Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Jelenia Góra - Kowary
Autor Wiadomość

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 17-09-2010, 23:35    Odpowiedz z cytatem

EU07-469: co do Celwiskozy - pełna zgoda. W przypadku Łomnicy Średniej zastanawiam się, czy nie lepiej byłoby zlokalizować przystanek po drugiej stronie Os. Łomnickiego, bliżej lotniska. Choć z drugiej strony od Przybocznej jest dużo bliżej do Dąbrowicy...

A propos Łomnicy Średniej: nie wiesz, do którego roku był wykorzystywany ten przystanek? Zastanawia mnie też pochodzenie jego nazwy, bowiem znajdował się on niżej niż przystanek Łomnica Dolna.

EU07-469 i Bonifas: nie wiem, o jakim "istnieniu" przystanku Łomnica Średnia piszecie, bowiem - w przeciwieństwie do Celwiskozy - nie ma już po nim właściwie żadnego śladu w terenie (http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=2140&okno=galeria)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 18-09-2010, 00:03    Odpowiedz z cytatem

Przystanek był chyba wykorzystywany do roku 2000, kiedy to po raz ostatni coś tam jechało. Ale głowy nie daję. A co do nazwy to zupełnie jej nie rozumiem. Pomijam już fakt, że przystanek znajdował się jeszcze na terenie Jeleniej Góry...

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 18-09-2010, 00:05    Odpowiedz z cytatem

EU07-469, to powiem Ci, że np. Jedlicze Łódzkie leżą w granicy miasta Zgierza, sam to sprawdzałem, więc że przypadek Łomnicy nie jest odosobniony Very Happy

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 18-09-2010, 00:43    Odpowiedz z cytatem

Niedaleko Wrocławia też są takie jaja. Stacja Smardzów Wrocławski jest na terenie Żernik, przystanek Sadowice Wrocławskie jest bliżej Sadkowa, stacja Środa Śląska właściwie jest we wsi Szczepanów... Można by mnożyć w nieskończoność.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 18-09-2010, 00:51    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Przystanek był chyba wykorzystywany do roku 2000, kiedy to po raz ostatni coś tam jechało. Ale głowy nie daję.


Wydaje mi się, że przystanek ten został zlikwidowany dużo wcześniej. Popatrz, jak wyglądał w 1998 r.: http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=2140&okno=galeria&&zakres=-1&photoid=14103

Cytat:
Pomijam już fakt, że przystanek znajdował się jeszcze na terenie Jeleniej Góry...


Co do tego też nie byłbym taki pewny, bowiem obecnie wzdłuż całego Osiedla Łomnickiego granica miasta przebiega torem kolejowym. Podejrzewam, że dawniej nie było inaczej. Jak wynika z linkowanego wyżej zdjęcia, peron znajdował się po południowej stronie toru, a więc formalnie znajdował się w granicach administracyjnych Łomnicy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 18-09-2010, 01:46    Odpowiedz z cytatem

Nie sprawdzałem tego jakoś super dokładnie. Ani przystanku, ani jego administracyjnej przynależności.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

skubi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Paź 2007

PostWysłany: 18-09-2010, 04:10    Odpowiedz z cytatem

Odcinek Piechowice-Piechowice Dolne wynosi 2km. czas przejazdu 3min.,pomiędzy stacjami jest duże osiedle które się cały czas rozbudowuje,sądzę że prędzej potencjalny pasażer wybierze kolej mając do stacji np.300m.,niż 1km.Dużo miast ma przystanki/stacje co kilometr,jeżeli ma to funkcjonować jako kolej miejska ,musi być blisko potencjalnego pasażera,w innym razie wybierze autobus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 18-09-2010, 05:29    Odpowiedz z cytatem

Z tym że jeżeli by nawet zrobić Piechowice Osiedle, to jako przystanek na żądanie, żeby w razie braku chętnych do wsiadania do/ wysiadania z pociągu nie zaburzać płynności przejazdu. Tak samo z ewentualnymi przystankami Jelenia Góra Celwiskoza (choć wątpię, by zostawiono nazwę nawiązującą do nieistniejącej już trucicielki Kotliny), JG Kolegium Karkonoskie, JG Zabobrze i JG Osiedle Łomnickie, ale w pierwszej kolejności ten status uzyskałby Górzyniec.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 18-09-2010, 07:17    Odpowiedz z cytatem

A jak za granicą wyglądają przystanki na żądanie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 18-09-2010, 09:05    Odpowiedz z cytatem

Łomnica Średnia i Jelenia Góra Celwiskoza zostały skasowane w czasie obowiązywania RJ 1998/99

/krkonoš: pisałem wyraźnie o wyasfaltowanym peronie na PO JG Celwiskoza o Łomicy Średniej nie wspominałem bo już w 2000 r. była tam tylko krawędź/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 18-09-2010, 11:17    Odpowiedz z cytatem

W Czechach przystanek na żądanie działa następująco: jak chcesz tam wysiąść, naciskasz przycisk- jak w autobusie. Jeżeli chcesz tam wsiąść, to ustawiasz się tak, żeby widział cię maszynista.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

YESik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Gru 2009
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 20-09-2010, 00:28    Odpowiedz z cytatem

Jelenia Góra - Celwiskoza jest za daleko fabryk znajdujących się w tym rejonie. Przystanek był blisko głównej bramy do zakładu. Teraz jest blisko niczego. Myślę, że bez sensu jest jego reaktywacja. Lepiej wybudować nowy bliżej Drexa i Jelenia-Plastu. Do tych fabryk z przystanku Celwiskoza jest kilometr. To tyle samo co z przystanku autobusowego na ulicy Wolności. Ludziom nie będzie się chciało chodzić taki kawał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Kornik1983 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Zabobrze

PostWysłany: 20-09-2010, 10:22    Odpowiedz z cytatem

Co do przystanku na Osiedlu Łomnickim to jest tak jak ktoś napisał wcześniej. Linią kolejową idzie granica pomiędzy Miastem Jelenia Góra a Gminą Mysłakowice. Pociągi zatrzymywały się tam do końca ich bytności na linii, aczkolwiek nie wiem, czy na samym końcu nie było to na zasadzie grzeczności.

Co do "rzekomej nieczyności" dworca w Kamiennej Górze to zaręczam, że jeszcze w końcówce lat 90-tych działał tam bar mleczny, czynna była też toaleta i kasa (mam nawet w domu gdzieś bilety drukowane w tej kasie). Później niestety to już niszczało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

skubi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Paź 2007

PostWysłany: 20-09-2010, 11:09   Coraz głośniej wśród mieszkańców naszego powiatu oraz miłośn Odpowiedz z cytatem

Coraz głośniej wśród mieszkańców naszego powiatu oraz miłośników kolei portali internetowych m in. infokolej.pl słychać o chęci i potrzebie reaktywacji pociągów na trasie Jelenia Góra – Kowary – pisze do nas Czytelnik.

W kwietniu wspominano ostatni pociąg do Karpacza, który z Jeleniej Góry wyjechał 1 kwietnia 2000 roku. To nie jedyna zlikwidowana linia w regionie jeleniogórskim. Po jej fragmencie wiódł inny szlak – do Kamiennej Góry przez Przełęcz Kowarską, a raczej pod nią. Atrakcją linii był jeden z najdłuższych tuneli o ponadkilometrowej długości. Połączenie otwarto w roku 1905, w latach 20. XX wieku zostało zelektryfikowane. Po wyzwoleniu sowieci zabrali trakcję jako łup wojenny, ale regularne pociągi jeździły tędy aż roku 1986.

– W tym samym roku na odcinku z Kamiennej Góry do Mysłakowic zamknięto ruch pasażerski, niedługo potem tory do Ogorzelca stały się nieprzejezdne. Do 2000 roku utrzymywany był ruch pasażerski z Jeleniej Góry przez Mysłakowice do Karpacza. 1 stycznia 2007 ustał całkowicie ruch pociągów towarowych – czytamy w mailu od naszego Czytelnika.

Dziś słychać coraz więcej głosów o reaktywacji przynajmniej części tej linii. – Generalnego remontu wymaga tylko pięciokilometrowy odcinek Mysłakowice-Kowary. Szynobusy mogłyby kursować jako kolej miejska na przykład z Piechowic do Kowar. Stacje na trasie Jelenia Góra – Kowary są w centrum wsi i miasteczek. Czas przejazdu na trasie wynosiłby około 20 minut. Miłośnicy kolei twierdzą że będzie to strzał w dziesiątkę, tak jak reaktywacja kolei do Korenova przez Jakuszyce.

http://www.jelonka.com/news,single,init,article,29790

ładnie napisałem ??Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 20-09-2010, 15:10    Odpowiedz z cytatem

Skubi, tekst super, o to właśnie chodzi, żeby sprawę nagłośnić, gdzie się da. Czas przejazdu około 20 minut jest jednak nierealny, odcinek Jelenia Góra - Kowary liczy 15 km (a do Kowar Średnich 20 km), tak więc - biorąc pod uwagę również fakt, że przystanki powinny byś często - należałoby liczyć około 30 (40) minut.

Kornik1983: w rozkładzie jazdy 1999/2000, kiedy linia do Karpacza jeszcze funkcjonowała, przystanek Łomnica Średnia nie figuruje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl