Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Następny
Nowe składy dla PR
Autor Wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 25-01-2011, 15:55    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Zdecydowano, że nowe pociągi będą obsługiwać tylko istniejące już połączenia pomiędzy maksymalnie dwoma województwami - takie, które już obecnie są dofinansowywane przez marszałków - powiedział 'Dziennikowi Gazecie Prawnej' Andrzej Massel.

Jakim prawem tak zdecydowano? Pociągi REGIO jeżdżą nawet pomiędzy trzema województwami i właśnie na najdłuższych trasach powinny jeździć nowe wygodniejsze składy! Czy beton MI aż tak boi się konkurencji ze strony PR, że nawet w zwykłych pociągach regionalnych widzi zagrożenie dla swego pupila - PKP IC? Wstyd panie Massel! Widać jak na dłoni, że w MI interes PKP IC przedkłada się nad interesem pasażera, co oznacza, że obecny rząd działa na szkodę społeczną.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 25-01-2011, 17:02    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Pesa też niech się pośpieszy z Elfami bo póki co ma na koncie tylko 3 EZTy.


Jak wsadzą warunki wyprodukowania w ciągu ostatnich 5 lat EZT na 160km/h, to PESA będzie się liczyć, bo będzie miała już ED74.
Przetarg tego pokroju powinien dawać jednak szansę i Newagowi i Pesie, bo reszta się łapie prawie z automatu.
Przydałby się zapis o konieczności zastosowania jakiejś tam części podzespołów produkowanych w Polsce, to wtedy Stadler czy Bombardier musieliby trochę przenieść pole pozyskiwania podzespołów... Ale najważniejsze będą uwagi co do punktacji. Żeby się nie okazało: cena - 70%, czas dostarczenia pierwszego EZT - 30%...

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 25-01-2011, 17:18    Odpowiedz z cytatem

przewoz napisał/a:

Przydałby się zapis o konieczności zastosowania jakiejś tam części podzespołów produkowanych w Polsce, to wtedy Stadler czy Bombardier musieliby trochę przenieść pole pozyskiwania podzespołów.


Raczej nie jest to możliwe ze względu na prawo wspólnotowe, które zabrania dyskryminowania którego kolwiek z krajów członkowskich.

Co do Newagu, zależy czy w przetargu będzie mowa o doświadczeniu w budowie EZT czy EZT o niskiej podłodze, to znacząca różnica, o którą wszystko się rozbije. W przypadku drugiego warunku zapewne będzie odwołanie spółki Newag. To już różnica, zarówno w przypadku newagu jak i pesy. Z tym, że w takim przypadku pesa w ciągu najbliższych dwóch miesięcy jest w stanie przekazać 3 elfy dla śląska i być może 2 akatusy II dla małopolski.

Jak oceniacie miesięczne możliwości produkcyjne obu zakładów, pesa na dzień dzisiejszy jest już mocno obciążona. Część produkcji przerzuci zapewne do ZNTK MM.

Kolejnym aspektem jest możliwość podzielenia przetargu na 2-3 zadania, jeśli PR zdecydowałyby o zamówieniu składów o różnej długości. Osobiście wolałbym jedno zadanie.

Dla mnie powinno być w granicach:
60% cena
15% długość gwarancji
15% koszt eksploatacj (w tym zużycie energii)i wraz z przeglądami
10% parametry techniczne
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 25-01-2011, 18:11    Odpowiedz z cytatem

mikiyee napisał/a:
Jak oceniacie miesięczne możliwości produkcyjne obu zakładów, pesa na dzień dzisiejszy jest już mocno obciążona. Część produkcji przerzuci zapewne do ZNTK MM.

Miński ZNTK ma obecnie duże opóźnienia w realizacji kontraktów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

19WE Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2010

PostWysłany: 25-01-2011, 20:37    Odpowiedz z cytatem

Pytanie czy dojazd do stacji węzłowej w 3woj byłby możliwy?

Patrzmy dokładniej na to:

Ze Szczecina/Świnoujścia
-Gdańsk/Malbork/Tczew
-ZG
-Kalisz/Leszno p.Poznań

Z Trójmiasta:
-Bydgoszcz/Toruń/Włocławek
-Olsztyn/Korsze

Z Olsztyna:
Bydgoszcz/Inowrocław/Włocławek
Warszawa/Radom

Z Białegostoku:
Warszawa
Ełk

itd itd, jesli wybierze się jeszcze starty na stacjach maływch w województwie to mozna dostać:
Kostrzyn-Międzylesie i inne egzotyczne relacje dalekobieżne.
Tylko trzeba by posiedzieć i pokreślić po mapie PLK.

_________________
Ataków na konto (27.01): 21
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pele Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2009
Skąd: Oberslezig

PostWysłany: 25-01-2011, 21:01    Odpowiedz z cytatem

Na stronie RK wcale nieprzypadkowo ilustracją do artykułu jest foto najnowszego Siemensa Desiro ML; przy tak dużym zamówieniu Siemens nie dość że prawdopodobnie wystartuje, to jest w stanie dać podobną cenę co przy dostawie dla Angel Trains czyli ok. 19-20 mln za skład (AT płaciło około 17 ale ich wersja jest 3-członowa). Oby rzeczywiście nie było cyrków z czasem dostawy i nadmierną jego punktacją.

Więcej tu:
http://www.trans-regio.de/pages/technik/desiro-ml.php

http://www.trans-regio.de/pages/technik/desiro-ml-innen.php

Newagu szkoda ale już w innym temacie EZT dla DŚ pisaliśmy: sami sobie winni. Choć zastanawiam się czy ze względu na awaryjność naszych konstrukcji nie lepiej po prostu walnąć kryteriów doświadczenia dopuszczających tylko największych i najbardziej niezawodnych: CAF, Bombardier, Siemens i Stadler.

Noema: rozumiem że do DB też masz żal, że RegioExpresy i InterRegio nie tłuką się im przez cały kraj... Czasy tzw. rzeźni mijają, czy się nam to podoba czy nie. Poza tym marszałkowie bo wywaleniu kupy kasy na zakup tego taboru będą chcieli jak najmniej jeśli w ogóle dokładać do ich kursowania, dlatego będą musiały być tak układane rozkłady, przesiadki i obiegi żeby z punktu widzenia pasażera z kilku takich połączeń jedno po drugim była jak najbardziej realna konkurencja dla IC. Pamiętajmy że EZT rozpędza się na tyle szybciej od składu wagonowego, że może częściej stawać a czas i tak podobny; mało tego, to zmusi IC do kupna lokomotyw na 160 km/h bo wyjdzie że międzyregionalne są szybsze od "prestiżowych" dalekobieżnych...

Choć z drugiej strony wątpliwości może budzić zapis, że mają to być połączenia JUŻ ISTNIEJĄCE (znaczy w ogóle, czy np. w ofercie PR?). W razie reaktywacji linii bądź budowy nowych może być problem z uruchomieniem połączeń na nowych składach.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

19WE Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2010

PostWysłany: 25-01-2011, 22:27    Odpowiedz z cytatem

To desiro ućkane jak SN83, ble.

Myślę że PR mogłoby nieźle zrobić krzywdę ickowi - prąd w gniazdkach, wifi, automaty z kawą i słodyczami.

To że osobowe jeżdżą szybciej niż pośpieszne wiadomo - warszawa-siedlce

_________________
Ataków na konto (27.01): 21
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 25-01-2011, 22:54    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Dla mnie powinno być w granicach:
60% cena
15% długość gwarancji
15% koszt eksploatacj (w tym zużycie energii)i wraz z przeglądami
10% parametry techniczne


50% cena,
15% zużycie energii
15% koszty i czasochłonność eksploatacji
15% parametry techniczne/rozwiązania konstrukcyjne
5% - gwarancja

Obecnie w przetargach każdy punkt się liczy, więc nie martwię się, że Newag czy Pesa dadzą niską gwarancję.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 26-01-2011, 01:37    Odpowiedz z cytatem

Pele napisał/a:

Newagu szkoda ale już w innym temacie EZT dla DŚ pisaliśmy: sami sobie winni. Choć zastanawiam się czy ze względu na awaryjność naszych konstrukcji nie lepiej po prostu walnąć kryteriów doświadczenia dopuszczających tylko największych i najbardziej niezawodnych: CAF, Bombardier, Siemens i Stadler.

Awaryjność naszych konstrukcji? 19WE zimę przejeździło podręcznikowo, mimo że SKM ma nienajlepsze zaplecze. Poza tym marszałkowie mogliby kręcić nosem - część pieniędzy polskie firmy oddałyby im w formie podatków. Do tego niemal pewne odwołania, a może i wspólny proces sądowy naszych jedynych producentów taboru napsułyby sporo krwi i "nieco" wydłużyły procedurę.
Pele napisał/a:
Choć z drugiej strony wątpliwości może budzić zapis, że mają to być połączenia JUŻ ISTNIEJĄCE (znaczy w ogóle, czy np. w ofercie PR?). W razie reaktywacji linii bądź budowy nowych może być problem z uruchomieniem połączeń na nowych składach.

Zapis będzie obowiązywał jakieś 5 lat, w tym czasie nie planuje się budowy wielu nowych linii... Trudniejszy byłby konkretny zapis o 2 województwach mimo że czasem pociąg jadący przez 3 pokonuje dużo mniejszą odległość.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 26-01-2011, 02:14    Odpowiedz z cytatem

Pele napisał/a:
marszałkowie bo wywaleniu kupy kasy na zakup tego taboru będą chcieli jak najmniej jeśli w ogóle dokładać do ich kursowania, dlatego będą musiały być tak układane rozkłady, przesiadki i obiegi żeby z punktu widzenia pasażera z kilku takich połączeń jedno po drugim była jak najbardziej realna konkurencja dla IC


Jest jeden szkopuł: trzebaby przekonać ludzi, że można planować podróż z przesiadką bez 80-procentowego ryzyka skończenia czekając (nieraz całą noc, często pod gołym niebem) na nastepne połączenie... i że w razie czego kolej nie zostawi ich na pastwę losu.

@JSB - z WiFi będzie problem, operatorzy komórkowi nie kwapią się do pokrywania zasięgiem nawet linii magistralowych, a co dopiero regionalnych

sphinx napisał/a:
Trudniejszy byłby konkretny zapis o 2 województwach mimo że czasem pociąg jadący przez 3 pokonuje dużo mniejszą odległość.


Może się nie zatrzymywać w środkowym Śmiech Ten zapis to też na 5 lat, czy na dłużej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

19WE Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2010

PostWysłany: 26-01-2011, 09:52    Odpowiedz z cytatem

Raczej na pięć lat od podpisania. Takie UE. W 2016 będą uwolnione te pociągi.

Problem jest w tej 10letniej umowie.
Na co ona zostanie podpisana, czy zamówione połączenie przez UMy Wrocław-Opole da sie przedłużyć bez problemu do Węglińca i KK czy nie.
I już widzę kłótnie nt. doklejania herbów województw do składów. I o malowanie.
Co z finansowaniem z mazowsza? Na co pójdą pociągi dofinansowane z mazowsza? Warszawa-Łódź/Kielce/Lublin/Białystok?

Strach o 3 województwa jest strachem głównie o E30 - po modernizacji PIC nie bedzie miał tyle loków aby zapewnić tam 160.

Zastanawia mnie także stwierdzenie:
Cytat:
– W sumie będzie to kilkanaście pociągów. Na te połączenia chcemy podpisać dziesięcioletnią umowę – mówi Jerzy Łużniak.


Jak on chce 60/70 składami obsłużyć kilkanaście pociągów?
I czy tworzenie nowych będzie możliwe?

_________________
Ataków na konto (27.01): 21
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 26-01-2011, 17:19    Odpowiedz z cytatem

5 lat od podpisania minus minimum 2 lata na przetarg i dostarczenie pociągów. Wink

Kilkanaście pociągów to chyba tylko na Dolnym Śląsku, nie w całym kraju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 26-01-2011, 18:04    Odpowiedz z cytatem

Może to paradoksalnie dobry obrót spraw. Jak interREGIO będą (chcąc nie chcąc) nadal jeździć na wagonach 120 km/h, to też tragedii nie będzie, a w efekcie PKP będzie mniej pod nimi kopało dołki.

Jeśli tylko uda się zbudować i utrzymać fajną, skomunikowaną siatkę tych połączeń po 2 województwa, to też będzie gites.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-01-2011, 18:50   

Przemyśl - Kraków, Tarnów - Gliwice, Katowice - Opole, Opole - Wrocław, Wrocław - Poznań i Poznań - Szczecin, a jak ktoś będzie chciał pojechać bez przesiadek, to wybierze IR na wagonach lub na ED72. Jak dla mnie koncepcja całkiem spoko.
Powrót do góry

19WE Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2010

PostWysłany: 26-01-2011, 23:24    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
5 lat od podpisania minus minimum 2 lata na przetarg i dostarczenie pociągów. Wink


Patrz na ED74 - od maja 2010 mogą jeździć bez ograniczeń.
Umowa na dostawę - 12.05
Dostawa 08.07

Pięć lat od podpisania umowy na dofinansowanie. Są szanse że w rozkładzie 2016/2017 będą już w pełni uwolnione.

_________________
Ataków na konto (27.01): 21
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 14 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl