek na dofinansowanie to trzeba posiadać wkład własny, a KD nie mają ani złotówki na inwestycje taborowe. Spółka nie dość, że ma prawie 7-milionową stratę za 2009 r. to jeszcze przerżnęła sądowy proces o zapłatę za remont nieswoich ryflaków, które stoją w Opolu i w związku z tym KD (czyli de facto podatnicy!) wyrzucą w błoto ok. 2 mln zł.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kolejarz_wg Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Wrz 2010
Skąd: Węgliniec

PostWysłany: 22-09-2010, 18:56    Odpowiedz z cytatem

W grudniu PR prawdopodobnie dostanie3 krótkie szynobusy, ale zostaną z powrotem nam zabrane wszystkie długie. Sad także w sumie to na tym stracimy. a dodatkowo maja to być te nowe 3 krótkie, które produkuje Minsk wiec bedzie to kaszana. A skoro są to szunobusy UMWD to normalne ze pierwszenstwo do nich bedzie mialo KD.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

morpheo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-09-2010, 22:04   

kolejarz_wg - podobno "oryginalna" Pesa jest teraz nieco lepsza, natomiast Mińsk to niemal to samo, co obecne SA135 i SA136.
Powrót do góry

kolejarz_wg Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Wrz 2010
Skąd: Węgliniec

PostWysłany: 23-09-2010, 09:23    Odpowiedz z cytatem

Rozmawiałem z chłopakami z PESY, mówili, że te szynobusy to będzie trochę eksperyment, ponieważ ludzie z Minska będą składali te szynobusy po raz pierwszy. A dodatkowo dokumentacje techniczne (projekty) są często niedokładne i oni już wiedzą co do czego, a pracownicy Minska mogą trochę odwalić kaszanę- czyli tu coś nie tak podłączone, tu jakaś śróbka niedokręcona...

Na uwagę też zasługuje fakt, że obecne szynobusy są znane warszatowcą od podszewki a co będzie z nowymi nie wiadomo... A jeszcze dodatkowo będzie je gwarancja obejmowała- czyli nie wszystko można naprawić samemu, tylko trzeba czekać aż przyjedzie serwis z PESY a ten z Bydgoszczy ma jakieś 400 km Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 24-09-2010, 08:51    Odpowiedz z cytatem

Polecam szczególnej uwadze władzom UMWD:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=11497

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Nikolai Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2008

PostWysłany: 24-09-2010, 10:07    Odpowiedz z cytatem

Noema, ale wg władz UMWD wszystko jest ok. Ogłosili przetarg, dali termin, zgłosi się, aż jeden oferent, a oni spełnią swój ustawowy obowiązek jako organizatora przewozów. Pytanie tylko jaka będzie cena zaproponowana przez PRy. Równa lub niższa niż oczekiwania UMWD oznacza podpisanie umowy na 3 lata, dzięki czemu PRy mogą spać spokojnie. Jeśli natomiast będzie wyższa, to znacznie się bezmyślne i paniczne szukanie innego rozwiązania czy nawet chęć powołania własnego przewoźnika niczym w Toruniu ;-) To chyba nikomu nie grozi, bo już jedna spółka na Dolnym Śląsku działa, a raczej wątpliwe byłoby utworzenie "Kibli Dolnośląskich S.A." - chociaż kto wie, zawsze można tam upchnąć ze 30 osób w ramach akcji "dupochron".

Wracając do podanego linku dotyczącego zmiany przewoźnika na jednej z bardziej obleganych linii w Brandenburgii, to warto zauważyć, że o takim wyniku tego przetargu wiem od chyba od dwóch lat. Warto to podkreślić, bo takie wyprzedzenie w ogłaszaniu przetargu obrazuje skalę przedsięwzięcia i czas jaki daje się na przygotowanie nie tylko ofert, ale i taboru oraz zaplecza technicznego. To ostatnie jest szczególnie ważne, bo KD mają z tym niesamowity problem, no chyba, że "baza w Miłkowicach" jest już ukoronowaniem działań byłego dyrektora technicznego oraz panującej nieprzerwanie od ponad roku pani prezes.

Tak, tak drodzy i bezmyślni urzędnicy. Przetarg to nie tylko przygotowanie i złożenie oferty, ale i pozyskanie odpowiedniej ilości taboru oraz budowa zaplecza technicznego. Nie ma się co łudzić jak w Toruniu, że zgłosi się ktoś jeszcze. Ogłaszanie przetargu nie jest tylko spełnieniem swojego obowiązku. Może być to postawienie siebie samego pod murem! Chcieliście być sprytniejsi niż Przewozy Regionalne, ale zaraz okaże się, że 5.10.2010 będzie tylko płacz i zgrzytanie zębów czego wam z całego serca życzę Smile

_________________
Marek „Velka Blamaż” Łapiński i jego „Trzebniccy professionals” (...) pokazali co potrafią.
(c) Patryk Wild
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejarz_wg Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Wrz 2010
Skąd: Węgliniec

PostWysłany: 25-09-2010, 11:18    Odpowiedz z cytatem

Chyba raczej nie mozemy porównywać przetargów naszych do tych w Niemczech. Po pierwsze tam przetargi są długoterminowe- 10 - 15 lat. U nas 3 lata. Przewoźnik który startuje w przetargu może zaciągnąć kredyt na nowy tabor do obsługi, ponieważ wie ze przez 15 lat będzie mial robotę. U nas tylko 3 lata- za krótki czas na inwestycje, bo nie wiadomo co po tych 3 latach. Jesli chodzi o nasza firmę to też na negocjacje ceny jest troche zły czas- bo to nie do konca uczciwa rozgrywka- mozemy zaproponowac niższa stawke, ale jakim kosztem- nie płaceniem za dostęp do infrastruktury, za kasy, za energie elektryczną? Jeśli weźmie się pod uwagę wszystkie koszty stałe i zmienne warto zauważyć że ciężko być bardzo konkurencyjnym.
Kolejną sprawą jest to, że mało która firma oprócz marszałkowskiej i PR-ów będzie chciała startować w przetargu na obsługę linii, które są w katastrofalnym stanie- wina leży po stronie PLK.
Kto będzie jeździł jeśli prędkości notorycznie spadają a nie rosną.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Nikolai Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2008

PostWysłany: 25-09-2010, 11:28    Odpowiedz z cytatem

kolejarz_wg napisał/a:
Kolejną sprawą jest to, że mało która firma oprócz marszałkowskiej i PR-ów będzie chciała startować w przetargu na obsługę linii, które są w katastrofalnym stanie- wina leży po stronie PLK.
Kto będzie jeździł jeśli prędkości notorycznie spadają a nie rosną.

To akurat nie ma nic do rzeczy. Skoro organizator chce mieć zagwarantowane wykonanie usługi na takiej linii, to akurat jego problem, a dla przewoźnika praca i pieniądze. Dlatego z tym stwierdzeniem nie mogę się zgodzić. Inna kwestią jest to jak przetarg został ogłoszony, na jakich warunkach i ilu mogłoby być potencjalnych kandydatów biorąc pod uwagę terminy i brak taboru i zaplecza wśród tzw. "prywaciarzy".

Pomijam już fakt, że żaden z ogłaszanych do tej pory przetargów na przewozy nie dawał czasu:
a) przewoźnikom - na przygotowanie taboru, zaplecza technicznego i personelu,
b) potencjalnym kandydatom na przewoźnika - na pozyskanie licencji, nie wspominając już o certyfikacie bezpieczeństwa, który to znacznie trudniej zdobyć, a bez takiego dokumentu nie ma możliwości wjechania na tory PLK.

Warto podkreślić tą ostatnią kwestię, bo przecież nawet w kraju mogą być firmy posiadające ogromny kapitał, chętne do wejścia na ten rynek, ale nie posiadające stosownych dokumentów. Jeśli chcemy mówić o realnej konkurencji, to stwórzmy w końcu warunki dla jej powstania, a nie co roku mydlimy własne oczy puszczając w eter ogólnikowe hasła, że od nowego roku będzie nas wozić Deutsche Bahn! Kończy się III kwartał, a mało kto zauważył, że DB faktycznie już jeździ, ale tylko w kujpomie. Jakoś zapowiadanego wejścia w przewozy dalekobieżne od stycznia 2009 nie zauważyłem, a przecież wiele było trąbienia na ten temat wśród tak "wybitnych" osobowości jak np. Adrian F. Niestety, nie ma co się łudzić, że przy tak niejasnych zachowaniach na rynku czy to ze strony samorządów na szczeblu komunikacji regionalnej, czy ze strony MI w połączeniach krajowych konkurencja sama się tu nie pojawi.

_________________
Marek „Velka Blamaż” Łapiński i jego „Trzebniccy professionals” (...) pokazali co potrafią.
(c) Patryk Wild
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 25-09-2010, 11:53    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Koniec z przewozami na Linii Lwówek - Jelenia Góra. (co moim zdaniem wyjdzie im tylko na plus-bo to co PLK tam zrobiło to śmiech na sali na całej długości 30km/h i dodatkowo z Lwówka do Nowogrodzca 20km/h i jeszcze 2 mostki na których jest 10 km/h i


Herezja - w średniowieczu czekałby ciebie stos! Jelenia- Lwówek Śl.30 km/h + 2x 20 km/h na przejazdach w Marczowie i Lwówku Śl.

Lwówek Śl. - Niwnice 20 km/h

Niwnice - Zebrzydowa 60 km/h i 4 krótkie 20 na most i 2 rozjazdy i jeden przejazd. Nie mów zatem że rezygnacja KD z lwóweckiej wyjdzie im na dobre bo KD same są sobie winne potoków jakie wygenerowały na pociągach "ochłapach" które na lwóweckiej zostawiły! Prędkość jasne miała wpływ na wyrżnięcie połączeń ale z drugiej strony aż tak lwówecka nie jest obciążona żeby nie można było się minąć we Wleniu, Lwówku i Niwnicach. A nawet jeżeli trzeba było coś wyciąć to warto by chyba wyrżnąć to co jeździło w mniej popytowych porach niekoniecznie pozbawiając ludzi dojazdu do szkoły/pracy.

I na marginesie, choć pasażerowie lwóweckiej żałują że nie będzie połączenia do Zebrzydowej - które zapewniało im wyjazd na Wrocław jeszcze rok temu, to z wielką radością i satysfakcją przyjęli informację że KD opuszcza nadbobrzankę i że wraca PR. Ja będąc częstym gościem lwóweckiej również cieszę się że Marszałkowskiej Kolei - Kadeli- Kadelczyka tudzież Batrorego więcej we Lwówku nie zobaczę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejarz_wg Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Wrz 2010
Skąd: Węgliniec

PostWysłany: 25-09-2010, 16:53    Odpowiedz z cytatem

Nikolai:
To że PLK utrzymuje infrastrukturę w takim stanie ma istotny wpływ na konkurencje a także na ilość zainteresowanych osób w przetargu.

Pomyśl: jako prywatny przewoźnik liczysz tylko na pieniądze: czyli liczysz na to, że będzie duże zainteresowanie ze strony podróżnych.
To czy jest zainteresowanie podróżnych wynika tylko i wyłącznie z warunków jakie musi spełniać dany transport: czyli szybkość, częstotliwość, cel podróży i cena.

Jesli pasażer ma do wyboru pociąg, busa, autobus, własny środek lokomocji, własny środek lokomocji na spółkę z np. 3 osobami jadącymi w tym samym kierunku to rozważa za i przeciw:
czyli jadąc z Węglińca do Wrocławia- jest szybko, jest często, wroclaw to dobry cel podrózy i cena nie jest zła- a dodatkowo nie jezdzi tam nic innego.

Jesli chodzi o taki np. lwówek, to zeby nie splonąc na stosie powiem tak: jest bardzo wolno, częstotliwość jest kiepska ( wynika to przedewszystkim z prędkości bo żeby była większa częstotliwość trzeba by było zainwestować w 2 albo 3 szynobusy na tej linii które by jeździły wahadłowo) cel podrózy no Jelenia Góra jest mniej atrakcyjnym miastem ale troche osob tam jezdzi, dochodzi tu też także bardzo rozwinięta sieć autobusów i busów które jezdza częsciej i szybciej) ludzie będą raczej wybierali to czym mozna szybciej dojechac bo cena jest porównywalna.

A jak już przejmiemy Lwówek to czym my tam będziemy jezdzic? nie ma tam chyba kabelka, a raczej 2 czy 3 szynobusów nie warto zainwestować w ta linie, kiedy są inne "ważniejsze to obsługi tym sprzętem"

Reasumując, jeśli stan infrastruktury się nie poprawi, ciężko mówić o wielu chętnych firmach z potencjałem, które by chciały przejąć przewozy w regionach.

Nikolai, jesli ktoś chce startować w przetargach musi miec firmę dzialającą na rynku i dotyczy to wszystkich przetargów nie tylko na obsługe linii: zastanów się byłeś tam kims od utrzymania systemu sprzedaży, czyli w skrócie informatykiem: ogłaszasz przetarg na sprzęt komputerowy albo na oprogramowanie to startują firmy dzialające na rynku, czy osoby które chcą wejść na rynek i dajesz im czas na rozkrecenie biznesu, zatrudnienie ludzi kupienie sprzetu itd. ? no przeciez to nielogiczne- zastanów się co mówisz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 25-09-2010, 17:04    Odpowiedz z cytatem

A ja marzę o tym, żeby UMWD ogłosił przetarg na linię Wrocław - Zgorzelec i żeby wygrało DB Regio. Mielibyśmy wtedy szybkie i wygodne Desiro (lub jakiś inny skład) jeżdżące do/z Gorlitz, zamiast starych kibli PR i przesiadek w Węglińcu.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Nikolai Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2008

PostWysłany: 25-09-2010, 17:26    Odpowiedz z cytatem

kolejarz_wg napisał/a:
Nikolai:
To że PLK utrzymuje infrastrukturę w takim stanie ma istotny wpływ na konkurencje a także na ilość zainteresowanych osób w przetargu.

Pomyśl: jako prywatny przewoźnik liczysz tylko na pieniądze: czyli liczysz na to, że będzie duże zainteresowanie ze strony podróżnych.

[...]

Reasumując, jeśli stan infrastruktury się nie poprawi, ciężko mówić o wielu chętnych firmach z potencjałem, które by chciały przejąć przewozy w regionach.

Chwila, chwila. Przetarg jest przetargiem: Jeśli organizator przewozów chce, żebym woził powietrze z prędkością 30 km/h albo mniej i mam jeszcze za to dostać pieniądze to co miałoby stać na przeszkodzie, żebym wystartował w takim przetargu jako potencjalny przewoźnik? Skoro ktoś daje pieniądze na taką usługę, to już jego sprawa. Myślisz, że nagle okaże się, że potencjalni oferenci powiedzą: NIE, bo tam i tak nie będzie nikt jeździć? Powtarzam: jeśli organizator przewozów zleca wykonanie takiej usługi i za to płaci, to dlaczego, ten kto miałby na tym zarobić, miałby rezygnować z takiego zarobku?
Inaczej: Po co w takim razie KD jeżdżą z Lwówka do Zebrzydowej? Skoro i tak tam nikt nie jeździ, a obieg ten wymuszony jest technologicznym zjazdem do Legnicy, to może było lepiej wracać przez Lubań i Węgliniec?
kolejarz_wg napisał/a:
Nikolai, jesli ktoś chce startować w przetargach musi miec firmę dzialającą na rynku i dotyczy to wszystkich przetargów nie tylko na obsługe linii: zastanów się byłeś tam kims od utrzymania systemu sprzedaży, czyli w skrócie informatykiem: ogłaszasz przetarg na sprzęt komputerowy albo na oprogramowanie to startują firmy dzialające na rynku, czy osoby które chcą wejść na rynek i dajesz im czas na rozkrecenie biznesu, zatrudnienie ludzi kupienie sprzetu itd. ? no przeciez to nielogiczne- zastanów się co mówisz.

Zastanowiłem się już dawno! Przykładem czegoś co powstało z niczego są przecież KD. UMWD dał pieniądze i rok czasu na załatwienie formalności, skompletowanie kadry i uruchomienie przewozów.
Dziwne, że np w takich Niemczech działa ponad 80 przewoźników prywatnych tylko w sektorze regionalnych przewozów pasażerskich. Czy oni powstali wszyscy jak grzyby po deszczu i nagle z kompletem dokumentów, ludźmi i taborem wystartowali do przetargach?

Biorąc pod uwagę przedstawianą przez Ciebie retorykę wychodzi na to, że w przetargach powinni startować tylko ci, którzy są do tego przygotowani: posiadający dokumenty, zaplecze, tabor i personel. Niestety takich firm za dużo nie ma, dlatego też zainteresowanie przetargami jest takie jak widać. Nie można tu porównywać skali działalności: przewozy kolejowe, to nie mała firma komputerowa. Poza tym nie pisałem o "osobach które chcą wejść na rynek", a o "firmach posiadających ogromny kapitał, chętnych do wejścia na ten rynek". Subtelna różnica, nieprawdaż?

Co szkodzi dać szanse innym podmiotom, które mają zupełnie inny profil działalności? Znakomitym przykładem są Dolnośląskie Linie Autobusowe. Zobacz jaka bujna nazwa, a przez pierwsze 9 miesięcy KD jeździło na papierach DLA, bo nie miało certyfikatu bezpieczeństwa. Przez ten czas dla PLKi nie istniało KD, tylko DLA co było słychać np. na przystanku Legnica Piekary, gdzie dyżurna z posterunku Legnica Wschód zapowiadała "Autobus szynowy Dolnośląskich Linii Autobusowych...". Niestety ta firma mimo, że ma niezbędne dokumenty, nie jest w stanie wystartować w takim przetargu z prostego powodu: UMWD dał za mało czasu między podpisaniem umowy, a rozpoczęciem wykonywania usługi. Przez tak krótki czas nie da się zebrać ludzi, sprzętu, ani nawet znaleźć miejsca na bazę, nie mówiąc o jego zaadaptowaniu! W końcu takie DLA można porównać do podmiotu, który w ciągu 3 miesięcy jest w stanie uzyskać licencję na przewozy (bo obecnie tyle czasu to trwa, biorąc pod uwagę tempo uzyskania licencji przez takie KŚ czy MPK Wrocław - ooo kolejna, która ma niewiele wspólnego z koleją, a rozszerzająca swoją działalność o ten sektor!). Wtedy w świetle obowiązujących przepisów nosi on miano "przewoźnika kolejowego".

_________________
Marek „Velka Blamaż” Łapiński i jego „Trzebniccy professionals” (...) pokazali co potrafią.
(c) Patryk Wild
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 26-09-2010, 11:59    Odpowiedz z cytatem

Kolejorzu z Wg O jakiej sieci busów mówisz we Lwówku ?! Jedyna jak funkcjonuje w stronę Jeleniej G. to Krycha - mająca dwa kursy z Lwówka a co do SA to o jakich liniach ważniejszych PR na których trzeba zapewnić obsługę szynobusów mówisz, bo z tego co się orientuje to PR w RJ 2011 zostaje na SZT jedynie Korenov i Lwówek oraz w wakacje Trutnov - obsługiwany z Wrocławia więc 3 SZT zatem będzie wystarczające dla PR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl