Lil_Peter, myślę, że ma to związek z remontem na odcinku Strzelce-Gliwice. Ale nieprawda że wszystkie w stronę Wrocławia jadą przez Kędzierzyn, przez Strzelce jedzie WIELKOPOLANIN. Ale faktycznie dysproporcja jeśli chodzi o kierunki jest ogromna. Ale ja i tak się cieszę, bo w obecnym rozkładzie nie miałem IR w Kędzierzynie prawie wcale. Chociaż trochę szkoda mi WIELKOPOLANINA w kierunku Krakowa (obecnie jedyne pół pary IR na tej trasie w KK) bo akurat mi pasował, a z osobówki jest na niego godzina czekania w Gliwicach.
A Strzelce zyskują jeszcze TLK Wrocław-Lublin-Wrocław, więc PKP IC pierwszy raz w historii zawita do Strzelec.
Duży postęp mają też Zdzieszowice, które zyskują postoje prawie wszystkich TLK, w tym nocnych.
Duży postęp mają też Zdzieszowice, które zyskują postoje prawie wszystkich TLK, w tym nocnych.
Dla mnie te postoje w Zdzieszowicach są żenujące. Tam powinny stawać tylko i wyłącznie TLK Wrocław - Kraków, nic więcej. Żadnych nocnych ani dalekobieżnych składów!
Lil_Peter, gdyby niestawały to by obniżyły znacząco frekwencję, bo przecież 40 osób tam do KAŻDEGO! TLK codziennie wsiada
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Dla mnie te postoje w Zdzieszowicach są żenujące. Tam powinny stawać tylko i wyłącznie TLK Wrocław - Kraków, nic więcej. Żadnych nocnych ani dalekobieżnych składów!
Bo ? Krzeszowice mają mniej mieszkańców niż Zdzieszowice a TLK tam stają. I z pewnością takich miejscowości jest znacznie więcej. Ja to bym nawet poszedł dalej i dorzucił jeszcze postój w Gogolinie, nie tyle dla Gogolina co dla położonych w bezpośrednim sąsiedztwie Krapkowic.
Jeśli już TLK na odcinku Kędzierzyn-Opole muszą się zatrzymywać to niech się zatrzymuje co drugi. Jeden w Zdzieszowicach, jeden w Gogolinie. Czas pozostanie wtedy bez zmian, a jedni i drudzy będą mieli TLK.
Lil_Peter, myślę, że ma to związek z remontem na odcinku Strzelce-Gliwice. Ale nieprawda że wszystkie w stronę Wrocławia jadą przez Kędzierzyn, przez Strzelce jedzie WIELKOPOLANIN. Ale faktycznie dysproporcja jeśli chodzi o kierunki jest ogromna. Ale ja i tak się cieszę, bo w obecnym rozkładzie nie miałem IR w Kędzierzynie prawie wcale. Chociaż trochę szkoda mi WIELKOPOLANINA w kierunku Krakowa (obecnie jedyne pół pary IR na tej trasie w KK) bo akurat mi pasował, a z osobówki jest na niego godzina czekania w Gliwicach.
A Strzelce zyskują jeszcze TLK Wrocław-Lublin-Wrocław, więc PKP IC pierwszy raz w historii zawita do Strzelec.
Duży postęp mają też Zdzieszowice, które zyskują postoje prawie wszystkich TLK, w tym nocnych.
Raczej z fatalnym stanem torów między Kędzierzynem a Opolem,zwłaszcza między Zdzieszowicami a Gogolinem.
Pisałem już ze niedawno( post zniknął - pozdrowienia dla moderatora usuwającego posty niezgodne z jego tezą programową o betonie ) było tam ograniczenie ruchu pociągów wprowadzone przez PLK-ę. Przyczyna - usuwanie usterek zagrażających bezpieczeństwu ruchu.Gdyby nie remont o którym piszesz wszystkie dalekobieżne ( TLK-i IC i IR) do Wrocławia poszłoby na Strzelce, lub znakomita większość.
Pewnie chcąc nie chcąc PLK-a na wiosnę będzie musiała zrobić remont odcinka od Opola do KK i z powrotem. W niektórych miejscach już strach jechać - tak buja.
I na tym właśnie polega przewaga IR nad TLK. Można wydłużać relacje IR do odległych zakątków Polski na części jako Regio . Jeżeli IR jedzie wagonowy, wystarczy doczepić do składu Regio lub szynobusa wagon bezpośredni, jeżeli na EZT to jeszcze łatwiej wychodzi, bo wystarczy po prostu połączyć relacje. O tym, że przejazd R+IR wychodzi o wiele taniej niż R+TLK nie trzeba wspominać.
Od 6 do 31 grudnia miał być właśnie remont Zdzieszowice-Gogolin, ale przesunięto go ze względu na pogodę. Raczej nie będzie tak, że większość pociągów pójdzie na Strzelce, bo Kędzierzyn jest dużo większy no i jest stacją węzłową.
Wiem ze jeszcze w zeszłym tygodniu w SKRJ-ocie był komunikat o ograniczeniu ruchu pociągów ze względu na remont odcinka Zdzieszowice - Gogolin. Powód taki jak podałem wyżej.
Co do tego że Kędzierzyn jest większy i tamtędy powinny jeździć pociągi TLK IR i EIC - swego czasu na Rynku Kolejowym lub podobnym portalu czytałem że władze KK protestują w PLK i MI z powodu planów modernizacji E30. Plany te zakładały ( nie wiem czy coś się zmieniło ) właśnie zmodernizowanie odcinka Opole- Gliwice przez Strzelce z pominięciem KK. Powodem jest to że trasa przez Strzelce jest podobno krótsza ( czy tak jest nie powiem - nie jechałem przez Strzelce).
Oby to się nie sprawdziło - ale patrząc jak z roku na rok odcinek KK - Opole coraz bardziej niszczeje i nic z tym nie jest robione - obawiam się że jednak będzie tak jak plany przewidywały.
No ale chodziło o czasowe ograniczenie (remont miał trwać ok. miesiąca), ma być na wiosnę. Odcinek przez Strzelce istotnie jest ciut krótszy. Teraz KK ma nowe władze i z tego co wiem będą chcieli zabiegać o przyspieszenie remontu trasy przez KK. A z tymi planami PLK to w końcu nie wiadomo jak ostatecznie było. Aktualnie jest remont na trasie przez Strzelce, podobno po to aby nie było problemów z puszczaniem tam pociągów podczas remontu trasy przez KK.
Powodem jest to że trasa przez Strzelce jest podobno krótsza ( czy tak jest nie powiem - nie jechałem przez Strzelce).
Trasa przez Strzelce jest krótsza o ok. 10 kilometrów, natomiast plusem KK jest duży węzeł przesiadkowy, generujący spore potoki podróżnych w tych mieście.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum