Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Jelenia Góra - Kowary
Autor Wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 17-09-2010, 12:11    Odpowiedz z cytatem

Ja widzę jeszcze jedną rzecz, która mogłaby (choć słabiej) przemówić za reaktywacją 308 na całej długości. W razie by coś się stało na głównej 274 pomiędzy Jelenią Górą a Sędzisławiem, tamtędy można zrobić objazd. Albo alternatywną drogę, choć będzie o ponad 20 km dłuższa niż po 274. W podobny sposób można wykorzystać linię 302, ale to na inny wątek.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 17-09-2010, 13:43    Odpowiedz z cytatem

Dworce- kowarski i kamiennogórski, łączy wiele. Od lat są nieczynne, rozkradane i dewastowane, zioną smrodem i niemiłosiernym brudem, są siedliskiem dla wszelkiego typu meneli- stanowią wyjątkowo negatywną wizytówkę tych miast. O ich przejęcie na cele miejskie i właściwe zagospodarowanie wystąpiły do właściciela władze obu tych miast.



Dworzec PKP w Kowarach, związany z zapoczątkowaniem kolei w tym mieście, przypadającym na drugą połowę 1882 r., jest nieczynny od marca 1986 r.- od wstrzymania komunikacji pasażerskiej na linii: Jelenia Góra - Mysłakowice - Kowary - Kamienna Góra. Do 2000 r. funkcjonował okazjonalnie, wykorzystywany do przewozu towarów, odcinek: Mysłakowice - Kowary – Ogorzelec, stanowiący bocznicę do dawnych Zakładów Mas Bitumicznych.

Dziś z dworca nie pozostało prawie nic, nie licząc zadaszonych, z zamurowanymi oknami, murów. Wszystko co miało jakąś wartość zostało zdemontowane, a reszta zniszczona. Elewacja budynku stanowi „wystawę” domorosłych graffiti i obscenicznych napisów. Zdewastowano i rozkradziono tory na odcinku: Kowary - Kostrzyca. Przyległy do dworca teren jest całkowicie zapuszczony - zarośnięte perony, połamane semafory, śmieci, puszki po piwie stanowią obraz nędzy i rozpaczy. To idealne i ulubione miejsce dla alkoholowych libacji i spotkań narkomanów na głodzie.

Jednak jest tu coś warte zachodu- to podnośnik dźwigowy (żuraw kolejowy) z końca XIX wieku, od niedawna znajdujący się w rejestrze zabytków, co uchroniło go przed sprzedażą na złom, choć taka decyzja była już wydana.

W 2009 r. kowarski Urząd Miejski wystąpił z wnioskiem do PKP - Polskie Linie Kolejowe o nieodpłatne przekazanie dźwigu miastu, z zamiarem jego odrestaurowania oraz sąsiadujących z nim terenów w celu odpowiedniego zagospodarowania. Jednak bezskutecznie. Podobno miała na to wpływ negatywna opinia Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków.

Dworzec PKP w Kamiennej Górze nieczynny jest już od ponad 20 lat. Stopień jego dewastacji grozi katastrofą budowlaną Właściciel kompletnie ani dworcem, ani tą sytuacją, nie wykazuje zainteresowania. Zwracano się do PKP o jego przekazanie na rzecz miasta, ale do chwili obecnej brak jest wiążącej decyzji w tej sprawie.

W ostatniej chwili dowiedziałam się, że podobna a może nawet identyczna sytuacja i związane z nią problemy dotyczą dworca PKP i jego okolic w Bolkowie. Tu też władze miejskie od lat bezskutecznie starają się o nieodpłatne przejęcie tych nieruchomości, ich właściwe zagospodarowanie z pożytkiem dla PKP i mieszkańców Bolkowa.

Wybitnie zniesmaczona tymi sytuacjami, zwróciłam się do Ministra Infrastruktury z interpelacją pytając: - Czy, kiedy i jakie podjęte wreszcie zostaną przedsięwzięcia dotyczące tych dworców PKP? - Kiedy one same i ich okolice zostaną uporządkowane – usunięte zalegające tu od lat góry śmieci? Kiedy zostaną zabezpieczone przed dalszą dewastacją – przed katastrofa budowlana? Kiedy ewentualnie i na jakich warunkach dworce te mogłyby być przekazana nieodpłatnie na rzecz powyższych miast, by można je było odremontować i zagospodarować, by mogły służyć ich mieszkańcom i głosić chwałę ich gospodarności?

Niecierpliwie czekam na wyjaśnienia, chce się nimi podzielić z moimi wyborcami.

Elżbieta Zakrzewska
Poseł na Sejm RP.

z: http://powiatowa.info/index.php?option=com_content&task=view&id=8537&Itemid=1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Hewak Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 07 Lip 2009
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 17-09-2010, 13:53    Odpowiedz z cytatem

http://www.holdys.pl/tomi/parowozy/tkt48-18-wb1.jpg

Ogorzelec 02.01.1984

http://www.youtube.com/watch?v=iOQiu5_XQxU

Film z września 1995 z przejazdu specjalnego do Ogorzelca. Prowadzony tym samym parowozem co na zdjęciu z 1986 roku, który zresztą do dziś jest czynny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 17-09-2010, 14:22    Odpowiedz z cytatem

Ja widziałbym taką relację jako zrąb Jeleniogórskiej Kolei Miejskiej: Piechowice - Jelenia Góra (postój max. 5 min.) - Kowary Średnie. Należałoby utworzyć następujące nowe przystanki (niektóre mogłyby być na żądanie): Piechowice Osiedle, Jelenia Góra: koło zakładów Draexlmaier, koło Kolegium Karkonoskiego, koło wiaduktu nad Os. Robotniczym (ewentualnie pod estakadą) i Osiedle Łomnickie; Mysłakowice Dolne (k. przejazdu kolejowego na drodze nr 367), Mysłakowice Orzeł, Kowary Ciszyca, Krzaczyna oraz dawny przystanek Kowary-Zdrój k. cmentarza w Kowarach.

Przy 2,5-godzinnym "takcie" wystarczyłby do obsługi tego połączenia 1 szynobus.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

skubi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Paź 2007

PostWysłany: 17-09-2010, 16:46    Odpowiedz z cytatem

Ponawiam prosbe, czy posiada ktoś rozkłady jazdy z tej linii,jesli ktoś posiada niech wrzuci lub prześle na priv.

Pomysł z kolejką na trasie Piechowice-Kowary jest bardzo dobry,Piechowice-Jelenia G. 25min. , postój w JG 3min. i JG-Kowary ok.25min. co daje nam ok. 55min.,po 15 min. na zmiane kierunku,czyli takt 2,5h.jest ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelW Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 17-09-2010, 16:53    Odpowiedz z cytatem

krzysztoff napisał/a:
krkonoš napisał/a:
Wystarczyłoby wyremontować zaledwie 5 km toru na odcinku Mysłakowice - Kowary, niemal prostego jak drut i pozbawionego trudniejszych obiektów inżynieryjnych, i szynobusy mogłyby jeździć..

No tak "wystarczyłoby".. to nie jest tak proste, uwierz. Sam próbowałem działać w sprawie 7km odcinka Chojnów-Rokitki, który poza łukiem za Chojnowem jest ciągle praktycznie prosta - wyliczyli, że naprawa wyniesie coś około 20mln zł i że na razie nie ma co na nią liczyć Very Happy Tak to jest.. szybko człowiekowi z głowy wybiją, że może coś zdziałać. UMWD wypaliło, że remont tego odcinka wyniesie 5mln a MI że... 20mln.

Potencjał na tej linii jest i myślę, że przy odpowiednich skomunikowaniach i normalnym rozkładzie, no i oczywiście odpowiedniej szlakowej pasażerowie się znajdą.


Tak a na 20 km odcinku z Legnicy do Lubina powiedzieli że wyremontują wszystko za jakieś 5mln zł Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 17-09-2010, 20:45    Odpowiedz z cytatem

Krkonoš, co do przystanków:
1. Ciekawe, gdzie między Piechowicami Dolnymi a Piechowicami wciśniesz przystanek, jak tam przejazdówka wynosi 2 minuty.
2. Nie trzeba robić nowego przystanku koło Dräxmaliera. Wystarczy reaktywować Celwiskozę.
3. Przystanek powinien być pod estakadą- na Osiedlu Robotniczym są już semafory wjazdowe S, U i W do Jeleniej Góry.
4. Na Osiedlu Łomnickim wystarczy reaktywować Łomnice Średnią. Ten przystanek był w tamtym miejscu.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 17-09-2010, 22:10    Odpowiedz z cytatem

EU07-469:

Ad. 1. Czas przejazdu wynosi obecnie 3 min., a długość odcinka to ok. 2 km. Myślę, że przystanki co 1 km nie byłyby za często, aczkolwiek też mam wątpliwości, czy warto budować kolejny przystanek pomiędzy Piechowicami a Piechowicami Dolnymi.

Ad. 2 i 4. Oczywiście jak najbardziej, pod warunkiem, że ich dawne lokalizacje będą odpowiadać współczesnym potrzebom. W przypadku Łomnicy Średniej i tak jest konieczna budowa przystanku od podstaw, gdyż - o ile mi wiadomo - po dawnym przystanku nie ma już żadnych śladów.

Ad. 3. Kiedyś obiło mi się o uszy, że są plany budowy przystanku właśnie przy Osiedlu Robotniczym, skąd jest bardzo blisko do centrum miasta. Tutaj zawsze będzie dylemat: czy lepiej zlokalizować przystanek bliżej centrum, czy bliżej Zabobrza i Tesco?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

linia274 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Maj 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 17-09-2010, 22:49    Odpowiedz z cytatem

"Dworzec PKP w Kamiennej Górze nieczynny jest już od ponad 20 lat."


Heh...interesujące.
Pani poseł Zakrzewska pisząc interpelację widać miała po czymś niezłą fazę...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 17-09-2010, 23:13    Odpowiedz z cytatem

Krkonoš, myślę że Celwiskoza jest na tyle blisko tych zakładów zwanych wspólnie Dräxmalier (bo tam jest też Jelenia Plast i chyba jakiś jeszcze zakład), że jego położenie jest jak najbardziej trafione- niemniej trzeba dobudować infrastrukturę pozwalającą dotrzeć w tamtą strefę ekonomiczną (chodnik od peronu na Spółdzielczą). Przystanek Łomnica Średnia był zlokalizowany w pobliżu pętli autobusowej Przyboczna, więc to by pasowało. A przystanek na Robotniczym byłby mimo wszystko za blisko stacji (ok. 300 m).

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 17-09-2010, 23:15    Odpowiedz z cytatem

EU07-469, tzn ze nie istnieja juz przystanki Celwiskoza i Łomnica średnia, bo mowicie o odbudowie a mi sie zdaje ze one były dawno temu w RJ

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 17-09-2010, 23:17    Odpowiedz z cytatem

istnieją są i będą Celwiskoza ma nawet peron wyasfaltowany tyle że zamiast tej ohydnej budy lepiej postawić wiatę ale PKS.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 17-09-2010, 23:24    Odpowiedz z cytatem

Z tym że żaden z nich nie jest używany. Ja mówiłem o reaktywacji, nie o odbudowie.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 17-09-2010, 23:25    Odpowiedz z cytatem

EU07-469, a czemu zawieszono te przystanki?

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 17-09-2010, 23:31    Odpowiedz z cytatem

Jak chodzi o Celwiskozę, to prawdopodobnie o sprawie zadecydował fakt, że do tej trucicielki Kotliny Jeleniogórskiej zwanej Celwiskozą bliżej podjeżdzał miejski autobus, a przystanek nie miał połączenia z miastem. Co do Łomnicy Średniej, to też był przystanek pracowniczy. Jakieś 200 m dalej była delegatura odzieżowego zakładu Confex.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl