Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 12, 13, 14  Następny
Nowe składy dla PR
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04-03-2011, 13:47    Odpowiedz z cytatem

Jaki tabor dla Przewozów Regionalnych?

Prawdopodobnie w czerwcu przewoźnik ogłosi przetarg na zakup około 70 nowych pociągów, finansowanych z POIiŚ.

Dobiegają końca ustalenia pomiędzy samorządami poszczególnych województw a Przewozami Regionalnymi na temat zakupu taboru dla spółki, finansowanego połowie z funduszy Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”, a w połowie ze środków własnych.

Pociągi będą jeździć po trasach łączących dwa sąsiednie województwa: Poznań z Wrocławiem, Poznań z Zieloną Górą, Poznań ze Szczecinem, Szczecin z Gdynią i Gdańskim, Poznań z Łodzią, Lublin z Warszawą, Wrocław i Opole z Katowicami, a także Częstochowę z Łodzią, Rzeszów z Krakowem czy Katowicami. Pod znakiem zapytania stoi czy nowy tabor wyjedzie na trasy łączące Gdańsk z Bydgoszczą i Toruniem, a także na E 30 od Katowic do Krakowa – w tym drugim przypadku problemem są negocjacje między spółką a samorządem województwa śląskiego.

Co ważne, taborem tym nie będą realizowane połączenia komercyjne, a więc obsługa nimi tras interREGIO nie wchodzi w grę.

– Planujemy w czerwcu ogłosić przetarg, do końca roku go rozstrzygnąć, a na przełomie 2011 i 2012 r. podpisać umowę na zakup taboru. Pierwsze pojazdy powinny pojawić się po roku od podpisania umowy – przybliża harmonogram zakupu Małgorzata Kuczewska-Łaska, prezes zarządu Przewozów Regionalnych.

Szacowany koszt zakupu to 350 mln euro, z czego połowę stanowić ma wkład własny. Skąd spółka zamierza go pozyskać?

– Zamierzamy wypuścić obligacje, ale warunkiem ich emisji są 10-letnie umowy z marszałkami na obsługę wymienionych wyżej tras. Oczywiście, będziemy też rozmawiać z EBI na temat kredytu, ale to może dłużej potrwać. Gdybyśmy uzyskali jednak ten kredyt, to nim spłacimy obligacje – tłumaczy prezes PR.

Na razie jeszcze nie wiadomo, jakie pojazdy będą chciały pozyskać Przewozy Regionalne. Z pewnością mają osiągać maksymalną prędkość 160 km/h, ale czy będą to ezety, push-pulle czy tradycyjne składy (lokomotywa + wagony) nie jest jeszcze określone.

Prawdopodobnie jednak w SIWZ znajdą się jednak EZT, gdyż pozostałe są zdecydowanie bardziej pojemne, a analizy na razie wskazują, że trasy te nie będą generowały aż tak dużych potoków podróżnych.

źródło: KOW

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 04-03-2011, 14:12    Odpowiedz z cytatem

Czyli jednak Lublin? A Białystok nie, mimo że ma 3 pary zapchanych IR zamawianych przez samorząd?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

19WE Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2010

PostWysłany: 04-03-2011, 22:32    Odpowiedz z cytatem

Gdyby UMWP chciał to by miał. Zgłosił się czy może robimy (MI) aby tylko obecne osobowe dostały nowy tabor. Czytałem że trasy obecne miały być typowane z obecnie zamówionych tras dwuwojewódzkich a tu Lublin.

Tak samo UMWŁ zamawia IRy. Też by się przydały, na takt godziny potrzebaby po modernizacji 4 składy. To nie za dużo.

_________________
Ataków na konto (27.01): 21
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 05-03-2011, 01:44    Odpowiedz z cytatem

Gdyby nie chciał, byłoby to nielogiczne, przecież nie zmieniłoby się nic oprócz tego, że jeździłyby nowe EZTy zamiast EN57.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

REXus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Maj 2010
Skąd: Żelistrzewo

PostWysłany: 05-03-2011, 18:30    Odpowiedz z cytatem

A może lepiej, by nowe składy skierowane były tam, gdzie są podróżni i linie przystosowane do prędkości 160 km/h, a nie na zasadzie "bo Lublinowi, Białystokowi i Olsztynowi też się należy"?

_________________
... już pociąg będzie dyszał, powiesz krótko - mamy czas...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

19WE Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2010

PostWysłany: 05-03-2011, 18:56    Odpowiedz z cytatem

Proszę bardzo:
Olsztyn E65, 160km/h
Białystok E75, do 2014 do Tłuszcza 160, dalej za chwilę.
Lublin, już jest 140 na kilku odcinkach, a to i tak zysk w porównaniu z kiblem.

_________________
Ataków na konto (27.01): 21
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 05-03-2011, 20:35    Odpowiedz z cytatem

I jeszcze przypomnę, że nowe składy kupuje się nie na 10, a 30-40 lat. Poza tym chodzi też o przyciąganie nowych klientów, a nie wożenie ludzi kiblem, który jest niespecjalnie cichy i stabilny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 06-03-2011, 00:39    Odpowiedz z cytatem

PR w Waszawie nie ma taboru bo to tylko centrala, PRy regionalne są obciążone starym balastem i został przyjęty taki model, że UMy zamawiają połączenia i kupują tabor (a jak nie chcą kupować to albo się wszystko sypie, albo niech płacą po 30zł za pockm żeby PRy miały na to kasę). To i tak nie wnosi nic do dyskusji. Ostateczna liczba składów nie jest jeszcze ustalona, myślę, że nie byłoby problemu z dodatkowymi 3-4 sztukami dla wschodnich województw (np. w podlaskim 3 pary obsługuje jeden EZT i jeden w rezerwie).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

geordi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Lis 2009
Skąd: Malbork/GDN/POZ

PostWysłany: 06-03-2011, 02:21    Odpowiedz z cytatem

jak na razie ciezko cos definitywnie powiedziec. Góra lodowa na horyzoncie, a cały mostek poszedł posłuchać orkiestry - patrz casus Śląskiego, gdzie niedługo PRy bedą leasingować busy. Bez E30 pani prezes stwierdziła, że składów o połowę mniej kupią.

Kuj-Pom po ostatnim przetargu chyba czeka na wyniki SW czy robić własną spółkę i obrazic się na PRy, czy zostać w tym bajzlu - stąd podejrzewam niepewny los tras Gdańsk<->Bydgoszcz//Bydgoszcz<->Poznań

w Podlaskim do Łap jeżdzą szynobusami, będzie tam potok na pełen nowy EZT?

w Warm - Mazur. z międzywojewódzkich tras jest tylko Olsztyn - Gdynia, gdzie obecnie spoty jeżdżą.

_________________
2010: przejechane 14136km. Zarządom Kolejowych Przewoźników Pasażerskich życzę szybkiego bezrobocia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pele Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2009
Skąd: Oberslezig

PostWysłany: 06-03-2011, 02:30   Nowe wagony? Dobrze, ale zapłaćcie Odpowiedz z cytatem

Do zakupu nowych pociągów przygotowuje się kolejowa spółka Przewozy Regionalne. Czy nowoczesne składy trafią na trasę Warszawa - Lublin? To zależy czy marszałek da pieniądze

Okazją do wymiany taboru są pieniądze europejskie z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko. Już w czerwcu spółka Przewozy Regionalne chce ogłosić przetarg i kupić 70 nowych składów. Nie ma jeszcze decyzji, jakie to miałyby być wagony. - Może piętrowe? Ale przy obecnych potokach pasażerów na trasach, na których miałyby one jeździć, raczej skłaniamy się w kierunku składów z elektrowozami - mówi portalowi Rynek Kolejowy Małgorzata Kuczewska-Łaska, prezes Przewozów Regionalnych.

Wiadomo jednak, że nowe pociągi mają wyjechać w dalekie trasy - będą obsługiwać połączenia międzywojewódzkie. Spółka Przewozy już planuje takie kursy, ale problemem są pieniądze. Właścicielem spółki są wszystkie samorządy wojewódzkie i to one dofinansowują Przewozy Regionalne. Jednym słowem czy nowy tabor wyjedzie na tory zależy od tego ile na kolejową spółkę wyłożą marszałkowie województw.

Tymczasem Przewozy przymierzają się do tego, żeby nowoczesne wagony woziły pasażerów z Zielonej Góry i Szczecina do Poznania. Kolejną trasą byłoby połączenie: Wrocław - Opole - Katowice, a także z Poznania do Łodzi, ze Szczecina do Gdańska, z Rzeszowa do Krakowa, z Krakowa do Katowic i z Częstochowy do Łodzi.

Na tej liście nie ma Lublina, choć "Gazeta" wielokrotnie opisywała stan taboru jeżdżącego po lubelskich torach. Ostatnio jeden z czytelników napisał w liście do redakcji, że na dworcu w Warszawie w ciemno można typować, że najbrudniejszy i najstarszy skład na pewno jedzie do Lublina.

Nie wiadomo, jaki standard mają mieć nowe składy, ale na pewno wyższy niż zużyte i zaniedbane pociągi jeżdżące obecnie.

Jednak nie wszystko przesądzone. - Wymienione trasy to na razie propozycja. W środę nasi pracownicy spotkali się z przedstawicielami lubelskiego urzędu marszałkowskiego - mówi Piotr Olszewski, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych. - Złożyliśmy naszą propozycję i czekamy na odpowiedź - dodaje.

Propozycja polega na tym, że jeżeli marszałek dofinansuje nowe połączenie z Lublina do Warszawy, to mamy szansę na nowe składy.

- Analizujemy tę kwestię. Musimy oszacować koszty utrzymania takiego kursu i wynikające z tego przychody - odpowiada Krzysztof Prybuła, rzecznik marszałka województwa.

Tymczasem w najbliższy poniedziałek władze województwa podpiszą z Przewozami umowę na tegoroczne dofinansowanie kursów. Urząd wypłaci kolejarzom 55 mln 750 tys. zł. W porównaniu z rokiem ubiegłym to o dziewięć milionów więcej, ale w tej kwocie nie ma jeszcze pieniędzy za nowe połączenie ze stolicą, od którego uzależnione są nowe wagony dla nas.

Za te w oferowanej przez marszałka kwocie mieści się już uruchomienie m.in. połączenia z Lublina do Bełżca (od 29 kwietnia) oraz z Lublina do Zamościa (od 24 czerwca). Mają to być dwie pary pociągów codziennych dobrze skomunikowane z kursami Lublin - Warszawa.

Źródło: http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,35640,9204778,Nowe_wagony_do_Warszawy__Dobrze__ale_zaplaccie.html

Czyli kasa misiu kasa tj. jak biednych zrobić jeszcze biedniejszymi. Czy jak pociągi będą dochodowe (a będą, po modernie na 160 km/h nikt nie będzie jeździł niczym innym) też będzie trzeba jaśnie państwu dokładać?

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 06-03-2011, 02:58    Odpowiedz z cytatem

geordi napisał/a:
w Podlaskim do Łap jeżdzą szynobusami, będzie tam potok na pełen nowy EZT?


W Podlaskim są 3 kursy IR do Warszawy, potok jest szczególnie teraz jak PIC wyciął 4 połączenia. Tym bardziej nie rozumiem braku tej trasy, IR już jest, umowy są, pasażerowie są, zmieniłby się tylko tabor na 30 lat młodszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 06-03-2011, 07:49    Odpowiedz z cytatem

ale te składy nie maja na IR latać przecież, maja jezdzic jako Regio w ruchu miedzywojewodzkim. Czyli de facto z Bialegostoku i Lublina dokad?? Jak pod drutem musza wjechac na teren KMów. Przecież Mazowieckie nie bedzie utzymywac konkurencji swojej spółki doplacajac do Regio!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 06-03-2011, 09:15    Odpowiedz z cytatem

a np. Białystok-Ełk-Białystok, no fakt wjeżdża na terytorium War-Maz, bo Podlaskie sięga do Grajewa, ale 3-4 pary są tych pociągów i wcale puste nie jeżdżą, odkąd jest PWDC, Białystok-Łapy-Szepietowo, sporo uczniaków, dojeżdża ranne pociągi z Szepietowa przyjeżdżają pełne odjeżdżają po południu pełne.


sphinx napisał/a:
(np. w podlaskim 3 pary obsługuje jeden EZT i jeden w rezerwie).

nieprawda, minimum dwa EZT obsługują jeden obieg Narew-Narew->Żubr-Żubr, a drugi to Branicki-Branicki.

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 06-03-2011, 11:00    Odpowiedz z cytatem

jubikej napisał/a:
ale te składy nie maja na IR latać przecież, maja jezdzic jako Regio w ruchu miedzywojewodzkim. Czyli de facto z Bialegostoku i Lublina dokad?? Jak pod drutem musza wjechac na teren KMów. Przecież Mazowieckie nie bedzie utzymywac konkurencji swojej spółki doplacajac do Regio!

Do Warszawy. Mazowieckie nic nie będzie utrzymywać bo zrobią to marszałkowie dotacjami. Pele zacytował artykuł, z którego wyraźnie wynika że chodzi tylko o zgodę marszałka danego województwa. O ile w Lublinie taki pociąg byłby nowością i muszą to przeliczyć, o tyle w Białymstoku już jest zamawiane IR na tej trasie (zmiana nazwy z IR na międzywojewódzkie R to raczej zabieg formalny).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 06-03-2011, 11:23    Odpowiedz z cytatem

W Lubelskim jest trochę tras zelektryfikowanych np. Lublin-Chełm, Lublin- Dęblin, Dęblin-Łuków, Łuków-Terespol. Więc na upartego dało by się zrobić trasę Chełm-Lublin-Dęblin-Łuków-Terespol. Ale patrząc na schemat większy pożytek byłby z maszyn do budowy torów bo wiele tras w sumie nie wiem dlaczego brakuje.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 14 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl